- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
Nu stiu ce sa spun dar trebuie sa iti si ajunga, pana la urma incearca oricum e crapat eu asa am facut cu furtunul de vacuum ce duce in pompa de frana era crapat si de nu am "tocat" ;la el pana l-am micsorat cu vreo 5 cm, din cauza lui am intrat si intr-un matiz mi sa intarit frana, eu pe principiu asta am mers pana gasesc la dezmembrari. Sper sa reusesti rezolvi problema pana gasesti unul nou sau SH.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
Asa este dar asa am spus si eu ca nu o sa mai desfac egr si sa il curat, cu ceva rabdare reusesti, bn ca e doar asta problema si ca in rest toate merg bn. Eu caut de 2 saptamani chit complet pentru tamburii de pe spate si ma refer la saboti cu toate elementele inclusiv cilindrii , si am facut o improvizatie ca mie si teama sa mai merg cu masina nui de joaca cu franele, asta problema la tine e doar un furtun.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
Ramona89
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2016
- Mesaj Privat
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
- deleted-86233
- *
- 28 mesaje
- din 23 Jun 2013
deleted-86233
- Mesaje scrise: 28
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2013
- Mesaj Privat
Astazi am desfacut si eu EGR si admisia , multa mizerie calamina imbibata cu ulei in admisie , in rest EGR nu era murdar masina are 180000 fara sa fie niciodata curatat sistemul de admisie . La mine inainte sa o desfac am avut urmatoarele erori : P0100 Mass or volume air flow circuit - Am schimbat debitmetru de aer cu unul Delphi am sters eroarea dar aceasta apare dupa cativa km masina cu cheita si dispare dar apre din nou . P0235 Turbo super charger boost sensor - am verificat furtunele am curatat senzorul am sters eroarea , nu mai apare - am cumparat un sensor nou Bosch dar cu asta parca merge infundata masina nu trage , daca tin pedala de acceleratie apasata dupa cateva secunde incepe sa traga masina am crezut ca eroarea P0100 are vreo legaturra si cu senzorul MAP . Daca pun senzorul MAp cel vechi masina este mai rapida dar eroarea P0100 apare destul de repede fata de celalat senzor . Maine montez la loc admisia si EGR am sa revin
- deleted-86233
- *
- 28 mesaje
- din 23 Jun 2013
deleted-86233
- Mesaje scrise: 28
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2013
- Mesaj Privat
- bamboocha69
- *
- 12 mesaje
- din 06 Nov 2019
- Astra 2009
- Bucuresti
bamboocha69
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2019
- Mesaj Privat
Bluecorsa-PDG a scris:Tutorial curatare egr si galeria de admisie la motorul z13dt
De la inceput spun ca nu am foarte multe poze pentru ca nu am avut pe nimeni care sa ma ajute si dupa ce m-am murdarit de negreala si in gura, ca sa zic asa numai de poze nu imi mai ardea mie, si oricum din cauza pozitiei nici poze nu se pot face cu piesele montate. Incerc sa explic cat se poate de detaliat.
Materiale necesare: set chei torx(neaparat biti) care se cupleaza la un cricket, cleste papagal pt coliere,surubelnita cu biti, o cheie multifunctionala,un spray WD40, 2litri de benzina, 2 litri de decarbusolv, un lighean, o pensula, o periuta de dinti, multe carpe si rabdare.
In primul rand se desface borna de plus de la baterie, ca eu mi-am dat seama tarziu si am dat la masa cu electromotorul, se poate arde ceva, si capacul de la motor, cel pe care scrie ecotec, prin tragere in sus de el.
Se incepe cu demontarea filtrului de motorina cu tot cu suportul sau, pentru asta se desfac cele trei conducte de motorina cuplate la filtru, (fiecare conducta are cate doua clapete care trebuiesc impinse simultan si apoi prin tragere de conducta) se desface mufa electrica de pe filtru si se scoate filtrul prin ridicare.
Se desfac cele 2 piulite care tin suportul de la filtrul de motorina si clipsurile care fixeaza conductele si cablurile de suportul filtrului, dupa aceasta operatiune trebuie sa iasa suportul filtrului, daca nu are loc de vasul de expansiune se desface clema metalica situata in dreapta vasului de expansiune cu o surubelnita prin fortare pana sare, ( fiecare o desface cum crede de cuviinta) apoi se poate misca vasul si se scoate astfel suportul filtrului.
Se scoate mufa de la egr, mufa de la senzorul de presiune aer admisie si daca se considera ca incurca si alte 2 mufe de la rampa comuna de injectie, are mufe in ambele capete, eu le-am scos pe toate.
Se desface colierul de la furtunul de aer, cel de dupa debitmetru, se urmareste traseul furtunului si se desface furtunul care duce gazele de carter si cel din capul distributiei.
In locul lasat liber de filtrul de aer se observa furtunul de turbo care se conecteaza la galeria de admisie prin 3 suruburi torx, se desfac acestea si se departeaza bine furtunul, eu am desfacut inca un surub care tine acest furtun apropiat de motor, e situat undeva sub ecu si mai spre stanga.
Apoi se desfac cele 3 suruburi tot torx care tin electromagnetul egr-ului si se scoate acesta afara. Imediat sub electromagnet se observa 3 furtune cam de 15 mm diametru, primul care e fixat printr-un colier de unica folosinta pe care l-am distrus si inlocuit ulterior, aveti grija ca de aici curge antigel, eu am infundat teava pe care se cupleaza furtunul cu o carpa, se observa ca celelalte 2 furtune au coliere care se desfac cu un cleste papagal, eventual pt facilitarea pozitiei se roteste furtunul pe teava pana ne convine pozitia. Clestele e bine sa aibe o coada mai scurta din lipsa de spatiu.
Se observa ca in spatele galeriei de admisie se conecteaza la aceasta un record flexibil metalic imbracat intr-o tesatura cred ca de azbest, se desface colierul de fixare se departeaza conducta si se observa o garnitura metalica de forma circulara.
Urmatorul pas e desprinderea egr –ului de pe motor prin desfacerea celor 2 suruburi lungi si a unui surub scurt situat undeva deasupra electromotorului, se cauta tija metalica care tine egr impreuna cu cele 2 suruburi lungi pe care tocmai le-am desfacut si in partea de jos aceasta se prinde de motor printr-un surub scurt pe care il cautam. Eu am folosit pentru a vizualiza zona o oglinda potrivita, circulara de 15 cm diametru, am introdus-o pe deasupra motorului in spatele admisiei si asa am vazut cum sta treaba pe acolo, in rest foarte mult simt tactil.
Dupa desfacerea acestor trei suruburi ar trebui ca printr-o rotire intr-o pozitie corespunzatoare sa poate fi scos intregul ansamblu al supapei egr prin locul lasat liber de filtrul de aer. A se avea grija de garnitura situata intre egr si motor, de unde s-au desfacut cele 2 suruburi lungi.
Dupa ce s-a scos egr-ul afara, se observa ca intre corpul valvei propriu zise se gasesc 3 suruburi torx, se desfac si acestea si se recupereaza garnitura metalica.
Urmeaza curatarea egr-ului asa cum poate fiecare mai bine, cu decarburol, cu benzina, pana considera ca e suficient, se verifica prin suflare etanseitatea pistonasului, functionarea acestuia, precum si desfundarea racitorului de gaze.
Dupa curatare se asambleaza cele 2 parti ale ansamblului egr si se trece la curatarea admisiei.
Mentionez ca e pacat daca se desface egr sa nu se desfaca si admisia, cea mai multa mizerie e in admisie si aceasta nu se poate da jos decat dupa ce se demonteaza egr.
Pentru demontarea admisiei se desfac toate accesoriile fixate pe aceasta, cabluri, furtunul gros de aer ce vine de la debitmetru precum si joja de ulei.
Se scoate senzorul de presiune, acesta este fixat intr-un singur surub. E foarte scump si e mai bine sa-l scoateti acum sa nu-l loviti ca oricum si acela e super jegos deci se curata si acela cu wd40.
Se trece la desfacerea propriu zisa a admisiei de pe motor prin scoaterea suruburilor torx T45. Sunt un numar de 5 suruburi lungi in partea de sus si 4 scurte in partea de jos. Dupa ce s-au scos si acestea, daca nu v-a mai ramas ceva prins de admisie, se verifica foarte bine sa nu fortati cumva, se scoate cu grija si aceasta si se trece la curatarea ei cu benzina, spray si decarburol. Aici este cea mai multa mizerie.
Pentru o curatare eficienta se scoate “ tulumba” care introduce gazele in admisie prin desfacerea celor 2 suruburi vizibile si se recupereaza garnitura de cauciuc.
Eu am curatat cu foarte mare atentie si orificiile din blocul motor care fac legatura intre admisie si cele 8 valve de admisie ale motorului. Atentie mare sa nu cada mizerie in cilindrii ca apoi nu mai vrea sa porneasca si sa nu bagati spray sau alte substante acolo. Oricum dupa ce remontati totul si porniti motorul e bine sa incalziti la temperatura de functionare si o forja de cativa km poate chiar 10-15 la 3500-4000 rpm sa sara toata mizeria de aici. Nu va fie mila ca doar asa o sa scapati de o astfel de munca de curatat egr si admisie pe viitor.
Dupa ce s-a curatat si admisia, se remonteaza cu mare atentie la garnituri.
Se trece la montarea egr si a tuturor componentelor in ordine inversa cu mentiunea ca la prinderea egr pe motor se fixeaza cateva filete fiecare surub, deci nu se strang pana la final ca apoi nu mai nimeriti gaura la celelalte, e foarte greu de fixat pt ca nu se vede absolut nimic, totul se face pe pipaite. O mare atentie sa nu inversati furtunele de antigel sau sa va ramana ceva nemontat ca trebuie sa desfaceti iar si e crima.
Se curata senzorul de presiune si se monteaza si acesta.
E bine sa aveti 1 litru de antigel pentru completare, cu toate ca daca se infunda furtunul de care am zis nu se pierde aproape deloc.
Deasemenea eu nu am demontat electromotorul, toata operatiunea facandu-se pe deasupra motorului si fara rampa, nici nu e nevoie de aceasta.
Se porneste motorul, e posibil sa porneasca mai greu, si se cinsteste fiecare de reusita, bineinteles dupa forja recomandata.
De la inceput spun ca nu am foarte multe poze pentru ca nu am avut pe nimeni care sa ma ajute si dupa ce m-am murdarit de negreala si in gura, ca sa zic asa numai de poze nu imi mai ardea mie, si oricum din cauza pozitiei nici poze nu se pot face cu piesele montate. Incerc sa explic cat se poate de detaliat.
Materiale necesare: set chei torx(neaparat biti) care se cupleaza la un cricket, cleste papagal pt coliere,surubelnita cu biti, o cheie multifunctionala,un spray WD40, 2litri de benzina, 2 litri de decarbusolv, un lighean, o pensula, o periuta de dinti, multe carpe si rabdare.
In primul rand se desface borna de plus de la baterie, ca eu mi-am dat seama tarziu si am dat la masa cu electromotorul, se poate arde ceva, si capacul de la motor, cel pe care scrie ecotec, prin tragere in sus de el.
Se incepe cu demontarea filtrului de motorina cu tot cu suportul sau, pentru asta se desfac cele trei conducte de motorina cuplate la filtru, (fiecare conducta are cate doua clapete care trebuiesc impinse simultan si apoi prin tragere de conducta) se desface mufa electrica de pe filtru si se scoate filtrul prin ridicare.
Se desfac cele 2 piulite care tin suportul de la filtrul de motorina si clipsurile care fixeaza conductele si cablurile de suportul filtrului, dupa aceasta operatiune trebuie sa iasa suportul filtrului, daca nu are loc de vasul de expansiune se desface clema metalica situata in dreapta vasului de expansiune cu o surubelnita prin fortare pana sare, ( fiecare o desface cum crede de cuviinta) apoi se poate misca vasul si se scoate astfel suportul filtrului.
Se scoate mufa de la egr, mufa de la senzorul de presiune aer admisie si daca se considera ca incurca si alte 2 mufe de la rampa comuna de injectie, are mufe in ambele capete, eu le-am scos pe toate.
Se desface colierul de la furtunul de aer, cel de dupa debitmetru, se urmareste traseul furtunului si se desface furtunul care duce gazele de carter si cel din capul distributiei.
In locul lasat liber de filtrul de aer se observa furtunul de turbo care se conecteaza la galeria de admisie prin 3 suruburi torx, se desfac acestea si se departeaza bine furtunul, eu am desfacut inca un surub care tine acest furtun apropiat de motor, e situat undeva sub ecu si mai spre stanga.
Apoi se desfac cele 3 suruburi tot torx care tin electromagnetul egr-ului si se scoate acesta afara. Imediat sub electromagnet se observa 3 furtune cam de 15 mm diametru, primul care e fixat printr-un colier de unica folosinta pe care l-am distrus si inlocuit ulterior, aveti grija ca de aici curge antigel, eu am infundat teava pe care se cupleaza furtunul cu o carpa, se observa ca celelalte 2 furtune au coliere care se desfac cu un cleste papagal, eventual pt facilitarea pozitiei se roteste furtunul pe teava pana ne convine pozitia. Clestele e bine sa aibe o coada mai scurta din lipsa de spatiu.
Se observa ca in spatele galeriei de admisie se conecteaza la aceasta un record flexibil metalic imbracat intr-o tesatura cred ca de azbest, se desface colierul de fixare se departeaza conducta si se observa o garnitura metalica de forma circulara.
Urmatorul pas e desprinderea egr –ului de pe motor prin desfacerea celor 2 suruburi lungi si a unui surub scurt situat undeva deasupra electromotorului, se cauta tija metalica care tine egr impreuna cu cele 2 suruburi lungi pe care tocmai le-am desfacut si in partea de jos aceasta se prinde de motor printr-un surub scurt pe care il cautam. Eu am folosit pentru a vizualiza zona o oglinda potrivita, circulara de 15 cm diametru, am introdus-o pe deasupra motorului in spatele admisiei si asa am vazut cum sta treaba pe acolo, in rest foarte mult simt tactil.
Dupa desfacerea acestor trei suruburi ar trebui ca printr-o rotire intr-o pozitie corespunzatoare sa poate fi scos intregul ansamblu al supapei egr prin locul lasat liber de filtrul de aer. A se avea grija de garnitura situata intre egr si motor, de unde s-au desfacut cele 2 suruburi lungi.
Dupa ce s-a scos egr-ul afara, se observa ca intre corpul valvei propriu zise se gasesc 3 suruburi torx, se desfac si acestea si se recupereaza garnitura metalica.
Urmeaza curatarea egr-ului asa cum poate fiecare mai bine, cu decarburol, cu benzina, pana considera ca e suficient, se verifica prin suflare etanseitatea pistonasului, functionarea acestuia, precum si desfundarea racitorului de gaze.
Dupa curatare se asambleaza cele 2 parti ale ansamblului egr si se trece la curatarea admisiei.
Mentionez ca e pacat daca se desface egr sa nu se desfaca si admisia, cea mai multa mizerie e in admisie si aceasta nu se poate da jos decat dupa ce se demonteaza egr.
Pentru demontarea admisiei se desfac toate accesoriile fixate pe aceasta, cabluri, furtunul gros de aer ce vine de la debitmetru precum si joja de ulei.
Se scoate senzorul de presiune, acesta este fixat intr-un singur surub. E foarte scump si e mai bine sa-l scoateti acum sa nu-l loviti ca oricum si acela e super jegos deci se curata si acela cu wd40.
Se trece la desfacerea propriu zisa a admisiei de pe motor prin scoaterea suruburilor torx T45. Sunt un numar de 5 suruburi lungi in partea de sus si 4 scurte in partea de jos. Dupa ce s-au scos si acestea, daca nu v-a mai ramas ceva prins de admisie, se verifica foarte bine sa nu fortati cumva, se scoate cu grija si aceasta si se trece la curatarea ei cu benzina, spray si decarburol. Aici este cea mai multa mizerie.
Pentru o curatare eficienta se scoate “ tulumba” care introduce gazele in admisie prin desfacerea celor 2 suruburi vizibile si se recupereaza garnitura de cauciuc.
Eu am curatat cu foarte mare atentie si orificiile din blocul motor care fac legatura intre admisie si cele 8 valve de admisie ale motorului. Atentie mare sa nu cada mizerie in cilindrii ca apoi nu mai vrea sa porneasca si sa nu bagati spray sau alte substante acolo. Oricum dupa ce remontati totul si porniti motorul e bine sa incalziti la temperatura de functionare si o forja de cativa km poate chiar 10-15 la 3500-4000 rpm sa sara toata mizeria de aici. Nu va fie mila ca doar asa o sa scapati de o astfel de munca de curatat egr si admisie pe viitor.
Dupa ce s-a curatat si admisia, se remonteaza cu mare atentie la garnituri.
Se trece la montarea egr si a tuturor componentelor in ordine inversa cu mentiunea ca la prinderea egr pe motor se fixeaza cateva filete fiecare surub, deci nu se strang pana la final ca apoi nu mai nimeriti gaura la celelalte, e foarte greu de fixat pt ca nu se vede absolut nimic, totul se face pe pipaite. O mare atentie sa nu inversati furtunele de antigel sau sa va ramana ceva nemontat ca trebuie sa desfaceti iar si e crima.
Se curata senzorul de presiune si se monteaza si acesta.
E bine sa aveti 1 litru de antigel pentru completare, cu toate ca daca se infunda furtunul de care am zis nu se pierde aproape deloc.
Deasemenea eu nu am demontat electromotorul, toata operatiunea facandu-se pe deasupra motorului si fara rampa, nici nu e nevoie de aceasta.
Se porneste motorul, e posibil sa porneasca mai greu, si se cinsteste fiecare de reusita, bineinteles dupa forja recomandata.
Salut! Aceeasi treaba cu aceasta curatare a EGRului se poate face si la un Opel Astra H 2009, 1.4 benzina? Multumesc.
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- chris.25iun
- *
- 6 mesaje
- din 26 Nov 2022
- Astra 2007 Y13DTH
- Bucuresti
chris.25iun
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Y13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2022
- Mesaj Privat
Salutare, cum se poate verifica solenoidul/electromagnetul care actioneaza valva egr ?
masina nu are martori aprinsi dar a inceput sa traga din ce ince mai greu, parca nu avea suficient aer.
Am desfacut astazi galeria cu tot cu egr le-am curatat, app supapa egr era doar afumata in schimb galeria de admisie era opturata de calamina inclusiv tubul pitot ai avea jumatate de orificiu din 4 libere. Masina are 228 de mii si nu a fost niciodata desfacuta galeria dr admisie,doar odata a fost schimbat la 168 de mii egr cu unul de la Pitsburg
Ca sa nu montez degeaba as vrea sa verific cumva acel actuator de la valva egr .
Daca pun plus si minus direct de la baterie pe pini acesteia risc sa o ard ? Acolo am doi inficatori pe pini 1 si 5
Care este plus si care este minus ?
Multumesc anticipat
masina nu are martori aprinsi dar a inceput sa traga din ce ince mai greu, parca nu avea suficient aer.
Am desfacut astazi galeria cu tot cu egr le-am curatat, app supapa egr era doar afumata in schimb galeria de admisie era opturata de calamina inclusiv tubul pitot ai avea jumatate de orificiu din 4 libere. Masina are 228 de mii si nu a fost niciodata desfacuta galeria dr admisie,doar odata a fost schimbat la 168 de mii egr cu unul de la Pitsburg
Ca sa nu montez degeaba as vrea sa verific cumva acel actuator de la valva egr .
Daca pun plus si minus direct de la baterie pe pini acesteia risc sa o ard ? Acolo am doi inficatori pe pini 1 si 5
Care este plus si care este minus ?
Multumesc anticipat