- tatuajpopa
- OP
- 4 mesaje
- din 12 Jun 2016
- Astra Z16XEP
- Neamt
tatuajpopa
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2016
- Mesaj Privat
Model: Astra
An fabricatie: 2006
Cod motor: Z16XEP (benzina si GPL)
Km: 226 000
Bunã seara oameni buni! De vre-o douã luni îmi scârþâie motorul la cateva minute dupa ce se incalzeste si sunt demoralizat pentru ca nu stiu de ce ? Am observat ca scartaiala dispare daca desfac capacul de deasupra pe unde se inlocuieste uleiul. Doar ca nu pot sa merg cu capacul desfacut si nici infiletat pe jumatate pentru ca oricum improasca ulei pe deasupra motorului si in plus mi-l si aspira prin tubusorul care vine din partea superioara a motorului si intra sub clapeta de acceleratie rezultand in spate un fum albastru si dens. Precizez ca pana sa aflu ca dispare scartaiala dupa ce scot capacul de la ulei am pus-o pe tester si am schimbat EGR-ul, cureaua de distributie cu rola intinzatoare, rola de ghidaj si garnitura de chiuloasa. Am inlocuit si uleiul dar tot degeaba. Astazi am completat si bidonasul cu lichid pentru protejarea valvolelor ca am vazut ca era gol. Oare de acolo sa fi pornit scartaiala ? Nu stiu! Si daca da ? - Ce e de facut ? Multumesc anticipat celor care ma pot ajuta cu o informatie utila.
An fabricatie: 2006
Cod motor: Z16XEP (benzina si GPL)
Km: 226 000
Bunã seara oameni buni! De vre-o douã luni îmi scârþâie motorul la cateva minute dupa ce se incalzeste si sunt demoralizat pentru ca nu stiu de ce ? Am observat ca scartaiala dispare daca desfac capacul de deasupra pe unde se inlocuieste uleiul. Doar ca nu pot sa merg cu capacul desfacut si nici infiletat pe jumatate pentru ca oricum improasca ulei pe deasupra motorului si in plus mi-l si aspira prin tubusorul care vine din partea superioara a motorului si intra sub clapeta de acceleratie rezultand in spate un fum albastru si dens. Precizez ca pana sa aflu ca dispare scartaiala dupa ce scot capacul de la ulei am pus-o pe tester si am schimbat EGR-ul, cureaua de distributie cu rola intinzatoare, rola de ghidaj si garnitura de chiuloasa. Am inlocuit si uleiul dar tot degeaba. Astazi am completat si bidonasul cu lichid pentru protejarea valvolelor ca am vazut ca era gol. Oare de acolo sa fi pornit scartaiala ? Nu stiu! Si daca da ? - Ce e de facut ? Multumesc anticipat celor care ma pot ajuta cu o informatie utila.
kwo- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2016
- Mesaj Privat
- iuly75
- **
- 164 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Braila
iuly75
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...63&highlight=
Cand se incalzeste motorul ai si relantiul oscilant si acel scartait cum spui tu sau un fluierat ceva de genul, atunci sigur e rupta acea membrana de la capacul culbutorilor
Cand se incalzeste motorul ai si relantiul oscilant si acel scartait cum spui tu sau un fluierat ceva de genul, atunci sigur e rupta acea membrana de la capacul culbutorilor
- tatuajpopa
- OP
- 4 mesaje
- din 12 Jun 2016
- Astra Z16XEP
- Neamt
tatuajpopa
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2016
- Mesaj Privat
Multumesc mult iuly75 si kwo. Am reusit intr-un final sa intru in posesia acelei garnituri de la capacul culbutorilor si in sfarsit sa o schimb. Habar nu aveam ca in spatele capacului exista o garnitura si chiar nu mai stiam ce sa ii mai fac pentru a elimina scartaitul. Am venit acasa de la servici (ca acolo am schimbat-o) cu urechile ciulite doar la motor. Parca nu-mi venea sa cred ca nu mai scartaie. Merci mult inca odata si sa aveti o seara buna!
marutucfm
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2016
- Mesaj Privat
Salutare, sunt nou pe aici si am zis cã poate gãsesc puțin ajutor. De curând mi-am cumpãrat un Astra G ,, Nemtzia" combi 2003, motor z16xep, la mașinã am descoperit câteva probleme:, 1- relanti oscilant și la rece și la cald, dar mai mult la cald, menționez cã în ambele cazuri variația de turație este micã; 2- compresor AC. nu pornește lipsã curent pe mufã, așa mi-au spus când au bãgat freon; 3- cea mai gravã zic eu, când veneam la serviciu, prin oraș, a început sã se tureze singur motorul, cald fiind, 1000-3000 rotații, concomitent cu emanarea unui fum alb, sau gaze nearse pe eșapament și pe la motor, în același timp și un fluierat. Ajuns la serviciu am oprit motorul in starea in care se afla, seara l-am pornit, a pornit mai greu la a treia cheie, nu prea vroia sã se tureze, dar și-a dat drumul repede, a mai scos iar niște fum alb, sau ce-o fi fost cu miros urat dar nu s-a mai turat singur, și-a revenit . Menționez cã la mașinã i-am montat si GPL. de când am cumpãrat-o, ( o lunã ) mersul find la fel și pe benzinã și pe gpl.Înainte de întîmplare am gãsit douã erori la tester: 1482 circuit Fan....;1530 cout of reley. Anterior de aceastã întîmplare cu serviciul mai fluiera când se încãlzea bine si se mai și tura singur, dar doar o datã, de douã ori dupã care se stabiliza singur. Am avut si martorul ( verificare motor) aprins, s-a stins singur dar acum se aprinde uneori cel cu (cheițã service). Aștept orice sfat, ajutor. Mulțumesc mult și scuze pt. greșeli.
- tatuajpopa
- OP
- 4 mesaje
- din 12 Jun 2016
- Astra Z16XEP
- Neamt
tatuajpopa
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2016
- Mesaj Privat
Salut!
Fluieratul vine de la membrana crapata din spatele capacului de la culbutori care dupa ce se rupe lasa sa treaca:
1- uleiul din motor direct in galeria de admisie de sub clapeta de acceleratie rezultand acel fum si miros urat;
2 - zgomotul dintre partile metalice din interiorul motorului.
Membrana la motor se vede bine aici:
https://www.clubopel.com/lin...let-z16xer-z18xer
Iar de cumparat o gasesti aici:
http://m.ebay.it/itm/VAUXHA...420863?nav=SEARCH
La inlocuire iti trebuie un fon de aer cald. Spor la treaba si o zi buna!
Fluieratul vine de la membrana crapata din spatele capacului de la culbutori care dupa ce se rupe lasa sa treaca:
1- uleiul din motor direct in galeria de admisie de sub clapeta de acceleratie rezultand acel fum si miros urat;
2 - zgomotul dintre partile metalice din interiorul motorului.
Membrana la motor se vede bine aici:
https://www.clubopel.com/lin...let-z16xer-z18xer
Iar de cumparat o gasesti aici:
http://m.ebay.it/itm/VAUXHA...420863?nav=SEARCH
La inlocuire iti trebuie un fon de aer cald. Spor la treaba si o zi buna!
- tatuajpopa
- OP
- 4 mesaje
- din 12 Jun 2016
- Astra Z16XEP
- Neamt
tatuajpopa
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2016
- Mesaj Privat
marutucfm
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2016
- Mesaj Privat
Mulțumesc mult, bãnuiam eu cã de la acea membranã este. Astãzi când am venit de la serviciu am cãutat-o, si pe ebay nu avea, obosit și nervos fiind an dat comandã pe alt site: www.Vanos-BMW.com, PayPal ( platforma de tranzacționare ) spune cã comanda a fost plãtitã, dar furnizorul nu ar fi primit adresa mea, nu știu ce vrea sã zicã cã nu am primit nimic pe email încã
marutucfm
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2016
- Mesaj Privat
Am mai facut o comanda si aici, http://www.ebay.it/itm/VAUX...:aDoAAOSwzgRW0Kfx ...acum astept, Merci mult din nou
marutucfm
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2016
- Mesaj Privat
marutucfm
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2016
- Mesaj Privat
Salutare din nou oameni buni, iar îi veni-se crizele motorului meu Marți, mã disperase: se tura iar singur, fluierat și bineînțeles fum dupã mine, la fiecare semafor trebuia sã-l opresc, așa cã m-am pus pe studiat forumul și am gãsit. Am cumpãrat o supapã PCV de Matiz ( GM )21RON. care face același lucru la Matiz, cum face membrana din capacul de la culbutori la motorul meu Z16XEP, (care acum este ruptã bãnuiesc, altfel? ) am montat-o așa cum ziceau colegii mai sus, cu partea mov spre admisie, introdusã în furtunul gofrat, a intrat la fix, inclusiv siguranța pe furtun, iar partea neagrã în capacul de culbutori, cu puținã banda datã pe ia, sau altceva cã este puțin largã și gata problema s-a rezolva. Simptome care au dispãrut: relanti variabil, motorul numai se tureazã și numai fluierã la cald, acum pot scoate bușonul la ulei fãrã probleme, (înainte ieșea greu) și motorul merge frumos nu își schimbã turația, sau sã trepideze. Menționez cã la ultima întâmplare mi-a mâncat și ulei din cauza membranei. Așa cã acum pânã vin membranele comandate ale capacului ( am comandat 2 ) merg liniștit, deci Mulțumesc tuturor pentru postãri și nu în ultimul rând celui cu ideea, Danciureanu parcã, dacã am greșit sã mã scuze. Acum trebuie sã rezolv cu compresorul de AC, nu pornește, i-am bãgat freon, nu pierde dar nu vine curent la mufã. Erori tester P1482 circuit Fan și P1530 cut off relay, sper sã rezolv și problema asta ca ajutorul vostru, cã la service nu prea am încredere, deci încã o datã Mulțumesc