- gogosica
- OP
- 211 mesaje
- din 15 Jul 2011
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
gogosica
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
salut
ma intereseaza circuitul de ulei la motorul Z18 XE,
pentru ca: mi se aprinde pe afisaj sa verific nivelul de ulei, si asta numai in anumite conditii, adica:
daca merg prin oras - no problem
daca merg la drum intins apare imediat mesajul, daca merg cu 80 - 90 si cam pe la 2400 rot/min , daca merg cu 100km/h si cu 2700 rot/min tot se aprinde.
acum motorul este curatat pentru ca am facut segmenare,
ciudatenia este asa: merg pe drumul dintre Barlad si Podul Turcului si acolo este ceva deal si curbe multe, imi apare mesajul , ignor si merg mai departe, asta de cateva ori, opresc intr-un final si surpriza joja uscata (a durat cam cel putin 2 min pana am verificat), completez cu ulei cam 6-700 mililitri (inainte de asta cu 2 zile aveam cel putin nivel la jumatate pe joja, am verificat mereu pentru ca facusem motorul si il tineam sub observatie), a doua zi verific din nou nivelul, surpriza : nivelul era mult peste maxim cu aproximativ 2 gradatii, (asta a fost doar un exemplu), altul:
vin cam 300km drum intins, tot pe E85, si mers normal 100km/h si 140 km/h (doar varfuri) si mereu a aparut mesajul sa verific nivelul de ulei, daca reduc undeva pe la 60km/h si treapta a4-a , atunci mesajul dispare
concluzia mea este ca undeva s-a gresit, sau undeva exista o chichita, sau ceva nu e facut
-ori cand am schimbat garnitura de la cartusul de ulei , unde vine prins pe blocul motor (desi si inainte imi aparea mesajul), (m-am gandit si ca ar fi cartusul putin miscat/rasucit, dar asta cred ca nu prea e posibil ca ar fi avut vreo catare, sau ar fi fost anti prosti)
-ori ceva nu am facut cum trebuie la rectificarea motorului,
-ori este vreun traseu infundat si uleiul nu ajunge in baie inapoi,
-ori garnitura de chiuloasa gatuie vreun traseu si uleiul ajunge greu in baie,
-m-am gandit si la pompa de ulei ca ar fi uzata, dar mi s-ar aprinde becul de presiune pe bord , din cate imi dau seama uleiul ramane in partea de sus al motorului, ca pe urma iese la nivel,
-si in momentul in care imi apare mesajul verific si parte de sus de la chiuloasa si nu are ulei in exces (scot busonul de pe motor pe unde se face schimbul de ulei),
-m-am mai gandit si la faptul ca ar ramane in capacul de la chiuloasa acolo unde este separatorul ala care duce spre admisie si in clapeta (nu stiu acum cum ii zice)
cam de 2 ani ma cam sacaie problema asta si nu ii gasesc rezolvare,
un sfat / o ideie mi-ar fi de mare ajutor sau cum as putea determina vreo cauza ceva / ce ar putea duce la asa ceva
chiuloasa a fost refacuta (scaun supape, planeitate, semeringuri noi), nu am ulei in antigel, si e posibil sa manance putin ulei (ma gandesc ca ar fi normal) sau mai o disparea in momentul in care ii dau cu frana de motor ,ca nu e diesel, cuzineti schimbati, segmenti schimbati, motorul uscat pe dinafara, nu are scurgeri, semeringuri axe cu came schimbati, garnituri toate schimbate, de la RK si pana acum am facut cam 6000km
Va multumesc pentru deranj.
(PS daca stiti vreo galerie de admisie, melcul, ma intereseaza, tot pt. Z18XE, am in cap o modificare la instalatia de GPL si daca imi reuseste o sa aflati si voi)
ma intereseaza circuitul de ulei la motorul Z18 XE,
pentru ca: mi se aprinde pe afisaj sa verific nivelul de ulei, si asta numai in anumite conditii, adica:
daca merg prin oras - no problem
daca merg la drum intins apare imediat mesajul, daca merg cu 80 - 90 si cam pe la 2400 rot/min , daca merg cu 100km/h si cu 2700 rot/min tot se aprinde.
acum motorul este curatat pentru ca am facut segmenare,
ciudatenia este asa: merg pe drumul dintre Barlad si Podul Turcului si acolo este ceva deal si curbe multe, imi apare mesajul , ignor si merg mai departe, asta de cateva ori, opresc intr-un final si surpriza joja uscata (a durat cam cel putin 2 min pana am verificat), completez cu ulei cam 6-700 mililitri (inainte de asta cu 2 zile aveam cel putin nivel la jumatate pe joja, am verificat mereu pentru ca facusem motorul si il tineam sub observatie), a doua zi verific din nou nivelul, surpriza : nivelul era mult peste maxim cu aproximativ 2 gradatii, (asta a fost doar un exemplu), altul:
vin cam 300km drum intins, tot pe E85, si mers normal 100km/h si 140 km/h (doar varfuri) si mereu a aparut mesajul sa verific nivelul de ulei, daca reduc undeva pe la 60km/h si treapta a4-a , atunci mesajul dispare
concluzia mea este ca undeva s-a gresit, sau undeva exista o chichita, sau ceva nu e facut
-ori cand am schimbat garnitura de la cartusul de ulei , unde vine prins pe blocul motor (desi si inainte imi aparea mesajul), (m-am gandit si ca ar fi cartusul putin miscat/rasucit, dar asta cred ca nu prea e posibil ca ar fi avut vreo catare, sau ar fi fost anti prosti)
-ori ceva nu am facut cum trebuie la rectificarea motorului,
-ori este vreun traseu infundat si uleiul nu ajunge in baie inapoi,
-ori garnitura de chiuloasa gatuie vreun traseu si uleiul ajunge greu in baie,
-m-am gandit si la pompa de ulei ca ar fi uzata, dar mi s-ar aprinde becul de presiune pe bord , din cate imi dau seama uleiul ramane in partea de sus al motorului, ca pe urma iese la nivel,
-si in momentul in care imi apare mesajul verific si parte de sus de la chiuloasa si nu are ulei in exces (scot busonul de pe motor pe unde se face schimbul de ulei),
-m-am mai gandit si la faptul ca ar ramane in capacul de la chiuloasa acolo unde este separatorul ala care duce spre admisie si in clapeta (nu stiu acum cum ii zice)
cam de 2 ani ma cam sacaie problema asta si nu ii gasesc rezolvare,
un sfat / o ideie mi-ar fi de mare ajutor sau cum as putea determina vreo cauza ceva / ce ar putea duce la asa ceva
chiuloasa a fost refacuta (scaun supape, planeitate, semeringuri noi), nu am ulei in antigel, si e posibil sa manance putin ulei (ma gandesc ca ar fi normal) sau mai o disparea in momentul in care ii dau cu frana de motor ,ca nu e diesel, cuzineti schimbati, segmenti schimbati, motorul uscat pe dinafara, nu are scurgeri, semeringuri axe cu came schimbati, garnituri toate schimbate, de la RK si pana acum am facut cam 6000km
Va multumesc pentru deranj.
(PS daca stiti vreo galerie de admisie, melcul, ma intereseaza, tot pt. Z18XE, am in cap o modificare la instalatia de GPL si daca imi reuseste o sa aflati si voi)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
-ori cand am schimbat garnitura de la cartusul de ulei , unde vine prins pe blocul motor (desi si inainte imi aparea mesajul), (m-am gandit si ca ar fi cartusul putin miscat/rasucit, dar asta cred ca nu prea e posibil ca ar fi avut vreo catare, sau ar fi fost anti prosti)
Vezi daca este infiletata teava, da filtrul jos si pune o carpa de strange.
Schimba uleiul, are deja cam mult.
- gogosica
- OP
- 211 mesaje
- din 15 Jul 2011
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
gogosica
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
multumesc in primul rand,
da ai dreptate, trebuie schimbat uleiul,nici nu imi dau seama cand i-am facut, inainte abia faceam 10k /an,
acum am sa iau un ulei (ma gandesc la liqui moly 5w40 , acum am mobil 1, sau crezi ca merita 0w40 ?) si cand am sa il schimb cu tot cu filtru, o sa dau cartusul jos din nou sa vedem ce este acolo, plus ca as vrea sa dau capacul de la axele cu came, si sa incerc ceva sa ............... bag ceva pe circuitul de ulei, de asta ma interesa circuitul de ulei, acum ma mai gandeam si la pompa dar se aprindea in bord beculetul de presiune,
daca nu o sa dau baia din nou jos dar....... sau trebuie sa umblu la pompa.
mesajul imi aparea inainte sa umblu la garnitura de la cartus.
da ai dreptate, trebuie schimbat uleiul,nici nu imi dau seama cand i-am facut, inainte abia faceam 10k /an,
acum am sa iau un ulei (ma gandesc la liqui moly 5w40 , acum am mobil 1, sau crezi ca merita 0w40 ?) si cand am sa il schimb cu tot cu filtru, o sa dau cartusul jos din nou sa vedem ce este acolo, plus ca as vrea sa dau capacul de la axele cu came, si sa incerc ceva sa ............... bag ceva pe circuitul de ulei, de asta ma interesa circuitul de ulei, acum ma mai gandeam si la pompa dar se aprindea in bord beculetul de presiune,
daca nu o sa dau baia din nou jos dar....... sau trebuie sa umblu la pompa.
mesajul imi aparea inainte sa umblu la garnitura de la cartus.
- JosephPorta
- *
- 4 mesaje
- din 03 Nov 2015
- Zafira 2001 Z18XE
- Prahova
JosephPorta
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2015
- Mesaj Privat
Salut, cam aceeasi problema o am si eu, numai ca la mine , cand am luat masina, o Zafira 1.8 benzina ,z18xe, a mers vreo doua saptamani cu uileiul pe care il avea in ea. Dupa ce i-am facut schimbul cu Liqui Moly 10W40 a inceput sa se comporte cam cum povesteste colegul de mai sus.
Imi apare pe BC ca trebuie sa verific nivelul uleiului, sta aprins cateva minute, se stinge, dupa cativa km apare din nou, asta pana opresc motorul. Cand pornesc din nou nu se aprinde decat dupa cativa km.
A inceput sa ma exaspereze si nu am nici cea mai vaga idee ce ar trebui sa ii fac, nu cunosc foarte bine masina pentru ca o am abia de o luna si jumatate.
Daca stie cineva ce ar trebui sa verific, sa scap de problema, as fi foarte recunoscator.
Va multumesc
Imi apare pe BC ca trebuie sa verific nivelul uleiului, sta aprins cateva minute, se stinge, dupa cativa km apare din nou, asta pana opresc motorul. Cand pornesc din nou nu se aprinde decat dupa cativa km.
A inceput sa ma exaspereze si nu am nici cea mai vaga idee ce ar trebui sa ii fac, nu cunosc foarte bine masina pentru ca o am abia de o luna si jumatate.
Daca stie cineva ce ar trebui sa verific, sa scap de problema, as fi foarte recunoscator.
Va multumesc
- gogosica
- OP
- 211 mesaje
- din 15 Jul 2011
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
gogosica
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
JosephPorta:
eu intre timp am schimbat uleiul, am pus 0w40, apare mult mai rar mesajul,
acum nu mai pot determina in ce situatii imi apare, pt ca : saptamana trecuta am fost pana in zona moldovei si vreau sa iti zic ca am mers si cu 100, 120 - 140, si am mers cum mi-a cerut traficul, si am depasit cum am avut nevoie, ei vreau sa iti zic ca nu mi-a aparut niciodata mesajul cu verificarea nivelului de ulei
dar cand m-am intors , am venit prin galati, ei vreau sa iti zic ca mi-a aparut de cel putin 3 x mesajul, pe urma m-am urcat pe autostrada de la slobozia si am pus CC la 120km/h si pana pe centura bucurestiului nu am mai redus deloc, doar am mai accelerat pana in 140km/h, dupa ce am coborat pe centura imediat a disparut ceckul din afisaj,
daca nu ma insel la mine a inceput sa apara dupa ce am schimbat uleiul acm 3 ani sa zic, de la castrol la liqui moly, pe urma am mai pus si mobil1, si tot asa,
acum cei drept nu am mai urmarit deloc nivelul, dal in colo de motor,ii dau una si sanatate, altul.
eu intre timp am schimbat uleiul, am pus 0w40, apare mult mai rar mesajul,
acum nu mai pot determina in ce situatii imi apare, pt ca : saptamana trecuta am fost pana in zona moldovei si vreau sa iti zic ca am mers si cu 100, 120 - 140, si am mers cum mi-a cerut traficul, si am depasit cum am avut nevoie, ei vreau sa iti zic ca nu mi-a aparut niciodata mesajul cu verificarea nivelului de ulei
dar cand m-am intors , am venit prin galati, ei vreau sa iti zic ca mi-a aparut de cel putin 3 x mesajul, pe urma m-am urcat pe autostrada de la slobozia si am pus CC la 120km/h si pana pe centura bucurestiului nu am mai redus deloc, doar am mai accelerat pana in 140km/h, dupa ce am coborat pe centura imediat a disparut ceckul din afisaj,
daca nu ma insel la mine a inceput sa apara dupa ce am schimbat uleiul acm 3 ani sa zic, de la castrol la liqui moly, pe urma am mai pus si mobil1, si tot asa,
acum cei drept nu am mai urmarit deloc nivelul, dal in colo de motor,ii dau una si sanatate, altul.
tibichem
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Suceava
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2016
- Mesaj Privat
Salut...ati mai rezolvat problema?
Aceeasi situatie e si la mine, acelasi motor (1.8, 125 CP)
Duminica, mi s-a aprins check-ul, am verificat si m-am ingrozit...pe joja ...aer. Aveam vreo 300 ml ulei la mine, I-am pus in motor si am plecat acasa. A doua zi dimineata, verific nivelul la ulei...plin pana sus...
Idei?
