Simptome (3 probleme, A = este cea importanta; problemele pot avea o cauza comuna intre ele <<A,B, C >>):
A. am mai avut probleme la pornirea masinii, am crezut ca e de la bendix, a fost curatat in service, totul ok, observatie ca are dintii un pic ascutiti pe ambreiaj parca, masina tot pornea innecata la prima pronire la rece = vara, s-a rezolvat in final prin adaugarea unui litru de ulei la motor, dupa, nu a mai facut probleme decat foarte rar 1 data la o saptamana apoi pe la 4- 6 luni putin ....
Acum am scimbat pompa de benzina pentru ca nu mai pornea (era blocata) cu Midea parca, noua. (nu se potriveste noul filtru in carcasa de plastic din rezervor si am pus tot filtrul vechi.
Masina pornita merge perfect nu se inneaca nu se opreste din mers, semn ca pompa noua isi face treaba.
Problema e ca la pornirea la rece porneste normal si dupa 1,5 secunde motorul incepe sa se innece puternic si turometrul oscileaza intre 500 rpm si aproape 1000rpm de 2 - 3 ori apoi ramane pornita masina (pompa de benzina o aud si e functionala de la punerea contactului.)
cand mortorul e cald porneste normal, exemplu opresc masina .. daca revin in 2 minute - pana la 2 ore porneste bine, peste 4 ore stationare iar face pornirea innecata.
Masina are 210.000 KM, cred ca reali. Ultimul schimb de ulei l-am facut la 16000km, de obicei il faceam sub 10000km.
In zona de imbinare a capacului din plastic pe motor care tine bobina bujiilelor se observa ulei (probabil ca numai in mers scapa putin ulei), probabil ca acea garnitura nu mai etanseaza perfect, stie cineva cat costa, as vrea sa o schimb ....
joja inca indica 2 liniute ulei la testare pe cald dupa 5 minute de la oprirea motorului. (O SA INCERC sa ii pun din nou ceva ulei poate tot de la amorsare e buba ..... )
Inlocuit recent: baterie si bujii acum 1 an, pompa apa, antigel, filtru benzina, ulei, filtru ulei, filtru polen, curea alternator (sub 4 luni), frana de mana reparata pentru ca ramanea blocata si frana cel putin una din roti.
am gasit pe forum:
"
Mie mi-a dat o singura data P0131, si atunci mai mergea cat de cat. Am sters eroarea si chiar dupa ce a picat de tot nu a mai aparut.
Parametri din opcom indica asta, cel putin in ultimul minut la relanti sonda ramane pe aceeias valoare scazuta. Din cauza asta creste si consumul, ca sa compenseze amestecul sarac raportat de sonda.
Cati km are masina?
================ Toate banuilelile mele dupa ce am citit la tremurat de motor e ca ar fi de la sonda lamba, consumul meu actual pe exterior e 6.8 l la 100Km cu AC pornit cam 30 - 60 minute pe tot traseul de 5 ore, viteza pe AA 110 KM, media 100 KM, testat inainte de paste cu 1 saptamana si inainte sa pice pompa de benzina.
B. in mers la in un interval mai mare de 30sec poate mult mai mare si chiar rar acum face o mica smucire motorul, se observa mai bine la relanti, inainte imi facea pe la 70 km la ora = tremura masina, zguduirea aceasta se poate observa pe turometru cam cu 200 - 400 rot / minut ca diferenta dar perceptibili doar la relanti. Am zis inainte pentru ca doar ce am schimbat pompa de benzina cu una noua midea parca, 150 lei, si inainte facea cam la 70km la ora tremurici banuesc eu ca pe un anumit tip de sector de drum .. ca tot timpul cam pe acelasi drum si sectiune din drum observam tremuriicii aia de la motor. Separat la relanti erau foarte evident tremuratul inainte sa schimb pompa de benzina cam la 5- 8 secunde facea o data un tremurat.
La ITP in 2014 si 2016 apare sonda lambda ca "porneste greu" ...in rest totul ok.
C. Comenzile pe volan nu functioneaza si nici nu stiu exact ce fac ele, + motoras la faruri nu functioneaza .. pentru reglarea oglinzilor.
Cod(uri) eroare: nu am, am pus masina pe tester in 2013 cand am cumparato..
----
Model: Corsa 1.2 C
An fabricatie: 2002- 2003
Cod motor: Z12XE