- mariuslars
- OP
- 6 mesaje
- din 26 Nov 2015
- Astra 2011
- Cluj
mariuslars
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2015
- Mesaj Privat
Salut,
Detin un Opel Astra J Sports Tourer, an de fabricatie 2010 .
Am si eu o "mica" nelamurire : pe langa faptul ca suspensiile devin mai rigide, la fel si directia , eu la acceleratie nu simt aproape nimic diferit fata de modul normal pana in treapta a 4-a unde parca invie masina . Treptele inferioare 2 si 3 (sa nu zic de 1) parca sunt tot la fel ca si modul normal. Masina trage bine si in 2/3 ,dar parca in a 4a cu modul sport e total altceva si doar in a 4a (si treptele superioare 5 ,6 se simt ca sunt pe modul sport)
Imi poate spune cineva cum se comporta acelasi model , sau unul similar ? Asta e comportamentul normal al acceleratiei in modul sport, sa se simta mai pronuntat in treapta a 4a ?
Multumesc
Detin un Opel Astra J Sports Tourer, an de fabricatie 2010 .
Am si eu o "mica" nelamurire : pe langa faptul ca suspensiile devin mai rigide, la fel si directia , eu la acceleratie nu simt aproape nimic diferit fata de modul normal pana in treapta a 4-a unde parca invie masina . Treptele inferioare 2 si 3 (sa nu zic de 1) parca sunt tot la fel ca si modul normal. Masina trage bine si in 2/3 ,dar parca in a 4a cu modul sport e total altceva si doar in a 4a (si treptele superioare 5 ,6 se simt ca sunt pe modul sport)
Imi poate spune cineva cum se comporta acelasi model , sau unul similar ? Asta e comportamentul normal al acceleratiei in modul sport, sa se simta mai pronuntat in treapta a 4a ?
Multumesc
- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
In modul Sport se schimba felul in care inputul pe care il dai tu prin pedala de acceleratie, se traduce in acceleratie propriu zisa. Adica, tu esti pe Sport si apesi acceleratia un sfert, masina o sa perceapa ca ai apasat acceleratia la jumatate sa zicem, nu stiu exact cum variaza.
In treptele 1 si 2 oricum puterea este limitata pentru a proteja cutia. Oricum, iti dai seama ca esti pe Sport pt ca masina e mult mai rapida in raspunsul la comenzi, acceleratie si directie.
In treptele 1 si 2 oricum puterea este limitata pentru a proteja cutia. Oricum, iti dai seama ca esti pe Sport pt ca masina e mult mai rapida in raspunsul la comenzi, acceleratie si directie.
- mariuslars
- OP
- 6 mesaje
- din 26 Nov 2015
- Astra 2011
- Cluj
mariuslars
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2015
- Mesaj Privat
Salut,
Da am observat chestia in treapta 4 doar , adica :
- tinut piciorul pe acceleratie constant la 2000rpm cu sport DEZACTIVAT
- cat timp tin piciorul pe acceleratie , constant la 2000rpm, activez si sportul iar turatia intr-adevar creste nu semnificativ , dar creste iar pedala este mult mai sensibila .
Deci am cam inteles principiul dupa care functioneaza , dar observ asta doar in treapta a 4a , in treapta a 3a de ex nu se observa .
Nu ar trebuii totusi sa se observe acceasi schimbare de turatie , in aceleasi conditii (rulat constant la 2000rpm + activare Sport) , chiar daca sunt in treapta a 3a ?
Multumesc.
Da am observat chestia in treapta 4 doar , adica :
- tinut piciorul pe acceleratie constant la 2000rpm cu sport DEZACTIVAT
- cat timp tin piciorul pe acceleratie , constant la 2000rpm, activez si sportul iar turatia intr-adevar creste nu semnificativ , dar creste iar pedala este mult mai sensibila .
Deci am cam inteles principiul dupa care functioneaza , dar observ asta doar in treapta a 4a , in treapta a 3a de ex nu se observa .
Nu ar trebuii totusi sa se observe acceasi schimbare de turatie , in aceleasi conditii (rulat constant la 2000rpm + activare Sport) , chiar daca sunt in treapta a 3a ?
Multumesc.
- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
- mariuslars
- OP
- 6 mesaje
- din 26 Nov 2015
- Astra 2011
- Cluj
mariuslars
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2015
- Mesaj Privat
- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
Cu placere. Ce motorizare ai? Cred ca si asta conteaza, la motoarele cu puteri mai mici poate nu se simte chiar asa diferenta intre moduri.
Eu 90% din timp merg pe Tour, iar pedala e anesteziata rau. Cand trec pe Sport mi se pare racheta. Daca mergi pe Normal, raspunsul motorului e mai bun, deci diferenta e mai mica.
Eu 90% din timp merg pe Tour, iar pedala e anesteziata rau. Cand trec pe Sport mi se pare racheta. Daca mergi pe Normal, raspunsul motorului e mai bun, deci diferenta e mai mica.
- mariuslars
- OP
- 6 mesaje
- din 26 Nov 2015
- Astra 2011
- Cluj
mariuslars
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2015
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Intradevar, incepand cu tr4 se simte raspunsul mai rapid al acceleratiei, fata de primele trepte... in trepte inferioare masina raspunde bine chiar daca nu o "calci"... de aici si impresia ca nu e o diferenta, dar in trepte superioare ai nevoie cuplu/putere, iar modul sport face ca pedala sa fie "vazuta" mai apasata.
Si eu, ca si @poseidon06, merg preponderant in tour pentru confort. Pedala nu e anesteziata in "tour", raspunde la fel ca si in modul normal, ca de altfel si directia... doar taria amortizoarelor scade. In schimb, in modul "sport" se schimba raspunsul acceleratiei, al directiei si al amortizoarelor... si iluminatul bordului.
Si eu, ca si @poseidon06, merg preponderant in tour pentru confort. Pedala nu e anesteziata in "tour", raspunde la fel ca si in modul normal, ca de altfel si directia... doar taria amortizoarelor scade. In schimb, in modul "sport" se schimba raspunsul acceleratiei, al directiei si al amortizoarelor... si iluminatul bordului.
- mariuslars
- OP
- 6 mesaje
- din 26 Nov 2015
- Astra 2011
- Cluj
mariuslars
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2015
- Mesaj Privat
Salut Clau ,
Face sens tot ce ai zis, acuma daca ma gandesc e logic sa ai nevoie de cuplu mai mare in treptele superioare , iar atunci modul Sport ii ofera asta .
Eu modul Tour il folosesc doar pe drumuri neasfaltate (fara denivelari) - deci nu prea des , tocmai pe considerentul ca se mai lasa suspensiile si nu loveste asa tare .
Si eu credeam ca modul tour afecteaza pedala , nu am simtit deoarece nu l-am folost foarte des(aproape deloc). Dar daca e standard cred ca o sa il folosec si eu, dat fiind ca am si rotile pe 18 iar drumurile de la noi nu sunt tocmai line + capace de canal .
Mersi de info.
Face sens tot ce ai zis, acuma daca ma gandesc e logic sa ai nevoie de cuplu mai mare in treptele superioare , iar atunci modul Sport ii ofera asta .
Eu modul Tour il folosesc doar pe drumuri neasfaltate (fara denivelari) - deci nu prea des , tocmai pe considerentul ca se mai lasa suspensiile si nu loveste asa tare .
Si eu credeam ca modul tour afecteaza pedala , nu am simtit deoarece nu l-am folost foarte des(aproape deloc). Dar daca e standard cred ca o sa il folosec si eu, dat fiind ca am si rotile pe 18 iar drumurile de la noi nu sunt tocmai line + capace de canal .
Mersi de info.
- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
Ha, ce chestie, mie mi se pare diferenta sesizabila intre cum raspunde acceleratia pe Tour si cum e pe Normal. Si directia e mai usoara pe Tour, sunt 100% sigur pt ca la parcare simt daca e pe Normal ca volanul opune mai multa rezistenta.
Deci la mine, pe Tour, suspensia e moale, masina are balans, acceleratia e anesteziata, iar directia e f usoara.
Pe Normal, acceleratia e putin mai sprintena, directia mai tare si amortizoarele mai ferme - e modul pe care merg extraurban, pe autostrazi, sau peste 100 km/h.
Pe Sport, directia e tare, suspensia tzopaie de tare ce e, acceleratia raspunde imediat, nici nu simt turbo lag-ul.
@mariuslars, am in semnatura masina, tot 2.0 CDTI 165 de cai.
Deci la mine, pe Tour, suspensia e moale, masina are balans, acceleratia e anesteziata, iar directia e f usoara.
Pe Normal, acceleratia e putin mai sprintena, directia mai tare si amortizoarele mai ferme - e modul pe care merg extraurban, pe autostrazi, sau peste 100 km/h.
Pe Sport, directia e tare, suspensia tzopaie de tare ce e, acceleratia raspunde imediat, nici nu simt turbo lag-ul.
@mariuslars, am in semnatura masina, tot 2.0 CDTI 165 de cai.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Nu... e aceiasi chestie si pe tour si pe normal, acceleratia si directia se comporta la fel, doar amortizoarele sunt un pic mai "moi".
Pe sport se schimba totul... raspuns acceleratie, directie si amortizoare.
Eu merg in general normal si tour (chiar mai mult pe tour) si daga bagi piciorul in acceleratie e ca si cum ai fi in sport dpdv al acceleratiei. E adevarat ca e mai comod sa accelerazi in sport intrucat nu trebuie sa mai lucrezi cu acceleratia pana la capat.
Pe sport se schimba totul... raspuns acceleratie, directie si amortizoare.
Eu merg in general normal si tour (chiar mai mult pe tour) si daga bagi piciorul in acceleratie e ca si cum ai fi in sport dpdv al acceleratiei. E adevarat ca e mai comod sa accelerazi in sport intrucat nu trebuie sa mai lucrezi cu acceleratia pana la capat.
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
Aliviu311
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2023
- Mesaj Privat
Salut . Sunt detinator de Opel Astra J 2.0 CDTI an 2010 si am si butoanele de sport si de tour si nu stiu la ce pret sa o pun nu prea gasesti modelul asta . Am cautat si nu am gasit nici una pusa la vanzare ca sa imi fac o idee , ati putea sa ma ajutati cu un pret corect ? Stare tehnica foarte buna . Multumesc