- petreiulian
- OP
- 17 mesaje
- din 06 Mai 2016
- Astra 2006 Z19DT
- Arges
petreiulian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2016
- Mesaj Privat
Salut. Ca urmare a necesitatii de a schimba 2 supape am desfacut axul cu came. Din neglijenta nu am tinut cont de ordinea (locul) fiecarui capac care tine axul cu came. Am inteles ca este destul de grav daca nu le pun cum au fost.Problema este la cele trei din mijloc.Am observat ca fiecare are un altfel de cod inscriptionat, si ma gandeam ca pe baza acestora exista o regula. Daca ma poate ajuta cineva ?! Multumesc
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Poate sa se gripeze axul daca nu le pui la loc exact in ordinea care au fost, eu sunt patit cu o treaba de-asta. Masina pe care am facut experimente era una foarte veche, nu mai valora mare lucru asa ca am folosit 2 capace originale ale chiulasei (cele din capete), restul de 3 le-am pus de la alta chiulasa identica. Am pornit motorul si a fost totul ok pana la strangerea de final cand am strans exact la valoarea din manualul de reparatii (20Nm), dupa strangere am dat la automat si direct mi-a rupt 2-3 dinti de la curea apoi pistoanele au lovit in supape. La 14Nm nu ingradea, asa ca am mai cumparat o curea, am pus-o iar sus dupa semne, am pus pasta de blocare si am oprit strangerea la 14Nm. Merge motorul bine si acum, nu s-au desfacut suruburile daca au ramas stranse la mai putin decat in manualul de reparatii, iar eu mi-am invatat lectia cu capacele de la arborele cu came (trebuie puse in ordinea corecta - altfel se ingradeste axul).
L.E:
Sper sa te ajute cineva cu ordinea capacelor, altfel numai din incercari poti gasi care capac unde a fost
(pui ulei pe ax, pui capacele, strangi la cat scrie in manual, ridici roata pe cric, bagi in viteza a 5-a si cu mâinile învârtind de roata dai motorul peste cap de mai multe ori). Daca se invarte normal, capacele sunt cel mai probabil la locul unde erau. E o metoda empirica, dar daca nu exista o ordine dupa un cod-ceva atunci probabil e si singura metoda care te va ajuta. Eu asa as proceda, apoi daca am pornit-o, doar la relanti pana se incalzeste, apoi usor-usor ceva ture, de la mici la mai mari, in stationare si daca nu se ingradeste axul ar trebui sa fie totul ok.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Vin 06 Mai, 2016 6:50 pm, modificat de 7 ori în total
L.E:
Sper sa te ajute cineva cu ordinea capacelor, altfel numai din incercari poti gasi care capac unde a fost
(pui ulei pe ax, pui capacele, strangi la cat scrie in manual, ridici roata pe cric, bagi in viteza a 5-a si cu mâinile învârtind de roata dai motorul peste cap de mai multe ori). Daca se invarte normal, capacele sunt cel mai probabil la locul unde erau. E o metoda empirica, dar daca nu exista o ordine dupa un cod-ceva atunci probabil e si singura metoda care te va ajuta. Eu asa as proceda, apoi daca am pornit-o, doar la relanti pana se incalzeste, apoi usor-usor ceva ture, de la mici la mai mari, in stationare si daca nu se ingradeste axul ar trebui sa fie totul ok.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Vin 06 Mai, 2016 6:50 pm, modificat de 7 ori în total
- petreiulian
- OP
- 17 mesaje
- din 06 Mai 2016
- Astra 2006 Z19DT
- Arges
petreiulian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2016
- Mesaj Privat