Sa se foloseasca 5w40 sau 10w40.
- stocariu
- ***
- 730 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 730
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
poe a scris:Masina are 116000 km si a fost condusa linistit de tata de noua, pana acum nu mi-a consumat gram de ulei, se pare ca intr-adevar acum cred ca a inceput sa consume , am completat 700 ml dupa 3000 km de la schimb si acum e la nivel maxim, s-a stins becul, am folosit numai ulei GM 5W30. Nu e cam mare consumul mai ales ca nici nu se conduce agresiv?
Sa se foloseasca 5w40 sau 10w40.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
liviusbr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salut . Am un Vectra C cu Z16XE, 220.000 KM la bord.
Probleme cu consumul n-am avut, dat fiind faptul ca e stiut ca acest tip de motor consuma ulei; de obicei completam cu cateva sute de grame la 10.000 de km.
De curand insa am avut urmatoarea problema : ma aflam pe A1, si mi s-a aprins martorul de nivel de lichid scazut. Mentionez ca martorul a ramas aprins permanent, nu intermitent. Am verificat uleiul, era sub max. Am completat pana la MAX si am continuat drumul.
Pana la Bucuresti - vreo 70 de km martorul a stat permanent aprins, chiar si dupa ce am completat si nivelul era la MAX.
Dupa vreo ora de stationare, am repornit motorul si martorul disparuse. E ceva normal, a mai patit cineva asta ? Cam ce tb sa verific ? Ulei folosesc 5W 50 Mobil.
Pt ca tot urmeaza sa ii fac schimbul ,ce ulei recomandati pt vara ?
Stima.
Probleme cu consumul n-am avut, dat fiind faptul ca e stiut ca acest tip de motor consuma ulei; de obicei completam cu cateva sute de grame la 10.000 de km.
De curand insa am avut urmatoarea problema : ma aflam pe A1, si mi s-a aprins martorul de nivel de lichid scazut. Mentionez ca martorul a ramas aprins permanent, nu intermitent. Am verificat uleiul, era sub max. Am completat pana la MAX si am continuat drumul.
Pana la Bucuresti - vreo 70 de km martorul a stat permanent aprins, chiar si dupa ce am completat si nivelul era la MAX.
Dupa vreo ora de stationare, am repornit motorul si martorul disparuse. E ceva normal, a mai patit cineva asta ? Cam ce tb sa verific ? Ulei folosesc 5W 50 Mobil.
Pt ca tot urmeaza sa ii fac schimbul ,ce ulei recomandati pt vara ?
Stima.
- poe
- OP
- 205 mesaje
- din 13 Nov 2006
- Vectra 2003 Z16XE
- Constanta
poe
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2006
- Mesaj Privat
odin_79
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2002 18ZXE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
sorindf2000- Suspendat
- 1,051 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,051
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
Uleiul Mobil Super 3000 5W40 nu are norma GM pentru motoare pe benzina, are doar pentru motoare diesel. Nu stiu daca asta conteaza sau nu, avand in vedere ca sunt foarte multi pe forum care folosesc acest ulei la motoare Opel pe benzina fara probleme sau poate au probleme dar nu le-au spus, unii chiar il recomanda. Am folosit si eu si am avut aceias problema pe autostrada cu martorul nivel ulei, nu presiune ulei, uleiul avea aprox. 9000 km de cand era in motor si prin oras nu mi-a facut niciodata probleme si nici nu a fost nevoie sa completez vreodata. Parerea mea este ca, in cazul meu cel putin,acest ulei nu este un ulei de calitate, combinat cu faptul ca nici macar nu este recomandat pentru motoare pe benzina si cu faptul ca l-am folosit 80% prin oras si ca oricum nu treceam cu el de 10000km, deci era aproape de schimb, a facut aceasta figura. Eu acum folosesc Liqui Moly, 5W30, cel in bidon albastru deschis, special pentru Opel, benzina.
- danutz_geo
- **
- 256 mesaje
- din 29 Dec 2007
- Zafira 2001 z16xe
- Bucuresti
danutz_geo
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2007
- Mesaj Privat
buna ziua,urmeaza sa ii fac schimbul de ulei are in ea acum 10w40 ,aral dar imi consuma la 500 de km facuti imi consuma undeva la 200-300 de grame de ulei.ce ulei mi-ati recomanda sa folosesc poate reusesc si diminuez consumul,imi puteti recomanda o firma anume,masina are peste 200 de mi si este un motor z16xe 16valve.multumesc o zi buna tuturor
liviusbr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
- danutz_geo
- **
- 256 mesaje
- din 29 Dec 2007
- Zafira 2001 z16xe
- Bucuresti
danutz_geo
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2007
- Mesaj Privat
liviusbr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
- danutz_geo
- **
- 256 mesaje
- din 29 Dec 2007
- Zafira 2001 z16xe
- Bucuresti
danutz_geo
- Mesaje scrise: 256
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2007
- Mesaj Privat
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
danutz_geo inainte sa-l segmentezi Fa un test de compresie
Testul de compresi iti spune daca trebuie Segmentat nu asa ca vrem noi.
Valoarea nominala a presiunii de compresie trebuie sa se incadreze intre 14-16 bar. Limita de toleranta este de 12 bar.
Diferenta intre fiecare cilindru nu trebuie sa fie mai mare de 1-2 bar.
Compresie spune multe despre starea motorului cat o mai duce pana la - segmentare sau pana la - schimbarea de garnitura de chiuloasa(arsa), valve, tacheti, etc...
Daca compresia e sub 14-12-11... ori incerci un ulei mai gros or segmetare.
Segmetare = < 2000 RON
Test Compresie = 50 RON
Tu ce zici.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=68514
https://www.clubopel.com/vie...15&highlight=
Sper ca esti mai lamurit.
Testul de compresi iti spune daca trebuie Segmentat nu asa ca vrem noi.
Valoarea nominala a presiunii de compresie trebuie sa se incadreze intre 14-16 bar. Limita de toleranta este de 12 bar.
Diferenta intre fiecare cilindru nu trebuie sa fie mai mare de 1-2 bar.
Compresie spune multe despre starea motorului cat o mai duce pana la - segmentare sau pana la - schimbarea de garnitura de chiuloasa(arsa), valve, tacheti, etc...
Daca compresia e sub 14-12-11... ori incerci un ulei mai gros or segmetare.
Segmetare = < 2000 RON
Test Compresie = 50 RON
Tu ce zici.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=68514
https://www.clubopel.com/vie...15&highlight=
Busa a scris:Daca bine am citit si motorul tau este x16szr, atunci rap. de compresie este de 9.6:1 si compresia masurabila 13-15. Rectific ce am scris mai de vreme, adica diferenta de compresie nu poate fi mai mare de ----1 bar----
intre cilindri si la compresie sub 10 bari, motorul e considerat uzat.
Toate datele astea sunt luate din Service Manual sau TIS de Opel.
Comunica-mi datele dupa ce ai reusit sa faci masuratorile.
Succes.
intre cilindri si la compresie sub 10 bari, motorul e considerat uzat.
Toate datele astea sunt luate din Service Manual sau TIS de Opel.
Comunica-mi datele dupa ce ai reusit sa faci masuratorile.
Succes.
Sper ca esti mai lamurit.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Test compresie faci doar daca vrei sa stii daca e praf si atunci cumperi altul, ca sa honuiesti, alte pistoane etc. te costa cat nu face.
Daca ai toba afumata si papa ulei clar segmenti noi, ghiduri, simeringuri dar abia dupa ce verifici blocul sa fie intact. In plus e bine de schimbat si simeringurile acum (vibrochen) si cuzineti.
Daca ai toba afumata si papa ulei clar segmenti noi, ghiduri, simeringuri dar abia dupa ce verifici blocul sa fie intact. In plus e bine de schimbat si simeringurile acum (vibrochen) si cuzineti.
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
Schimbare ulei Pentru Z16XE
Un link cu joja. Sunt si ceva informati daca este prea mult sau prea putin ulei.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=151
Schimbare ulei Practic.
1) Garnitura buson baie de ulei
2) Filtru Ulei
3) Ulei 5W40 sau 10w40
4) Cheie de 17 sau 19 nu mai stiu sigur.
1) Desfaci busonul de la baia de ulei (scoti uleiul) (Busonul la Z16XE nu este Torx este hexagonal OK.)
2) Desfaci filtrul de ulei (cu cheie cu lant pentru filtre sau ce ai tu.) stergi zona la filtru unde vine garnitura pe motor)
3) Pui Filrul nou (cand pui filtru de ulei il umpli pe jumatate cu ulei si ungi garnitura de pe filtru cu ulei .
4) Strangi Fitrul de ulei (il strangi cu cheie cu lant pentru filtre sau ce ai tu. )
(de strins il stringi dar nu exagerat ompic mai tare de cat cu mana sa nui strici filetul daca fortezi prea tare.)
5) Pui busonul la baia de ulei cu garnitura noua de cupru)
6) Bagi ulei pe sus nu pe tot aproximativ 2.5-3 L. (Pui capacul sus)
7) Pornesti motorul si Verifici busonul la baia de ulei si Filtru de ulei daca sunt scurgeri (daca da le mai strangi putin)
9) Dupa ce o dai jos dupa rampa Pe un loc orizontal (sa citesti corect nivelul) .
Pe un loc orizontal
Daca motorul a fost pornit astepti 5 min. sa se scurga uleiul din motor in baie.
Scoti joja o stergi sa fie uscata si o bagi la loc pana in fund.
O scoti si te uiti pe joja pana la ce nivel a ajuns uleiul pe joja.
Si se mai adauga ulei daca e cazul (uleiul sa se afle intere cele 2 canale mai aproape de cel de sus)
Vezi uleiul sa se afle intere cele 2 canale de pe joja distanta dintre ele reprezinta 1 L
Bafta!
Un link cu joja. Sunt si ceva informati daca este prea mult sau prea putin ulei.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=151
Schimbare ulei Practic.
1) Garnitura buson baie de ulei
2) Filtru Ulei
3) Ulei 5W40 sau 10w40
4) Cheie de 17 sau 19 nu mai stiu sigur.
1) Desfaci busonul de la baia de ulei (scoti uleiul) (Busonul la Z16XE nu este Torx este hexagonal OK.)
2) Desfaci filtrul de ulei (cu cheie cu lant pentru filtre sau ce ai tu.) stergi zona la filtru unde vine garnitura pe motor)
3) Pui Filrul nou (cand pui filtru de ulei il umpli pe jumatate cu ulei si ungi garnitura de pe filtru cu ulei .
4) Strangi Fitrul de ulei (il strangi cu cheie cu lant pentru filtre sau ce ai tu. )
(de strins il stringi dar nu exagerat ompic mai tare de cat cu mana sa nui strici filetul daca fortezi prea tare.)
5) Pui busonul la baia de ulei cu garnitura noua de cupru)
6) Bagi ulei pe sus nu pe tot aproximativ 2.5-3 L. (Pui capacul sus)
7) Pornesti motorul si Verifici busonul la baia de ulei si Filtru de ulei daca sunt scurgeri (daca da le mai strangi putin)
9) Dupa ce o dai jos dupa rampa Pe un loc orizontal (sa citesti corect nivelul) .
Pe un loc orizontal
Daca motorul a fost pornit astepti 5 min. sa se scurga uleiul din motor in baie.
Scoti joja o stergi sa fie uscata si o bagi la loc pana in fund.
O scoti si te uiti pe joja pana la ce nivel a ajuns uleiul pe joja.
Si se mai adauga ulei daca e cazul (uleiul sa se afle intere cele 2 canale mai aproape de cel de sus)
Vezi uleiul sa se afle intere cele 2 canale de pe joja distanta dintre ele reprezinta 1 L
Bafta!
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 08 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2011
- Mesaj Privat
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 08 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2011
- Mesaj Privat
cristi90
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2013
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Test compresie faci doar daca vrei sa stii daca e praf si atunci cumperi altul, ca sa honuiesti, alte pistoane etc. te costa cat nu face.
Daca ai toba afumata si papa ulei clar segmenti noi, ghiduri, simeringuri dar abia dupa ce verifici blocul sa fie intact. In plus e bine de schimbat si simeringurile acum (vibrochen) si cuzineti.
Daca ai toba afumata si papa ulei clar segmenti noi, ghiduri, simeringuri dar abia dupa ce verifici blocul sa fie intact. In plus e bine de schimbat si simeringurile acum (vibrochen) si cuzineti.
Daca nu am toba afumata si tot consuma ulei din ce cauza sa fie? Motor Z16XE si ulei Ravenol LSG 5w30. A consumat cam 800g in 3500 de km.
- stocariu
- ***
- 730 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 730
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat