- luciraica
- OP
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
am la radiatorul de AC un ventilato care functioneaza numai peste anumita temperatura
de exemplu cund afara sunt sub 24 grade nu porneste... pest porneste..
din cate stiu eu ar trebui sa functioneze tot timpu' cat AC-ul este pornit.. este adevarat?
am dat ventilatorul jos, l-am desfacut, uns, .. merge pe direct.. rezistenta termica pare in regula...
ceva sugestii?
de exemplu cund afara sunt sub 24 grade nu porneste... pest porneste..
din cate stiu eu ar trebui sa functioneze tot timpu' cat AC-ul este pornit.. este adevarat?
am dat ventilatorul jos, l-am desfacut, uns, .. merge pe direct.. rezistenta termica pare in regula...
ceva sugestii?
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
porneste motoru,da drumu la AC,ridica capota si uitete la electroventilatoarele de AC si de racire motor,normal ar trebui sa porneasca dupa cateva zeci de secunde maxim un minut,daca pornesc ambele ventilatoare,laso asa ca nu are nimic,daca nu ar trebuii sa verifici/inlocuiesti senzorul de presiune/temperatura de pe instalatie
- luciraica
- OP
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
ventilatorul de la radiatorul motor nu porneste decat peste 95 grade... din cate stiu... adica foarte rar... ala de clima n-ar trebui sa functioneze tot timpu' cat e AC pornit? Ideea este ca nu mai raceste cum trebuie ... o sa-l pun pe direct daca primeste curent de la ECM la activarea AC.
merci de raspuns
merci de raspuns
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
23GxG
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- luciraica
- OP
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- lucky69boy
- **
- 108 mesaje
- din 14 Oct 2008
- Astra 1996 x16exl
- Bucuresti
lucky69boy
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 x16exl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut! De cateva saptamani imi bat capul cu o problema pe care o am cu sistemul de climatizare la un astra f caravan din 96 motor x16xel, am frunzarit prin toate posturile de pe forum si sincer nu am inteles decat foarte putine lucruri concrete, as dorii sa expun pe larg problema pe care o am in speranta ca voi fi ajutat cu informatii si idei,si pe langa sa adaug si cate ceva din ce am inteles pt cei care intampina probleme asemanatoare pt a le fi mai usor de inteles. ii rog si pe cei care citesc si chiar nu au cunostinte concrete sa se abtina de a lasa informatii eronate.
pt inceput pot spune ca desii sistemul de climatizare(numit in continuare mai pe scurt AC) este identic din pt de vedere frigomecanic la toate modelele de opel cu acest tip de motor x16xel (astra,corsa,tigra.etc) sistemul de control electric si electronic este diferit.
Acum concret la astra f x16xel ,in speta masina personala: instalatia a mers perfect pana la un momentdat , insa acum nu functioneaza corect si anume nu mai pornesc electroventilatoarele nici cel de la racire apa si nici cel de la AC
-am verificat ventilatoarele pe direct si functioneaza
-am schimbat termocupla de la baza de jos al radiatorului de racire apa cea cu trei pini(noua nu sh) , mentionez ca cu cea veche electroventilatorul de racire apa pornea corect !(100-95) pornea la temp de 100de grade si se oprea cand atingea pragul de 95 de grade insa nu pornea compresorul si nici ventilatorul AC de aici si decizia de a schimba acea termocupla
-termocupla din partea de sus a radiatorului functioneaza corect( am improvizat un sistem cu releu care este comandat de aceasta termocupla si functioneaza corect)
-am verificat optic si cu aparatul de masura toate releele masinii cat si sigurantele si sunt ok
(daca am inteles bine releele pt cele doua electroventilatoare sunt in spatele panoului de sigurante am scos capacele lor si am actionat cu mana bobina celor doua si porneste numai electroventilatorul de racire apa)
- am demontat bara din fata si am sunat fiecare fir in parte cu aparatul de masura de la mufele care intra in termocuple si electroventilatoare pana la mufa ce se afla sub bateria acumulatoare
- am schimbat si presostatul cel cu patru pini(cu doua second hand) si l am verificat si pe cel cu doi pini( acum aici astept pareri pt ca nu stiu exact denumirea celor doua componente) pinii 2-3 si 1-3 la mufa termocuplei cu trei pini si nu porneste decat electroventilatorului de racire a apei si pe viteza mare
-am verificat si cu strap(punte de legatura) intr
-instalatia este incarcata cu agent refrigerant
- mentionez ca la drum in afara localitatii am folosit AC si habitaclu este racit( atentie l am folosit doar la viteza de peste 70-80 de km la ora pt a evita cresterea presiunii in instalatie)
In acest moment electroventilatorul de racire apa nu porneste cand temperatura apei ajunge la rosu si cand ar trebui sa faca ci doar in momentul cand cuplez din consola centrala butonul de AC dar nu imediat ci dupa cateva secunde si doar pt cateva secunde functionand in acest regim (porneste cateva secunde apoi se opreste, peste aprox un minut iar porneste merge sa zicem 30 de secunde iar se opreste) indiferent d e temperatura motorului, am facut proba si cu motorul rece si cu el la 100 de grade
INTREBARI:
Care este rolul exact al celor doua presostate de pe conducta de climatizare?
ELectroventilatoarele au vreo legatura de functionare cu calculatorul masinii?
Exista la acest model calculator separat pt AC?
ventilatorul care introduce aerul in habitaclu mai exact rezistenta care comanda vitezele acestuia are vre o legatura cu electroventilatoarele(mentionez ca functioneaza toate cele 4 viteze cu mentiunea ca si atunci cand este pe zero atunci cand contactul este pus sau motorul pornit acesta tot are o rotatie usoara)?
sonda de temperatura a apei motorului are legatura cu sistemul de climatizare?
Ce mai este de verificat si de facut?
pt inceput pot spune ca desii sistemul de climatizare(numit in continuare mai pe scurt AC) este identic din pt de vedere frigomecanic la toate modelele de opel cu acest tip de motor x16xel (astra,corsa,tigra.etc) sistemul de control electric si electronic este diferit.
Acum concret la astra f x16xel ,in speta masina personala: instalatia a mers perfect pana la un momentdat , insa acum nu functioneaza corect si anume nu mai pornesc electroventilatoarele nici cel de la racire apa si nici cel de la AC
-am verificat ventilatoarele pe direct si functioneaza
-am schimbat termocupla de la baza de jos al radiatorului de racire apa cea cu trei pini(noua nu sh) , mentionez ca cu cea veche electroventilatorul de racire apa pornea corect !(100-95) pornea la temp de 100de grade si se oprea cand atingea pragul de 95 de grade insa nu pornea compresorul si nici ventilatorul AC de aici si decizia de a schimba acea termocupla
-termocupla din partea de sus a radiatorului functioneaza corect( am improvizat un sistem cu releu care este comandat de aceasta termocupla si functioneaza corect)
-am verificat optic si cu aparatul de masura toate releele masinii cat si sigurantele si sunt ok
(daca am inteles bine releele pt cele doua electroventilatoare sunt in spatele panoului de sigurante am scos capacele lor si am actionat cu mana bobina celor doua si porneste numai electroventilatorul de racire apa)
- am demontat bara din fata si am sunat fiecare fir in parte cu aparatul de masura de la mufele care intra in termocuple si electroventilatoare pana la mufa ce se afla sub bateria acumulatoare
- am schimbat si presostatul cel cu patru pini(cu doua second hand) si l am verificat si pe cel cu doi pini( acum aici astept pareri pt ca nu stiu exact denumirea celor doua componente) pinii 2-3 si 1-3 la mufa termocuplei cu trei pini si nu porneste decat electroventilatorului de racire a apei si pe viteza mare
-am verificat si cu strap(punte de legatura) intr
-instalatia este incarcata cu agent refrigerant
- mentionez ca la drum in afara localitatii am folosit AC si habitaclu este racit( atentie l am folosit doar la viteza de peste 70-80 de km la ora pt a evita cresterea presiunii in instalatie)
In acest moment electroventilatorul de racire apa nu porneste cand temperatura apei ajunge la rosu si cand ar trebui sa faca ci doar in momentul cand cuplez din consola centrala butonul de AC dar nu imediat ci dupa cateva secunde si doar pt cateva secunde functionand in acest regim (porneste cateva secunde apoi se opreste, peste aprox un minut iar porneste merge sa zicem 30 de secunde iar se opreste) indiferent d e temperatura motorului, am facut proba si cu motorul rece si cu el la 100 de grade
INTREBARI:
Care este rolul exact al celor doua presostate de pe conducta de climatizare?
ELectroventilatoarele au vreo legatura de functionare cu calculatorul masinii?
Exista la acest model calculator separat pt AC?
ventilatorul care introduce aerul in habitaclu mai exact rezistenta care comanda vitezele acestuia are vre o legatura cu electroventilatoarele(mentionez ca functioneaza toate cele 4 viteze cu mentiunea ca si atunci cand este pe zero atunci cand contactul este pus sau motorul pornit acesta tot are o rotatie usoara)?
sonda de temperatura a apei motorului are legatura cu sistemul de climatizare?
Ce mai este de verificat si de facut?
- luciraica
- OP
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
prin presostate te referi la cei doi cilindrii de pe conductele de presiune inalta si joasa.?
electroventilatoarele sunt comandate de calculatorul motorului.. prin intermediul releelor
nu ai HACM (heater and cooling module)
nu vad de ce rezistenta ventilatorului aerotermei sa aiba legatura cu ventilatoarele de afara
eu cred ca senzorul temperatura aer exterior are legatura cu instalatia AC
am dat si la mine HACM-ul jos l-am desfacut si arata OK
astept sa-mi recuperez op-com-ul si sa vad de ce nu porneste ventilatorul de AC
electroventilatoarele sunt comandate de calculatorul motorului.. prin intermediul releelor
nu ai HACM (heater and cooling module)
nu vad de ce rezistenta ventilatorului aerotermei sa aiba legatura cu ventilatoarele de afara
eu cred ca senzorul temperatura aer exterior are legatura cu instalatia AC
am dat si la mine HACM-ul jos l-am desfacut si arata OK
astept sa-mi recuperez op-com-ul si sa vad de ce nu porneste ventilatorul de AC
- luciraica
- OP
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
deci ventilatorul de AC la Astra G nu trebuie sa mearga continuu cat este pornit aerul conditionat..
ieri am mers mai mult timp , erau 26-27 Grade afara , am oprit, am desfacut capota si surpriza... mergeau ambele ventilatoare... ce-i drept am oprit AC-ul si in scurt timp s-a oprit ventilatorul corespunzator... cel de motor functiona in continuare..
m-a bagat in ceata baiatu' care mi-a completat instalatia cu freon... a spus ca trebuie sa mearga continuu..
se poate inchide topicu'
ieri am mers mai mult timp , erau 26-27 Grade afara , am oprit, am desfacut capota si surpriza... mergeau ambele ventilatoare... ce-i drept am oprit AC-ul si in scurt timp s-a oprit ventilatorul corespunzator... cel de motor functiona in continuare..
m-a bagat in ceata baiatu' care mi-a completat instalatia cu freon... a spus ca trebuie sa mearga continuu..
se poate inchide topicu'
- lucky69boy
- **
- 108 mesaje
- din 14 Oct 2008
- Astra 1996 x16exl
- Bucuresti
lucky69boy
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 x16exl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2008
- Mesaj Privat
nu stiu la care cilindrii te referi se poate ca la astra g sa fie diferit sistemul pt ca ai hacm eu ma refer la cele doua chestii ca nu mi vine in minte nici un sinonim care se afla una langa alta pe conducta cred ca de joasa care trece paralel si pe la baza de jos a radiatorului de apa!
daca este corect ce spui inseamna ca poti spune ca exista si la acest model un modul de control inclus cumva in ecu pt ca altfel ar fi totul pur electric de aceea vreau o parere sigura de la cineva care stie exact.
la fel senzorul de temperatura exterioara are influenta doar doar daca exista un modul de control pt ca in asa fel comanada se face electronic si iti pot spune cert ca eu am dat drumul in trecut cand totul functiona ok si pe timpul iernii la compresor si acesta a cuplat si a pornit deci nu are legatura senzorul de temperatura
de aceea am intrebat si de rezistenta aerotermei habitaclu doar daca exista un modul de control AC, acest lucru poate conta, mai ales daca ai climatronic.
in alta ordine de idei nu prea am aflat nimic dar multumesc pt raspunsuri orice parere e binevenita! ... si de ce ar trbuii inchis acest topic pt ca mai sunt multe de discutat!
daca este corect ce spui inseamna ca poti spune ca exista si la acest model un modul de control inclus cumva in ecu pt ca altfel ar fi totul pur electric de aceea vreau o parere sigura de la cineva care stie exact.
la fel senzorul de temperatura exterioara are influenta doar doar daca exista un modul de control pt ca in asa fel comanada se face electronic si iti pot spune cert ca eu am dat drumul in trecut cand totul functiona ok si pe timpul iernii la compresor si acesta a cuplat si a pornit deci nu are legatura senzorul de temperatura
de aceea am intrebat si de rezistenta aerotermei habitaclu doar daca exista un modul de control AC, acest lucru poate conta, mai ales daca ai climatronic.
in alta ordine de idei nu prea am aflat nimic dar multumesc pt raspunsuri orice parere e binevenita! ... si de ce ar trbuii inchis acest topic pt ca mai sunt multe de discutat!
- luciraica
- OP
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
ahile91
- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2012
- Mesaj Privat