- semireaciprian
- OP
- 12 mesaje
- din 16 Sep 2016
- Vectra 2001 Z18XE
- Arad
semireaciprian
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2016
- Mesaj Privat
Sunt posesorul unui Opel Vectra B facelift, 1.8, 125 cp, motor x18xe, 2001, euro 4:
La rece motorul porneste si se opreste in primele secunde, dupa 3-4 porniri nu se mai opreste dar oscileaza turatiile pana se incalzeste bine motorul, dupa ce ajunge la o temperatura mai ridicata porneste foarte bine, sta bine la relanti, se accelereaza binisor pe loc dar in sarcina nu are putere.
Am verificat: catalizatorul, bujii noi GM, bobina noua, toate filtrele noi, ulei nou, presiunea in rampa este buna, injectoarele, pompa de benzina noua, regulatorul de presiune de pe retur, am curatat clapeta de acceleratie.
Nu apare nici un cod de defect pe tester.
Multumesc anticipat pentru orice contributie
La rece motorul porneste si se opreste in primele secunde, dupa 3-4 porniri nu se mai opreste dar oscileaza turatiile pana se incalzeste bine motorul, dupa ce ajunge la o temperatura mai ridicata porneste foarte bine, sta bine la relanti, se accelereaza binisor pe loc dar in sarcina nu are putere.
Am verificat: catalizatorul, bujii noi GM, bobina noua, toate filtrele noi, ulei nou, presiunea in rampa este buna, injectoarele, pompa de benzina noua, regulatorul de presiune de pe retur, am curatat clapeta de acceleratie.
Nu apare nici un cod de defect pe tester.
Multumesc anticipat pentru orice contributie
- semireaciprian
- OP
- 12 mesaje
- din 16 Sep 2016
- Vectra 2001 Z18XE
- Arad
semireaciprian
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2016
- Mesaj Privat
- mihai_8230
- **
- 207 mesaje
- din 29 Mar 2015
- Vectra 1996 X18xe
- Bucuresti
mihai_8230
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2015
- Mesaj Privat
- razvan_d86
- **
- 75 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Bihor
razvan_d86
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
O problema similara am si eu, doar ca la mine nu se opreste motorul. Cand pornesc la rece, turatia oscileaza vreo 1-2 min (depinde cat de rece e afara), apoi scade la 800 rpm. In acest timp motorul nu prea are putere in mers si daca apas acceleratia mai tare se ineaca , merge intrerupt. Dupa ce se incalzeste merge bine.
Si la mine filtrele sunt noi, pompa de bezina noua, bobina noua, clapeta acceleratie curatata, nici o eroare stocata...Saptamana asta o sa schimb si eu bujiile.
Si la mine filtrele sunt noi, pompa de bezina noua, bobina noua, clapeta acceleratie curatata, nici o eroare stocata...Saptamana asta o sa schimb si eu bujiile.
- razvan_d86
- **
- 75 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Bihor
razvan_d86
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
Revin cu detalii...Am schimbat sambata bujiile si cateva zile mi s-a parut ca masina merge mai bine, cel putin la pornirea la rece parca nu mai oscila asa tare turatia si nu se mai simteau asa tare vibratiile. De ieri a inceput sa imi faca cam aceleasi figuri ca si la semireaciprian: se opreste motorul in primele secunde, scutura ca si cum nu s-ar alimenta bine, dupa a 2-3 pornire nu se mai opreste..
- tomariscom
- **
- 155 mesaje
- din 16 Apr 2013
- Astra 2004 Z16XE
- Galati
tomariscom
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2013
- Mesaj Privat
- razvan_d86
- **
- 75 mesaje
- din 26 Jun 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Bihor
razvan_d86
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2015
- Mesaj Privat
Cum ziceam si mai sus:
- bobina este aproape noua, am schimbat-o in primavara (scapa curent si mergea in trei pistoane)
- bujiile sunt noi(NGK) schimbate in urma cu o saptamana. Chiar si bujjile vechi erau curate, fara depuneri de ulei, nu erau innegrite, insa electrozii pareau cam uzati;
- Fitru aer nou, filtru benzina si pompa benzina noi, schimbate in primavara (nu a mai pornit, pompa era arsa)
- senzor ax cu came nou (VDO) ( nu se tura mai mult de 4000 de ture)
- clapeta acceleratie curatata
Problema cu pornirea la rece am avut-o si inainte sa schimb piesele mentionate mai sus. Va spun din nou simptomele:
- intotdeauna, cand pornesc la rece, e necesar sa o las sa se incalzeaza; daca nu o las si pornesc, se ineaca,smuceste foarte tare, nu are putere....dupa ce se incalzeste merge bine
- turatia ocilanta(uneori mai tare, uneori mai incet), nu foarte vizibil (100- 300 rpm) pe turometru dar se simte ca motorul nu merge 'rotund', cum ar trebui
- uneori la pornirea la rece, motorul moare, parca nu s-ar alimenta ( smuceste ) ...dupa a doua, a treia pornire nu se mai opreste
Am pus testerul pe ea in weekend si imi arata o singura eroare: P0170 . Ambele sonde imi arata amestec bogat, MAF-ul la relanti baga cam 9-11 kg/h aer si la clapeta de acceleratie , cand o turez, apare uneori INVALID. Atasez si un video cu valorile date de tester.
Dupa ce s-a incalzit un pic motorul (ca filmasem valorile date de tester), am scos si mufa de la MAF si am mers cu ea sa vad cum se comporta. Nu am observat schimbari majore, doar avea o mica intarziere cand acceleram.
- bobina este aproape noua, am schimbat-o in primavara (scapa curent si mergea in trei pistoane)
- bujiile sunt noi(NGK) schimbate in urma cu o saptamana. Chiar si bujjile vechi erau curate, fara depuneri de ulei, nu erau innegrite, insa electrozii pareau cam uzati;
- Fitru aer nou, filtru benzina si pompa benzina noi, schimbate in primavara (nu a mai pornit, pompa era arsa)
- senzor ax cu came nou (VDO) ( nu se tura mai mult de 4000 de ture)
- clapeta acceleratie curatata
Problema cu pornirea la rece am avut-o si inainte sa schimb piesele mentionate mai sus. Va spun din nou simptomele:
- intotdeauna, cand pornesc la rece, e necesar sa o las sa se incalzeaza; daca nu o las si pornesc, se ineaca,smuceste foarte tare, nu are putere....dupa ce se incalzeste merge bine
- turatia ocilanta(uneori mai tare, uneori mai incet), nu foarte vizibil (100- 300 rpm) pe turometru dar se simte ca motorul nu merge 'rotund', cum ar trebui
- uneori la pornirea la rece, motorul moare, parca nu s-ar alimenta ( smuceste ) ...dupa a doua, a treia pornire nu se mai opreste
Am pus testerul pe ea in weekend si imi arata o singura eroare: P0170 . Ambele sonde imi arata amestec bogat, MAF-ul la relanti baga cam 9-11 kg/h aer si la clapeta de acceleratie , cand o turez, apare uneori INVALID. Atasez si un video cu valorile date de tester.
Dupa ce s-a incalzit un pic motorul (ca filmasem valorile date de tester), am scos si mufa de la MAF si am mers cu ea sa vad cum se comporta. Nu am observat schimbari majore, doar avea o mica intarziere cand acceleram.