moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
Merci de sfaturi. Am mai cumpãrat un releu de încãrcare, tot Mobiletron (asta am gãsit).
Mâine-l voi schimba, dar tare am senzația cã problema tot nu va fi rezolvatã.
Releul a fost deja schimbat dar imediat dupã montarea releului nou comportamentul a fost identic cu cel de dinainte.
Incarcã perfect pânã la 3000 rpm. Din 14,2 nu se clintște, dar dacã accelerez peste 3500 rpm voltmetrul o ia razna.
17, 18, 20, 120, 200volti. la 5000 rpm.
Mâine-l voi schimba, dar tare am senzația cã problema tot nu va fi rezolvatã.
Releul a fost deja schimbat dar imediat dupã montarea releului nou comportamentul a fost identic cu cel de dinainte.
Incarcã perfect pânã la 3000 rpm. Din 14,2 nu se clintște, dar dacã accelerez peste 3500 rpm voltmetrul o ia razna.
17, 18, 20, 120, 200volti. la 5000 rpm.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Totul e bun...,numai nu merge! Acea tensiune nu apare de nicaieri... Cu ce instrument verifici si pe ce trepta a tensiunii...?,de regula se verifica pe 20v(curent continuu). Imi vine greu sa cred ca o baterie buna,in tampon cu alternatorul,poate suporta o tensiune de 200v,gindindu-ma care ar fi valoarea curentului la aceasta tensiune... Mergi cu alternatorul la un centru de reparatii specific,unde au banc de probe alternator si se poate elucida "misterul".Cind poti face verificari directe,totul devine mai usor...,e greu sa faci "operatii",prin intermediul forumului...
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
Corect.
M-am convins singur de asta.
Am masurat cu un aparat de masurã și control(destul de profesional) , pe scala 20 si apoi 200.
Cãnd voltajul trece de 18v se decupleazã toate aparatele mașini, cade turometrul se sting toate becurile. (Acest lucru se ințâmplã pres de o secundã.) la un test cu opcom in computerul mașini era inregistratã o eroare de supratensiune 137volti.
Azi am demontat din nou alternatorul. Am masurat diodele, toate OK. Am pis un alt releu tot mobiletron nou.
SURPRIZÃ, PROBLEMA A RAMAS NESCHIMBATÃ.
inilial pãrea cã este OK, pânã la 4300 rpm. când voltmetrul și becurile au inceput sã creascã in intensitate.
Dupã ce am circulat puțin cu mașina si motorul s-a incãlzit fenomenul se manifesta undeva de la 3200 rpm.
Poate fi o problema la stator sau rotor?
M-am convins singur de asta.
Am masurat cu un aparat de masurã și control(destul de profesional) , pe scala 20 si apoi 200.
Cãnd voltajul trece de 18v se decupleazã toate aparatele mașini, cade turometrul se sting toate becurile. (Acest lucru se ințâmplã pres de o secundã.) la un test cu opcom in computerul mașini era inregistratã o eroare de supratensiune 137volti.
Azi am demontat din nou alternatorul. Am masurat diodele, toate OK. Am pis un alt releu tot mobiletron nou.
SURPRIZÃ, PROBLEMA A RAMAS NESCHIMBATÃ.
inilial pãrea cã este OK, pânã la 4300 rpm. când voltmetrul și becurile au inceput sã creascã in intensitate.
Dupã ce am circulat puțin cu mașina si motorul s-a incãlzit fenomenul se manifesta undeva de la 3200 rpm.
Poate fi o problema la stator sau rotor?
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Mergi cu alternatorul la un centru de reparatii specific,unde au banc de probe alternator si se poate elucida "misterul".Cind poti face verificari directe,totul devine mai usor...,e greu sa faci "operatii",prin intermediul forumului...
Problema este cã am fost. Domnul electrician a schimbat inițial releul si puntea de diode, a si probat pe banc alternatorul la cca 1000rpm si totul pãrea OK.
Acum nici dl electrician nu prea mai are soluții.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
De proba,ar trebui scos(intrerupt) din cupla instalatiei alternatorului,firul albastru/rosu,cel pe care calculatorul motorului poate comanda incarcarea,fara a se tine seama de comanda releului de tensiune...,merita incercat! E trist cind nu mai ai solutii,mai ales cind ai "bolnavul" la indemina pentru a face tot felul de verificari,la banc,in conditiile de lucru ale alternatorului(1000 rot/min,e ceva peste turatia de relanty,deci nu este relevanta)...
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Posibil din comoditate sau nu,nu s-a specificat ce model de Astra 2004,este masina.In 2004 motorul Z17DTL s-a montat si pe Astra G si pe Astra H,instalatiile electrice si modul de comunicare intre calculatoare avind diferente mari. Eu am facut referiri la echiparea de pe Astra H, 17DTL...,sa fie mea culpa...?! La Astra G,releul comanda,in conditii normale,pragul de tensiune...,dar in speta conditiile sunt,peste o anumita turatie,anormale... De aceea am recomandat un test pe banc de probe,in conditii identice cu cele de pe masina(atentie la raportul de transmisie,pentru a afla turatia alternatorului la 3000 rot/min ale motorului,turatie ce se va obtine si pe banc).Pe banc se va urmari tensiunea pe terminalul releului de tensiune,pe care este citita tensiunea de raspuns(feedback),de pe plusul ce iese din alternator.Functie de valoarea tensiunii citita in acel punct,releul regleaza intrarea(tensiunea la perii sau carbuni).Posibil ca din cauza unui contact slab,imperfect,tensiunea de feedback sa fie citita eronat(micsorata),conditii in care releul da tensiune de intrare maxima,alternatorul generind tensiune maxima posibila si curent mare, stiind ca este baterie in tampon... Decit sa filozofez pe tema data,ar fi mai simplu de verificat dinamic "obiectul"...,sper sa gasesti omul potrivit...!
moroshanu- Suspendat
- 249 mesaje
- din 16 Apr 2012
- Astra 2004 z17dtl
- Prahova
moroshanu- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2012
- Mesaj Privat