Aceeasi situatie e si la mine, acelasi motor (1.8, 125 CP)
Duminica, mi s-a aprins check-ul, am verificat si m-am ingrozit...pe joja ...aer. Aveam vreo 300 ml ulei la mine, I-am pus in motor si am plecat acasa. A doua zi dimineata, verific nivelul la ulei...plin pana sus...
Idei?
- gogosica
- OP
- 211 mesaje
- din 15 Jul 2011
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
gogosica
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salut, nu am rezolvat nimic încã, dar nici nu a mai apãrut, chestia este ca momentan în motor am ulei mobil1 și din câte am înțeles acest ulei are și rol de curãțare, sau aberez eu, și poate s-a mai desfundat în timp circuitul, nu am schimbat senzorul sau sã fac vre-o curãțire la motor, acum cei drept nici nu am mai fost la drum întins.
- ConstantinP
- *
- 15 mesaje
- din 05 Nov 2015
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
ConstantinP
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2015
- Mesaj Privat
Mesajul acela de check oil level il am si eu,este din cauza senzorului de nivel al uleiului.Acesta dupa o varsta cam da rateuri,asa imi facea si mie(se aprindea pe la viteza mare,dar nu era o regula) ca mai apoi sa ramana aprins tot timpul.Asta e,umblu cu el asa ca masina stiu ca are uleiul unde trebuie!
Sper ca v am fost de folos:)
Sper ca v am fost de folos:)
- gogosica
- OP
- 211 mesaje
- din 15 Jul 2011
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
gogosica
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
Eu cred ca la mine nu coboarã totuși uleiul in baie mai repede decât trebuie, si am ulei 0w40, acum o sã trec la 5w30, o sã mai vãd pe urma, dar poți experimenta ceva, tine si tu motorul turat pe la 3000/3500, câteva minute, simulezi mersul intr-un regim de viteza, dacã se aprinde oprești si te duci repede si verifici nivelul, pe urma tragi tu tu concluzia.
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Uleiurile pe care le puneti 0w40...5w30... sunt uleiuri nepotrivite pt motorul asta. Credeti ca aveti masini de formula ? La momentul fabricarii motorului ...nu a fost conceput sa fie folosit cu tipul asta de ulei. Vedeti ce scrie in recomandari. Printre altele uleiul pe care l puneti voi ...e apa, asa e de subtire. O sa spuneti ca are lubrefiere buna. Aiurea... Motorul e de turatie...daca e subtire sunt momente cand poate sa i scada relantiul (nu prea mai poate face compresie corespunzator) si eventual sa vi se aprinda becul de ulei. Puteti sa puneti pana la maxim si peste....ca o sa forteze semeringurile si o sa si caute iesirea. Nu mai faceti experiente pe saracul motor...ca tehnic e limitat. Eu sunt traditionalist si folosesc Castrol 10w40... Este de recomandat sa nu mergeti 10mii km...pt ca la TOATE uleiurile sunt umflate proprietatile. Nu folositi uleiul mai mult de 5-6mii km...
- gogosica
- OP
- 211 mesaje
- din 15 Jul 2011
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
gogosica
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
dupa cateva drumuri revin
in urma schimbului de ulei, cu un 5w30 de la castrol
vreau sa va zic ca nu mi-a mai aparut vreun mesaj de verificare nivel de ulei, am mers si cu 120 si cu 140, la mine era o problema ca si daca mergeam pe centura cu 80 tot mi se aprindea.
tibichem: vreau sa iti zic ca exact ce ai patit tu am patit si eu, este problema ca nu se mai intorcea uleiul in baie inapoi, daca vrei solutia nu stiu sa ti-o zic, dar pot sa iti spun ca daca ai sti circuitul de ulei si /sau ai desface motorul si ai putea sa cureti acele caii, ar fi o treaba, ceia ce ai zis tu eu am avut chiar dupa RK motorului,
acum dupa ultimele drumuri mai lungute nu s-a mai aprins deloc mesajul.
in urma schimbului de ulei, cu un 5w30 de la castrol
vreau sa va zic ca nu mi-a mai aparut vreun mesaj de verificare nivel de ulei, am mers si cu 120 si cu 140, la mine era o problema ca si daca mergeam pe centura cu 80 tot mi se aprindea.
tibichem: vreau sa iti zic ca exact ce ai patit tu am patit si eu, este problema ca nu se mai intorcea uleiul in baie inapoi, daca vrei solutia nu stiu sa ti-o zic, dar pot sa iti spun ca daca ai sti circuitul de ulei si /sau ai desface motorul si ai putea sa cureti acele caii, ar fi o treaba, ceia ce ai zis tu eu am avut chiar dupa RK motorului,
acum dupa ultimele drumuri mai lungute nu s-a mai aprins deloc mesajul.