- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
Multumesc pentru detalii [editat]. Schimbarea motorului nu cred ca mai o optiune.. intradevar e foarte complicat. Ma intreb totusi ce la determinat pe cel care a facut schimbarea actuala.. una e sa pui acelasi motor si alta e sa pui unul cu totul diferit.
jgyprime, am luat masina de la un intermediar care sustine ca nu stia de problema, oricum nu am cu cine vorbi, eu trebuie sa o descurc.
badea daniel, nu am timp de dezmembrare; in cel mai rau caz o sa o vand cuiva care o sa faca asta chiar daca o sa pierd cu siguranta mai mult de 1000 e.
In alta ordine de idei, nu am noutati. Cazul meu a fost trimis de la RAR Iasi la RAR Bucuresti si pana acum de acolo au intrebat daca masina are filtru de particule, am mers cu ea sa o verifice si nu are, iar azi am mers ca sa citeasca codurile de pe ECU. Probabil vor sa identifice exact codul motorului.
jgyprime, am luat masina de la un intermediar care sustine ca nu stia de problema, oricum nu am cu cine vorbi, eu trebuie sa o descurc.
badea daniel, nu am timp de dezmembrare; in cel mai rau caz o sa o vand cuiva care o sa faca asta chiar daca o sa pierd cu siguranta mai mult de 1000 e.
In alta ordine de idei, nu am noutati. Cazul meu a fost trimis de la RAR Iasi la RAR Bucuresti si pana acum de acolo au intrebat daca masina are filtru de particule, am mers cu ea sa o verifice si nu are, iar azi am mers ca sa citeasca codurile de pe ECU. Probabil vor sa identifice exact codul motorului.
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Red_dog
- ****
- 1,113 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,113
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
- PH09PIV
- **
- 220 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2000 Y17DT
- Alta tara
PH09PIV
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
- PH09PIV
- **
- 220 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2000 Y17DT
- Alta tara
PH09PIV
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
Incertificatul de conformitate dat de uzina este 159 CO2 eu am imatriculat-o in ro in 2010in decembrie si am platit taxa vreo 600 euro acum am inteles ca e vreo 900 euro apoi pentru ca am plecat am radiat-osi am inscris-o in belgia dar am intrebat si oricind pot sa o reinscriu in ro pentru ca nu am retras taxa de mediu.Zi buna.
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- PH09PIV
- **
- 220 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2000 Y17DT
- Alta tara
PH09PIV
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
In certificatul masinii este trecut z 19dth 88 kw cu 120 cp este vechiul dtj sau pus pe opel numai in 2005 si are 16 valve este exact ca cel din foto mai sus ,colegu jgyprime are dreptate .Oseara buna va doresc.La motorul z19dt busonul de ulei este in partea stinga cum deschizi capota motorului mai precis in partea cu filtrul de aer.
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
vedeti ca ceva nu-i in regula ,motorul de 88kw are 120 cai si se numeste dt are 8 valve am manual de service si am schimbat distributia si am vazut; in ordinea puterilor sunt: dtj parca 100 de cai, dt. 120 si dth 150 . cel de 150 stiu sigur ca are 16 valve dar cel de 100 ma uit in carte sa vad , dar eu stiu care 16 valve
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
@badea daniel, am scris mai sus dar mai pun inca odata:
8 valve (fizic identice, difera softul):
Z19DTL = 101 cp
Z19DT = 120 cp
16 valve (fizic identice, difera softul):
Z19DTJ = 120 cp
Z19DTH = 150 cp
exista 2 variante de 1.9 si 120 cp, una cu 8 valve si cealalta cu 16 valve.
jgyprime a scris:Este z19dtj si are 88 kw. Este acelasi motor cu z19dth (adica 16v) dar cu alt soft.
8 valve (fizic identice, difera softul):
Z19DTL = 101 cp
Z19DT = 120 cp
16 valve (fizic identice, difera softul):
Z19DTJ = 120 cp
Z19DTH = 150 cp
exista 2 variante de 1.9 si 120 cp, una cu 8 valve si cealalta cu 16 valve.
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Red_dog
- ****
- 1,113 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,113
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
am impresia ca e o mica problema in legislatia din romania...
daca pe o masina (si in exemplul de fata astra h) a fost omologata o motorizare, aceasta sa se poata monta pe masian fara a mai fi nevoie de reomologare individuala...
evident ca trebuie o vizita la RAR pentru a trece in cartea de identitate a masinii noul cod al motorului, dar sa nu se mai piarda timpul cu diverse prostii...
exemplu:
pe astra h au fost omologate motorizarile:
1.3, 1,7 si 1.9 diesel si 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 benzina.
proprietarul masinii ar trebui (dupa parerea mea) sa aiba posibilitatea sa puna orice motorizare pe acelasi tip de combustibil cu conditia ca dupa schimbare sa modifice CI a masinii si sa plateasca impozit si celelalte taxe in functie de noua motorizare...
adica, masina mea a iesit din fabrica cu 1.3, iar eu i-am schimbat in 1.9. singura chestie pe care trebuie sa o fac este sa ma duc la RAR sa mi se modifice tipul motorului din z13dth in z19dth, si sa ma duc la administratia financiara locala (ca nu sunt capabili sa aiba o baza de date comuna) si sa declar ca masina cu seria de sasiu x si proprietar y are motorizarea z19dth...
evident ca pe langa motor sa fie obligatoriu sa se schimbe si catalizatori care sa corespunda cu specificatiile noului motor dar si noxele sa corespulda cu motorizarea noua...
sper ca m-am facut inteles...
in tarile non-bananiere modificarea asta e o chestie normala, ba chiar e incurajata daca in locul unei motorizari euro 3 montezi una euro 4 (sa zicem ca pe vectra c montezi z19dt in loc de y20dth)...
daca pe o masina (si in exemplul de fata astra h) a fost omologata o motorizare, aceasta sa se poata monta pe masian fara a mai fi nevoie de reomologare individuala...
evident ca trebuie o vizita la RAR pentru a trece in cartea de identitate a masinii noul cod al motorului, dar sa nu se mai piarda timpul cu diverse prostii...
exemplu:
pe astra h au fost omologate motorizarile:
1.3, 1,7 si 1.9 diesel si 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 benzina.
proprietarul masinii ar trebui (dupa parerea mea) sa aiba posibilitatea sa puna orice motorizare pe acelasi tip de combustibil cu conditia ca dupa schimbare sa modifice CI a masinii si sa plateasca impozit si celelalte taxe in functie de noua motorizare...
adica, masina mea a iesit din fabrica cu 1.3, iar eu i-am schimbat in 1.9. singura chestie pe care trebuie sa o fac este sa ma duc la RAR sa mi se modifice tipul motorului din z13dth in z19dth, si sa ma duc la administratia financiara locala (ca nu sunt capabili sa aiba o baza de date comuna) si sa declar ca masina cu seria de sasiu x si proprietar y are motorizarea z19dth...
evident ca pe langa motor sa fie obligatoriu sa se schimbe si catalizatori care sa corespunda cu specificatiile noului motor dar si noxele sa corespulda cu motorizarea noua...
sper ca m-am facut inteles...
in tarile non-bananiere modificarea asta e o chestie normala, ba chiar e incurajata daca in locul unei motorizari euro 3 montezi una euro 4 (sa zicem ca pe vectra c montezi z19dt in loc de y20dth)...