- madalin8
- OP
- 163 mesaje
- din 31 Jan 2011
- Astra
- Braila
madalin8
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Braila
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Tot citesc de cateva zile pe forumurile de afara despre motorul Z16XEP TwinPort (103 si 105 CP) cum ca nu ar fi compatibil cu instalatiile GPL din cauza sistemului TwinPort, iar dupa 30.000 Km ar aparea probleme. Voi ce parere aveti? Sunt persoane cu acest tip de motor care au instalatie GPL? Cam cati km ati facut pana acum?
Tot citesc de cateva zile pe forumurile de afara despre motorul Z16XEP TwinPort (103 si 105 CP) cum ca nu ar fi compatibil cu instalatiile GPL din cauza sistemului TwinPort, iar dupa 30.000 Km ar aparea probleme. Voi ce parere aveti? Sunt persoane cu acest tip de motor care au instalatie GPL? Cam cati km ati facut pana acum?
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
Eu am z14xep care este tot Twinport si il am pe gpl de 20 000 de km si nu are nici o problema. Trage la fel ca pe benzina.
Sistemul twinport nu e o problema ptr gpl.
Inainte de a monta GPL trebuie sa te asiguri ca nu ai alte probleme cu motorul cum ar fi consumul de ulei.
Daca motorul are deja annumite probleme atunci acestea pot fi agravate de GPL.
Daca motorul e ok atunci ii poti pune GPL, dar ideal este sa mergi la un montator cu experienta. Din ce am mai citit pe forum au fost multi care au avut probleme ptr ca au mers la meseriasi care nu stiau sa regleze corect instalatia GPL.
Sistemul twinport nu e o problema ptr gpl.
Inainte de a monta GPL trebuie sa te asiguri ca nu ai alte probleme cu motorul cum ar fi consumul de ulei.
Daca motorul are deja annumite probleme atunci acestea pot fi agravate de GPL.
Daca motorul e ok atunci ii poti pune GPL, dar ideal este sa mergi la un montator cu experienta. Din ce am mai citit pe forum au fost multi care au avut probleme ptr ca au mers la meseriasi care nu stiau sa regleze corect instalatia GPL.
- madalin8
- OP
- 163 mesaje
- din 31 Jan 2011
- Astra
- Braila
madalin8
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Braila
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2011
- Mesaj Privat
Din cate am inteles motoarele Twinport ar avea altfel de supape. Pana si cei de la Vernesti spun ceva de genul aici:
Putem spune cã supapele de evacuare la unele motoare au nevoie de îngrijiri suplimentare deoarece temperatura de ardere este mai mare atunci când motorul funcționeazã pe gaz ca atunci când funcționeazã pe benzinã, fenomen ce poate duce la o retenție a scaunelor de la supape. Deci, va trebui sã cumpãrați un lubrifiant care va avea grijã de aceste supape. Veți avea nevoie de aproximativ un litru de lubrifiant pentru 10.000 km. Încã odatã aceastã lubrifiere nu este necesarã la toate motorizãrile. Fiecare producãtor de astfel de sisteme GPL are propria bazã de date cu brandurile de mașini și tipurile de motoare care au nevoie de lubrifiere suplimentarã cu sistemul lor. Aceste baze de date sunt, din pãcate confidențiale, dar noi vã vom ajuta cu plãcere dacã le cereți, furnizându-ne datele mașinii dumneavoastrã. Trebuie sã știți totuși cã existã posibilitatea ca mașina dumneavoastra sã nu se regãseascã în lista cu mașinile la care s-a întâlnit acest fenomen de retenție a scaunelor de la supape și totuși mașina sã necesite protecție suplimentarã. Producãtorii de echipamente GPL auto, producãtorii de agenți de lubrifiere cât și societatea noastrã nu își asumã responsabilitatea pentru pagubele survenite acestui fenomen, considerând cã nu se datoreazã produselor lor, ci efectul este produs în urma arderii la temperaturi mai ridicate datorate proprietãților GPL-ului. Vã putem împãrtãși din experiența nostrã datele cu mașinile la care am întâlnit acest fenomen și modul de remediere a problemelor apãrute.
Putem spune cã supapele de evacuare la unele motoare au nevoie de îngrijiri suplimentare deoarece temperatura de ardere este mai mare atunci când motorul funcționeazã pe gaz ca atunci când funcționeazã pe benzinã, fenomen ce poate duce la o retenție a scaunelor de la supape. Deci, va trebui sã cumpãrați un lubrifiant care va avea grijã de aceste supape. Veți avea nevoie de aproximativ un litru de lubrifiant pentru 10.000 km. Încã odatã aceastã lubrifiere nu este necesarã la toate motorizãrile. Fiecare producãtor de astfel de sisteme GPL are propria bazã de date cu brandurile de mașini și tipurile de motoare care au nevoie de lubrifiere suplimentarã cu sistemul lor. Aceste baze de date sunt, din pãcate confidențiale, dar noi vã vom ajuta cu plãcere dacã le cereți, furnizându-ne datele mașinii dumneavoastrã. Trebuie sã știți totuși cã existã posibilitatea ca mașina dumneavoastra sã nu se regãseascã în lista cu mașinile la care s-a întâlnit acest fenomen de retenție a scaunelor de la supape și totuși mașina sã necesite protecție suplimentarã. Producãtorii de echipamente GPL auto, producãtorii de agenți de lubrifiere cât și societatea noastrã nu își asumã responsabilitatea pentru pagubele survenite acestui fenomen, considerând cã nu se datoreazã produselor lor, ci efectul este produs în urma arderii la temperaturi mai ridicate datorate proprietãților GPL-ului. Vã putem împãrtãși din experiența nostrã datele cu mașinile la care am întâlnit acest fenomen și modul de remediere a problemelor apãrute.
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Redroshe
- **
- 212 mesaje
- din 02 Jul 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Ilfov
Redroshe
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Ilfov
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
Eu am instalație de gaz, pe motorul asta. Mașinã este din 2007, are aproximativ 56.000 km, și instalația o are de la 52000. Singura problema pe care o am este ca atunci când funcționeazã pe gaz, când deceleration sa opresc, scade turația mai mult decât normal, dar revine imediat unde trebuie cat sa nu moara motorul. Am fost dupã prima mie de km sa verifice și sa remedieze treaba asta, a funcționat un pic, apoi iar face. Ma chinui sa gãsesc timp sa ajung la ei ca sa remedieze definitiv problema dar nu gãsesc timpul necesar. În rest, totul ok, chiar f incantat pana acum. Instalația a fost montata la SuperGaz, firma cu experiențã.
- iuly75
- **
- 164 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Braila
iuly75
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
Eu am masina din semnatura adica 1.6 twinport de 2 ani cu instalatie gpl landi renzo montata la Vernesti si nu am nici o problema, am peste 30.000 km, asa ca fiecare face ce doreste. Nu stiu unde ai gasit tu citatul acela de la cei de la Vernesti, dar daca e cum spui tu poate ma instiintau si pe mine la vremea respectiva si poate ma speriam.
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
madalin8 a scris:Din cate am inteles motoarele Twinport ar avea altfel de supape. Pana si cei de la Vernesti spun ceva de genul aici:
Putem spune cã supapele de evacuare la unele motoare au nevoie de îngrijiri suplimentare deoarece temperatura de ardere este mai mare atunci când motorul funcționeazã pe gaz ca atunci când funcționeazã pe benzinã, fenomen ce poate duce la o retenție a scaunelor de la supape. Deci, va trebui sã cumpãrați un lubrifiant care va avea grijã de aceste supape. Veți avea nevoie de aproximativ un litru de lubrifiant pentru 10.000 km. Încã odatã aceastã lubrifiere nu este necesarã la toate motorizãrile. Fiecare producãtor de astfel de sisteme GPL are propria bazã de date cu brandurile de mașini și tipurile de motoare care au nevoie de lubrifiere suplimentarã cu sistemul lor.
Putem spune cã supapele de evacuare la unele motoare au nevoie de îngrijiri suplimentare deoarece temperatura de ardere este mai mare atunci când motorul funcționeazã pe gaz ca atunci când funcționeazã pe benzinã, fenomen ce poate duce la o retenție a scaunelor de la supape. Deci, va trebui sã cumpãrați un lubrifiant care va avea grijã de aceste supape. Veți avea nevoie de aproximativ un litru de lubrifiant pentru 10.000 km. Încã odatã aceastã lubrifiere nu este necesarã la toate motorizãrile. Fiecare producãtor de astfel de sisteme GPL are propria bazã de date cu brandurile de mașini și tipurile de motoare care au nevoie de lubrifiere suplimentarã cu sistemul lor.
Cei de la Vernesti ti-au raspuns foarte corect si profesionist.
Daca vrei sa fii perfect ca la carte trebuie sa montezi acest kit de lubrifiere suplimentara a supapelor. Costa 200 de ron acest kit, asa mi-au spus cei care mi-au montat mie.
Eu am decis pe raspunderea mea sa NU montez acest kit pentru ca nu imi place sa duc grija unui consumabil extra. Asta nu inseamna ca am procedat corect ci ca este un risc pe care mi l-am asumat.
Mi-am bazat decizia si pe experientele altor oameni care au facut 100 000 de km pe GPL cu motor ca al meu fara kit de lubrifiere a supapelor.
Ca si informatie Opelurile care vin cu GPL din fabrica vin direct cu acest kit montat.
- madalin8
- OP
- 163 mesaje
- din 31 Jan 2011
- Astra
- Braila
madalin8
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Braila
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2011
- Mesaj Privat
Redroshe a scris:Eu am instalație de gaz, pe motorul asta. Mașinã este din 2007, are aproximativ 56.000 km, și instalația o are de la 52000. Singura problema pe care o am este ca atunci când funcționeazã pe gaz, când deceleration sa opresc, scade turația mai mult decât normal, dar revine imediat unde trebuie cat sa nu moara motorul. Am fost dupã prima mie de km sa verifice și sa remedieze treaba asta, a funcționat un pic, apoi iar face. Ma chinui sa gãsesc timp sa ajung la ei ca sa remedieze definitiv problema dar nu gãsesc timpul necesar. În rest, totul ok, chiar f incantat pana acum. Instalația a fost montata la SuperGaz, firma cu experiențã.
Adica ai facut numai 4000 KM pe GPL?
Citatul este luat de aici: http://www.pro-gaz.ro/Asist...rsiei_la_GPL.html
Eu am intrebat pentru ca motorul Z16XEP cica ar avea supape hidraulice, sau ceva de genul (nu cunosc foarte bine aceste detalii tehnice), iar dupa utilizarea pe gaz acestea s-ar strica mai rapid decat la alte motoare. Plus ca si cei de la PRINS confirma acest lucru intr-un PDF http://www.motor-talk.de/fo...tachmentId=438065
Opel All models 2004> Z14XEP 1400 cc 16V Excessive wear of valves/seats Prins
Opel All models 2004> Z16XEP 1600 cc 16V Excessive wear of valves/seats Prins
Opel All models 2004> Z16XE1 1600 cc 16V Excessive wear of valves/seats Prins
Opel All models 2004> Z16XER 1600 cc 16V Excessive wear of valves/seats Prins
Opel All models 2004> Z18XER 1800 cc 16V Excessive wear of valves/seats Prins
- Redroshe
- **
- 212 mesaje
- din 02 Jul 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Ilfov
Redroshe
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Ilfov
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salut. Da, am fãcut doar 4000 de km. Am pus instalația anul asta, la sfârșitul lunii ianuarie și mai am un Signum pe care îl folosesc. Sper sa fac multi km pe gpl fãrã probleme și la preturile de acum. Sa ne spui ce ai hotãrât. P.S. Dacã totuși montezi instalația sa ai grija la cei ce lucreazã sa protejeze luneta de eventualele scântei când tãie în podea si ce mai fac ca se înfig scanteile în sticla și vei sesiza abia când ii pui folie, ca mine.
- cmihai
- **
- 358 mesaje
- din 19 Sep 2011
- Zafira 2014 A20DTH
- Braila
cmihai
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2011
- Mesaj Privat
- madalin8
- OP
- 163 mesaje
- din 31 Jan 2011
- Astra
- Braila
madalin8
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Braila
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2011
- Mesaj Privat
- cmihai
- **
- 358 mesaje
- din 19 Sep 2011
- Zafira 2014 A20DTH
- Braila
cmihai
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2011
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- madalin8
- OP
- 163 mesaje
- din 31 Jan 2011
- Astra
- Braila
madalin8
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Braila
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2011
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- madalin8
- OP
- 163 mesaje
- din 31 Jan 2011
- Astra
- Braila
madalin8
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Braila
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2011
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- madalin8
- OP
- 163 mesaje
- din 31 Jan 2011
- Astra
- Braila
madalin8
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Braila
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2011
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat