- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,663 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,663
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
valipopa
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2012
- Mesaj Privat
clau_lcf a scris:Lucrurile stau cam asa.
Daca nu ai vama platita si nici certificat EUR 1(care atesta ca masina e fabricata in europa)
Se plateste 10 % din valoarea pe catalog pt lipsa certificatului EUR 1
Se plateste tva la valoarea pe catalog. (24% romania)
Se plateste amenda 500 E daca nu declari masina in 6 sau7 zile de la intrarea in tara
In cazul meu, la valoarea pe catalog de 10.800 Euro, am preferat sa mai cumpar o masina inmatriculata sa ii fac recarosare. Va tin la curent cand termin si cu etapa asta.
Va atasez inca un caz, luat de pe internet.
"OK, hai sa va lamuresc cum sta treaba...
O masina adusa din afara spatiului UE trebuie sa indeplineasca anumite formalitati vamale de Tranzit, apoi aici sunt de platiti nishte taxe TVA, VAMA, RAR, Taxa de prima inmatriculare, asigurare, si cam atat.
CUM SE PROCEDEAZA?
1. gasesti masina in Elvetia (sau alta tara Non-EU)
2. cand cumperi masina, ceri si actul de provenienta (EUR1) care atesta ca e facuta in EU (daca e facuta in EU), elvetienii nu fac masini, dar poate fi facuta in japonia de ex. Acest act te v-a scuti de VAMA.
3. ca sa poti aduce masina in tara v-a trebui sa faci la vama de iesire din Elvetia actele de tranzit, se fac la un comisariat vamal de acolo, se stampileaza in vama, la fel si certificatul de provenienta EUR1 se stampileaza in vama la iesire.
4. la intrare in EU in vama austria sau germania, s-ar putea ca baietii sa ceara o garantie 2-3000 euro pentru ca tu vei inscrie masina acolo, sau undeva in EU... garantia asta trebe evitata, ca se recupereaza greu, numai dupa inscrierea masinii, adica cum evitam? te intorci si incerci prin alt punct vamal sau mai tarziu, sigur vei reusi daca insisti.
5. la intrarea in Romania ai 8 zile sa declari intrarea in tara a masinii sa inchei actul de tranzit efectiv in vama, altfel platesti o amenda de sustragere.
6. dupa ce ai facut actul de tranzit, si vama (care nu trebuie platita daca ai EUR1, mare shmecherie, unii vamesi percep asta, taie chitanta pentru asa ceva, desi este clar lege ca nu trebuie)
7. mergi la politie, ceri numere rosi, in rest faci exact acelasi lucru ca la o masina adusa din EU, cu exceptia faptului ca daca o cumperi pe persoana fizica mai platesti 19% TVA, asta te indruma politia de indata ce ajungi la ei.
CE FAC DACA NU AM TRANZITUL si/sau certificatul EUR1?
asta e si situatia mea... cine a adus masina a neglijat faptul ca trebuie certificat EUR1 si acte de "export" sau tranzit, a neglijat pentru ca nu a stiut ca e vorba efectiv de un import de masina...
1. masina se afla in tara.. (a. are numere temporare, b. nu are numere temporare, nashpa... ca nu vei primi numere rosi decat dupa ce platesti vama, deci trebe s-o tragi pe un trailer pana la RAR pentru autentificare...)
2. trebuie sa mergi cu masina la RAR pentru autentificare (trebuie programare aici, dureaza o saptamana pana la aceptare efectiv), cu asta numai se poate achita amenda ca nu ai facut tranzitul, si vama efectiva.
3. pentru ca nu ai EUR1 platesti 10% vama in vama, din valoarea de catalog a masinii (sau din valoarea de pe hartie, insa aici se percep garantii, mai rapid este sa mergi cu valoarea de catalog).
4. apoi platesti TVA 19% din valoarea de catalog + vama, (daca eshti firma, iti recuperezi TVA-ul)
5. ceilalti pasi sunt aceiasi ca la o masina adusa din EU.
Sper ca v-am lamurit..
iata cat am eu de platit pentru o masina adusa din Elvetia:
5500 de euro a fost masina cu transport...
500 vama
500 amenda
1200 tva-ul
1150 taxa de prima inmatriculare
300 alte acte pentru inscriere (traduceri, rar, asigurare, numere)
1000 euro am dat la un jmecher care m-a fraierit ca-mi inscrie masina fara tva, si normal nu i-am mai primit napoi...
total:
10150 euro
asta la o masina care aici nu valoreaza mai mult de 8000 de euro
sper ca is destule informatiile... incep sa ma dispere toate telefoanele astea... cu toti care sunt in aceeasi situatie... defapt is disperat de tara asta de cacat in care traim si in care nu exista o singura persoana care sa iti spuna cum sa faci un lucru de genul asta... ca sa nu mai vorbim ca logic vorbind nici macar n-ar trebui sa platim taxele astea, uitati-va la celallte tari din EU care nu platesc vama pe produse aduse din Elvetia pentru ca exista un acord de liber schimb intre UE si Elvetia... mda.. probabil ca Romania nu e inca in EUROPA, vai shamar... cand o sa ne deshteptam.
just leave me alone"
Daca nu ai vama platita si nici certificat EUR 1(care atesta ca masina e fabricata in europa)
Se plateste 10 % din valoarea pe catalog pt lipsa certificatului EUR 1
Se plateste tva la valoarea pe catalog. (24% romania)
Se plateste amenda 500 E daca nu declari masina in 6 sau7 zile de la intrarea in tara
In cazul meu, la valoarea pe catalog de 10.800 Euro, am preferat sa mai cumpar o masina inmatriculata sa ii fac recarosare. Va tin la curent cand termin si cu etapa asta.
Va atasez inca un caz, luat de pe internet.
"OK, hai sa va lamuresc cum sta treaba...
O masina adusa din afara spatiului UE trebuie sa indeplineasca anumite formalitati vamale de Tranzit, apoi aici sunt de platiti nishte taxe TVA, VAMA, RAR, Taxa de prima inmatriculare, asigurare, si cam atat.
CUM SE PROCEDEAZA?
1. gasesti masina in Elvetia (sau alta tara Non-EU)
2. cand cumperi masina, ceri si actul de provenienta (EUR1) care atesta ca e facuta in EU (daca e facuta in EU), elvetienii nu fac masini, dar poate fi facuta in japonia de ex. Acest act te v-a scuti de VAMA.
3. ca sa poti aduce masina in tara v-a trebui sa faci la vama de iesire din Elvetia actele de tranzit, se fac la un comisariat vamal de acolo, se stampileaza in vama, la fel si certificatul de provenienta EUR1 se stampileaza in vama la iesire.
4. la intrare in EU in vama austria sau germania, s-ar putea ca baietii sa ceara o garantie 2-3000 euro pentru ca tu vei inscrie masina acolo, sau undeva in EU... garantia asta trebe evitata, ca se recupereaza greu, numai dupa inscrierea masinii, adica cum evitam? te intorci si incerci prin alt punct vamal sau mai tarziu, sigur vei reusi daca insisti.
5. la intrarea in Romania ai 8 zile sa declari intrarea in tara a masinii sa inchei actul de tranzit efectiv in vama, altfel platesti o amenda de sustragere.
6. dupa ce ai facut actul de tranzit, si vama (care nu trebuie platita daca ai EUR1, mare shmecherie, unii vamesi percep asta, taie chitanta pentru asa ceva, desi este clar lege ca nu trebuie)
7. mergi la politie, ceri numere rosi, in rest faci exact acelasi lucru ca la o masina adusa din EU, cu exceptia faptului ca daca o cumperi pe persoana fizica mai platesti 19% TVA, asta te indruma politia de indata ce ajungi la ei.
CE FAC DACA NU AM TRANZITUL si/sau certificatul EUR1?
asta e si situatia mea... cine a adus masina a neglijat faptul ca trebuie certificat EUR1 si acte de "export" sau tranzit, a neglijat pentru ca nu a stiut ca e vorba efectiv de un import de masina...
1. masina se afla in tara.. (a. are numere temporare, b. nu are numere temporare, nashpa... ca nu vei primi numere rosi decat dupa ce platesti vama, deci trebe s-o tragi pe un trailer pana la RAR pentru autentificare...)
2. trebuie sa mergi cu masina la RAR pentru autentificare (trebuie programare aici, dureaza o saptamana pana la aceptare efectiv), cu asta numai se poate achita amenda ca nu ai facut tranzitul, si vama efectiva.
3. pentru ca nu ai EUR1 platesti 10% vama in vama, din valoarea de catalog a masinii (sau din valoarea de pe hartie, insa aici se percep garantii, mai rapid este sa mergi cu valoarea de catalog).
4. apoi platesti TVA 19% din valoarea de catalog + vama, (daca eshti firma, iti recuperezi TVA-ul)
5. ceilalti pasi sunt aceiasi ca la o masina adusa din EU.
Sper ca v-am lamurit..
iata cat am eu de platit pentru o masina adusa din Elvetia:
5500 de euro a fost masina cu transport...
500 vama
500 amenda
1200 tva-ul
1150 taxa de prima inmatriculare
300 alte acte pentru inscriere (traduceri, rar, asigurare, numere)
1000 euro am dat la un jmecher care m-a fraierit ca-mi inscrie masina fara tva, si normal nu i-am mai primit napoi...
total:
10150 euro
asta la o masina care aici nu valoreaza mai mult de 8000 de euro
sper ca is destule informatiile... incep sa ma dispere toate telefoanele astea... cu toti care sunt in aceeasi situatie... defapt is disperat de tara asta de cacat in care traim si in care nu exista o singura persoana care sa iti spuna cum sa faci un lucru de genul asta... ca sa nu mai vorbim ca logic vorbind nici macar n-ar trebui sa platim taxele astea, uitati-va la celallte tari din EU care nu platesc vama pe produse aduse din Elvetia pentru ca exista un acord de liber schimb intre UE si Elvetia... mda.. probabil ca Romania nu e inca in EUROPA, vai shamar... cand o sa ne deshteptam.
just leave me alone"
In concluzie,, daca scazi prostia de 1000eu dati la jmecher, amenda de la vama, tva-ul ca vrei pe firma...ajungi la pretul corect chiar daca e din elvetia. Trebuie doar sa-ti faci temele inainte sa te duci la cumparaturi in Elvetia!