Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Am schimbat si eu flansele si rulmentii,am pus Lemforder.Spatiul s-a micsorat zdravan la palaria aia de la oala amortizorului,dar nu a disparut complet(3-4 mm),motiv pentru care masina tot mai are usoare troncanituri pe drum denivelat.Vreau sa desfac ambele piulite si sa le pun deasupra flansei,sau,varianta a 2-a,sa fac niste discuri din cauciuc mai dur,care sa le pun intre oala si palaria aia sa-mi preia acel spatiu.Parca varianta a 2-a pare mai "safe"..Voi ce ma sfatuiti?
Skip ads

  • IonutN

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
Verifica si bieletele antiruliu.
Nu mai umbla la flanse.
O zi buna
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Salut!Bieletele sunt bune,plus ca ma streseaza acel joc de 3-4mm si sunt sigur ca din cauza lui inca mai troncane usor cand trec peste linia de tramvai,de exemplu.Vreau sa confectionez niste discuri de cauciuc gros de 4-5 mm si sa l pun intre palarie si oala,sa nu mai preia rulmentul si flansa acel soc provenit din jocul existent..
  • scanx

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Nu incerca nici o varianta, mai ales cea cu discurile de cauciuc ca o sa ai cosmaruri, acel spatiu trebuie sa existe pentru a prelua din socurile mecanice.....Am incercat tot felul de variante, una mai ciudata decat alta si concluzia este...NU Lemforder si cea mai buna flansa care tine cel mai mult este Ruville, ei nu fabrica varianta moale sau varianta tare, ci o combinatie intre cele doua si se pare ca tine cel mai bine, cel putin la mine.

Eu am tras peste palaria flansei o camera de scuter groasa cam de 1-2mm, am pus-o fortat ca sa stea strunit acolo si rezista f bine de ceva timp, am dat-o jos dupa o perioada si rezista cu succes, iar rezultatul este unul neasteptat de bun. Am desenat cam cat cuprinde camera si la baza ea va fi taiata....am reusit s-o prind acolo fara s-o lipesc.

[img]https://s31.postimg.org/hu9ajdttz/Flansa.jpg[/img]

Odata pus acest surplus de cauciuc, flansa nu va mai intra pana la capat de cursa in oala si va fi nevoie de o saiba cu rol de distantier 2-3 mm pentru a asigura o distanta minima intre flansa superioara (cea de sus, de deasupra "oalei") si caroserie. Mai exact, saiba trebuie pusa imediat dupa prima piulita care strange flansa si rulmentul pe amortizor. Cand ne uitam sub capota trebuie sa existe o distanta de min. 3-4mm intre flansa superioara si caroserie.
Operatia asta am facut-o dupa zeci de teste si nu recomand celor ca nu se pricep la mecanica....brat, fuzeta, amortizor, flansa, tin masina dreapta pe strada, orice abatere sau improvizatie poate duce la nenorociri.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru detalii!Mi se pare destul de aiurea constructia asta,in care acel rulment mititel sa preia socurile datorate distantei dintre palarie si oala.Un coleg de pe forum a scos palaria,a doua piulita,cea care tine flansa stransa,a pus palaria la loc si cele doua piulite deasupra "palariei".In felul acesta,a anulat total acel spatiu.Mi se pare destul de riscanta o asemenea modificare si de aia ma gandisem la discurile de cauciuc interpuse intre oala si palarie.
  • scanx

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Suna ciudat ce-a facut el, si mi se pare riscant + ca se aude mai rau decat ar fi montajul normal, dar probabil nu vrea sa zica....fiecare dupa cat stie si sa nu uitam si de siguranta masinii.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
spatiul ala trebuie sa existe acolo pentru socuri mai puternice ca sa protejeze amortizorul.
discul de deasupra are rol sa nu cada amortizorul cand ridici masina pe cric. in rest flansa sta in locasul acela din greutatea masinii.
eu am avut ghinionul sa mi se rupa tija de la amortizor chiar sub piulita de la discul de sus si ca sa nu cumpar alt amortizor avand doar jumtate de an in momentul acela, am scos si prima piulita si am pus-o sus direct peste ultimul disc si astfel se preia complet si acel spatiu de 3-4mm de care zici tu insa nu este nici corect nici normal si doamne fereste sa se rupa tija de sub aceasta piulita ca arcul va arunca tot ansamblul si deci riscul este mare. e drept ca umblu cu ea asa de mai bine de 2 ani si nu s-a intamplat nimic pana acum dar stiu ca este riscant.
o sa schimb amortizoarele peste ceva timp sper dar deocamdata sunt foarte bune si partea proasta este ca stau rau cu banii si nu pot face o astfel de investitie acum (ca daca este sa schimb amortizoarele trebuie sa schimb si flansele si rulmentii). Deci lasa sistemul asa cum este el conceput si este bine. acel zgomot care il auzi tu poate sa fie de la bielete, pivot, bucsile de la bara stabilizatoare...
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Pai la asta ma gandeam si eu,daca se rupe tija amortizorului la 100 km/h...Doamne fereste!Sunt convins ca daca acel spatiu ar fi foarte mic,sau deloc,dar fara sa forteze in tija filetata a amortizorului,ar fi perfect.Sunt unii colegi care,dupa ce au schimbat flansele,nu mai au acel spatiu intre palarie si oala,iar masina e mult mai "inchegata" si nici nu mai sunt prezente acele usoare troncanituri.
  • dsaraolu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2011

  • Mesaj Privat
dan cristi verifica bucsele de la cadru motor, la mine alea au fost de vina, tot asa troncanea ceva dupa ce am schimbat flansele (tot Lemforder) si amortizoarele, acum nu se mai aude nimic troncanind si am vreo 5 luni de cand le-am schimbat. Vezi ca am pus o poza pe pagina anterioara unde sa verifici daca bucsele sunt duse, in zona aia se vede daca ai bucsele duse, vei gasi intre suportul ala si sasiul masinii urme de frecare, daca dai suportul jos (are 3 suruburi) este imposibil sa nu vezi asta. Din pacate manopera si cele 6 bucse cam costa, vreo 600-700 lei, iar manopera trebuie facuta in service deoarece este cam complicata.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns!O sa ma uit sa vad daca imi dau seama.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Ceea ce ma innebuneste de cap efectiv eun zgomot care apare la franare la viteza mica si la accelerare,e un fel de cloncanit,dar se aude f incet,pasagerul de exemplu nu l sesizeaza.In plus,simt acel cloncanit in volan.E ca si cum un arc pe fata e torsionat si "scapa" la franare,acelereare si viraj.Am uitat sa va zic ca acel zgomot se aude si la viraj,cand ii dau a 2-a si iau piciorul de pe ambreiaj se aude acel "clonc".Eram sigur ca e de la rulmentii amortizoarelor,dar se pare ca nu e de acolo.I am schimbat si pe acestia odata cu flansele,si tot asa face.
  • rider1

  • Mesaje scrise: 719
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Dan cristi, Pivotii când au fost schimbați?
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Nu i am schimbat de curand,dar sunt buni,i am verificat cand am montat flansele si nu au pic de joc.Ceea ce nu am verificat cu atentie sunt bucsele de la bara stabilizatoare,dar nu inteleg cum ar putea scoate alea acel cloncanit.O sa le verific cu atentie si pe alea.
  • rider1

  • Mesaje scrise: 719
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Cum ai verificat Pivotii ?Eu am schimbat tot si la fel credeam ca Pivotii sunt buni. Pivotul pe dreapta fãcea un zgomot de nu mai venit sa cred.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Cu o ranga mai mica,am bagat o intre pivot si fuzeta si nu am pic de joc..
  • rider1

  • Mesaje scrise: 719
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Si eu am fãcut asa si nu am reusit. Abea dup ce am dat roata jos am putut sa vad jocul la pivot.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Pai rotile erau date jos,amortizorul cu arc cu tot era demontat,nu ramasese decat bascula cu pivotul infipt in fuzeta,deci am putut sa o rotesc cum am vrut cand am verificat pivotul.
  • rider1

  • Mesaje scrise: 719
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am inteles.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Am gasit o placa de cauciuc de 4 mm si am facut 2 discuri care le am pus sub palaria de deasupra oalei amortizorului,eliminand astfel acel joc.Masina se comporta mult mai bine pe terenul usor denivelat,nu mai troncane absolut deloc.Ideea e ca acele discuri de cauciuc nu supun axul amortizorului sub tensiune mare,ci doar tin fixate flansa si rulmentul in locul lor.O sa fac poze sa vedeti despre ce vorbesc.De acel cloncanit de care ziceam mai sus nu am scapat,dar tot rasfoind forumul,am gasit un coleg care avea fix acelasi cloncanit si de care a scapat inlocuind cuplajul de la coloana de directie,cel cu doua cruci cardanice.Maine verific si eu acel ax si o sa i dau cu niste wd 40,sa vedem daca se amelioreaza cloncanitul.O seara buna tuturor!
  • rider1

  • Mesaje scrise: 719
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Pãi, la tine unde se aude bãtaia ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR