Kadett68
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2015
- Mesaj Privat
Salut Opelisti,
am un Astra G, benzina 1.6 / an fabricatie: 2004 / cod motor: Z16XEP si in urma cu 10 zile i-am facut reumplerea cu freon la un service de brand. M-am asigurat ca se va baga si substanta de contrast deoarece stiam de vara trecuta ca a pierdut freonul rapid.
Ieri, la cca 10 zile dupa refill, a ramas fara freon (nu mai pornea compresorul) asa incat am fost la constatare in service (lampa UV + ochelarii). Cei de la service nu au sesizat urme vizibile de substanta de contrast.
Deoarece din dorinta de a rezolva AC-ul nu ar fi ok sa dau banii aiurea pe un compresor de inlocuire, cat acesta nu arata scurgeri, va intreb pe voi cum se pot testa componentele instalatiei AC care nu sunt la vedere. De exemplu (nu stiu daca sunt si alte componente la care nu ajunge "ochiul" la inspectie) evaporatorul se poate testa si in alt fel fara sa dai bordul jos?
Multumesc
am un Astra G, benzina 1.6 / an fabricatie: 2004 / cod motor: Z16XEP si in urma cu 10 zile i-am facut reumplerea cu freon la un service de brand. M-am asigurat ca se va baga si substanta de contrast deoarece stiam de vara trecuta ca a pierdut freonul rapid.
Ieri, la cca 10 zile dupa refill, a ramas fara freon (nu mai pornea compresorul) asa incat am fost la constatare in service (lampa UV + ochelarii). Cei de la service nu au sesizat urme vizibile de substanta de contrast.
Deoarece din dorinta de a rezolva AC-ul nu ar fi ok sa dau banii aiurea pe un compresor de inlocuire, cat acesta nu arata scurgeri, va intreb pe voi cum se pot testa componentele instalatiei AC care nu sunt la vedere. De exemplu (nu stiu daca sunt si alte componente la care nu ajunge "ochiul" la inspectie) evaporatorul se poate testa si in alt fel fara sa dai bordul jos?
Multumesc
- iuly75
- **
- 164 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Braila
iuly75
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
Da, se poate demonta torpedoul, apoi se desface capacul unde se schimba filtrul de polen si ai acces la vaporizator, banuiesc ca cei de la service au fost destul de comozi daca nu au gasit scurgeri pe nicaieri si nu a verificat si acest lucru. Ca un sfat ca si eu am acelasi motor ca si tine, cand ai completat cu freon si ai pornit aerul conditionat, a pornit si ventilatorul de racire al masinii? La mine asta era problema
Kadett68
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2015
- Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic ca nu am vrut sa intru in dispute cu ei. Am fost la o reprezentanta Opel din Calea Vitan ca am zis ca este exclusa lipsa unui aviz specializat aici. Intr-adevar, a ridicat capota, nu a vazut nimic special si atat, kaput cartela. Oricum era prea plin de el individul si prea era buricul universului acest dl electrician. Atitudinea d-lui era ca cine nu cunoaste ce stie el e un batut in cap. I-am lasat in voia lor.
Cand am completat cu freon, a pornit si ventilatorul odata cu AC.
Nu stiu daca are vreo importanta, e modelul acela electrnic de AC, asa zis-ul "climatronic"
Cam cat la suta din intregul vaporizator se poate inspecta vizual prin demontarea torpedoului? 25 / 50 / 100 % ?
Poate gasesc pe acolo urme de substanta de contrast
Cand am completat cu freon, a pornit si ventilatorul odata cu AC.
Nu stiu daca are vreo importanta, e modelul acela electrnic de AC, asa zis-ul "climatronic"
Cam cat la suta din intregul vaporizator se poate inspecta vizual prin demontarea torpedoului? 25 / 50 / 100 % ?
Poate gasesc pe acolo urme de substanta de contrast
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Kadett68
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2015
- Mesaj Privat
Pierdeam freonul in max 2 saptamani, de la full la zero.
Am umplut instalatia de AC cu freon de vreo 4 ori in vara care a trecut (vidata + substanta de contrast) si nu a dat pe nicaieri substanta la vedere.
Mi-au spus mai multi ca daca porul este destul de mic pierde freonul pe acolo insa nu se va vedea substanta de contrast.
Cum nu se vedea nimic avem de ales cu ce sa incep a schimba: radiator AC / compresor AC / tevi clima / vaporizator AC (dat jos bordul complet).
Pana la urma am mers pe mana unui biat de la reprezentanta care mi-a spus ca in 90% din astfel de cazuri problema este data de radiatorul de AC.
Am umplut instalatia de AC cu freon de vreo 4 ori in vara care a trecut (vidata + substanta de contrast) si nu a dat pe nicaieri substanta la vedere.
Mi-au spus mai multi ca daca porul este destul de mic pierde freonul pe acolo insa nu se va vedea substanta de contrast.
Cum nu se vedea nimic avem de ales cu ce sa incep a schimba: radiator AC / compresor AC / tevi clima / vaporizator AC (dat jos bordul complet).
Pana la urma am mers pe mana unui biat de la reprezentanta care mi-a spus ca in 90% din astfel de cazuri problema este data de radiatorul de AC.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat