- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
In urma discutiilor cu membri mai vechi, a problemelor specifice, n motive am hotarit sa ma apuc de un nou post. Multi au probleme cu ei si prin cautare nu "sar" asa usor. Astfel fiind concentrati intr-un sigur loc si cu trimiteri va veti rezolva mai usor problemele.
Astept si ajutorul vostru, cu ce ati gasit, etc.
Ceva informatii, in engleza ce-i drept aveti aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8454
Am sa incerc un limbaj "de mijloc" nici prea tehnic ca sa nu se sperie lumea dar nici vag ca sa nu se inteleaga sensul/functionarea lor.
Am tot ajutat cu trimiteri dar nu pot sta non-stop pe forum. Cel de ulei vad ca face revagii si incep cu el, un alt corsar avind probleme in momentul de fata si nimeni nu-i raspunde .
SENZOR PRESIUNE ULEI :
Este o problema curenta la aceste motoare, deci sa nu va speriati, trebuie considerat consumabil. Pune-ti numai original, altii au murit mai repede.
De fapt nu este chiar senzor ci mai mult un intrerupator, este sau nu presiune pe instalatie.
Aveti totul aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11467
SENZOR DEBIT AER :
In primul rind trebuie considerat si el un consumabil cam "pica" la toate masinile.
La Agila din 2003 s-a montat o "protectie" ca sa nu mai intre apa pe la admisie. Despre ea cititi aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10320
Pe scurt el masoara cantitatea de aer aspirata si temperatura lui. Despre el aveti cite in luna si-n stele aici :
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=50
SENZOR TEMPERATURA EXTERIOARA :
Este montat in bara fata, ori in stinga ori in dreapta dupa cum au avut chef sa-l puna. Indica in bord temperatura exterioara, nimic mai mult. Temperatura aerului aspirat de motor ECU citeste prin debitmetru deci asta nu influenteaza functionarea motorului.
Pe larg cititi aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=72531
Si aici mai aveti cite ceva:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2233
S-a mai batut cimpii pe acolo dar aveti si informatii bune. Vedti ca la incubatoarele de casa facute de ElectroArges se folosea asa ceva.
Termistor NTC = termistor cu coeficient negativ de temperatura, de asta aveti
Termisor PTC = termistor cu coeficient pozitiv de temperatura
SENZORI CRANKSHAFT - CAMSHAFT :
Crankshaft - arbore cotit
Camshaft - arbore came
Senzorul crankshaft se foloseste impreuna ce cel camshaft pentru ca ECU sa monitorizeze exact pozitia pistoanelor si a valvelor, foarte important la motoarele astea cu "variable valve timing". In plus ajuta la corectii deoarece cureaua se lungeste putin dar lantul semnificativ si arborii nu vor mai fi la semn.
Cei doi senzori sunt cu efect Hall, foarte pe scurt la trecerea unui material magnetic prin dreptul lui semiconductorul va da un semnal la iesire.
Pe larg despre ei aveti aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586
SENZOR DETONATIE :
Knocksensor sau unii ii mai spun senzor de bataie neadecvat cred.
Alaturi de senzorii de la arbore si came acesta este foarte important in optimizarea performantelor motorului, acestea fiind cu "variable timing" mai pe romaneste cu avans variabil.
In conditii ideale bujia da scinteie cind pistonul ajunge in pozitia sa maxima (sus) flacara traversind toata camera de ardere, amestecul arde complet in timp ce pistonul este impins in jos.
Dar in condtii reale nu se intimpla asa, amestecul are nevoie de mai mult timp pentru a arde complet. Aceasta fractiune de secunda care lipseste pentru arderea completa trebuie compensata. Cel mai usor se compenseaza prin marirea avansului aprinderii, adica pe intelesul tuturor vom da scinteie mai devreme. Dar un avans prea mare se manifesta prin detonatii, pierderi de putere si uzura prematura a motorului.
O mica paranteza. Reglarea avansului o faceam cu totii pe vremuri invirtind delcoul dupa "ureche". Un mecanic cu experienta si "ureche" buna il regla bine si aveam bujii curate, motorul tragea si nu aveam toba ruginita inainte de vreme. Mai faceam si distanta la platini, dadeam cu smirghel, cu lere. Ce facea mecanicul ? Ei bine al asculta exploziile sa nu aiba tendinta de detonatie ! Majoritatea inca cred ca prin invirtirea delcoului se obtine o turatie mai mare, mers rotund...da dar asta ca sa nu avem explozii necontrolate. Reglajul cel mai bun se facea cu lampa stroboscopica pe fulie erau crestaturi si functie de avansul scris in carte aliniam si noi semnele. Si tot nu mergea bine pentru ca 2 piese nu sunt identice niciodata, benzina la fel, temperatura amestecului etc... si tot dupa ureche mergea cel mai bine. Asa incit electronica si-a bagat si aici coada si avem o "ureche electronica" pe motor, ea nu este subiectiva si asculta fiecare explozie corectind tot timpul avansul ca sa nu apara detonatiile.
Si acum sa revenim la avansul si detonatiile noastre. O explozie buna trebuie sa fie ca o fisiiala, inceputul de detonatie se aude ca si cum am lovi cu o cheie o bucata de tabla si detonatiile stiti foarte bine bubuiala in motor. Pe linga avans prea mare detonatiile sunt date de aparitia unor puncte fierbinti in camera de ardere care aprind amestecul. Aceste puncte care aprind sunt bujiile incinse si depunerile de carbon care stau ca un carbune incins. Flacara nu va mai fi una singura data de bujii ci vor mai aparea si altele si prin unirea lor fronturilor apare detonatia acel bang.
ECU monitorizeaza tot timpul exploziile si corecteaza avansul astfel incit sa avem ardere completa deci putere maxima. Daca apasam pedala de acceleratie scurt el va sesiza de la potentiometrul din throttle body aceasta si va mari avansul ca sa avem putere maxima dar fara sa apara detonatii.
Acest senzor este de fapt un "microfon piezoelectric" care va genera o tensiune pe iesire direct proportionala cu intensitatea detonatiilor, de fapt a presiunii exercitate asupra lui.
Este montat cit mai aproape de cilindri si unele motoare (6-8 cilindri) au 2 senzori.
SENZOR O2/OXIGEN/LAMBDA
Automobilele moderne au 2 senzori, unul la iesire inainte de catalizator care supravegheaza amestecul si altul dupa pentru a monitoriza eficienta catalizatorului. Primul este deosebit de important din aceasta cauza vom insista asupra lui.
ECU il foloseste in bucla inchisa alaturi de ceilalti pentru controlul combustiei, astfel incit sa avem putere maxima, consum minim etc.
Pe larg este tratat aici :
https://www.clubopel.com/vie...p?p=104113#104113
Atentie, acest post il voi completa/rectifica in timp. Sunt cam multi si timpul meu limitat. Oricum va promit ca vor fi toti pina la urma tratati.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 05 Feb, 2007 12:17 pm, modificat de 17 ori în total
Astept si ajutorul vostru, cu ce ati gasit, etc.
Ceva informatii, in engleza ce-i drept aveti aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8454
Am sa incerc un limbaj "de mijloc" nici prea tehnic ca sa nu se sperie lumea dar nici vag ca sa nu se inteleaga sensul/functionarea lor.
Am tot ajutat cu trimiteri dar nu pot sta non-stop pe forum. Cel de ulei vad ca face revagii si incep cu el, un alt corsar avind probleme in momentul de fata si nimeni nu-i raspunde .
SENZOR PRESIUNE ULEI :
Este o problema curenta la aceste motoare, deci sa nu va speriati, trebuie considerat consumabil. Pune-ti numai original, altii au murit mai repede.
De fapt nu este chiar senzor ci mai mult un intrerupator, este sau nu presiune pe instalatie.
Aveti totul aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11467
SENZOR DEBIT AER :
In primul rind trebuie considerat si el un consumabil cam "pica" la toate masinile.
La Agila din 2003 s-a montat o "protectie" ca sa nu mai intre apa pe la admisie. Despre ea cititi aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10320
Pe scurt el masoara cantitatea de aer aspirata si temperatura lui. Despre el aveti cite in luna si-n stele aici :
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=50
SENZOR TEMPERATURA EXTERIOARA :
Este montat in bara fata, ori in stinga ori in dreapta dupa cum au avut chef sa-l puna. Indica in bord temperatura exterioara, nimic mai mult. Temperatura aerului aspirat de motor ECU citeste prin debitmetru deci asta nu influenteaza functionarea motorului.
Pe larg cititi aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=72531
Si aici mai aveti cite ceva:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2233
S-a mai batut cimpii pe acolo dar aveti si informatii bune. Vedti ca la incubatoarele de casa facute de ElectroArges se folosea asa ceva.
Termistor NTC = termistor cu coeficient negativ de temperatura, de asta aveti
Termisor PTC = termistor cu coeficient pozitiv de temperatura
SENZORI CRANKSHAFT - CAMSHAFT :
Crankshaft - arbore cotit
Camshaft - arbore came
Senzorul crankshaft se foloseste impreuna ce cel camshaft pentru ca ECU sa monitorizeze exact pozitia pistoanelor si a valvelor, foarte important la motoarele astea cu "variable valve timing". In plus ajuta la corectii deoarece cureaua se lungeste putin dar lantul semnificativ si arborii nu vor mai fi la semn.
Cei doi senzori sunt cu efect Hall, foarte pe scurt la trecerea unui material magnetic prin dreptul lui semiconductorul va da un semnal la iesire.
Pe larg despre ei aveti aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586
SENZOR DETONATIE :
Knocksensor sau unii ii mai spun senzor de bataie neadecvat cred.
Alaturi de senzorii de la arbore si came acesta este foarte important in optimizarea performantelor motorului, acestea fiind cu "variable timing" mai pe romaneste cu avans variabil.
In conditii ideale bujia da scinteie cind pistonul ajunge in pozitia sa maxima (sus) flacara traversind toata camera de ardere, amestecul arde complet in timp ce pistonul este impins in jos.
Dar in condtii reale nu se intimpla asa, amestecul are nevoie de mai mult timp pentru a arde complet. Aceasta fractiune de secunda care lipseste pentru arderea completa trebuie compensata. Cel mai usor se compenseaza prin marirea avansului aprinderii, adica pe intelesul tuturor vom da scinteie mai devreme. Dar un avans prea mare se manifesta prin detonatii, pierderi de putere si uzura prematura a motorului.
O mica paranteza. Reglarea avansului o faceam cu totii pe vremuri invirtind delcoul dupa "ureche". Un mecanic cu experienta si "ureche" buna il regla bine si aveam bujii curate, motorul tragea si nu aveam toba ruginita inainte de vreme. Mai faceam si distanta la platini, dadeam cu smirghel, cu lere. Ce facea mecanicul ? Ei bine al asculta exploziile sa nu aiba tendinta de detonatie ! Majoritatea inca cred ca prin invirtirea delcoului se obtine o turatie mai mare, mers rotund...da dar asta ca sa nu avem explozii necontrolate. Reglajul cel mai bun se facea cu lampa stroboscopica pe fulie erau crestaturi si functie de avansul scris in carte aliniam si noi semnele. Si tot nu mergea bine pentru ca 2 piese nu sunt identice niciodata, benzina la fel, temperatura amestecului etc... si tot dupa ureche mergea cel mai bine. Asa incit electronica si-a bagat si aici coada si avem o "ureche electronica" pe motor, ea nu este subiectiva si asculta fiecare explozie corectind tot timpul avansul ca sa nu apara detonatiile.
Si acum sa revenim la avansul si detonatiile noastre. O explozie buna trebuie sa fie ca o fisiiala, inceputul de detonatie se aude ca si cum am lovi cu o cheie o bucata de tabla si detonatiile stiti foarte bine bubuiala in motor. Pe linga avans prea mare detonatiile sunt date de aparitia unor puncte fierbinti in camera de ardere care aprind amestecul. Aceste puncte care aprind sunt bujiile incinse si depunerile de carbon care stau ca un carbune incins. Flacara nu va mai fi una singura data de bujii ci vor mai aparea si altele si prin unirea lor fronturilor apare detonatia acel bang.
ECU monitorizeaza tot timpul exploziile si corecteaza avansul astfel incit sa avem ardere completa deci putere maxima. Daca apasam pedala de acceleratie scurt el va sesiza de la potentiometrul din throttle body aceasta si va mari avansul ca sa avem putere maxima dar fara sa apara detonatii.
Acest senzor este de fapt un "microfon piezoelectric" care va genera o tensiune pe iesire direct proportionala cu intensitatea detonatiilor, de fapt a presiunii exercitate asupra lui.
Este montat cit mai aproape de cilindri si unele motoare (6-8 cilindri) au 2 senzori.
SENZOR O2/OXIGEN/LAMBDA
Automobilele moderne au 2 senzori, unul la iesire inainte de catalizator care supravegheaza amestecul si altul dupa pentru a monitoriza eficienta catalizatorului. Primul este deosebit de important din aceasta cauza vom insista asupra lui.
ECU il foloseste in bucla inchisa alaturi de ceilalti pentru controlul combustiei, astfel incit sa avem putere maxima, consum minim etc.
Pe larg este tratat aici :
https://www.clubopel.com/vie...p?p=104113#104113
Atentie, acest post il voi completa/rectifica in timp. Sunt cam multi si timpul meu limitat. Oricum va promit ca vor fi toti pina la urma tratati.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 05 Feb, 2007 12:17 pm, modificat de 17 ori în total
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
flavius73
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2006
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- lucian
- **
- 368 mesaje
- din 29 Apr 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- tulcea
lucian
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: tulcea
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
din pacate am alt motor dar merita de vazut
Senzorii in general sunt la fel si fac acelasi lucru. Amplasarea difera, dar inca nu am pus poze despre locatia lor, si putin manifestarea defectelor.
Daca stii cum functioneaza un motor, ce fac senzorii, cam pe unde sunt gasesti mult mai repede un defect. In plus unii au nevoie de intretinere. Daca se strica masina in drum ce faci ? te juri ca nu mai pleci la drum fara laptop si interfata sa vezi codul ?
- lucian
- **
- 368 mesaje
- din 29 Apr 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- tulcea
lucian
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: tulcea
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- ilconteleone
- **
- 88 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Vectra 1996 1 6 16 v XEL
- Bucuresti
ilconteleone
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 1 6 16 v XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- GIBANU2005
- *
- 5 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Agila 2001 z12xe
- Campulung Muscel
GIBANU2005
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Campulung Muscel
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
Pe scurt,dupa spalatul area motorului la Opel Agila 1.2 16v,acul la vitezometru nu s-a mai miscat deloc,kilometrajul a ramas intepenit,ne mai integistrand nici un kilometru efectuat.[cine m-a pus sa spal motorul ?].Dupa doua diagnoze la service no name[paguba un milion],nu am ajuns la nici un rezultat,vitezometrul mut in continuare.i
Urmarind forumul Opel am suflat cu spray de contact toate contactele din schema electrica.Nimic!
Asa am ajuns la reprezentanta Opel Pitestii,unde dupa 8 ore de diagnoza[timp in care ma anuntau din ora in ora ca imediat e gata],vine super meseriasul si spune ca este "o problema foarte dubioasa".Nu garanteaza,dar s-a putea sa fie "calculatorul ce comanda EPS-ul"{cica e 18 milioane unul}.
Acu' icasunt cu masina casa,de mers masina merge perfect,dar cu vitezometrul mort si zau ,sincer,nu stiu incotro sa mai apuc.
Inainte de al mai deranja inca o data pe Domnul CUCIUREANU,caruia ii multumesc din nou ca ma ajutat in problema cu cutia de viteze,ce credeti ca mai pot verifica ?
Urmarind forumul Opel am suflat cu spray de contact toate contactele din schema electrica.Nimic!
Asa am ajuns la reprezentanta Opel Pitestii,unde dupa 8 ore de diagnoza[timp in care ma anuntau din ora in ora ca imediat e gata],vine super meseriasul si spune ca este "o problema foarte dubioasa".Nu garanteaza,dar s-a putea sa fie "calculatorul ce comanda EPS-ul"{cica e 18 milioane unul}.
Acu' icasunt cu masina casa,de mers masina merge perfect,dar cu vitezometrul mort si zau ,sincer,nu stiu incotro sa mai apuc.
Inainte de al mai deranja inca o data pe Domnul CUCIUREANU,caruia ii multumesc din nou ca ma ajutat in problema cu cutia de viteze,ce credeti ca mai pot verifica ?
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- GIBANU2005
- *
- 5 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Agila 2001 z12xe
- Campulung Muscel
GIBANU2005
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Campulung Muscel
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
- GIBANU2005
- *
- 5 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Agila 2001 z12xe
- Campulung Muscel
GIBANU2005
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Campulung Muscel
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
[off topic] Domnul CUCIUREANU,fara sa va flatez,daca vreti sa stiti, cu documentatia despre cutia de viteze de la Agila,luata de la D-voastra,i-am lasat masca pe baietii de la cel mai tare service[zic ei] din CpLung Muscel.Eu dictam si ei executau.Ce bun ma simteam.
Dupa cum zicea regretatul Dem Radulescu "ne lipsesc profesionistii,numai fusheristi"
Dupa cum zicea regretatul Dem Radulescu "ne lipsesc profesionistii,numai fusheristi"
- GIBANU2005
- *
- 5 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Agila 2001 z12xe
- Campulung Muscel
GIBANU2005
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Campulung Muscel
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
Nici astazi nu am rezolvat nimic in legatura cu vitezometru si kilometrajul.Am fost la un alt service,fara sa le spun initial de rezultatele diagnozelor anterioare,au ajuns la concluzia ca este vorba de senzorul de la volanta cutiei de viteza si momentan electricianul este plecat.
Cred ca pana la urma o sa-mi desfaca masina ca pe LEGO,prim metoda "bajbaielii succesive"
Cred ca pana la urma o sa-mi desfaca masina ca pe LEGO,prim metoda "bajbaielii succesive"
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- GIBANU2005
- *
- 5 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Agila 2001 z12xe
- Campulung Muscel
GIBANU2005
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Campulung Muscel
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@GIBANU2005 arunca un ochi sub masina la roata fata dreapta.Ar trebui sa vezi la capatul planetarei dinspre roata o rotita dintata. In zona aia undeva deasupra ar trebui sa vezi un senzor. Ei, prea multe detalii nu am nici eu ca nu am fost pus in situatia asta, dar cred ca de acolo tre sa pornesti sa nu fie smulsa cupla sau fire rupte. De aici in colo treaba se cam complica.Uite ce arata TIS:
Acuma din pdv practic nu mi-am pus inca problema insa cred ca e vorba de o treaba destul de complicata mai ales ca e pe dedesubt. Pinionul ala de pe planetara are legatura cu ABS-ul deci senzorul wheel speed tre sa fie altul tot pe acolo. TIS-ul arata el ceva dar aiuritor si pe deasupra acuma vad si eu ca ar fi unul si pe spate.De asemenea nu contest, s-ar putea sa fiu in confuzie de aceea e posibil sa primesti si alte indicatii. Oricum ce ti-a spus ala nu cred sa ma tai.
Acuma din pdv practic nu mi-am pus inca problema insa cred ca e vorba de o treaba destul de complicata mai ales ca e pe dedesubt. Pinionul ala de pe planetara are legatura cu ABS-ul deci senzorul wheel speed tre sa fie altul tot pe acolo. TIS-ul arata el ceva dar aiuritor si pe deasupra acuma vad si eu ca ar fi unul si pe spate.De asemenea nu contest, s-ar putea sa fiu in confuzie de aceea e posibil sa primesti si alte indicatii. Oricum ce ti-a spus ala nu cred sa ma tai.
cipul34
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Olt
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ionutz05cti
- **
- 65 mesaje
- din 05 Feb 2005
- Corsa 2003 Z12XE
- Galati
ionutz05cti
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2005
- Mesaj Privat
- as3dyum
- ****
- 1,037 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Corsa 2006 z13dt
- Alta tara
as3dyum
- Mesaje scrise: 1,037
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
- sergiu2008
- **
- 148 mesaje
- din 23 Jun 2008
- Astra 2001 z16xe
- Arges
sergiu2008
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat