Joi 08 Dec, 2016 4:37 pm
Buna ziua!
Sa va povestesc patania mea cu Fondul de Garantare.
In noiembrie 2015 am avut un accident in urma caruia masina mea a fost destul de grav avariata. Au sarit airbag-urile, roata stanga fata a fost smulsa etc. Cel care m-a lovit avea asigurare la Astra. Am facut toate demersurile, a venit constatatorul, service-ul a evaluat costurile reparatiei, iar in februarie am primit decizia: dauna totala. Dosarul s-a finalizat si suma despagubirii a fost stabilita la o valoare de aproximativ 7000 de lei. Masina este un Opel Astra G N-Joy din 2004. Bineinteles foarte putin, mai ales daca tinem cont de dotarile masinii. Mi s-a explicat ca s-a scazut 25% valoarea epavei. Nu am vrut sa adopt calea unui proces, adica sa-l dau in judecata pe cel care mi-a distrus masina (desi in momentul de fata ma gandesc ca ar fi fost o solutie mai buna), prin urmare am semnat hartiile la Fondul de Garantare, implicit cererea de plata pe care era mentionata suma de 7000 de lei.
A trecut un an de atunci. Am urmarit permanent status-ul dosarului pe site. In luna noiembrie m-am trezit in cont cu o suma virata din partea Fondului de Garantare de … atentie! … 4550 de lei. Am incercat sa contactez FGA prin telefon, insa nu raspundea nimeni. Am trimis un e-mail in care am solicitat lamuriri si raspunsul pe care l-am primit a fost urmatorul:
“Conform colegilor de la juridic, in urmatoarea perioada va fi remisa prin
posta si motivarea deciziei.”
Sunt indignat. In primul rand pentru ca nimeni nu m-a anuntat in legatura cu vreo modificare a sumei despagubirii, fiind pus in fata faptului implinit cu suma (mult diminuata) virata in cont.
La al doilea mesaj am primit urmatorul raspuns:
“Dupa rpmirea deciziei, aceasta poate fi contesta in termen de 10 zile la Curtea de Apel Bucuresti.” (greselile gramaticale nu imi apartin).
Consider ca modul in care suntem tratati de acest Fond de Garantare este un afront la adresa oamenilor de buna credinta. Este pur si simplu o bataie de joc! Astept “motivarea deciziei”.