ionutz01
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2016
- Mesaj Privat
Salut dragi colegi. Tocmai ce am scãpat de "mâncatul" uleiului cu un drum întins fãcut cu masina si din plictisealã si dorinta de un mers mai optimizat cu motorasul asta ma gândeam cum sa bag aer mai rece în el . Tot vedeam pe forum cum existã in carcasa filtrului de aer are 2 restrictii. Majoritatea spun cã scoaterea lor e indicata pentru un plus de putere a masinii. Eu le.am scos astãzi si cã pãrere un consum cu 0.2 mai mare dar plãcerea de cum merge acum Masina se compenseazã. As putea sa stric ceva la motor?
ionutz01
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2016
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
ionutz01
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2016
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
pune o poza cum erau puse acele piese in cadrul filtrului de aer. vezi ca este posibil ca aceste restrictii sa fie pentru a nu se uda filtrul de aer cand ploua afara cu galeata si poate si sa creeze un circuit turbionar prin carcasa filtrului...
pune niste poze si apoi ne putem da cu parerea mai obiectiv...
pune niste poze si apoi ne putem da cu parerea mai obiectiv...
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
ionutz01
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2016
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:[...]posibil ca aceste restrictii sa fie pentru a nu se uda filtrul de aer cand ploua afara cu galeata si poate si ca sa creeze un circuit turbionar prin carcasa filtrului...[...]
Si, as vrea sa adaug, posibil ca acolo sa existe si un rezonator ce amortizeaza sunetul care apare la aspiratia aerului cand motorul e la turatii mai mari. De aici si complexitatea tubulaturii din jurul filtrului de aer.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
ionutz01 a scris:Sa zicem ca e placebo . Simt Masina ca are cuplu mai crescut urca rapid in ture consum cu 0.3 mai mare cu acelasi stil de condus schimbat în 3000 de ture . Consumul era 6.4 în oras înainte acum am 6.7
Calculatorul motorului,comanda injectoarele sa pulverizeze cantitatea de combustibil,functie de cantitatea(masa) de aer ce intra in admisie,aer ce este masurat fie prin debitmetru,fie prin senzor de presiune admisie,completat cu senzor temperatura aer admis.Pentru sistemul de management al motorului,nu conteaza daca exista filtru sau nu,cu atit mai putin forma acestuia sau anexele... Filtru e necesar pentru a asigura motorului cantitatea necesara de aer lipsit de praf si impuritati,in ideea de a proteja componentele cu care vine in contact...,doar atit! Referitor la consum,e treaba complicata...,supusa de regula subiectivismului,functie de interese!
ionutz01
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2016
- Mesaj Privat
Eu doar am vrut sa ajut doar pentru plãcerea mai mare de a conduce...Eu sunt mulțumit de motor chiar dacã e luata special pt oraș, acum trage aer mai bine, nu mai mult dar se simte diferența cum ea urca mai bine în turații. Aerul intra nu mai mult ci mai repede si din cauza asta probabil fiind mai bogat în oxigen arderile sunt mai bune asta dovedind cosumul mai ridicat de combustibil .
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ce spui tu nu prea are logica...
acolo ai niste diametre de intrare si iesire din filtrul de aer. volumul care intra este acelasi cu cel care iasa deci nu are cum sa intre mai repede si nici cum sa fie mai bogat in oxigen ca nu are cine sa comprime oxigenul acela ca sa fie mai mult in unitatea de volum. deci totul este doar placebo din punct de vedere fizic ti-am spus ca acele tubulaturi sunt facute sa elimine pe cat posibil intrarea apei in filtru si sa il ude in cazul ploilor puternice si sa elimine sunetul de admisie al aeruluiin motor care peste o anumita turatie este destul de zgomotos.
daca vrei sa testezi, scoate complet filtrul de aer si lasa doar de la debitmetru tubulatura de admisie si porneste motorul si accelereaza putin sa vezi cum suna (nu se intampla nimic daca accelerezi fara filtrul de aer atata timp cat pornesti doar masina cateva minute stand pe loc)...
acolo ai niste diametre de intrare si iesire din filtrul de aer. volumul care intra este acelasi cu cel care iasa deci nu are cum sa intre mai repede si nici cum sa fie mai bogat in oxigen ca nu are cine sa comprime oxigenul acela ca sa fie mai mult in unitatea de volum. deci totul este doar placebo din punct de vedere fizic ti-am spus ca acele tubulaturi sunt facute sa elimine pe cat posibil intrarea apei in filtru si sa il ude in cazul ploilor puternice si sa elimine sunetul de admisie al aeruluiin motor care peste o anumita turatie este destul de zgomotos.
daca vrei sa testezi, scoate complet filtrul de aer si lasa doar de la debitmetru tubulatura de admisie si porneste motorul si accelereaza putin sa vezi cum suna (nu se intampla nimic daca accelerezi fara filtrul de aer atata timp cat pornesti doar masina cateva minute stand pe loc)...
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat