- Claudiu223
- OP
- 6 mesaje
- din 16 Mar 2016
- Vectra 2002 Y22DTR
- Prahova
Claudiu223
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2016
- Mesaj Privat
Salut! Am un opel vectra C din 2002 si am urmatoarea problema....Nu imi merg pozitiile pe ea cand comut butonul in potia care trebuie nu se aprind deloc nici pe fata nici pe spate...am fost la un electrician si a zis ca nu este din sigurante...Ce credeti ca ar putea fi..O fi blocul de lumini Va Multumesc Mult!
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Poate fi comutatorul luminilor defect sau probleme pe instalatie intre comutator si BCM(calculator comfort),contacte imperfecte,oxidate,etc. Faptul ca ai apelat la un electrician,care nu stie ca modelul tau de masina nu are sigurante pe lumini(pozitie,faruri)...,spune mult! Cauta meseriasi,nu apela la piriti...!
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Claudiu223
- OP
- 6 mesaje
- din 16 Mar 2016
- Vectra 2002 Y22DTR
- Prahova
Claudiu223
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2016
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
Am si eu o problema asemanatoare. Pozitiile nu se mai aprind deloc iar cand iau contactul, farurile se sting desi inainte nu facea asa, neramanand nici o lumina aprinsa.
Am pus testerul ieri, nu a dat nici o eroare. Am schimbat si incercat vreo 4 blocuri de lumini, desi omul sustinea ca sunt bune cu alea nu se mai aprindeau nici farurile de ceata nici stopul de ceata, in rest facea la fel.
Am verificat toate sigurantele si de la bord din stg si de la tabloul de la baterie, toate bune. Am schimbat acel tablou de langa baterie (cred ca se numeste BCM?) cu totul, nimic.
Inainte, cand aveam farurile aprinse si deschideam usa, se auzea avertizare sonora, acum nimic. Nu am umblat la vreo setare sa fac farurile sa se stinga cand iau contactul, desi chiar si atunci ar fi trebuit sa ramana pe pozitii, nu?
Becurile de la pozitii sunt bune, pentru ca se aprind toate 4 cand aprind farurile, plus ca merg si atunci cand dau pozitii pe o singura parte, stg sau dreapta (stiti, tinand apasat bratul de luminii prelung.)
Cand dau de butonul mare de la blocul de lumini pe pozitie nu se simte nimic, nici lumina de la bord nu se aprinde.
Am fost numai ieri la doi meseriasi, ambii au ridicat din umeri... Cred ca am incercat tot ce mi-a/ne-a dat prin cap...
A mai patiti cineva asa ceva? Aveti vreo idee? Ce as mai putea incerca? Poate doar sa merg la vreo reprezentanta Opel, dar am auzit ca aia te usuca...
Am pus testerul ieri, nu a dat nici o eroare. Am schimbat si incercat vreo 4 blocuri de lumini, desi omul sustinea ca sunt bune cu alea nu se mai aprindeau nici farurile de ceata nici stopul de ceata, in rest facea la fel.
Am verificat toate sigurantele si de la bord din stg si de la tabloul de la baterie, toate bune. Am schimbat acel tablou de langa baterie (cred ca se numeste BCM?) cu totul, nimic.
Inainte, cand aveam farurile aprinse si deschideam usa, se auzea avertizare sonora, acum nimic. Nu am umblat la vreo setare sa fac farurile sa se stinga cand iau contactul, desi chiar si atunci ar fi trebuit sa ramana pe pozitii, nu?
Becurile de la pozitii sunt bune, pentru ca se aprind toate 4 cand aprind farurile, plus ca merg si atunci cand dau pozitii pe o singura parte, stg sau dreapta (stiti, tinand apasat bratul de luminii prelung.)
Cand dau de butonul mare de la blocul de lumini pe pozitie nu se simte nimic, nici lumina de la bord nu se aprinde.
Am fost numai ieri la doi meseriasi, ambii au ridicat din umeri... Cred ca am incercat tot ce mi-a/ne-a dat prin cap...
A mai patiti cineva asa ceva? Aveti vreo idee? Ce as mai putea incerca? Poate doar sa merg la vreo reprezentanta Opel, dar am auzit ca aia te usuca...
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
"Cred ca am incercat tot ce mi-a/ne-a dat prin cap..." Atentie,ce incercati,e posibil sa te coste mai mult decit trebuie! Trebuie verificat daca ajunge "semnalul" de pozitie aprinsa,de la comutator la BCM(calculator aflat sub bord,stinga).Acceptind ideea ca ajunge,problema este in acest calculator,deoarece de aici informatia pleaca la calculatorul de sub capota(UEC,pentru fata) si la cel din portbagaj(REC,pentru spate).Nefunctionind pozitia,nici pe fata nici pe spate,nici in instrumentele de bord,inseamna ca problema se localizeaza in BCM,care ar trebui sa trimita informatia la calculatoare(UEC+REC+INS). Cu meseriasi de nivel-Dacia 1300-,nu o sa remediezi niciodata problema...
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
cam aceeasi chestie i-am zis si eu in topic-ul proaspat deschis...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=141195
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=141195
Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns, big_electro61. Dar, desi da, ”meserias”...hmmm... nu comentez, asta e... Totusi vreau sa precizez ca daca BCM este ”tabloul” ala cu relee si sigurante de langa baterie, cu vreo 3 ditamai mufele sub el, l-am schimbat cu vreo 3 altele ca test. Acelasi lucru. Singurul lucru pe care nu l-am incercat cred ca a ramas cablajul intre comutatorul de lumini de la bord si acel BCM...
Instrumentele de bord au fost rezolvate, sincer nu stiu ce a fost, dar a dat jos bordul si a revenit cu el, l-a montat si acum merge. Deci se pare ca instrumentele au avut o problema independenta.
Am inteles ideea cu verificat ”semnalul”... insa nu stiu cum as face asta, iar de meserias adevarat cam duc lipsa pe aici.
Instrumentele de bord au fost rezolvate, sincer nu stiu ce a fost, dar a dat jos bordul si a revenit cu el, l-a montat si acum merge. Deci se pare ca instrumentele au avut o problema independenta.
Am inteles ideea cu verificat ”semnalul”... insa nu stiu cum as face asta, iar de meserias adevarat cam duc lipsa pe aici.
Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:cam aceeasi chestie i-am zis si eu in topic-ul proaspat deschis...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=141195
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=141195
Da, asa e si multumesc. Cred ca problema asta va fi, cablul acela nemernic... Pentru ca in rest am schimbat cam toate si degeaba. Ramane de verificat cablajul, cred. Numai sa gasesc unde sa fac asta.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Alcoor a scris:daca BCM este ”tabloul” ala cu relee si sigurante de langa baterie, cu vreo 3 ditamai mufele sub el, l-am schimbat cu vreo 3 altele ca test. Acelasi lucru.
cel de langa baterie este UEC.
Alcoor a scris:Singurul lucru pe care nu l-am incercat cred ca a ramas cablajul intre comutatorul de lumini de la bord si acel BCM...
firele de la blocul de lumini ajung in BCM, care se afla sub bord.
de la BCM pana la UEC comunicarea se face pe magistrala CAN a masinii (sa zicem ca e un fel de retea).
parerea mea e ca daca nu te pricepi sa te duci la cineva care cunoaste ce inseamna CAN si care are si acces la schemele electrice ale masinii...
Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Faptul ca ai pozitie in instrumente si se aprind farurile,ma face sa cred ca problema se localizeaza,strict,in BCM. Comanda de -aprindere pozitie- ajunge in BCM,deoarece se aprinde in instrumente,iar comunicarea BCM-UEC,e corecta deoarece se aprind farurile. Informatia de aprindere pozitie,nu este furnizata catre fata(UEC) si catre spate(REC),de BCM,pe care il consider "vinovat"...
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
conform schemei din TIS sunt 2 fire care sunt intre bcm si blocul de lumini, unul galben care se ocupa de comanda pe pozitie si unul gri-verde care se ocupa de faza scurta.
problema poate fi si in interiorul BCM (care sa zicem ca nu interpreteaza corect comanda primita pe firul galben de la blocul de lumini) dar si pe traseul intre bcm si blocul de lumini (un papuc oxidat sau chiar firul intrerupt)
cel mai sigur pentru a repara problema este ca masina sa ajunga la un electrician care stie ce face si care cunoaste cat de cat cum ar trebui sa functioneze masina.
daca te duci la diversi electricieni sunt sanse foarte mari sa dai banii degeaba si sa nu rezolvi problema,
problema poate fi si in interiorul BCM (care sa zicem ca nu interpreteaza corect comanda primita pe firul galben de la blocul de lumini) dar si pe traseul intre bcm si blocul de lumini (un papuc oxidat sau chiar firul intrerupt)
cel mai sigur pentru a repara problema este ca masina sa ajunga la un electrician care stie ce face si care cunoaste cat de cat cum ar trebui sa functioneze masina.
daca te duci la diversi electricieni sunt sanse foarte mari sa dai banii degeaba si sa nu rezolvi problema,
Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Faptul ca ai pozitie in instrumente si se aprind farurile,ma face sa cred ca problema se localizeaza,strict,in BCM. Comanda de -aprindere pozitie- ajunge in BCM,deoarece se aprinde in instrumente,iar comunicarea BCM-UEC,e corecta deoarece se aprind farurile. Informatia de aprindere pozitie,nu este furnizata catre fata(UEC) si catre spate(REC),de BCM,pe care il consider "vinovat"...
Cred ca nu am fost explicit... Cand dau de la zero la pozitii nu se aprinde nimic la bord, e ca si cum nu am dat pe pozitii. Cand dau la faruri se aprinde iluminatul bordului, si becurile de pozitii, cum e normal.
Iar o alta precizare... Inainte de a interveni acest defect, cand luam contactul eu traiesc cu convingerea ca nu mi se stingeau farurile! Asta am auzit ca se poate seta din Tech 2, parca... Dar eu nu am avut asa, poate ma insel.
Si daca deschideam usa soferului cu farurile aprinse se auzea alarma ca sa imi aminteasca. Acum nu se mai aude.
Deci, pe scurt, ori ca butonul de lumini e la 0 ori ca e la pozitii.... la fel din toate punctele de vedere.
Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:conform schemei din TIS sunt 2 fire care sunt intre bcm si blocul de lumini, unul galben care se ocupa de comanda pe pozitie si unul gri-verde care se ocupa de faza scurta.
problema poate fi si in interiorul BCM (care sa zicem ca nu interpreteaza corect comanda primita pe firul galben de la blocul de lumini) dar si pe traseul intre bcm si blocul de lumini (un papuc oxidat sau chiar firul intrerupt)
cel mai sigur pentru a repara problema este ca masina sa ajunga la un electrician care stie ce face si care cunoaste cat de cat cum ar trebui sa functioneze masina.
daca te duci la diversi electricieni sunt sanse foarte mari sa dai banii degeaba si sa nu rezolvi problema,
problema poate fi si in interiorul BCM (care sa zicem ca nu interpreteaza corect comanda primita pe firul galben de la blocul de lumini) dar si pe traseul intre bcm si blocul de lumini (un papuc oxidat sau chiar firul intrerupt)
cel mai sigur pentru a repara problema este ca masina sa ajunga la un electrician care stie ce face si care cunoaste cat de cat cum ar trebui sa functioneze masina.
daca te duci la diversi electricieni sunt sanse foarte mari sa dai banii degeaba si sa nu rezolvi problema,
Cred ca am depistat care este BCM-ul. Nu cumva este chiar cel pe care eu il credeam simplu tablou de sigurante, din stanga bordului, cum deschizi portiera? Bine, am inteles ca se umbla la el pe sub bord, dar cred ca este exact corpul in care sunt acele sigurante.
Cred ca asta e singura explicatie, anume ca este unul din cele doua fire intrerupte ori un contact oxidat... ori chiar BCM-ul dus... Mai ales pentru ca nu se mai aude nici avertizarea sonora la faruri uitate aprinse... Si ar mai fi un indiciu, cred: stergatoarele si stropitoarea de parbriz merg numai cand vor ele, in rest... pauza!
Nu imi bag nasul, desi ar fi prima oara in viata mea cand as fi cuminte...
Am auzit de prea multe masini care au cam ars de la instalatii electrice...
Am sa caut un priceput. Treaba cu inlocuitul blocului de lumini pe alta masina... din pacate cade, nu cunosc pe nimeni in amaratul asta de oras sa aiba masina identica si sa vrea sa ne ”jucam”...
Multumesc mult pentru sfaturi.
Aaa... O mica precizare, asa... ca amuzament... Dupa ce au remontat ceasurile la loc si m-am bucurat ca in sfarsit merg instrumentele... am vazut ca nu se mai aprinde afisajul din mijlocul bordului, cel cu ora, temperatura exterioara si radio... Ca la spitalul de nebuni!
Inca o data, multumesc mult pentru sfaturi. Cu stima si respect!
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Alcoor
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat