georgesil
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2009
- Mesaj Privat
Dragi prieteni,
Imi cer scuze pentru subiectul stupid dar chiar am nevoie de ajutorul vostru.
Detin de putin timp un Opel Astra H din 2009, 1,7 cdti, DTR/125cp, 6 viteze si din pacate nu m-am lamurit inca de modul in care ar tb. sa-l conduc mai precis cam in ce regim sa schimb vitezele. Trebuie sa precizez ca inainte de modelul asta de masina am avut una automata si m-am dezobisnuit de schimbat. De asemenea si inainte de cea automata am avut masini cu motoare mari 2000 minim si acum imi pare ca in momentul in care urc in turatii urla motorul si schimb viteza, din pacate rezultatul nu este prea placut fiindca masina cam smuceste si se simte ca si cum I-ar taia motorina. Am observant azi ca in cazul in care ma duc pana pe la 3000 de turatii si schimb trecerea e mult mai lina si mai placuta dar am impresia ca motorul ma injura de mama. Va rog frumos sa ma ajutati cu experienta voastra si sa ma lamuriti daca este normal sa turez in modul asta motorul inainte de a schimba viteza.
Va multumesc anticipat!
Imi cer scuze pentru subiectul stupid dar chiar am nevoie de ajutorul vostru.
Detin de putin timp un Opel Astra H din 2009, 1,7 cdti, DTR/125cp, 6 viteze si din pacate nu m-am lamurit inca de modul in care ar tb. sa-l conduc mai precis cam in ce regim sa schimb vitezele. Trebuie sa precizez ca inainte de modelul asta de masina am avut una automata si m-am dezobisnuit de schimbat. De asemenea si inainte de cea automata am avut masini cu motoare mari 2000 minim si acum imi pare ca in momentul in care urc in turatii urla motorul si schimb viteza, din pacate rezultatul nu este prea placut fiindca masina cam smuceste si se simte ca si cum I-ar taia motorina. Am observant azi ca in cazul in care ma duc pana pe la 3000 de turatii si schimb trecerea e mult mai lina si mai placuta dar am impresia ca motorul ma injura de mama. Va rog frumos sa ma ajutati cu experienta voastra si sa ma lamuriti daca este normal sa turez in modul asta motorul inainte de a schimba viteza.
Va multumesc anticipat!
- patraulea80
- **
- 73 mesaje
- din 26 Oct 2015
- Astra 2016 B16DTU
- Prahova
patraulea80
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B16DTU
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2015
- Mesaj Privat
- viorelt
- **
- 345 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
viorelt
- Mesaje scrise: 345
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
georgesil
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
eu nu-ti recomand sa schimbi la 2500.
daca schimbi la 2500 cate turatii ai in bord in treapta superioara?
cam 1600 - 1800...
chestia asta nu e chiar buna pentru ca e in zona unde intra turbina (adica unde i se simte eficienta) si ungerea turbinei e asa si asa. iarasi, tu te astepti sa traga mai bine si ii dai acceleratie mai puternica, amestecul e sarac in aer, rezultatul, motorul arde motorina partial, motirona nearsa iese din motor sub forma de fum care ori iese pe teava afara daca nu ai DPF, ori se opreste in DPF, rezultand regenerari dese ale DPF.
daca ai schimba pe la 2800-3000 ai cadea undeva pe la 2000 de turatii, turbina ar baga aer mai mult decat la 1600-1800, amestecul ar fi mai bun, spre optim, motorina nearsa este mult mai putina, fumul negru aproape ca nu exista.
la fel, mersul subturat prin faptul ca arunca pe evacuare mai multa motorina nearsa, "ajuta" si la afumarea evacuarii, care la un moment dat se va infunda, motorul nu va mai functiona in parametri (evacuarea are si ea rolul ei).
de exemplu, ia o masina diesel fara filtru de particule care s-a mers subturat mai mult timp...
pe loc, undeva unde nu poti afecta pe nimeni (pe camp) tine-o constant la 3000 de turatii (pe loc) si vezi ce iese pe esapament...
acum iti zic ce am observat eu cu masina mea pe centura constantei luni.
viteza la care am facut observatia: 120 km/h.
in treapta a 5-a pe pilotul automat, consum instant 4,5, masina mergea lin, fara nici un fel de trepidatie
in treapta a 6-a pe pilotul automat, consum instant 6,2, masina avea o vibratie anormala (era cam subturat).
viteza de 150 km/h
in treapta a 5-a pe pilot automat, consum instant 4,9, masina mergea normal, fara nici un fel de trepidatie dar se auzea motorul destul de mult (era peste 3000)
in treapta a 6-a pe pilot automat, consum instant 4,7, masina mergea normal, fara nici un fel de trepidatie, motorul era linistit si nu deranja pe nimeni...
din pacate din grija de a conduce si de a fi atent la trafic nu am retinut turatia motorului..
testele facute la aceeasi viteza s-au facut prin reactivarea pilotului automat in treapta noua, fara modificarea vitezei.
parerea mea:
mersul subturat nu doar ca dauneaza diverselor componente, dar in anumite situatii creste si consumul de carburant...
daca schimbi la 2500 cate turatii ai in bord in treapta superioara?
cam 1600 - 1800...
chestia asta nu e chiar buna pentru ca e in zona unde intra turbina (adica unde i se simte eficienta) si ungerea turbinei e asa si asa. iarasi, tu te astepti sa traga mai bine si ii dai acceleratie mai puternica, amestecul e sarac in aer, rezultatul, motorul arde motorina partial, motirona nearsa iese din motor sub forma de fum care ori iese pe teava afara daca nu ai DPF, ori se opreste in DPF, rezultand regenerari dese ale DPF.
daca ai schimba pe la 2800-3000 ai cadea undeva pe la 2000 de turatii, turbina ar baga aer mai mult decat la 1600-1800, amestecul ar fi mai bun, spre optim, motorina nearsa este mult mai putina, fumul negru aproape ca nu exista.
la fel, mersul subturat prin faptul ca arunca pe evacuare mai multa motorina nearsa, "ajuta" si la afumarea evacuarii, care la un moment dat se va infunda, motorul nu va mai functiona in parametri (evacuarea are si ea rolul ei).
de exemplu, ia o masina diesel fara filtru de particule care s-a mers subturat mai mult timp...
pe loc, undeva unde nu poti afecta pe nimeni (pe camp) tine-o constant la 3000 de turatii (pe loc) si vezi ce iese pe esapament...
acum iti zic ce am observat eu cu masina mea pe centura constantei luni.
viteza la care am facut observatia: 120 km/h.
in treapta a 5-a pe pilotul automat, consum instant 4,5, masina mergea lin, fara nici un fel de trepidatie
in treapta a 6-a pe pilotul automat, consum instant 6,2, masina avea o vibratie anormala (era cam subturat).
viteza de 150 km/h
in treapta a 5-a pe pilot automat, consum instant 4,9, masina mergea normal, fara nici un fel de trepidatie dar se auzea motorul destul de mult (era peste 3000)
in treapta a 6-a pe pilot automat, consum instant 4,7, masina mergea normal, fara nici un fel de trepidatie, motorul era linistit si nu deranja pe nimeni...
din pacate din grija de a conduce si de a fi atent la trafic nu am retinut turatia motorului..
testele facute la aceeasi viteza s-au facut prin reactivarea pilotului automat in treapta noua, fara modificarea vitezei.
parerea mea:
mersul subturat nu doar ca dauneaza diverselor componente, dar in anumite situatii creste si consumul de carburant...
- cutienoua
- **
- 331 mesaje
- din 28 Mar 2016
- Astra 2009 Y17DT
- Mehedinti
cutienoua
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2009 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2016
- Mesaj Privat
- koko69
- **
- 176 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Dragos Ene
- **
- 381 mesaje
- din 01 Oct 2014
- Zafira 2007 z19dt
- Bucuresti
Dragos Ene
- Mesaje scrise: 381
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2014
- Mesaj Privat
Cred ca 3500 rpm e cam mult dar fiecare merge cum doreste.
Daca 4500 rpm este maxim inseamna ca la 3500 rpm esti la aprox. 75% din maxim, ceea ce ma face sa cred ca este exagerat. Daca cuplul este disponibil intre 1700-2800 hai 3000 de ce sa mergi in 3500? Daca schimbi in 3500 rpm iti cade in 3000 si iarasi nu ai facut mare branza. In plus cred ca in a 2-a la 3500 deja ai 60 km/h iar in a 3-a vreo 80-90 iar limita e de 50.
Insa, sunt de acord cu 3500 in afara localitatii la drum intins, pe autostrada, in depasiri sau alte situatii limita unde accelerarile se fac in trepte de viteza superioare.
Daca 4500 rpm este maxim inseamna ca la 3500 rpm esti la aprox. 75% din maxim, ceea ce ma face sa cred ca este exagerat. Daca cuplul este disponibil intre 1700-2800 hai 3000 de ce sa mergi in 3500? Daca schimbi in 3500 rpm iti cade in 3000 si iarasi nu ai facut mare branza. In plus cred ca in a 2-a la 3500 deja ai 60 km/h iar in a 3-a vreo 80-90 iar limita e de 50.
Insa, sunt de acord cu 3500 in afara localitatii la drum intins, pe autostrada, in depasiri sau alte situatii limita unde accelerarile se fac in trepte de viteza superioare.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
fiecare face ce vrea cu masina lui, dar vremurile cand un diesel se conducea mangaind pedala de acceleratie au cam trecut...
acum la un turbo diesel cu turbina cu geometrie variabila, stilul de mers e o chestiune importanta.
eu nu recomand nici macar in oras sa mergi cu 1500 de turatii in bord "ca masina trage dom'le"...
masina trage dar cel din spatele tau inhaleaza niste fum negrisor...
tu daca schimbi la 3000 in superioara cazi pe la 2000, daca schimbi la 3500 cazi undeva pana in 2500...
acum depinde si de cutia de viteze, dar daca schimbi la 3500 nu cred ca ai vreo sansa sa cazi in 3000...
acum la un turbo diesel cu turbina cu geometrie variabila, stilul de mers e o chestiune importanta.
eu nu recomand nici macar in oras sa mergi cu 1500 de turatii in bord "ca masina trage dom'le"...
masina trage dar cel din spatele tau inhaleaza niste fum negrisor...
tu daca schimbi la 3000 in superioara cazi pe la 2000, daca schimbi la 3500 cazi undeva pana in 2500...
acum depinde si de cutia de viteze, dar daca schimbi la 3500 nu cred ca ai vreo sansa sa cazi in 3000...
- Dragos Ene
- **
- 381 mesaje
- din 01 Oct 2014
- Zafira 2007 z19dt
- Bucuresti
Dragos Ene
- Mesaje scrise: 381
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2014
- Mesaj Privat
AViorel
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2016
- Mesaj Privat
Salut, eu am motorul Z17DTR, de 110cp, in carte scrie cuplul la 2500rpm, am DPF si mi-a cam facut ceva probleme din cauza lui, dar de cand merg mai turat nu a mai facut probleme. Si eu sunt incepator in de-ale masinilor si vroiam sa stiu cam care este turatia optima pentru schimbarea vitezei, nu prea inteleg chestia cu cuplul.
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
Dieselul modern trebuie tratat aproape ca un benzinar.... asta evident dupa ce se incalzeste.
Pana ajunge apa la 80 grade recomand accelerari line si schimbat la 2200-2500rpm.
Dupa ce se incalzeste, eu schimb la 3000-3500. La drum lung in depasiri vede foarte frecvent si peste 4000rpm, mai ales din considerentul ca imi place sa stau cat mai putin paralel cu masinile depasite.
Pana ajunge apa la 80 grade recomand accelerari line si schimbat la 2200-2500rpm.
Dupa ce se incalzeste, eu schimb la 3000-3500. La drum lung in depasiri vede foarte frecvent si peste 4000rpm, mai ales din considerentul ca imi place sa stau cat mai putin paralel cu masinile depasite.
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
- cutienoua
- **
- 331 mesaje
- din 28 Mar 2016
- Astra 2009 Y17DT
- Mehedinti
cutienoua
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2009 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2016
- Mesaj Privat