Snick
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2016
- Mesaj Privat
Salut. Sunt un nou posesor de Opel Astra G, 1.6 - 8 V , din 2001 si evident am niste probleme cu " noua " achizitie .
Sa o iau de la inceput, am luat masina de la un coleg de munca la un pret foarte mic, dar cu destul de multe probleme, pe care am cam incercat sa le rezolv.
Am schimbat la ea : frane,distributie,ulei &filtre,etc ... am avut in schimb niste erori la senzor ax came si inca vreo 4 senzori ( nu ii mai tin minte, dar voi mentiona imediat ce am schimbat )
Dupa revizia generala, am constatat urmatoarele probleme :
- masina este intr-un " limp mode " --> nu depaseste aprox 3200 rot/min -- viteza maxina 120 km/h si o accelerare foarte puturoasa ( P1 )
- masina pornea perfect la rece, dar dupa ce se incalzea motorul, avea nevoie de o apasare pe pedala de acceleratie ca sa porneasca din nou ( am si o masina pe carburatie si orice logica spune ca ar trebui sa fie exact invers ) --> ulterior avea nevoie de tot mai multe pedale si a ajuns la etapa maxima in care in mers imi murea motorul ( sa zicem esti la 50 km / h si o scoti din viteza si apesi frana -- scadea turatia sub 500 si ... murea ) - P2
- schimbat radiator AC / filtru uscator / bagat freon - nu merge ... apas pe buton nu se intampla nimic - P3
Ok , fiind si primul meu post pe acest forum, imi cer scuze, preventiv pentru eventualele post-uri in care se discuta exact acelasi lucru ( am dat un search,dar mai rau m-am incurcat ) . Ok, acum daca nu v-am plictisit voi detalia problemele mai amanuntit .
P1 - am schimbat axa cu came, Senzor pozitie ax cu came( de 2 ori chiar ), Sonda lambda - dupa catalizator si ulterior si cel pt O2 ( cel din fata ) ... dupa toata distractia aceasta ( in special financiara ) ... nu s-a rezolvat problema cu limp mode-ul ... s-a incercat si o resetare a ECU-ului si nu s-a putut finaliza ...
De aici am tras concluzia ca problema ar fi ECU-ul si din cate am vazut pe Youtube si citit pe aici ar fi niste lipituri dezlipite ( incerc sa nu intru in vreo polemica intre electronisti -- am vazut ca exista ) .
Ar putea fi si altceva infara de ECU ce ar cauza aceasta problema ?
Si, ca de sfarsit, zilele acestea am mers la mare, am facut o ora ++ pana am iesit din Bucuresti ( deci motorul a avut timp sa se incalzeasca ) si m-a mancat undeva sa apas acceleratia ... am putut depasii 3200 rot/ min .... in schimb la intors , am circulat cu maxim 120 km / h
P2 - Aceasta problema este rezolvata in proportie de 50 % ... dar am niste intrebari ... amicul meu mi-a anulat acea valva de purjare ( din cate am citit asta exista pe Z16SE, nu exista debitmetru ) -- daca scoti al 3-lea capat ce pleaca spre motor din piesa - masina porneste la sfert, sta in schimb la relanti la 2000 rot/min ... mi-a pus un capac de pix acolo, si acum masina porneste in proportie de 90 % cum ar trebui, motorul sta la relanti cam la 700-800 rot/min ( nu stiu la Astra la cat e normal sa stea ) ... In schimb ceva foarte amuzant aici ... eu am acea piesa ( valva aceea ) cu un cod : Supapa,sistem de alimentare combustibil - cod 319AA dar cei de la piese auto mi-au transmis ca nu ar trebui sa am asa ceva pe masina ( posibil sa fie de pe varianta de 16 valve ) eu cica ar trebui sa am asa ceva : Supapa vapori combustibil - cod 24415969 ( si acum va rog sa imi confirmati cei care aveti Z16SE )
P3 - Din cate am inteles ar putea fi ori acel ambreaj ( bobina ) sau compresorul, tinand cont ca un compresor, chiar si SH, este destul de scump sper sa fie doar bobina, sfaturi despre cum as putea sa aflu care e defect si nu pleaca, in cazul " fericit " in care e bobina si nu da curent catre compresor, aceasta se poate schimba relativ usor ?
P4 - Pentru ca tot am investit destul de mult in piese auto, as dori sa va sfatul in gasirea unui magazin de piese carepreturi bune ( pana acum am luat de la Autoeco.ro )
Ultima data cand am fost la amicul meu care m-a ajutat cu masina am avut aceste coduri de eroare : P0340 si P0141 ... astazi, am incercat varianta cu pedalele ( foarte tare ) si am urmatoarele : 0340 si 0130
Eu am cam schimbat toti senzorii si cam tot ce se putea pe masina, mai putin ECU . Ideea este ca am investit ceva in masina si as dori sa o am functionala, dar nu doresc sa mai bag bani pana nu am o confirmare ca este ECU sau macar sa aflu niste pareri catre ce piese sa ma orientez .
Ar putea fi o legatura intre P1 si P2 ?
Multumesc pt rabdarea ca ati citit atat de mult si va astept cu pareri .
Sa o iau de la inceput, am luat masina de la un coleg de munca la un pret foarte mic, dar cu destul de multe probleme, pe care am cam incercat sa le rezolv.
Am schimbat la ea : frane,distributie,ulei &filtre,etc ... am avut in schimb niste erori la senzor ax came si inca vreo 4 senzori ( nu ii mai tin minte, dar voi mentiona imediat ce am schimbat )
Dupa revizia generala, am constatat urmatoarele probleme :
- masina este intr-un " limp mode " --> nu depaseste aprox 3200 rot/min -- viteza maxina 120 km/h si o accelerare foarte puturoasa ( P1 )
- masina pornea perfect la rece, dar dupa ce se incalzea motorul, avea nevoie de o apasare pe pedala de acceleratie ca sa porneasca din nou ( am si o masina pe carburatie si orice logica spune ca ar trebui sa fie exact invers ) --> ulterior avea nevoie de tot mai multe pedale si a ajuns la etapa maxima in care in mers imi murea motorul ( sa zicem esti la 50 km / h si o scoti din viteza si apesi frana -- scadea turatia sub 500 si ... murea ) - P2
- schimbat radiator AC / filtru uscator / bagat freon - nu merge ... apas pe buton nu se intampla nimic - P3
Ok , fiind si primul meu post pe acest forum, imi cer scuze, preventiv pentru eventualele post-uri in care se discuta exact acelasi lucru ( am dat un search,dar mai rau m-am incurcat ) . Ok, acum daca nu v-am plictisit voi detalia problemele mai amanuntit .
P1 - am schimbat axa cu came, Senzor pozitie ax cu came( de 2 ori chiar ), Sonda lambda - dupa catalizator si ulterior si cel pt O2 ( cel din fata ) ... dupa toata distractia aceasta ( in special financiara ) ... nu s-a rezolvat problema cu limp mode-ul ... s-a incercat si o resetare a ECU-ului si nu s-a putut finaliza ...
De aici am tras concluzia ca problema ar fi ECU-ul si din cate am vazut pe Youtube si citit pe aici ar fi niste lipituri dezlipite ( incerc sa nu intru in vreo polemica intre electronisti -- am vazut ca exista ) .
Ar putea fi si altceva infara de ECU ce ar cauza aceasta problema ?
Si, ca de sfarsit, zilele acestea am mers la mare, am facut o ora ++ pana am iesit din Bucuresti ( deci motorul a avut timp sa se incalzeasca ) si m-a mancat undeva sa apas acceleratia ... am putut depasii 3200 rot/ min .... in schimb la intors , am circulat cu maxim 120 km / h
P2 - Aceasta problema este rezolvata in proportie de 50 % ... dar am niste intrebari ... amicul meu mi-a anulat acea valva de purjare ( din cate am citit asta exista pe Z16SE, nu exista debitmetru ) -- daca scoti al 3-lea capat ce pleaca spre motor din piesa - masina porneste la sfert, sta in schimb la relanti la 2000 rot/min ... mi-a pus un capac de pix acolo, si acum masina porneste in proportie de 90 % cum ar trebui, motorul sta la relanti cam la 700-800 rot/min ( nu stiu la Astra la cat e normal sa stea ) ... In schimb ceva foarte amuzant aici ... eu am acea piesa ( valva aceea ) cu un cod : Supapa,sistem de alimentare combustibil - cod 319AA dar cei de la piese auto mi-au transmis ca nu ar trebui sa am asa ceva pe masina ( posibil sa fie de pe varianta de 16 valve ) eu cica ar trebui sa am asa ceva : Supapa vapori combustibil - cod 24415969 ( si acum va rog sa imi confirmati cei care aveti Z16SE )
P3 - Din cate am inteles ar putea fi ori acel ambreaj ( bobina ) sau compresorul, tinand cont ca un compresor, chiar si SH, este destul de scump sper sa fie doar bobina, sfaturi despre cum as putea sa aflu care e defect si nu pleaca, in cazul " fericit " in care e bobina si nu da curent catre compresor, aceasta se poate schimba relativ usor ?
P4 - Pentru ca tot am investit destul de mult in piese auto, as dori sa va sfatul in gasirea unui magazin de piese carepreturi bune ( pana acum am luat de la Autoeco.ro )
Ultima data cand am fost la amicul meu care m-a ajutat cu masina am avut aceste coduri de eroare : P0340 si P0141 ... astazi, am incercat varianta cu pedalele ( foarte tare ) si am urmatoarele : 0340 si 0130
Eu am cam schimbat toti senzorii si cam tot ce se putea pe masina, mai putin ECU . Ideea este ca am investit ceva in masina si as dori sa o am functionala, dar nu doresc sa mai bag bani pana nu am o confirmare ca este ECU sau macar sa aflu niste pareri catre ce piese sa ma orientez .
Ar putea fi o legatura intre P1 si P2 ?
Multumesc pt rabdarea ca ati citit atat de mult si va astept cu pareri .
Snick
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2016
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Ai probleme cu ECU , trimite-l la reparat ,o sa scapi de erori . Nu mai tot schimba piese fara sa le verifici , risipesti banii .
Porneste Ac-ul si vezi daca ai tensiune pe bobina de la compresor . Daca ai ,siguranta bobinei este arsa .
( am intrat de pe tel ,poate mi-a scapat ceva)
Bafta si spune-ne ce rezolvi!
Later edit
Valva de purjare nu are nici o treaba cu lipsa debitmetrului. Cand debitmetrul nu e prezent , se folosesc senzorii IAT si MAP.
E logic sa se tureze motorul cand scoti furtunasul de acolo ,intra mai mult aer si ecu compenseaza marind timpul de injectie=> turatie mai mare . Nu mai fa tot felul de experimente.
Porneste Ac-ul si vezi daca ai tensiune pe bobina de la compresor . Daca ai ,siguranta bobinei este arsa .
( am intrat de pe tel ,poate mi-a scapat ceva)
Bafta si spune-ne ce rezolvi!
Later edit
Valva de purjare nu are nici o treaba cu lipsa debitmetrului. Cand debitmetrul nu e prezent , se folosesc senzorii IAT si MAP.
E logic sa se tureze motorul cand scoti furtunasul de acolo ,intra mai mult aer si ecu compenseaza marind timpul de injectie=> turatie mai mare . Nu mai fa tot felul de experimente.
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Pentru punctul 3 gasesti multe detalii aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=16493
De asemenea cum s-a spus mai sus verifica ECU pentru ca s-ar putea sa ai lipituri reci si atunci cand se incalzeste motorul si implicit ECU in urma dilatarilor apar intreruperi pe circuitul imprimat.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=16493
De asemenea cum s-a spus mai sus verifica ECU pentru ca s-ar putea sa ai lipituri reci si atunci cand se incalzeste motorul si implicit ECU in urma dilatarilor apar intreruperi pe circuitul imprimat.
Snick
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2016
- Mesaj Privat
danii20
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Z16Se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2013
- Mesaj Privat
Eu as face altceva. As incepe prin a spala motorul bine.la Dedeman au solutie speciala vreo 16 lei litrul. Mers la spalatorie. Schimbat locul calculatorului, si facut o impamantare speciala. Adica tras fir de la calculator la o impamantare la motor. Ar trebui sa fie niste gauri pe langa clapeta de acceleratie.
danii20
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Z16Se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2013
- Mesaj Privat
Snick
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2016
- Mesaj Privat
danii20
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Z16Se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2013
- Mesaj Privat
Snick
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2016
- Mesaj Privat
- slav_valentin84
- **
- 71 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Astra 2003 16zse
- Calarasi
slav_valentin84
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2003 16zse
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
Danyelu
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat
Snick
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2016
- Mesaj Privat