horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
hai sa reiau povestea:
intr-a 5a incepand cu 110km/h si urcand am o trepidatatie in toata masina ca si cum as trece peste niste linii albe de atentionare (cum sunt pe nationale ca avertizare, din alea mai groase). e ca si cum masina ar trece peste o denivelare de 3-5 cm spre exemplu.
intr-a 6a, la fel de la 110km\h in sus, trepidatia se schimba, e sacadata si ciclica. adica 5-6 trepidatii rapide ce cresc in aplitudine si apoi descrec pana dispar, si se repeta iar in 2-3 secunde.
apar/dispar in functie de regim: accelerare, deccelerare, regim constant.
shimbat roti, cauciucuri, rulmenti, planetare, desfacut cutie 2 ori, schimbat un rulment, reglat joc alt rulment. nici o schimbare.
la relanti, se simte o mica trepidatie, cum ca motorul nu ar merge rotund.
accelerand la 1100 ture, apare o trepidatie puternica de se zgaltaie toata masina.
cate odata (cand am filtrul infundat) intre 2000 si 3000 de ture (viteza a 2a, 3a) da in nas/smunceste.
plus ca daca merg pe autostrada cu a 6a (2200 ture) 140km\h, constant, dupa 100km se infunda filtrul de particule!
de ce am ajuns la discutia asta? pt ca OP-COM ul zice ca deviatia pt inj 3 este de 4-5, iar celalalte intre -1 si 1.
testul de retur nu a dat valori alarmante. deci sunt intr-un impas .... si am apelat la experienta voastra.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
La astra g smucea, facea pauza, iar smucea - turbo pe duca sau evacuarea era crapata dar stiu ca pe turbo avea presiune mai mica decat normal.
Ps: cum adica a reglat un rulment? Din cate stiu rulmentii nu se pot regla ca nu sunt robineti.
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
rulmentul de pe axul central din cutie, cel ce e antrenat de motor avea joc de 0.5 micron. asa ca in spatele camasii am pus o foita de bronz pt a reduce acest joc. au participat 2 ingineri mecani.
am verificat si tampoanele, directie ... totul ok. sau inca ok, ca de la trepidatiile astea, se vor duce in cele din urma, ca ele preiau toate vibratiile.
initial am zis ca e cutia, pentru ca in a 4a la 110 -120km/h nu vibreaza deloc.
insa acum am si problema asta cu filtru de particule care se infunda ca tembelul, la regimuri la care ar trebui sa se desfunde. deci clar e o problema la combustie - prea mult fum negru cu particole.
ba am gasit o data ca si un injector defect poate duce la vibratii inexplicabile, de asta m-am bagat si eu aici, poate poate gasesc niste sfaturi.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
ai si tu dreptate aici. trebuia sa-i schimbam pe toti si stiam o treaba.
insa scuza-ma, dar jocul se regleaza. fiindca uite, rulmentul schimbat era mai gros decat originalul, asa ca a trebuit umblat la adaosul din spatele. altfel axul nu se rotea defel.
'dorel' de care zici tu, nu e chiar dorel, sunt ingineri mecani cu falcultate si master, nu insa in auto. insa un rulment e acelasi si merge dupa aceleasi principii.
bun, acum hai sa scoatem din schema vibratiile in a 5a si a 6a.
sa ne concentram pe trepidatia la relanti si cea la 1100 de ture, si infundatul anormal al filtrului de particole. idei ?
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Daca tu crezi ca un inginer mecanic CU MASTER regleaza jocul unui rulment ii zic amin. facultate facuta degeaba, rulmentul intra si iese, nu se ia la pila sau la smirghel. Nu exista joc in rulment, cand rulmentul are joc (in afara tolerantelor desigur) se schimb simplu si usor. Pana la urma tot te-ai tiganit, sunt rulmentii de cumparat pe net, daca tu vrei sa cauti alti rulmenti iti urez succes, eu am cautat la SNK si alti furnizori de mi-a sarit sangele pe nas o luna si tot nu am gasit... tu crezi ca la rulmentii din cutia de viteze mergi la butic si cumperi un rulment cum cumperi paine? eh ciuciu...
Ce inseamna rulment mai gros? Astia sunt termeni cand te referi la xxx fara suparare... la rument e simplu, ai parti fixe si intre ele bile. Daca rulmentul este cel corect cumparat nu are cum sa nu se potriveasca... deci dupa cum ziceam, pune rulmentii cu care a venit cutia si lasa tiganeala. Esti in belgia dar tot roman (fara suparare).
Trepidatia la relantiu poate fi tot din cutie stai linistit...
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
si da, jocul se regleaza, fiind rulmenti conici! cu alte cuvinte, apropii sau distantezi camasa de capacul cutiei. daca ai demontat ai fi vazut ca in spatele camasii e un inel de metal.
si rulmentul cumparat e un Timken, cu referinta identica cu cel demontat. si totusi camasa era un pic mai groasa, 0.2 mm. deci, remarci usturatoare fara rost. ma gandeam ca forumul e pt ajutor, nu pt a zice, ba esti prost!
merci totusi pt timpul pierdut.
- aaresis
- **
- 239 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Vectra 2005 1.9DTH
- Bucuresti
aaresis
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 1.9DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,700 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,700
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- aaresis
- **
- 239 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Vectra 2005 1.9DTH
- Bucuresti
aaresis
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 1.9DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- aaresis
- **
- 239 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Vectra 2005 1.9DTH
- Bucuresti
aaresis
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 1.9DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Dragos Ene
- **
- 383 mesaje
- din 01 Oct 2014
- Zafira 2007 z19dt
- Bucuresti
Dragos Ene
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2014
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- aaresis
- **
- 239 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Vectra 2005 1.9DTH
- Bucuresti
aaresis
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 1.9DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Acum o ora am pus iar opcom..
Si am urmatoarele valori
Nu am vazut niciodata injectorul 2 sa coboare mai jos de 1.30
Prima poza este cu motorul abia pornit.. a doua este dupa 15 minute de functionare.


Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
revin pt cateva sfaturi: cum se demonteaza injectoarele pe 1.9cdti (1.9dth) de 120 cai?
vreau sa le scot sa le trimit la curatat/testat si vreau sa fac operatia cum trebuie, fara sa stric ceva.
am vazut ca langa fiecare injector e un surub cu un fel de parghie pe corpul injectorului. aceste suruburi trebuie scoase? injectorul e infiletat in chiulasa sau doar intra drept si parghia respective in tine in pozitie?
de ce altceva trebuie sa tin cont la demontare?
merci in avans.
toate cele bune
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat