- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- opel astra g
- **
- 110 mesaje
- din 15 Aug 2012
- Astra 2000 x12xe
- Arges
opel astra g
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2012
- Mesaj Privat
Spyder23
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 1998 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
davay
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2011
- Mesaj Privat
Salutari. La fel ca si colegul de pe la pagina 27 am o problema cu x10xe. Acum 2 luni am schimbat tachetii (nu eu, mecanicul). Totul ok. Acum o luna a intrat apa in ulei, a facut spuma galbuie, am fost la mecanic, am pus ceva praf de radiatoare, a zis ca nu e grav, problema s-a remediat si nu a mai pierdut apa. Intre timp am schimbat ulei si antigel, am pus praf sa fie totul ok. Ieri s-a blocat termostatul pe inchis, am oprit imediat, aveam o urgenta asa ca am dat vreo 2 chei in termostat care pana la urma s-a deblocat, s-a incalzit radiatorul, am completat apa, in total vreo 4 litrii in decurs de 3-4 opriri, 20km. Dupa 20km a inceput sa mearga in 2 pistoane si s-a oprit motorul. Stiu ca trebuia sa opresc de la inceput, am gresit, acum aia e. Un mecanic a zis ca e clar garnitura de chiulasa, se schimba si asta e. Problema e ca imi e teama sa nu se insele si sa fie de vina granitura de distributie, asa cum am citit cu vreo 2-3 pagini in urma. Care ar fi sansele si ce ar trebui sa fac? Mecanicul este "din surse" deci nu stiu cat de meserias este si momentan nu i-am dat niciun raspuns. Ce e de facut? Va multumesc!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- opel astra g
- **
- 110 mesaje
- din 15 Aug 2012
- Astra 2000 x12xe
- Arges
opel astra g
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2012
- Mesaj Privat
- ratoiu2000
- **
- 97 mesaje
- din 01 Feb 2010
- Corsa 1998 X12XE
- Sibiu
ratoiu2000
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1998 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2010
- Mesaj Privat
- opel astra g
- **
- 110 mesaje
- din 15 Aug 2012
- Astra 2000 x12xe
- Arges
opel astra g
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2012
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
@davay. Eu cred ca totusi este garnitura chiulasa si pentru a argumenta spun si un fapt real. Un prieten are o corsa b cu x10xe si tot asa pierdea lichid si functionarea era tot in 2 cilindrii. Am scos bujiile si atunci am observat ca in cil. 3 era lichid racire. Am schimbat garnitura si sa rezolvat. Ai putea verifica asta,dupa o functionare a motorului circa 10min. sa scoti bujiile si sa verifici . Este o parere de amator .
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
opel astra g , hai sa te lamuresc la nivelul tau de cunostinte auto sau tehnice. Motorul pornit face instant (daca nu are alte probleme) presiune de ulei, minim 1,5 bar normal cam 3, gandeste ca in anvelopa ai ceva mai putin si iti zboara degetul. Presiunea in instalatia de racire este 0 la motor rece si maxim 1,4bar la motor cald.
Singurul loc la motorul tau pe unde poate intra ulei in antigel este garnitura chiulasa sau mai rau chiulasa-bloc motor. La alte motoare care au racitor de ulei este alta treaba dar nu e cazul tau. Grija mare cine face lucrarea, scrie pe cartonul garniturii cum se strange ca la bananieri numai scule sa ai, bine si ceva experienta. Neaparat prezoane noi, verificat plan, cautat fisuri, refacut scaun supape, curatat sau inlocuit tacheti, inlocuit simeringuri supape, verificat sau inlocuit culbutori, grija maxima la semicuzineti axe came, trebuie data jos distributia si acolo trebuie scule si experienta, mai bine o schimbi si pe ea ca sigur este varza, daca tot se demonteaza atata inca 8 suruburi biele pe original ca altfel nu gasesti si segmentii 95% sunt buni, curatati si pusi fix la fel ca sunt conici si originalii nu sunt marcati.
Singurul loc la motorul tau pe unde poate intra ulei in antigel este garnitura chiulasa sau mai rau chiulasa-bloc motor. La alte motoare care au racitor de ulei este alta treaba dar nu e cazul tau. Grija mare cine face lucrarea, scrie pe cartonul garniturii cum se strange ca la bananieri numai scule sa ai, bine si ceva experienta. Neaparat prezoane noi, verificat plan, cautat fisuri, refacut scaun supape, curatat sau inlocuit tacheti, inlocuit simeringuri supape, verificat sau inlocuit culbutori, grija maxima la semicuzineti axe came, trebuie data jos distributia si acolo trebuie scule si experienta, mai bine o schimbi si pe ea ca sigur este varza, daca tot se demonteaza atata inca 8 suruburi biele pe original ca altfel nu gasesti si segmentii 95% sunt buni, curatati si pusi fix la fel ca sunt conici si originalii nu sunt marcati.
- opel astra g
- **
- 110 mesaje
- din 15 Aug 2012
- Astra 2000 x12xe
- Arges
opel astra g
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2012
- Mesaj Privat
de asta am intrebag aici. pentru ca un "mecanic" mi.a spus ce pe la garnitura distributie intra ulei in antigel pe la pompa de apa (m.am uitat urat si i.am zis ca il sun eu) daca tot schimb garnitura de chiuloasa schimb si distributie, garnituri, tacheti etc as fi idiot sa desfac tot motoru si sa nu schimb si celelalte. acum strang bani si caut un mecanic bun in pitesti
- opel astra g
- **
- 110 mesaje
- din 15 Aug 2012
- Astra 2000 x12xe
- Arges
opel astra g
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2012
- Mesaj Privat
davay
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2011
- Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspunsuri. Am dus masina la un servce si azi m-au sunat ca au desfacut capacul la culbutori si motorul este destul de ruginit, au zis ca a mers mult cu apa in el ( eu am mers 15km ) si ca un ax cu came pare a fi ciupit. Concluzia lor a fost ca decat sa platesc manopera pt desfacut tot motorul, spalat, inlocuit eventuale piese mai bine cumpar un motor din dezmbembrari. Chiar asa grava sa fie problema, sau vor sa aleaga ei varianta cu mai putin de lucru? Ce varianta mi-ati recomanda? Precizez ca o sa vand masina dupa operatiune, oricum acest lucru era planificat si aveam o rezerva de bani dar acum daca s-a intamplat...asta e.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
opel astra g , in zona pompei de apa presiunea de ulei este aproape zero ca altfel ar arunca joja sau sparge furtunele care merg de la carter superior la admisie. Pe acolo doar antigel intra in ulei, in schimb ulei in antigel pe la garnitura chiulasa. Kit distributie iti cumpei original GM si completat cu restul, unele OEM altele AM gen Victor Reinz, Elring.
davay , eu motor ruginit nu am vazut, afectat ca ai mers cu emulsie in loc de ulei DA. Corect, mai bine alt motor ca din ala nu mai iese nimic, sa stai in cap si te va costa cat nu face masina.
davay , eu motor ruginit nu am vazut, afectat ca ai mers cu emulsie in loc de ulei DA. Corect, mai bine alt motor ca din ala nu mai iese nimic, sa stai in cap si te va costa cat nu face masina.
kellu76
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2005 X10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2016
- Mesaj Privat
Salutare. Am si eu o intrebare: la corsa b an 1998 motor x10xe senzorul de turatie management(crankshaft) este tot una cu senzorul de pozitie ax cu came? Si daca nu, atunci senzorul de turatie management motor(crankshaft ) unde este pozitionat? Poate e stupida intrebarea, dar am gasit doar senzorul de pozitie ax cu came.....sezorul crankshaft l-am cautat pe langa planetara din partea dreapta asa cum am citit pe forum la corsa c si deocamdata nu l-am putut identifica la corsa b motor x10xe. Rog putin ajutor daca se poate, o poza sau un link.Merci.
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
kellu76
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2005 X10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2016
- Mesaj Privat
Merci Marius, pentru raspuns. Am pus masina (corsa b an 1998 motor x10xe) pe test (op-com), si a aparut cod de eroare la senzorul cranckshaft (cod eroare: P0335-No engine RPM Signal-Present), este clar ca trebuie schimbat; dar au mai aparut urmatoarele coduri de eroare:
-P0100-(2)-Mass Air Flow Sensor Voltage Low-Present -Asta inseamna ca debitmetrul de aer este posibil sa fie defect sau sa nu faca contact un fir la mufa de conectare a debitmetrului,.....parerea mea...sau poate exista vreun senzor si la debitmetru dar deocamdata eu nu l-am identificat........rog pe cei mai experimentati sa ma ajute cu o parere.
-P0110-(1)-Intake Air Temperature Voltage High-Prezent- Aici cred ca se refera la faptul ca e prea mare temperatura aerului in admisie.....nu stiu exact la ce senzor face referire. Rog putin ajutor de la cei mai experimentati, in identificarea mai exacta a problemei.
-Cu motorul pornit la testare in measuring blocks: O2 Sensore oscila intre valorile 44-800 si Hall Sensore oscila intre activ si inactiv; apoi motorul s-a oprit singur si am primit codul de eroare P0335-No engine RPM Signal-Present, am incercat sa-l repornesc dar nu a mai vrut sa porneasca pana nu am sters codul de eroare P0335, apoi a pornit si a afisat codurile de eroare P0100 si P0110. Cred ca "O2 sensore" se refera la sonda lambda, posibil sa fie defecta daca valorile oscileaza sau asa trebuie sa faca? rog o parere de la cei mai experimentati. Bafta tuturor!
-P0100-(2)-Mass Air Flow Sensor Voltage Low-Present -Asta inseamna ca debitmetrul de aer este posibil sa fie defect sau sa nu faca contact un fir la mufa de conectare a debitmetrului,.....parerea mea...sau poate exista vreun senzor si la debitmetru dar deocamdata eu nu l-am identificat........rog pe cei mai experimentati sa ma ajute cu o parere.
-P0110-(1)-Intake Air Temperature Voltage High-Prezent- Aici cred ca se refera la faptul ca e prea mare temperatura aerului in admisie.....nu stiu exact la ce senzor face referire. Rog putin ajutor de la cei mai experimentati, in identificarea mai exacta a problemei.
-Cu motorul pornit la testare in measuring blocks: O2 Sensore oscila intre valorile 44-800 si Hall Sensore oscila intre activ si inactiv; apoi motorul s-a oprit singur si am primit codul de eroare P0335-No engine RPM Signal-Present, am incercat sa-l repornesc dar nu a mai vrut sa porneasca pana nu am sters codul de eroare P0335, apoi a pornit si a afisat codurile de eroare P0100 si P0110. Cred ca "O2 sensore" se refera la sonda lambda, posibil sa fie defecta daca valorile oscileaza sau asa trebuie sa faca? rog o parere de la cei mai experimentati. Bafta tuturor!
opel_rsi
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Daca filtru de aer este schimbat, atunci nu ramane decat sa schimbi debitmetru , curatarea lui este loterie, apoi trebuie sa mai schimbi si senzorul crankshaft. Sonda lambda asa trebiue sa oscileze iar despre <<senzore hall>>nu stiu la ce te referi, poate ca este incalzirea sondei lambda de apare activ-inactiv.