Ionut I
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2016
- Mesaj Privat
Simptome: Dupa ce se incalzeste motorul, daca afara e cald (peste 24-18 grade), deci numai intre aprilie si octombrie, se opreste motorul la ralenti. Toamna-iarna merge foarte bine. Am schimbat pana acum senzorul MAP, senzorul de oxigen (cu furtunul de aer de pe admisie), bujiile, curatat clapeta EGR (blocata), schimbat uleiul si filtrele si curatat motorul, inlocuit sonda lambda, reparat calculatorul dupa ce a inceput sa opreasca masina din mers si sa porneasca foarte greu sau deloc (ca si cum nu ar mai fi recunoscut cheia de contact) si in final inlocuit EGR-ul. La caldura, la ralenti tot se opreste. Masina are acum peste 200.000 km. Ma poate ajuta cineva sa-mi spuna unde e senzorul de temperatura pentru aerul exterior? As incerca sa-l pacalesc, sa-l fac sa nu mai vada temperaturi atat de ridicate si sa nu mai scada atat de mult cantitatea de benzina din amestec. Va multumesc anticipat tuturor pentru orice parere.
Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra G Caravan 2001
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z16SE
Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra G Caravan 2001
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z16SE
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
daca motorul este incins si masina sta pe loc atunci aerisirea si prin urmare racirea compartimentului motor este deficitara... prin urmare se acumuleaza caldura si calculatorul opreste motorul.. Am patit-o si eu cnd afara erau 35 grade si eram blocat in ambuteiaj
incearca sa dai jos capacul de plastic.. sa fie ECU mai aerisit... oricum are un rol decorativ
incearca sa dai jos capacul de plastic.. sa fie ECU mai aerisit... oricum are un rol decorativ
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Ionut I
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2016
- Mesaj Privat
luciraica a scris:daca motorul este incins si masina sta pe loc atunci aerisirea si prin urmare racirea compartimentului motor este deficitara... prin urmare se acumuleaza caldura si calculatorul opreste motorul.. Am patit-o si eu cnd afara erau 35 grade si eram blocat in ambuteiaj
incearca sa dai jos capacul de plastic.. sa fie ECU mai aerisit... oricum are un rol decorativ
incearca sa dai jos capacul de plastic.. sa fie ECU mai aerisit... oricum are un rol decorativ
Va multumesc pentru raspuns si va intreb totusi cum ati rezolvat problema? Cu calculatorul decuplat din suruburi de pe motor, deci fara contact termic, tinut doar in cabluri, problema nu s-a rezolvat. Motorul se opreste si in mers daca o scot din viteza si o las sa ruleze fara sa o accelerez deloc.
Ionut I
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2016
- Mesaj Privat
catastefan a scris:Senzorul de temperatura din bara fata nu are nici o treaba cu managementul motorului.
Senzorul de temperatura antigel...da!
Și senzorul de rotație al arborelui cotit se poate manifesta asa.....de verificat!
Senzorul de temperatura antigel...da!
Și senzorul de rotație al arborelui cotit se poate manifesta asa.....de verificat!
Va multumesc pentru raspuns. Senzorul de rotatie al arborelui cotit mi s-a spus ca s-a inlocuit acum doi ani, cu unul SH. Atunci motorul nu pornea decat pe la a treia tentativa de pornire. Era ianuarie. De atunci, nici o problema la pornire.
Senzorul de turatie de la roti, cel care comanda vitezometrul, mai pica uneori in mers, isi revine singur, fara sa influenteze functionarea motorului. Motorul, antigelul, nu se incalzesc exagerat. Abia-abia trece un pic, uneori, de 90 de grade.
O sa incerc totusi sa gasesc senzorul de temperatura a aerului in bara fata.
Va multumesc inca o data si va anunt ce-am facut.
Ionut I
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2016
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Colegul Catastefan a specificat si o spun si eu ca, senzorul temperatura aer din bara nu are legatura cu functionarea motorului.
Ati inlocuit senzorul temp. motor sau sonda?ca nu este acelasi lucru. Mai poate fi valva vapori,canistra carbon , etc,deci motive multe pe care numai o diagnoza le poate descoperi.
Ati inlocuit senzorul temp. motor sau sonda?ca nu este acelasi lucru. Mai poate fi valva vapori,canistra carbon , etc,deci motive multe pe care numai o diagnoza le poate descoperi.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Ionut I
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2016
- Mesaj Privat
mariustintea a scris:Colegul Catastefan a specificat si o spun si eu ca, senzorul temperatura aer din bara nu are legatura cu functionarea motorului.
Ati inlocuit senzorul temp. motor sau sonda?ca nu este acelasi lucru. Mai poate fi valva vapori,canistra carbon , etc,deci motive multe pe care numai o diagnoza le poate descoperi.
Ati inlocuit senzorul temp. motor sau sonda?ca nu este acelasi lucru. Mai poate fi valva vapori,canistra carbon , etc,deci motive multe pe care numai o diagnoza le poate descoperi.
Va multumesc pentru toate eforturile dumneavoastra sa ma ajutati dar nu pot sa mai am nici un fel de incredere in diagnoza pentru ca procedura e extrem de lunga si extrem de costisitoare. Nu-mi permit si nici nu renteaza ca intr-o masina de 15 ani sa incep sa inlocuiesc piesele "diagnosticate" de tester ca fiind de vina fara sa ajung la cauza reala a problemei. Am sperat ca voi gasi printre dumneavoastra pe cineva care, spre norocul meu, s-a mai lovit de o asemenea problema. Acum trag concluzia ca senzorul MAP, senzorul de oxigen, bujiile, EGR-ul, uleiul cu filtrele si curatatul motorului s-au facut degeaba pentru ca motorul nu functioneaza la cald, la fel ca inainte. E drept ca e foarte bine pentru masina, poate chiar necesare, dar diagnoza nu face decat sa bata pasul pe loc. Despre sfaturile pe care mi le-ati dat, voi discuta marti cu mecanicul si va tin la curent. Va multumesc inca o data! Numai bine!
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat