mocanioan
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2016
- Mesaj Privat
Buna ziua.
M-ar interesa la un Opel Corsa C 1.2 75 CP din 2003 cum pot optimiza amestecul astfel incat sa obtin consumul de carburant ok.
Se poate verifica pe calculator cat de bogat sau sarac e amestecul ?
Imi pare ca este lenta la schimbarile de viteza desi schimb la 2500 rpm.
Am avut anterior un Renault Clio 1 de 1,2 si 70 CP care avea niste demaraje beton la acelasi stil de conducere.
In plus mi se pare lenta la accelerari bruste, are o intarziere intre momentul apasarii pe acceleratie si efect.
Mi se pare mai "puturoasa" decat Renault Clio 1 din 1996 , motoarele fiind similare ca si putere. Clio 1 ( 70 CP ) versus Corsa C (75 CP) , Clio 1 fugea de rupea, Am renuntat la Clio 1 in favoarea Corsa C datorita suspensiei slabe la Clio.
Ceva pãreri de posesori Corsa C ?
Multumesc.
M-ar interesa la un Opel Corsa C 1.2 75 CP din 2003 cum pot optimiza amestecul astfel incat sa obtin consumul de carburant ok.
Se poate verifica pe calculator cat de bogat sau sarac e amestecul ?
Imi pare ca este lenta la schimbarile de viteza desi schimb la 2500 rpm.
Am avut anterior un Renault Clio 1 de 1,2 si 70 CP care avea niste demaraje beton la acelasi stil de conducere.
In plus mi se pare lenta la accelerari bruste, are o intarziere intre momentul apasarii pe acceleratie si efect.
Mi se pare mai "puturoasa" decat Renault Clio 1 din 1996 , motoarele fiind similare ca si putere. Clio 1 ( 70 CP ) versus Corsa C (75 CP) , Clio 1 fugea de rupea, Am renuntat la Clio 1 in favoarea Corsa C datorita suspensiei slabe la Clio.
Ceva pãreri de posesori Corsa C ?
Multumesc.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Optimizarea amestecului o poti face, inlocuind ECU cu o serie de sarme pe care sa le tragi in masina, si sa faci tu punte intre ele...
Altfel, daca amestecul e prea bogat sau prea sarac, o sa ti se aprinda becuri prin bord, pentru ca inseamna ca debitmetrul/sonda lambda/ alti senzori nu isi fac treaba
Nu compara motorul de clio, probabil in 8 valve, cu Z12XE-ul tau in 16 valve. Daca vrei sa ti se miste masina, schimba peste 3000 rmp. Sub, motorul e lesinat...
Altfel, daca amestecul e prea bogat sau prea sarac, o sa ti se aprinda becuri prin bord, pentru ca inseamna ca debitmetrul/sonda lambda/ alti senzori nu isi fac treaba
Nu compara motorul de clio, probabil in 8 valve, cu Z12XE-ul tau in 16 valve. Daca vrei sa ti se miste masina, schimba peste 3000 rmp. Sub, motorul e lesinat...
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Tu vrei consum bun si demaraj asemenea, sau.. ca demarajul bun face pereche cu consumul mare, iar demarajul bun se face la Corsa C cu motor de 1.2L la peste 2500RPM..
Amestecul il face singur ECU in functie de ce zice sonda lambda 1 si MAF, poti vedea parametrii cu OPCOM in masina, in mers sau stationar, si poti sa-ti faci idee cam cum iesi la un consum minim. Eu iti pot spune ca la drum liber in a5-a la 75km/h ai 6,8-7,5 ms timp de injectie, deci consum foarte bun.. Dar in oras daca vrei demaraj la semafor urci turatiile la >2500RPM si vei avea 12-15ms timp de injectie, deci consum mare proportional cu ceea ce doresti: demaraj bun.
O varianta buna e un motor diesel sau cu 2valve/cilindru, astea au cuplu mai mare la turatii mai joase..
P.S. Stai sa vezi ca vine vara, in compartimentul motor vor fi 60-75grade,iar temperatura aerului bagat in motor la fel.. Atunci sa vezi demaraj slab la mers prin oras..
Amestecul il face singur ECU in functie de ce zice sonda lambda 1 si MAF, poti vedea parametrii cu OPCOM in masina, in mers sau stationar, si poti sa-ti faci idee cam cum iesi la un consum minim. Eu iti pot spune ca la drum liber in a5-a la 75km/h ai 6,8-7,5 ms timp de injectie, deci consum foarte bun.. Dar in oras daca vrei demaraj la semafor urci turatiile la >2500RPM si vei avea 12-15ms timp de injectie, deci consum mare proportional cu ceea ce doresti: demaraj bun.
O varianta buna e un motor diesel sau cu 2valve/cilindru, astea au cuplu mai mare la turatii mai joase..
P.S. Stai sa vezi ca vine vara, in compartimentul motor vor fi 60-75grade,iar temperatura aerului bagat in motor la fel.. Atunci sa vezi demaraj slab la mers prin oras..
mocanioan
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2016
- Mesaj Privat
Interesant ce s-a spus aici. Am studiat si eu in weekend si problema s-ar rezolva daca as vedea pe calculatorul de bord consumul instant. Astfel as invata stilul de condus pentru acest tip de masina si mtor pentru un consum optimizat.
Calculatorul meu de bord arata doar data, ora si temperatura, se pare ca e modelul clasic. Am inteles, de pe forumuri, ca se poate inlocui cu unul tip MID care arata consumul de benzina instant.
E posibil ? A fãcut cineva aºa ceva ? Un cost estimativ al înlocuirii acestui calculator ?
Mulþumesc.
Calculatorul meu de bord arata doar data, ora si temperatura, se pare ca e modelul clasic. Am inteles, de pe forumuri, ca se poate inlocui cu unul tip MID care arata consumul de benzina instant.
E posibil ? A fãcut cineva aºa ceva ? Un cost estimativ al înlocuirii acestui calculator ?
Mulþumesc.
mocanioan
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2016
- Mesaj Privat
Revin cu ceea ce s-a punctat mai sus de catre membrii. Concluziile trase din postarile anterioare sunt :
1. Schimbarea de viteze trebuie facuta undeva între 2500-3000 rpm pentru a nu "manca" benzina.
2. Economia de benzina se face la un mers constant cu 75 km/h in treapa a V-a .
Daca sunt si alte pareri sau mici detalii care sa ma ajute sa adopt un stil de condus cara sa optimizeze consumul de benzina le astept cu drag.
Multumesc.
1. Schimbarea de viteze trebuie facuta undeva între 2500-3000 rpm pentru a nu "manca" benzina.
2. Economia de benzina se face la un mers constant cu 75 km/h in treapa a V-a .
Daca sunt si alte pareri sau mici detalii care sa ma ajute sa adopt un stil de condus cara sa optimizeze consumul de benzina le astept cu drag.
Multumesc.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
concluzia 1 e eronata, intre 2500-3000rpm ai demaraj, dar cum spuneam mai sus asta face pereche cu consumul mãrit..
un alt sfat: nu rula niciodatã la ralanti, mai bine "pisti" puțin acceleratia și mergi la 1000rpm.. alte sfaturi pentru optimizarea consumului gãsești pe site, trebuie doar cautat..
poți investi într-un OPCOM și vezi care sunt condițiile în care motorul tãu arde mai putina benzina.. am observat ca ești inginer, atent la detalii, deci îți va fi mai ușor sa te descurci
Baftã mare!
un alt sfat: nu rula niciodatã la ralanti, mai bine "pisti" puțin acceleratia și mergi la 1000rpm.. alte sfaturi pentru optimizarea consumului gãsești pe site, trebuie doar cautat..
poți investi într-un OPCOM și vezi care sunt condițiile în care motorul tãu arde mai putina benzina.. am observat ca ești inginer, atent la detalii, deci îți va fi mai ușor sa te descurci
Baftã mare!
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Tinand cont ca esti proaspat posesor....
Fa-ti timp si curata clapeta de acceleratie ( este tutorial foarte bun pentru Z12XE ). si EGR daca ai. ( iarasi este tutorial excelent )
Daca ai indemanare si rabdare fa la fel cu admisia ( exita si aici tutorial foarte bun )
Ultimul pas baia de ulei jos si curatat sorbul de ulei!
Distributia cum suna?
Dupa toate astea cred ca se poate vorbi de optimizare consum.
Cuplul maxim la acest motor este livrat la 3500 rpm.
Fa-ti timp si curata clapeta de acceleratie ( este tutorial foarte bun pentru Z12XE ). si EGR daca ai. ( iarasi este tutorial excelent )
Daca ai indemanare si rabdare fa la fel cu admisia ( exita si aici tutorial foarte bun )
Ultimul pas baia de ulei jos si curatat sorbul de ulei!
Distributia cum suna?
Dupa toate astea cred ca se poate vorbi de optimizare consum.
Cuplul maxim la acest motor este livrat la 3500 rpm.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
in completare la ce a zis catastefan, consumul optim in sarcina il obtii in varful curbei de cuplu
Adica daca urci un deal cu 2000 rpm, o sa consumi, de fapt, mai mult decat daca l-ai urma cu ~3300 rpm (unde incepe cuplul maxim)
Un consum bun nu il obtii conducand subturat, ci exploatand masina intr-un anumit regim (sunt cateva discutii pe aici, si in general pe net, te las sa le gasesti si sa le citesti)
Bineinteles, astea sunt subiecte care se aplica daca masina e in mintile ei. Adica motorul sa fie in parametri, senzorii sa fie toti functionali, etc.
Adica daca urci un deal cu 2000 rpm, o sa consumi, de fapt, mai mult decat daca l-ai urma cu ~3300 rpm (unde incepe cuplul maxim)
Un consum bun nu il obtii conducand subturat, ci exploatand masina intr-un anumit regim (sunt cateva discutii pe aici, si in general pe net, te las sa le gasesti si sa le citesti)
Bineinteles, astea sunt subiecte care se aplica daca masina e in mintile ei. Adica motorul sa fie in parametri, senzorii sa fie toti functionali, etc.
mocanioan
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2016
- Mesaj Privat
mocanioan
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2016
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
mocanioan
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2016
- Mesaj Privat
Repet in mod serios.Fac naveta cu masina 2.5 km. Din parcare si pana la serviciu consumul mediu in 5 minute de mers cu masina in trafic aglomerat si semafoare bate undeva la 8.5-9 l/100 km. Asa indica aplicatia Torque conectata prin bluetooth la elm 327. Daca ies din oras si merg constant cu 70 km/ ora si treapta 5 cu o turatie de 2000 rpm am constat un 4.8 -4.9 consum instant.Socant este ca la rece si pornire de pe loc, consumul instant este undeva intre 15 si 22 l/ 100 de km. Am facut si un drum de 150 km extraurban am realimentat, a rezultat 4.8 l/100 km prin metoda rezervor plin la plecare si reumplut la sosire cu calcul consum mixt.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
asa da cu extraurbanul.. eu ard 5.8-6.2 mixt 66%afara,33% din traseu în Timișoara (traversare V-E), doar exterior cu trafic intens 5,2-5,8 iarna singur în mașinã cu caroserie în 5 uși..vara aproximativ 5/100..
Sa fi atent cu ea la mentenanțã, sa te culci pe o ureche de-acum e greșit..
Dacã ai grija de ea o sa te mulțumeascã mai bine decât Clio..
Sa fi atent cu ea la mentenanțã, sa te culci pe o ureche de-acum e greșit..
Dacã ai grija de ea o sa te mulțumeascã mai bine decât Clio..
mocanioan
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2016
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
mocanioan
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2016
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Da, trebuie demontata roata dreapta-fata si aparatoarea din plastic de la cureaua de accesorii(fulie vibrochen) si mai apoi daca n-ai camp vizual(nu stiu cum e la Z12XEP) trebuie demontat suportul motor. Surubul e mai jos de fulia pompei de apa, chiar intre "picioarele" suportului motor. Iti recomand sa speli intai cu apa si detergent de vase, si mai apoi sa urmaresti unde curge.. NU PORNI MOTORUL DACA E SUPORTUL DEMONTAT!
mocanioan
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2016
- Mesaj Privat
Multam de sfaturi dar nu am camp vizual. O sa merg la un mecanic.Ieri am pierdut tot antigelul in parcare.Am completat cu apa si am facut vreo 20 de km .Nu am avut pierdere de loc.Incerc sa tin sub observatie pe unde pierd antigelul, undeva in zona pompei de apa.Pana luni o sa o turez un pic si dau drumul si la AC poate aflu care-i treaba.Exista posibilitatea sa pierd antigel doar cand am aerul conditionat pornit?
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
mocanioan
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2016
- Mesaj Privat