- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
ovi730
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
- alexgalatzi
- *
- 14 mesaje
- din 03 Feb 2014
- Zafira 1998
- Galati
alexgalatzi
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2014
- Mesaj Privat
Buna seara! Am o meriva cu motor z13dtj 120.000 de km si am sesizat o crestere a nivelului la ulei.. Plus o eroare la egr..
Dupa ce am citit pe aici ar fi filtrul de particule..
As dori cateva pareri de la persoane care au anulat filtrul si eventual si egr? Cum se misca? Cat consuma? Scoate fum? Cat v-au ajuns modificarile?
Multumesc!
Dupa ce am citit pe aici ar fi filtrul de particule..
As dori cateva pareri de la persoane care au anulat filtrul si eventual si egr? Cum se misca? Cat consuma? Scoate fum? Cat v-au ajuns modificarile?
Multumesc!
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Am curatat admisia, egr, clapeta, toate cele in urma anularii clapetelor de admisie si am unele nedumeriri. O lucrare nu prea rentabila...
1. cum e legislatia prin germania/tarile nordice? este interzis anularea egr-ului?
2. afecteaza cumva motorul blocarea egr-ului doar fizic (cu placuta) fara soft la un z19dtj (echivalent z19dth daca nu ma insel) 120cp 16v? aici ma refer turbo si alte cele ignorand incalzirea motorului
1. cum e legislatia prin germania/tarile nordice? este interzis anularea egr-ului?
2. afecteaza cumva motorul blocarea egr-ului doar fizic (cu placuta) fara soft la un z19dtj (echivalent z19dth daca nu ma insel) 120cp 16v? aici ma refer turbo si alte cele ignorand incalzirea motorului
- 34KLA
- ******
- 4,359 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,359
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- andreigradu
- *
- 22 mesaje
- din 07 Sep 2008
- Zafira 2005 Y20DTH
- Bucuresti
andreigradu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut, si eu am probleme cu egr-ul, am Y20DTH din 03.2005, Zafira A, ultimele loturi.
Are un egr electronic cu motoras, de fapt acel motor e un electromagnet circular activat de calculator si are si un senzor de pozitie ca sa verifice pe unde este.
Desi am curatat de mai multe ori, de fapt defectul e la bucsa de bronz sinterizat prin care trece axul clapetei ce actioneaza gazele. Ca sa repari ar trebui de fapt schimbata bucsa si vazut daca axul are uzura, eventual rectificat.... destul de anevoios si costisitor. Nu se defecteaza electronica, ci ramane axul intepenit in diferite pozitii.
.......
acum am scos de tot acel EGR, am facut pe strung o piesa rotunda care intra in locul egr si pe cota exterioara am taiat o placa de aluminiu de 5mm grosime si am pus-o peste dopul rotund.
.....
Ca masina sa mearga a fost nevoie sa las mufa de pe EGR, acea parte care contine senzorul de pozitie. Masina functioneaza acum in Limp-Mode, adica se tureaza pana la 2600RPM. se tureaza normal, trage de rupe, doar ca nu depaseste aceasta turatie.
......
e clar ca trebuie scos din soft, dar ma gandesc ca acum calculatorul nu citeste pozitia senzorului.... am auzit ca exista un montaj care se pune in locul EGR pe mufa ca sa pacaleasca calculatorul ca si cum e un EGR montat, adica la anumite valori de comanda se raspunde cu valoarea de reactie asteptata de calculator... un montaj fantoma...
..........
Intrebarea mea este: A auzit cineva de acest montaj? Stie cineva schema? Are vreun rezultat in sensul ca sa nu mai trebuiasca resoftat/eliminat din soft EGR-ul?
Are un egr electronic cu motoras, de fapt acel motor e un electromagnet circular activat de calculator si are si un senzor de pozitie ca sa verifice pe unde este.
Desi am curatat de mai multe ori, de fapt defectul e la bucsa de bronz sinterizat prin care trece axul clapetei ce actioneaza gazele. Ca sa repari ar trebui de fapt schimbata bucsa si vazut daca axul are uzura, eventual rectificat.... destul de anevoios si costisitor. Nu se defecteaza electronica, ci ramane axul intepenit in diferite pozitii.
.......
acum am scos de tot acel EGR, am facut pe strung o piesa rotunda care intra in locul egr si pe cota exterioara am taiat o placa de aluminiu de 5mm grosime si am pus-o peste dopul rotund.
.....
Ca masina sa mearga a fost nevoie sa las mufa de pe EGR, acea parte care contine senzorul de pozitie. Masina functioneaza acum in Limp-Mode, adica se tureaza pana la 2600RPM. se tureaza normal, trage de rupe, doar ca nu depaseste aceasta turatie.
......
e clar ca trebuie scos din soft, dar ma gandesc ca acum calculatorul nu citeste pozitia senzorului.... am auzit ca exista un montaj care se pune in locul EGR pe mufa ca sa pacaleasca calculatorul ca si cum e un EGR montat, adica la anumite valori de comanda se raspunde cu valoarea de reactie asteptata de calculator... un montaj fantoma...
..........
Intrebarea mea este: A auzit cineva de acest montaj? Stie cineva schema? Are vreun rezultat in sensul ca sa nu mai trebuiasca resoftat/eliminat din soft EGR-ul?
- marco_dnc
- **
- 394 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- andreigradu
- *
- 22 mesaje
- din 07 Sep 2008
- Zafira 2005 Y20DTH
- Bucuresti
andreigradu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2008
- Mesaj Privat
Actualmente circul cu mufa de la debitmetrul de aer scoasa, in acest fel calculatorul foloseste harta predefinita din softul lui, merge mai bine masina ca si comportament in trafic fata de momentul cu debitmetru aer conectat. Consumul e aiurea de estimat pentru ca eu circul majoritatea timpului in Bucuresti si traficul e aleator, oricum intre 10-11L/100km, asta in conditiile in care eu nu folosesc motorina ca si combustibil ci ulei de gatit de la magazin, cel mai ieftin care e la oferta in diverse magazine la 3,2-3,8lei/L.
.................
La baza sunt ing. electronist si nu ma incanta solutia de a apela la serviciile profesioniste ale unui softist auto pentru ca nu imi permit cei 100-150euro pentru operatiune. De aceea am si postat aici in zona tehnica, am zarit si o rubrica cu oferte de softare, dar nu ma incanta.
.................
Credeam ca este vreun pasionat care a mesterit acel montaj si poate spune daca e functional. Ca pas urmator ramane sa cobor la masina cu osciloscopul si sa masor valva EGR pe cele 2 directii in acelasi timp si sa inregistrez datele din osciloscop. Astfel o sa am un grafic cu cele 2 tensiuni, adica tensiunea de comanda a motorului electromagnet si tensiunea senzorului de pozitie. Astfel o sa pot vedea ce intra si ce iese urmand sa creez o bucla de reactie analogica cu un operational, sau cu un simplu tranzistor care sa minta computerul ca primeste pozitia corelata a EGR in functie de ce comanda el.
............
La vremea cand functiona corect la relanti acea valva statea deschisa pe jumatate , 50% si oscila in functie de turatie si cuplu. Chiar daca cumpar una s-h tot are uzura in acea bucsa, deci ma pot astepta la aceleasi probleme in scurt timp.
.................
La baza sunt ing. electronist si nu ma incanta solutia de a apela la serviciile profesioniste ale unui softist auto pentru ca nu imi permit cei 100-150euro pentru operatiune. De aceea am si postat aici in zona tehnica, am zarit si o rubrica cu oferte de softare, dar nu ma incanta.
.................
Credeam ca este vreun pasionat care a mesterit acel montaj si poate spune daca e functional. Ca pas urmator ramane sa cobor la masina cu osciloscopul si sa masor valva EGR pe cele 2 directii in acelasi timp si sa inregistrez datele din osciloscop. Astfel o sa am un grafic cu cele 2 tensiuni, adica tensiunea de comanda a motorului electromagnet si tensiunea senzorului de pozitie. Astfel o sa pot vedea ce intra si ce iese urmand sa creez o bucla de reactie analogica cu un operational, sau cu un simplu tranzistor care sa minta computerul ca primeste pozitia corelata a EGR in functie de ce comanda el.
............
La vremea cand functiona corect la relanti acea valva statea deschisa pe jumatate , 50% si oscila in functie de turatie si cuplu. Chiar daca cumpar una s-h tot are uzura in acea bucsa, deci ma pot astepta la aceleasi probleme in scurt timp.
- DB77AAA
- *******
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Bun, însã dacã ECU primește informații eronate despre EGR și amestecul va fi eronat, asta voiam sa subliniez.
La unele motoare dacã scoți mufa de la EGR ar trebui sa meargã relativ corect și sa dea eroare. NUn sunt familiarizat cu o astfel de soluție dar întreb... nu e mai eficient sa lași mufa de la debitmetru pusa și de la EGR scoasã?
La unele motoare dacã scoți mufa de la EGR ar trebui sa meargã relativ corect și sa dea eroare. NUn sunt familiarizat cu o astfel de soluție dar întreb... nu e mai eficient sa lași mufa de la debitmetru pusa și de la EGR scoasã?
- andreigradu
- *
- 22 mesaje
- din 07 Sep 2008
- Zafira 2005 Y20DTH
- Bucuresti
andreigradu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2008
- Mesaj Privat
........
https://goo.gl/photos/Atekyx2nZAEUqrYC6
.........
Eu am invatat la scoala diverse despre electronica... orice senzor poate fii in esnta masluit cum vrea muschiul tau... poti sa-l faci sa exporte date si de pe luna daca asta vrei...
azi am aplicat metoda hard.... am taiat EGR-ul in 2 parti... adica am scos motorul de pe partea mecanica... fizic a fost nevoie de bomfaer ca era sudat axul...
am pus si poze in link.. ca pare deja o situatie de cioplit lemne...dar functioneaza ca o scula germana...
..........
motorul l-am pus la loc pe mufa si astfel nu mai are motiv sa planga calculatorul ca nu are encoder EGR...
..........
in acest caz merge tot in LIMP-MODE....dar consuma ca purceaual la troc nebauta apa 2 zile de vara... adica 13,5L/100km in oras gol....
..........
zic ca e ceva NECURAT IN ECUATIE... si imi amintesc ca in oras Y20DTH consuma mai putin fara mufa debitmetru conectata, cu EGR defect...
.............
BUN... scot mufa debitmetru... merge mai bine motorul..trage bine...
surpriza e ca acum imi mai da 250RPM... adica in loc sa se tureze pana la 2500.. merge lejer la 2750-2800 RPM....
.................
SURPRIZA MAXIMA e ca de la aeroport Optopeni pana la mine acasa in zona piata Rahova. Sector5 Bucuresti a scos un consum de 7,5L/100km ! ... ?... vineri in intervalul orar 15.00-16.00...
.......................................
Acum am constatat ca de fapt MANDRIA SA DEBITMETRUL e de fapt cheia... asa ca asupra lui trebuie intervenit acum cu alterarea caracteristicii transmise catre computerul de bord.... deci cand o sa am timp trebuie sa vad pe ce fire apar semnale variabile si acolo sa intervin....
...........................
practic eu incerc sa intervin sub forma analogica asupra semnalelor care comanda ECU fara sa schimb softul... nu ca nu mi-as dori, ci pentru ca nu merge cu cablu Galetto si nici cu Mpps.... ECU-ul meu are o codare si nu se lasa citit cu aceste cabluri clasice... probabil e nevoie de altele mai scumpe.... si in prima faza incerc solutia analogica...
...........................
sper sa mai existe entuziasti si sa scrie si ei ce au mai mesterit la acest motor...
https://goo.gl/photos/Atekyx2nZAEUqrYC6
.........
Eu am invatat la scoala diverse despre electronica... orice senzor poate fii in esnta masluit cum vrea muschiul tau... poti sa-l faci sa exporte date si de pe luna daca asta vrei...
azi am aplicat metoda hard.... am taiat EGR-ul in 2 parti... adica am scos motorul de pe partea mecanica... fizic a fost nevoie de bomfaer ca era sudat axul...
am pus si poze in link.. ca pare deja o situatie de cioplit lemne...dar functioneaza ca o scula germana...
..........
motorul l-am pus la loc pe mufa si astfel nu mai are motiv sa planga calculatorul ca nu are encoder EGR...
..........
in acest caz merge tot in LIMP-MODE....dar consuma ca purceaual la troc nebauta apa 2 zile de vara... adica 13,5L/100km in oras gol....
..........
zic ca e ceva NECURAT IN ECUATIE... si imi amintesc ca in oras Y20DTH consuma mai putin fara mufa debitmetru conectata, cu EGR defect...
.............
BUN... scot mufa debitmetru... merge mai bine motorul..trage bine...
surpriza e ca acum imi mai da 250RPM... adica in loc sa se tureze pana la 2500.. merge lejer la 2750-2800 RPM....
.................
SURPRIZA MAXIMA e ca de la aeroport Optopeni pana la mine acasa in zona piata Rahova. Sector5 Bucuresti a scos un consum de 7,5L/100km ! ... ?... vineri in intervalul orar 15.00-16.00...
.......................................
Acum am constatat ca de fapt MANDRIA SA DEBITMETRUL e de fapt cheia... asa ca asupra lui trebuie intervenit acum cu alterarea caracteristicii transmise catre computerul de bord.... deci cand o sa am timp trebuie sa vad pe ce fire apar semnale variabile si acolo sa intervin....
...........................
practic eu incerc sa intervin sub forma analogica asupra semnalelor care comanda ECU fara sa schimb softul... nu ca nu mi-as dori, ci pentru ca nu merge cu cablu Galetto si nici cu Mpps.... ECU-ul meu are o codare si nu se lasa citit cu aceste cabluri clasice... probabil e nevoie de altele mai scumpe.... si in prima faza incerc solutia analogica...
...........................
sper sa mai existe entuziasti si sa scrie si ei ce au mai mesterit la acest motor...
- andreigradu
- *
- 22 mesaje
- din 07 Sep 2008
- Zafira 2005 Y20DTH
- Bucuresti
andreigradu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2008
- Mesaj Privat
Nu am stat degeaba intre timp.... am cautat pe net si concluzia e asa....
Modelul meu are calculator EDC15M, cu pompa de injectie PSG16
Asta inseamna ca trebuie scos calculatorul afara, si sa fie legat un aparat direct pe pinii lui, sau direct pe un port de comunicatie in interior....
Dintre cele mai ieftine scule pentru asa ceva ar fii - FG Tech Galletto 2-Master v54 - pe care l-am zarit la chinezi cu 40USD, e si pe la noi de la 3-400 lei in sus.
...................................
am observat ca nu se vad toate pozele, le reatasez : https://goo.gl/photos/xHAP2EYMFbF8nwfWA
...................................
tot de pe net am mai sortat cateva scheme, care ar trebui sa modifice valorile dintre debitmetru si egr analogic, in asa fel ca masina sa nu isi dea seama ca e lipsa valva egr... de testat, poate s-a jucat cineva si ne spune ce rezultate a obtinut.
.......................
Modelul meu are calculator EDC15M, cu pompa de injectie PSG16
Asta inseamna ca trebuie scos calculatorul afara, si sa fie legat un aparat direct pe pinii lui, sau direct pe un port de comunicatie in interior....
Dintre cele mai ieftine scule pentru asa ceva ar fii - FG Tech Galletto 2-Master v54 - pe care l-am zarit la chinezi cu 40USD, e si pe la noi de la 3-400 lei in sus.
...................................
am observat ca nu se vad toate pozele, le reatasez : https://goo.gl/photos/xHAP2EYMFbF8nwfWA
...................................
tot de pe net am mai sortat cateva scheme, care ar trebui sa modifice valorile dintre debitmetru si egr analogic, in asa fel ca masina sa nu isi dea seama ca e lipsa valva egr... de testat, poate s-a jucat cineva si ne spune ce rezultate a obtinut.
.......................
- DB77AAA
- *******
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- ITucureanu
- *
- 1 mesaje
- din 16 Jul 2017
ITucureanu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2017
- Mesaj Privat
Salut , am un Opel Astra G 2.0 Diesel ( 2 usi ) , cand ajung la 110-120 km/h se aprinde martorul EGR in bord la care opresc motorul in mers (pe neutru ) apoi la 5 secunde il repornesc si dispare ( mereu imi apare cand sare de 110 km/h ).
a mai avut cineva aceasta problema ? Daca da ma poate lamuri cineva de ce ?
Tin sa mentionez ca fac transport marfa (aprozar, scaunele spate rabatate + remorca 1.3T full incarcata) .
Nu are putere sa traga , si acum am spart radiatorul intr-o vulpe dupa care am mers 10-15km cu ea fara apa (acum a inceput sa sufle apa in borcan dupa care am schimbat chiuloasa imediat , iar acum tot imi incinge apa cand fortez putin la 90+ grade uneori si la 100+(rosu) am verificat radiatorul nu este infundat ( lam reparat cu poxipol si poxilina) si acum inca il folosesc , radiatorul l-am spart vara trecuta iar acum se incinge apa in ultimul hal in locuri in care mergeam pana sa se sparg radiatorul si nu imi ridica apa nici la 80 .
Multumesc anticipat si imi cer scuze daca am scris ceva gresit !
a mai avut cineva aceasta problema ? Daca da ma poate lamuri cineva de ce ?
Tin sa mentionez ca fac transport marfa (aprozar, scaunele spate rabatate + remorca 1.3T full incarcata) .
Nu are putere sa traga , si acum am spart radiatorul intr-o vulpe dupa care am mers 10-15km cu ea fara apa (acum a inceput sa sufle apa in borcan dupa care am schimbat chiuloasa imediat , iar acum tot imi incinge apa cand fortez putin la 90+ grade uneori si la 100+(rosu) am verificat radiatorul nu este infundat ( lam reparat cu poxipol si poxilina) si acum inca il folosesc , radiatorul l-am spart vara trecuta iar acum se incinge apa in ultimul hal in locuri in care mergeam pana sa se sparg radiatorul si nu imi ridica apa nici la 80 .
Multumesc anticipat si imi cer scuze daca am scris ceva gresit !
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- GEricCondea
- *
- 37 mesaje
- din 28 Mai 2018
- Astra 1999 X14xe
- Dambovita
GEricCondea
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1999 X14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2018
- Mesaj Privat
- GEricCondea
- *
- 37 mesaje
- din 28 Mai 2018
- Astra 1999 X14xe
- Dambovita
GEricCondea
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 1999 X14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2018
- Mesaj Privat