Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
Salutare! Am achizitionat de curand un Astra J. Am vazut de cand l-am luat, ca, desi avea proiectoare de ceata, blocul de lumini era fara buton de proiectoare, avand un singur buton, petru ceata spate. Am zis ca, probabil, a fost schimbat si de ala a gasit omul. Poate a fost mai ieftin... Am luat alt bloc cu buton de proiectoare, l-am montat si... pauza. Nu merge. Am verificat siguranta si e buna. Imi puteti spune ce sa mai verific? Are vreun releu, ceva? Sau trebuie neaparat sa merg la un service? Nu de alta, da' pe la noi pe aici astia-s cam habarnisti!
- mihnea_alex
- **
- 239 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Bucuresti
mihnea_alex
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Posibil nu ai proictoare de ceata. Nu vad de ce ar fi schimbat vechiul proprietar blocul cu unul fara buton,daca masina ar fi fost dotata cu proiectoare.
Modelul care nu are proiectoare, are semnalizarea tot acolo ,dar este in tot blocul optic("proiectorul").
Adica cine are proiectoare de ceata are blocul optic imparit in doua compartimente,unul pt proiector si unul pentru semnalizare. La tine,probabil este doar semnalizare.
Modelul care nu are proiectoare, are semnalizarea tot acolo ,dar este in tot blocul optic("proiectorul").
Adica cine are proiectoare de ceata are blocul optic imparit in doua compartimente,unul pt proiector si unul pentru semnalizare. La tine,probabil este doar semnalizare.
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
- paul2004
- **
- 397 mesaje
- din 28 Aug 2013
- Astra 2010 A17DTR
- Bucuresti
paul2004
- Mesaje scrise: 397
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2013
- Mesaj Privat
- Okta43
- ***
- 817 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Astra 2010 A14XER
- Dambovita
Okta43
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
Primele modele de J (cele fara facelift) au zona de proiectoare impartita in doua. Daca nu ai proiectoare, ai acolo doar semnalizarea si un chenar negru sub ea.
Cu proiectoare: http://www.pieseauto.ro/poz...c85-0-0-0-0-0.jpg
Fara proiectoare: https://www.epiesa.ro/produs...peg_17/413551.jpg
E aproape imposibil sa schimbe cineva blocul de lumini cu unul fara buton de proiectoare doar pentru a face economie la bani
Cu proiectoare: http://www.pieseauto.ro/poz...c85-0-0-0-0-0.jpg
Fara proiectoare: https://www.epiesa.ro/produs...peg_17/413551.jpg
E aproape imposibil sa schimbe cineva blocul de lumini cu unul fara buton de proiectoare doar pentru a face economie la bani
Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
Am vazut si eu pe net, modelul si cu becuri de proiectoare si fara. Am facut poze , cum mi-a sugerat *paul2004*, dar vad ca nu pot sa le pun de pe telefon. O sa le pun cand ajung la birou. Habar n-am, daca blocul de lumini a fost schimbat sau bara si i-a pus proiectoare. Dar, daca i-a pus proiectoare, de ce draq nu le-a facut sa se si aprinda, ca ma gandesc ca nu e foarte greu. Eu, am schimbat blocul de lumini si, cum ziceam, toti pinii din blocul de lumini sunt "imperecheati" cu un fir din mufa?
Edit: hai ca am reusit sa pun pozele! Primele sunt cu bara si proiectoarele, si celelalte cu blocul de lumini cu buton de poiectoare, montat pe masina si blocul cu un singur buton, cel pe care l-am inlocuit.
Edit: hai ca am reusit sa pun pozele! Primele sunt cu bara si proiectoarele, si celelalte cu blocul de lumini cu buton de poiectoare, montat pe masina si blocul cu un singur buton, cel pe care l-am inlocuit.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
problema proiectoarelor e ceva mai complexa decat va inchipuiti.
nu e vorba doar de un fir care vine de la switch-ul din masina printr-un releu si apoi la proiectoare.
blocul de lumini e o schema complexa cu diverse componente electronice in el.
de obicei pe o pereche de fire sunt puse mai multe butoane (trebuie vazuta schema blocului).
pentru fiecare buton de acolo, in spatele lui este o rezistenta, la apasarea butonului acea rezistenta este scurtcircuitata, modificandu-se rezistenta intre cei 2 pini.
acea rezistenta este "masurata" de un computer al masinii si masina stie ca ai apasat un anume buton, acel computer trimite pe CAN mesaje catre alt computer al masinii, computer care se ocupa de aprinderea efectiva a becurilor.
ambele computere trebuie programate, unul pentru a sti ca masina are buton de aprindere al proiectoarelor, altul pentru a aprinde becurile efectiv cand primeste comanda pe CAN.
problema principala este insa ca aprinderea becurilor se face folosind niste tranzistoare de putere (nu cred sa aiba relee astra j).
aceste componente sunt relativ scumpe si de obicei daca masina nu are dotarea respectiva (si aici vorbim de proiectoare) acele tranzistoare nu sunt montate pe placa electronica.
uneori (in functie de noroc) daca masina a venit din fabrica fara proiectoare, nici functia de proiectoare nu poate fi activata.
parerea mea e ca te-ai ales cu o masina care nu a venit din fabrica cu proiectoare si pe care unul din vechii proprietari (posibil in urma unui accident) a montat bara fata cu spalator de far si proiectoare, dar nu a facut treaba pana la capat sa-ti faca si proiectoarele sa functioneze.
nu e vorba doar de un fir care vine de la switch-ul din masina printr-un releu si apoi la proiectoare.
blocul de lumini e o schema complexa cu diverse componente electronice in el.
de obicei pe o pereche de fire sunt puse mai multe butoane (trebuie vazuta schema blocului).
pentru fiecare buton de acolo, in spatele lui este o rezistenta, la apasarea butonului acea rezistenta este scurtcircuitata, modificandu-se rezistenta intre cei 2 pini.
acea rezistenta este "masurata" de un computer al masinii si masina stie ca ai apasat un anume buton, acel computer trimite pe CAN mesaje catre alt computer al masinii, computer care se ocupa de aprinderea efectiva a becurilor.
exemplu:
ai 4 butoane inseriate pe 2 pini ai blocului. in spatele fiecarui buton este cte o rezistenta de 1k, 2k, 4k 8k.
fara buton apasat, rezistenta este 15k
tu daca tii apasat butonul 2 si 3, rezistenta intre pinii blocului va fi 9k, ceea ce masina traduce ca tu ai apasat butoanele 2 si 3.
tu tii apasat butonul 1, rezistenta masurata este de 14k, masina traduce ca tu tii apasat butonul 1.
tii apasat butonul 1 si 4, rezistenta masurata este 6k, masina traduce ca tii apasate butoanele 1 si 4.
ai 4 butoane inseriate pe 2 pini ai blocului. in spatele fiecarui buton este cte o rezistenta de 1k, 2k, 4k 8k.
fara buton apasat, rezistenta este 15k
tu daca tii apasat butonul 2 si 3, rezistenta intre pinii blocului va fi 9k, ceea ce masina traduce ca tu ai apasat butoanele 2 si 3.
tu tii apasat butonul 1, rezistenta masurata este de 14k, masina traduce ca tu tii apasat butonul 1.
tii apasat butonul 1 si 4, rezistenta masurata este 6k, masina traduce ca tii apasate butoanele 1 si 4.
ambele computere trebuie programate, unul pentru a sti ca masina are buton de aprindere al proiectoarelor, altul pentru a aprinde becurile efectiv cand primeste comanda pe CAN.
sa zicem ca butonul de proiectoare are in spate rezistenta de 1k iar in computer butonul de proiectoare nu este programat (masina nu stie de el).
fara buton apasat, masina citeste 15k rezistenta, si chiar daca s-ar astepta la 14k nu poate decat sa dea o eroare pe diagnoza "circuit open or high voltage".
la apasarea butonului 1, rezistenta circuitului este 14k. masina citind rezistenta de 14k traduce ca nu ai apasat nici un buton si ignora apasarea lui.
fara buton apasat, masina citeste 15k rezistenta, si chiar daca s-ar astepta la 14k nu poate decat sa dea o eroare pe diagnoza "circuit open or high voltage".
la apasarea butonului 1, rezistenta circuitului este 14k. masina citind rezistenta de 14k traduce ca nu ai apasat nici un buton si ignora apasarea lui.
problema principala este insa ca aprinderea becurilor se face folosind niste tranzistoare de putere (nu cred sa aiba relee astra j).
aceste componente sunt relativ scumpe si de obicei daca masina nu are dotarea respectiva (si aici vorbim de proiectoare) acele tranzistoare nu sunt montate pe placa electronica.
uneori (in functie de noroc) daca masina a venit din fabrica fara proiectoare, nici functia de proiectoare nu poate fi activata.
parerea mea e ca te-ai ales cu o masina care nu a venit din fabrica cu proiectoare si pe care unul din vechii proprietari (posibil in urma unui accident) a montat bara fata cu spalator de far si proiectoare, dar nu a facut treaba pana la capat sa-ti faca si proiectoarele sa functioneze.
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Are sens ceea ce spui, dar am cateva nelamuriri. Cum sunt montate mai multe functii pe acelasi fir: montand acele rezistoare in serie sau in paralel? Presupunand ca ar fi in serie, daca se arde unul din cei 4 rezistori mentionati, circuitul va fi in gol, iar R->00. Cum va reactiona masina la situatia asta? Dezavantajul evident este ca nici unul din celelalte butoane legate la acest circuit nu va mai functiona.
Daca ar fi in paralel si unul din rezistori se va arde, R->0 pe ramura respectiva. Sa inteleg ca in acest caz vor ramane aprinse farurile respective, fara a mai putea sa le controlezi?
Un alt aspect problematic ar fi cel evident al monitorizarii rezistentelor de pe circuit, iar pentru asta e nevoie de un consum permanent de curent. Cred ca totusi aceasta functionalitate s-ar face mult mai simplu si mai fiabil prin comutatoare clasice, cu dezavantajul unui numar mai mare de cabluri. Si inca o chestie, tranzistoarele de putere cu jonctiune npn sau pnp sunt destul de vechi si nu cred a fi foarte scumpe, desi in circuite de comanda cred ca sunt puse totusi tranzistoare MOS-FET.
Daca ar fi in paralel si unul din rezistori se va arde, R->0 pe ramura respectiva. Sa inteleg ca in acest caz vor ramane aprinse farurile respective, fara a mai putea sa le controlezi?
Un alt aspect problematic ar fi cel evident al monitorizarii rezistentelor de pe circuit, iar pentru asta e nevoie de un consum permanent de curent. Cred ca totusi aceasta functionalitate s-ar face mult mai simplu si mai fiabil prin comutatoare clasice, cu dezavantajul unui numar mai mare de cabluri. Si inca o chestie, tranzistoarele de putere cu jonctiune npn sau pnp sunt destul de vechi si nu cred a fi foarte scumpe, desi in circuite de comanda cred ca sunt puse totusi tranzistoare MOS-FET.
Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
Am ajuns la concluzia ca bara a fost schimbata! Dupa discutiile cu voi, am inceput sa cercetez mai amanuntit proiectoarele si surpriza: nu sunt legate! Adica, sunt pur si simplu acolo, nu au mufe de alimentare, sau asa cred, ca n-am desfacut bara, am bagat doar mana si am vazut ca nu e mufa de alimentare bagata acolo. Acum, nu stiu daca exista instalatie electrica, probabil ca nu, ca altfel ar fi fost legate. Acum, am o alta intrebare: daca gasesc si iau cablajul pentru proiectoare, exista vreo sansa sa le pun in functiune? Cablajul asta e separat, sau e cu toate celelalte fire care merg in fata masinii? E posibil ca, si daca fac toata instalatia, calculatorul masinii sa nu le recunoasca?
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
iti zic ce am avut eu la masina mea, vectra c 2005:
aveam cablul care ajunge pana la bara (adica pana la mufa de pe bara de la care pleaca spre senzorul de temperatura) dar nu si cablul pana la proiectoare.
puteam sa programez functia de proiectoare dar nu aveam tranzistoarele de putere din UEC (modulul care se ocupa de aprinderea becurilor printre altele)
aveam toate firele necesare de la BCM (modulul care se ocupa de management-ul blocului de lumini printre altele).
nu aveam LED-ul in bord pentru proiectoare.
ce am facut:
am, cumparat proiectoarele + grile (asa e la vectra c) + cablul de la mufa din bara pana la proiectoare.
am programat UEC si BCM si bordul ca ar fi prezente cele necesare pentru proiectoare (si dupa pasul asta am avut eroare instantaneu de bec ars pe proiectoare)
apoi am montat tranzistoarele de putere (model VN920SP, nu ma pricep sa-ti zic ce tip sunt) + niste rezistente sau condensatoare (nici alea nu stiu ce sunt), toata operatia am facut-o la colegul mity din Braila).
dupa chestia asta am avut proiectoare complet functionale si la care primesc eroare de bec ars (am facut proba pe fiecare bec in parte si imi zice exact ce bec e ars).
poate la astra j e diferit, dar din cate stiu eu, masinile de dupa 2006 nu mai sunt precablate decat pentru functiile prezente din fabrica (nu sunt sigur de asta, doar din auzite).
dar daca nu ai eroare de bec ars si nici fire pana la proiectoare, eu zic ca nici nu e programata functia de proiectoare si posibil ca acel computer ce se ocupa de aprinderea efectiva a becurilor nu suporta functia de proiectoare.
aveam cablul care ajunge pana la bara (adica pana la mufa de pe bara de la care pleaca spre senzorul de temperatura) dar nu si cablul pana la proiectoare.
puteam sa programez functia de proiectoare dar nu aveam tranzistoarele de putere din UEC (modulul care se ocupa de aprinderea becurilor printre altele)
aveam toate firele necesare de la BCM (modulul care se ocupa de management-ul blocului de lumini printre altele).
nu aveam LED-ul in bord pentru proiectoare.
ce am facut:
am, cumparat proiectoarele + grile (asa e la vectra c) + cablul de la mufa din bara pana la proiectoare.
am programat UEC si BCM si bordul ca ar fi prezente cele necesare pentru proiectoare (si dupa pasul asta am avut eroare instantaneu de bec ars pe proiectoare)
apoi am montat tranzistoarele de putere (model VN920SP, nu ma pricep sa-ti zic ce tip sunt) + niste rezistente sau condensatoare (nici alea nu stiu ce sunt), toata operatia am facut-o la colegul mity din Braila).
dupa chestia asta am avut proiectoare complet functionale si la care primesc eroare de bec ars (am facut proba pe fiecare bec in parte si imi zice exact ce bec e ars).
poate la astra j e diferit, dar din cate stiu eu, masinile de dupa 2006 nu mai sunt precablate decat pentru functiile prezente din fabrica (nu sunt sigur de asta, doar din auzite).
dar daca nu ai eroare de bec ars si nici fire pana la proiectoare, eu zic ca nici nu e programata functia de proiectoare si posibil ca acel computer ce se ocupa de aprinderea efectiva a becurilor nu suporta functia de proiectoare.
Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
Acum nu prea am timp si, sincer, nu prea am nici incredere in "meseriasii" de pe aici, dar, o sa merg cu ea la un service bun sa vad ce zic. Eu am gasit pe un site (in limba engleza , dar ma descurc ), cu manuale de reparatie, o descriere a modului in care functioneaza proiectoarele si spunea ceva despre un releu, care primeste semnal de la buton si cupleaza, aprinzand proiectoarele. Habar n-am! Am ajuns la concluzia ca, nu cred ca pot s-o rezolv eu si trebuie sa merg la service.
Edit: am pus linkul cu descrierea sistemului:
http://workshop-manuals.com...amps_malfunction/
Edit: am pus linkul cu descrierea sistemului:
http://workshop-manuals.com...amps_malfunction/
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
LOancea
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2020
- Mesaj Privat
Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
LOancea
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2020
- Mesaj Privat