Mai jos am sa explic pas cu pas cum poti repara problema singur si ieftin.
Simptom: La inceput, cateodata , in mers la aproximativ 3500 RPM, apare mesajul SVS, iar motorul nu trage. Dupa un timp, din cauza ca am mers asa cu masina, Senzorul de presiune diferentiala a cedat, si motorul a intrat in limitare (Limp mode).
Am facut diagnoza cu OPCom din dotare si am avut multiple erori raportate. Din cauza fisurii aparute in furtunul de la intercooler (Charge Outlet Hose), se pot intalni errori (DTC-uri - Data Trouble Cod) care nu sunt neaparat problema reale. Am sa enumar cateva aici : MAF malfunction P2282-52 , EGR P0405-00 , Senzor de presiune diferentiala P2453-5a, Senzor temperatura aerului de intrare P0113-00.
Bineinteles ca unele din erorile de mai sus nu sunt neaparat DOAR din cauza furtunului. In cazul meu, a fost si Senzor de presiune diferentiala P2453-5a.
Am ales pasii logici:
1. Inlocuit senzorul de presiune diferentiala, si surpriza, morul nu mai era in limitare (limp mode). Mergea normal, cu exceptia faptului ca din nou la aprox 3500 RPM, SVS pe bord.
2. Verificat furtun intecooler. Gasit fisura chiar pe partea curbata a furtunului. (furtunul a mai fost fisurat si reparat prin introducerea unei tevi pe furtun si strans cu coliere). Din pacate aceeasi reparatie nu mai merge si acum 😢.
Cu problema identificata, am procedat la procurarea pieselor :
Senzor de presiune diferentiala : GM code, 55566186, pret 180 lei
Furtun Intercooler : GM code, 860118 (coduri inlocuitoare 1302275, 1302277) pret 280 lei
Scule: capete torx (pe surubelnita sau pe cheie cu clichet), tubulare, surubelnita dreapta.
Pasi pentru inlocuire furtun intercooler conform WIS:
1. Trebuie data bara din fata jos. Pentru asta, trebuie desfacute 9 suruburi si 4 cleme de plastic, dupa cum urmeaza:
- suruburile de sub capota : poza 1 (6 la numar)
- suruburile de la ambele contra aripi (stanga si dreapta): (nu se demonteaza contra aripa) poza 2 si 3. (3 pe fiecare contra aripa)
- clemele de plastic de sub bara : poza 4 (sunt 4 la numar)
- suruburi prinderea pe bara de impact : poza 5 (ATENTIE trebuie doar slabite nu desfacute complet)
Se desfac toate mufele de la componentele electronice (proiectoare ceata, senzori de parcare, daca exista)
In acest moment trebuie sa arate ca in poza 6.
2. Trebuie desfacute 2 coliere (unul mai neobisnuit 😊 ) ca in pozele 7 si 8. NU TREBUIE fortat nimic. Totul merge super usor.
Inlocuiti furtunul si montati totul in ordinea inversa demontarii.
Timp de lucru: aproximativ 2 ore in ritm lejer.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)