Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • ionik_e4

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Simptome:
Salutare colegi!
Am si eu o problema cu Astra mea.Este vorba de un Opel Astra G din 2001,motor z16se benzina/gpl.
Acum ceva timp am sesizat ca la pornirea la cald nu o lua din prima,sau pornea dar statea subturata pana o reporneam.Acum doua saptamani,dupa ce am alimentat cu gaz,masina a inceput sa smuceasca in sarcina,indiferent de viteza.Am dat vina pe gaz,si m-am dus la baieti pentru un tester,dar acolo am constatat ca totul e ok...in fine..mi-am zis ca daca se goleste butelia scap de probleme.Dupa cateva zile,de mers ok,am plecat pe autostrada,si undeva la 3500 de ture,a inceput sa smuceasca iar.Am trecut-o pe benzina si si-a revenit...din nou am zis ca trebuie sa termin butelia.S-a terminat gpl-ul,am realimentat si dupa alte doua zile,tot pe autostrada,a inceput sa smuceasca rau,am incercat trecerea manuala gpl/benzina..dar nimic...a luat-o in 3 pistoane,si s-a aprins check-ul si a inceput sa pulseze.Am tras pe dreapta,sub capota nimic sa-mi atraga atentia.Am pornit-o...tot in 3.Am facut testul cu pedalele si mi-a dat P0300.Am mai stat vreo 5 minute,am gadilat fisele si vreo doua mufe,si a pornit ok,am plecat a mai smucit de vreo 2 ori dar am ajuns cu ea acasa in regula.Dimineata m-am dus la tester,iar acolo a dat eroare "senzor turatii".A sters baiatul eroarea,a mers cu ea cu testerul pus si nu a mai dat nimic.Baiatul mi- zis ca p300 e o eroare generala,neindicand o piesa anume.
A doua zi am luat un alt senzor,respectiv senzorul de la arborele cotit,cel de sub filtrul de ulei,si l-am schimbat...a trecut o saptamana si azi a smucit iar...o iau pe campii!
Ca si detaliu,mi se pare ca inainte sa faca talente,masina nerge greu,strans..nu stiu cum sa va explic.
Astept pareri.
Cod(uri) eroare:
P0300
Model: Astra
An fabricatie: 2001
Cod motor: z16se
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
P0300 se traduce prin "rateuri multiple" (multiple misfire). Adica s-a prins ca iti merge in 3
umbla nitel cu ea doar pe benzina, vezi daca mai face. Daca da, atunci iei la rand:
- bujii
- fise
- bobina (aici iei si tu una imprumut de la un coleg....)
- ecu
Daca nu face, atunci te duci la un mester BUN de gaz...
  • ionik_e4

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Mersi de informație!
De fãcut face si pe gaz si pe benzina.Bujiile le-am schimbat acum 4 luni,au mai rãmas fisele si bobina..s-au ecu...m-am uitat asearã si la egr,dar e anulat.
  • ionik_e4

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am verificat acum bujiile si sunt uscate,nu sunt afumate,in schimb mi s-au parut cam slabe ca si strangere,si am scos si fisele una cate una si se pare ca e ok....
senzorul de temperatura a lichidului de racire nu poate da simptome de genul asta?
  • ionik_e4

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salutare!Am schimbat si fisele si bobina si masina e ok..sincer...nu-mi plac fisele dar important e sa functioneze..
Am luat bobina Delphi si fise Bosch.Totusi,inca ma gandesc ca ar fi facut figuri din cauza gazului.Parca prea s-a comportat urat dupa ce am alimentat.Ce am sesizat pe parcurs a fost ca fenomenul a scazut in intensitate pe masura ce am completat butelia cu alt gaz.
  • ionik_e4

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Si cand am zis ca e bine....nu e!
Azi au apucat-o dracii iar si m-a lasat in drum.Dupa ce a luat-o in 3 pistoane,am repornit-o de 3 ori si si-a revenit dar cu check-ul aprins.Am facut testul cu pedalele si mi-a dat p0304.Am fost la tester si mia dat missfire cylinder 4 si rotation sensor no signal.Intrand mai adanc in meniu am descoperit ac pe cilndrul 3...knock power=0.Am ajuns la concluzia ca ma paste un ECU...voi ce parere aveti?
Bineinteles ca acum merge bine...
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
se prea poate daca eroarea apare aleatoriu
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Cu aceasta eroare eu am avut bobina : P0301-00 .
Inainte de a o cumpara am testat-o cu bujiile in ea si apropiind de masa motorului bujiile, observand ca unua din ele nu mergea. Poti proceda la fel,scanteia trebuie sa fie la fel de puternica pe toate 4.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ionik_e4 a scris: am descoperit ac pe cilndrul 3...knock power=0.Am ajuns la concluzia ca ma paste un ECU...voi ce parere aveti?.
Knock power= 0,inseamna ca detonatiile=0,aceasta fiind ideal... Parerea mea nu vreu sa o spun,deoarece nu vreu sa jicnesc...
  • ionik_e4

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Spune...fara frica,fara jena...orice raspuns poate ajuta.Aici trebuie sa trecem peste frustrari si complexe de inferioritate.Nu stiu ce inseamna toti parametrii astia...a fost o parere impartita cu baiatul cu testerul.Sa inteleg ca e problema la ceilalti cilindrii?
  • ionik_e4

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Azi am decuplat electric instalatia gpl,si am facut vreo 18 km fara a aparea vreo problema...dar totusi parca nu e mersul ei...are momente cand pare a fi usor gatuita.Ma gandesc sa nu fie ceva de la instalatia de gaz
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ionik_e4 a scris:Spune...fara frica,fara jena...orice raspuns poate ajuta.Aici trebuie sa trecem peste frustrari si complexe de inferioritate.Nu stiu ce inseamna toti parametrii astia...a fost o parere impartita cu baiatul cu testerul.Sa inteleg ca e problema la ceilalti cilindrii?
Daca te gindesti ca am frica ,jena,frustrari si complexe de inferioritate,te inseli amarnic! Doar bunul simt ma facut sa nu spun ca -e o prostie-sa te gindesti, sa inlocuiesti ECU,deoarece asa i s-a parut unui "meserias"... Toate softurile motoarelor mixte(benzina/GPL),sufera din cauza mersului preponderent pe gaz,atunci cind functioneaza pe benzina. Functionarea defectuoasa pe gaz poate fi de la un filtru colmatat sau lipsa de presiune suficienta,ramine de vazut! Functionarea suficienta pe benzina(150-200Km),face posibila adaptarea parametrilor motorului la combustibilul folosit...Cei ce produc sau monteaza Instalatii GPL,va informeaza doar de partea placuta(pretul/km,economia,etc)...,de restul aflati cind deja e prea tirziu...
  • ionik_e4

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
La mine ma refeream cam am zis de frustrari si complexe..accept orice critica si iti multumesc de informatii!Revenind la ale noastre...ce-i drept,azi am facut vreo 20 km prin oras numai pe benzina si merge ok.Maine ma duc la un service unde ar fi un baiat care chiar citeste testere si aprofundeaza problemele (pe mine si pe alti doi colegi de munca ne-a scapat de adevarate enigme),si sa vedem ce zice masinuta separat gpl/benzina.Am mai observat ca stand pe loc,in momentul in care accelerez rapid si repetat,pe benzina motorul raspunde perfect,iar pe gaz am sesizat mici intarzieri si detonatii.
Multumesc inca o data si revin maine dupa investigatii!
  • ionik_e4

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Vai de noi!Cu instalația în garanție am ajuns la alt service care se ocupã cu așa ceva și care au reglat-o.Au ras de s-au tãvãlit când au vãzut ce reglaj a fãcut montatorul.La prima vedere masina se comporta foarte bine.
  • ionik_e4

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Nu mai stiu ce sa cred....azi iar mi-a intrerupt pe la 3500 de ture/120 km/h,s-a aprins check-p0304.
M-am dus la service unde am montat instalatia,si da-i probe...am facut in probe 220km,s-a aprins de 6 ori check cu testerul pe ea,numai pe gpl,si aceeasi eroare p0304.S-au schimbat bujiile,s-a masurat compresia,totul excelent..numai ca pe gaz face ca toti nervii in intervalu 2300-3500 ture..
Au verificat fitrele,cablurile,furtunele,diuze,au schimbat rampa injectoera,au inversat injectoarele...nimic..p0304.Si ei se mira ca instalatia e montata in Ianuarie si nu are nici 250 de ore de functionare.Le-am sugerat un calculator de gpl nou...dar au zis ca mai cerceteaza.Repet ..masina merge impecabil pe benzina
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Bobina ai incercat?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ionik_e4 a scris:.Repet ..masina merge impecabil pe benzina
Cum aprinderea este unica si pe gaz si pe benzina,logic,bobina este buna. Ideea cu inlocuitul calculatorului(gaz),este foarte buna...
  • ionik_e4

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Revin la problema...ieri la plecarea din service baietii au schimbat rampa de injectie gpl.Am mers azi cu ea in probe si s-a comportat impecabil.Cu toate ca in toate variantele eroarea a aparut pe cilindrul 4,m-am impacat cu ideea si am zis...ok..e de la rampa,cu toate ca nu avea nicio logica,fiind inversate pe rand diuzele,injectoarele,mufele,si am mers la service sa-mi faca modificarea in certificatul de garantie.Cand sa ajung,s-a limitat turatia la 3000 si a luat-o iar prin aratura,aparand iar p0304.M-am dus la ei si au zis ca vor comanda un calculator,bineinteles dupa ce am presat un pic,si sa-l inlocuiasca.Acum...sa vedem cat va dura,ca vorba aia,e in garantie si nu au niciun interes.
  • ionik_e4

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2008

  • Mesaj Privat
In sfarsit,s-a rezolvat problema mea...bineinteles ca aveam dreptate,cauza fiind calculatorul de gpl.Din toata povestea asta am ramas cu un gust amar...mecanici slab pregatiti,aproape 1000 de lei cheltuiti aiurea,si am vazut in ce hal e montata instalatia,si ma refer in principal ca daca nu ajungeam sa o vad demontata nu observam ca furtunele care leaga injectoarele de admisie nu aveau coliere.Cum dracu' am trecut de RAR nu stiu...in fine..bine ca s-a rezolvat.
Va multumesc pentru sfaturi si pareri!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR