- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am descoperit ca pierd freon pe la furtunul care merge de la compresor la supapa de control a presiuni din circuitul de joasa presiune.
Acel furtun trece peste o intaritura de tabla si probabil datorita vibratiilor acel furtun s-a frecat de acea intaritura (desi pe acea intaritura exista un cauciuc) si s-a gaurit (mi se goleste instalatia in cam 3 luni).
Pentru a repara acel furtun trebuie sa demontez conductele din partea din fata a instalatiei de climatizare. Este suficient sa demontez masca radiatorului si spoiler-ul fata pentru a demonta conductele acestea din partea din fata a instalatiei?
A mai demontat cineva ceste conducte?
Ma gandesc ca nu este cazul sa merg la service pentru aceasta operatie.
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
zsolth83
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2008
- Mesaj Privat
Ai Astra H?
Se pare ca am si eu aceeasi problema desi nu sunt sigur. Mie mi s-a golit instalatia in 2 zile dupa ce am incarcat-o, si in timpul iernii mi se golea in cateva saptamani. In acelasi loc unde ai descris, cotul de aluminiu al furtunului s-a frecat de intaritura si era foarte uzat, dar nu era nici o fisura vizibila. Ma gandesc ca, chiar daca nu era vizibila fisura, la presiune mare poate sa scape pe acolo.
Eu am demontat furtunul acela si l-am dus la sudat. Trebuie doar sa desfaci suruburile de la imbinari, iar la partea din fata e suficient sa dai jos masca radiatorului. Inainte sa desfaci sa te asiguri ca nu este presiune in conducte. Cand il montezi inapoi ar fi bine sa schimbi si cele 4 garnituri.
Eu inca nu am apucat sa merg sa imi incarce cu freon si nu stiu inca daca pe acolo scapa presiune, sper ca asta sa fi fost problema.
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
La mine este uzat un furtun. Am taiat furtunul in locul uzat si apoi am introdus un conector dublu pe care l-am strans cu doua coliere.
Asta am facut pe dedesupt (am urcat masina pe o rampa). Dar nu mi-a reusit reparatia, inca pierde presiune pe acolo. O sa schimb proiectul conectorului. Am schimbat si colierele de doua ori. Am gasit niste coliere de firma (initial am folosit niste coliere cumparate de la rusi) si am vazut ca aceste coliere strang foarte bine.
De aceea cred ca problema este la conectorul pe care l-am folosit.
Dupa ce rezolv o sa pun aici un desen cu conectorul folosit si cu modul de montaj al conectorului pe furtun.
Sper ca saptamana viitoare rezolv (maine o sa fac un nou conector si merg cu masina la rampa ca sa-l montez. Daca reusesc asta maine, poimaine o sa merg sa imi bage aer in instalatie (10 atmosfere) sa vad daca mai pierde pe a reparatie.
Am Vectra B.
- PetruA
- OP
- 136 mesaje
- din 23 Jun 2010
- Vectra 2000 Y16XE
- Caras-Severin
PetruA
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2000 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2010
- Mesaj Privat
Pentru inlocuirea lor nu este necesara demontarea spoiler-ului fata, pentru ca nu trebuiesc demontate din evaporator (sau filtru evaporator, parca). Conducta care duce spre evaporator are un conector care se deconecteaza foarte usor. Se scoate un inel de siguranta (asa spus Seger), dupa care se trage cu grija de cele doua conducte. Atentie, in interior raman doua inele O care au intre ele o saiba de sprijin din teflon.In rest conductele se demonteaza usor.
De la compresor se demonteaza desuruband surubul care tine flansa ce face conectarea cu compresorul (atentie este o cheie de 15, care se gaseste ceva mai greu). Se mai demonteaza si un surub cu cap tip E (este necesara o cheie tubulara torx, dar nu stiu ce marime are, pentru ca eu am folosit o cheie fixa de 7).
- valentin.haralambie
- *
- 2 mesaje
- din 14 Mai 2016
- Vectra 2001 X18XE
- Bucuresti
valentin.haralambie
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2016
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- valentin.haralambie
- *
- 2 mesaje
- din 14 Mai 2016
- Vectra 2001 X18XE
- Bucuresti
valentin.haralambie
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2016
- Mesaj Privat