- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
E vorba de un o Astra H GTC din 12.2006.
Am luat masina acum vreo saptamana si la cumparare am verificat doar seria caroseriei nu si cea a motorului.
Astazi am mers la RAR pentru CIV si surpriza! Masina are pe ea motor de 1.9 (nu stiu cod motor inca) in locul celui de 1.7 (Z17DTH) din cartea de identitate. Se pare ca unul dintre fostii proprietari a schimbat motorul fara sa mai treaca acest lucru si in acte.
De la RAR m-au rugat sa merg la dealerul Opel de aici din Iasi ca sa imi confirme faptul ca masina a iesit din fabrica cu motor de 1.7, lucru care l-au facut.
Solutiile la care m-am gandit ar fi:
1. Sa incerc sa inmatriculez masina asa, dar din ce mi s-a spus trebuie sa fac un drum la RAR Bucuresti pentru ceva teste; in cazul acesta cred ca taxa de inmatriculare este cel putin dubla (in functie de cod motor).
2. Sa caut un motor de 1.7 (Z17DTH) plus ECU plus accesorii plus foarte probabil si o cutie de viteze, sa merg la un service sa mi le schimbe.
3. Sa o dezmembrez.
Cred ca cea mai la indemana varianta este prima dar trebuie sa aflu codul motorului si implicit cat e taxa!
Voi ce spuneti?
Multumesc pentru eventualele raspunsuri.
Am luat masina acum vreo saptamana si la cumparare am verificat doar seria caroseriei nu si cea a motorului.
Astazi am mers la RAR pentru CIV si surpriza! Masina are pe ea motor de 1.9 (nu stiu cod motor inca) in locul celui de 1.7 (Z17DTH) din cartea de identitate. Se pare ca unul dintre fostii proprietari a schimbat motorul fara sa mai treaca acest lucru si in acte.
De la RAR m-au rugat sa merg la dealerul Opel de aici din Iasi ca sa imi confirme faptul ca masina a iesit din fabrica cu motor de 1.7, lucru care l-au facut.
Solutiile la care m-am gandit ar fi:
1. Sa incerc sa inmatriculez masina asa, dar din ce mi s-a spus trebuie sa fac un drum la RAR Bucuresti pentru ceva teste; in cazul acesta cred ca taxa de inmatriculare este cel putin dubla (in functie de cod motor).
2. Sa caut un motor de 1.7 (Z17DTH) plus ECU plus accesorii plus foarte probabil si o cutie de viteze, sa merg la un service sa mi le schimbe.
3. Sa o dezmembrez.
Cred ca cea mai la indemana varianta este prima dar trebuie sa aflu codul motorului si implicit cat e taxa!
Voi ce spuneti?
Multumesc pentru eventualele raspunsuri.
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Daca alegi varianta a 2-a platesti inmatriculare + alt motor , ceea ce ar echivala cu un cost poate la fel de mare (sau mai mare) ca prima varianta dar te alegi cu un motor mai mic ( dar stiu ca Z17DTH e fiabil ) .
Eu daca as fi in situatia asta as alege prima varianta fara nici o sovaiala.
Bafta in a lua decizia corecta !
Later edit
Ai postat in sectiunea gresita , nu ai probleme tehnice .
Later edit 2
Uite ce motoare de 1.9 an 2006 (desi nu spune nimeni ca fostul proprietar a pus din acea generatie) zice Autodata ca pot fi :
Sper ca macar ala de 120 CP sa fie , daca e de 101 nu e afacere prea buna . Era important sa stii ce cod motor are asta de pe masina pt a alege o varianta din alea de mai sus .
Eu daca as fi in situatia asta as alege prima varianta fara nici o sovaiala.
Bafta in a lua decizia corecta !
Later edit
Ai postat in sectiunea gresita , nu ai probleme tehnice .
Later edit 2
Uite ce motoare de 1.9 an 2006 (desi nu spune nimeni ca fostul proprietar a pus din acea generatie) zice Autodata ca pot fi :
Sper ca macar ala de 120 CP sa fie , daca e de 101 nu e afacere prea buna . Era important sa stii ce cod motor are asta de pe masina pt a alege o varianta din alea de mai sus .
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
Cu Opcom cred ca pot sa aflu tipul motorului (vreau sa cumpar de aici din Iasi de la cineva in seara asta). Din cate stiu eu aplicatia se conecteaza la ECU doar daca aleg corect codul motorului, asadar din maxim 4 incercari o gasesc pe cea de pe masina mea.
Va rog sa ma corectati daca gresesc.
Rog un moderator sa mute topicul unde trebuie sa fie. Multumesc
Cu Opcom cred ca pot sa aflu tipul motorului (vreau sa cumpar de aici din Iasi de la cineva in seara asta). Din cate stiu eu aplicatia se conecteaza la ECU doar daca aleg corect codul motorului, asadar din maxim 4 incercari o gasesc pe cea de pe masina mea.
Va rog sa ma corectati daca gresesc.
Rog un moderator sa mute topicul unde trebuie sa fie. Multumesc
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Red_dog
- ****
- 1,113 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,113
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
Pai le-ai cam gasit, cred ca este cel de 150 cp. Dar cred ca astia la RAR or sa vrea o hartie oficiala, tot din reprezentanta, si o sa te mai usureze aia de 2-3 sute de lei. Poate ai noroc si o sa ai un motor mai bun si mai performant. Sper sa nu fi si dezactivat filtrul de particule, si sa il scoata efectiv de acolo, ca iar e alta problema acolo. Multa bafta si sa ne spui si noua cum ai rezolvat!
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
In printscreen-ul din Autodata pus mai sus de Marius Popescu pentru Z19DTH apar doua puteri: 120 si 150cp.
Eu m-as bucura mult sa fie cel de 120 fiindca cel de 150cp o sa-mi creeze probleme mari.
Puterea este mai mare cu mai mult de 40% decat a celui din acte si cred ca o sa implice acele teste de care mi s-a spus astazi la RAR.
Acum si treaba asta cu 40% nu stiu cat e de reala.. nu am scormonit eu foarte tare dar pana acum nu am gasit undeva scris cu litera de lege.
Oricare o sa fie rezolvarea, o sa scriu aici.
Eu m-as bucura mult sa fie cel de 120 fiindca cel de 150cp o sa-mi creeze probleme mari.
Puterea este mai mare cu mai mult de 40% decat a celui din acte si cred ca o sa implice acele teste de care mi s-a spus astazi la RAR.
Acum si treaba asta cu 40% nu stiu cat e de reala.. nu am scormonit eu foarte tare dar pana acum nu am gasit undeva scris cu litera de lege.
Oricare o sa fie rezolvarea, o sa scriu aici.
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
Multumesc de sugestie dar nu sunt de acord cu numerele de Bulgaria.
O sa merg astazi din nou la RAR ca sa imi spuna ce ar insemna legat de costuri omologarea acestui motor.
Leter edit:
Un lucru interesant gasit astazi pe forumul GMTuning:
Apoi raspunsul lui maiandrei:
O sa merg astazi din nou la RAR ca sa imi spuna ce ar insemna legat de costuri omologarea acestui motor.
Leter edit:
Un lucru interesant gasit astazi pe forumul GMTuning:
Salutare.
Am un Opel Astra Caravan 2005, 114 000 km, motor 1,9 cdti, 88kw, 16 valve, 120 cp.Codul motorului este Z19DTH. Nu sunt sigur daca cel de 88Kw este identic cu cel de 110 Kw,dar din moment ce codul motorului este identic,adika Z19DTH nu vad ce schimbari ar avea. Ce-mi recomandati? Remaparea simpla de la 120cp la 150 cp?Sa mai inteleg ca motorul Z19DTH cu 120 cp este "detunat"?
Multumesc mult.
PS: daca imi puteti spune (va rog foarte frumos) mai multe despre acest motor.
Am un Opel Astra Caravan 2005, 114 000 km, motor 1,9 cdti, 88kw, 16 valve, 120 cp.Codul motorului este Z19DTH. Nu sunt sigur daca cel de 88Kw este identic cu cel de 110 Kw,dar din moment ce codul motorului este identic,adika Z19DTH nu vad ce schimbari ar avea. Ce-mi recomandati? Remaparea simpla de la 120cp la 150 cp?Sa mai inteleg ca motorul Z19DTH cu 120 cp este "detunat"?
Multumesc mult.
PS: daca imi puteti spune (va rog foarte frumos) mai multe despre acest motor.
Apoi raspunsul lui maiandrei:
Salutare.
Daca ai motorul 1.9 CDTI 16 valve, ai postat corect in acest topic. Varianta de 120 CP este identica dpdv hardware cu cea de 150 CP. A fost montata la sfarsitul lui 2004 si inceputul lui 2005, pentru a acoperi cererea mare pentru 120 CP.
"Sa mai inteleg ca motorul Z19DTH cu 120 cp este detunat?"
Da.
Am remapat cateva motoare de acest tip (recunosc ca nici nu am intalnit prea multe) si nu au fost deloc probleme. Pana acum, clientii nostri au ales varianta de 200 CP.
Poti alege 185, 190 sau 200 CP.
Daca ai motorul 1.9 CDTI 16 valve, ai postat corect in acest topic. Varianta de 120 CP este identica dpdv hardware cu cea de 150 CP. A fost montata la sfarsitul lui 2004 si inceputul lui 2005, pentru a acoperi cererea mare pentru 120 CP.
"Sa mai inteleg ca motorul Z19DTH cu 120 cp este detunat?"
Da.
Am remapat cateva motoare de acest tip (recunosc ca nici nu am intalnit prea multe) si nu au fost deloc probleme. Pana acum, clientii nostri au ales varianta de 200 CP.
Poti alege 185, 190 sau 200 CP.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
daca vrei sa stii exact ce motor ai (8v sau 16v) ridici capota si te uiti la el.
cele cu 8 valve (z19dtl, z19dt) au capacul de ulei in stanga: https://f-a.d-cd.net/98a76c2s-960.jpg
cele cu 16 valve (z19dtj, z19dth) au capacul de ulei in dreapta: http://www.wgmotorworks.co....7_886187165_n.jpg
eu sincer sa-ti zic as merge pe varianta 2, cu motor si cutie de viteze (si planetare, si timonerie daca nu ma insel) care au fost originale pe masina... poti face modificarea asta la RAR-ul de la tine din localitate fara sa mai fie nevoie si de drum la bucuresti.
oricum la schimbare de motor cu alt tip de motor (in cazul tau de la z17 la z19) sa stii ca-ti tin masina cel putin o zi la RAR pentru diverse teste.
daca schimbi motorul cu unul identic cu cel de pe masina ta se rezolva pe loc problema...
sau mergi pe varianta 3, dezmembrare...
varianta 1 as scoate-o din calcul...
nu stiu daca merita efortul financiar si nu numai...
cele cu 8 valve (z19dtl, z19dt) au capacul de ulei in stanga: https://f-a.d-cd.net/98a76c2s-960.jpg
cele cu 16 valve (z19dtj, z19dth) au capacul de ulei in dreapta: http://www.wgmotorworks.co....7_886187165_n.jpg
eu sincer sa-ti zic as merge pe varianta 2, cu motor si cutie de viteze (si planetare, si timonerie daca nu ma insel) care au fost originale pe masina... poti face modificarea asta la RAR-ul de la tine din localitate fara sa mai fie nevoie si de drum la bucuresti.
oricum la schimbare de motor cu alt tip de motor (in cazul tau de la z17 la z19) sa stii ca-ti tin masina cel putin o zi la RAR pentru diverse teste.
daca schimbi motorul cu unul identic cu cel de pe masina ta se rezolva pe loc problema...
sau mergi pe varianta 3, dezmembrare...
varianta 1 as scoate-o din calcul...
nu stiu daca merita efortul financiar si nu numai...
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- adrian1985
- **
- 65 mesaje
- din 11 Feb 2016
- Astra 2005 Z19DTH
- Teleorman
adrian1985
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2016
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Justin2605
- OP
- 231 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTH
- Iasi
Justin2605
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
Salut.
Asa arata motorul meu:
Deci e DTH\J.
Stiu ca din punct de vedere al RAR-ului cel mai simplu ar fi sa merg pe varianta 2. In felul asta trebuie sa iau in calcul 3 costuri:
1. motor de 1.7 plus accesorii ~ 5-600 euro
2. montaj ~ 500 euro
3. taxa inmatriculare ~ 400 euro
(sumele de mai sus sunt de incurajare)
Pe varianta 1 o sa merg doar daca RAR Iasi NU o sa ma oblige sa fac test dinamic la Bucuresti. Testul asta costa cel putin 4000 lei, in plus este posibil sa nu-l trec. Chiar daca o sa il trec trebuie sa iau in considerare o taxa de inmatriculare mai mare, de aprox 700 euro.
In schimb, daca printr-o minune il omologheaza aici, asta e solutia pe care o sa merg!
Oricum rezultatul ar trebui sa il aflu maine, deoarece domnul de la RAR a trimis astazi cerere pentru o solutie la Bucuresti.
Asta ar fi o veste extraordinara, esti sigur, sigur?
Asa arata motorul meu:
Deci e DTH\J.
Stiu ca din punct de vedere al RAR-ului cel mai simplu ar fi sa merg pe varianta 2. In felul asta trebuie sa iau in calcul 3 costuri:
1. motor de 1.7 plus accesorii ~ 5-600 euro
2. montaj ~ 500 euro
3. taxa inmatriculare ~ 400 euro
(sumele de mai sus sunt de incurajare)
Pe varianta 1 o sa merg doar daca RAR Iasi NU o sa ma oblige sa fac test dinamic la Bucuresti. Testul asta costa cel putin 4000 lei, in plus este posibil sa nu-l trec. Chiar daca o sa il trec trebuie sa iau in considerare o taxa de inmatriculare mai mare, de aprox 700 euro.
In schimb, daca printr-o minune il omologheaza aici, asta e solutia pe care o sa merg!
Oricum rezultatul ar trebui sa il aflu maine, deoarece domnul de la RAR a trimis astazi cerere pentru o solutie la Bucuresti.
iulian1971 a scris:Cutia M32 merge la ambele motoare (1.7 1.9). Se inlocuieste doar motorul cu accesorii si ECU.
Asta ar fi o veste extraordinara, esti sigur, sigur?
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Red_dog
- ****
- 1,113 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,113
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Implica mult mai multe trecerea pe z17dth decat ce banuiesti tu si nu o poate face decat un specialist in Opel. Ca idee, trebuie schimbate :
Motor COMPLET (cu absolut toate anexele - alternator,injectoare,galerie admisie,electromotor,termoflot,senzori, etc.).
Galerie evacuare cu turbina si catalizator.
Kit ambreiaj complet.
Cutie viteze. (Sunt 3 tipuri de M32 si difera intre ele).
Planetare.
Fuzete.
TOATA instalatia electrica motor ce pleaca din UEC si ECU.
Calculator motor (ECU)
Carcasa filtru motorina,cu conducte.
Carcasa completa, cu tubulatura de la fitru aer.
Furtune apa,toate.
Intercooler.
Sa mai continui ? Eu cred ca nu mai e cazul.
In concluzie, ai doua variante :
1. Dezmembrare.
2. Cumperi o masina de Anglia sau una avariata oriunde in afara de compartimentul motor si te apuci de transplant.
Iti doresc succes ! Mult !
Motor COMPLET (cu absolut toate anexele - alternator,injectoare,galerie admisie,electromotor,termoflot,senzori, etc.).
Galerie evacuare cu turbina si catalizator.
Kit ambreiaj complet.
Cutie viteze. (Sunt 3 tipuri de M32 si difera intre ele).
Planetare.
Fuzete.
TOATA instalatia electrica motor ce pleaca din UEC si ECU.
Calculator motor (ECU)
Carcasa filtru motorina,cu conducte.
Carcasa completa, cu tubulatura de la fitru aer.
Furtune apa,toate.
Intercooler.
Sa mai continui ? Eu cred ca nu mai e cazul.
In concluzie, ai doua variante :
1. Dezmembrare.
2. Cumperi o masina de Anglia sau una avariata oriunde in afara de compartimentul motor si te apuci de transplant.
Iti doresc succes ! Mult !
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
chestia e ca daca te apuci de schimbare, trebuie sa faci totul ca la carte, inclusiv programarea sa fie corecta, altfel dai peste alte probleme...
parerea mea e ca schimbarea motorului nu se merita si nici omologarea lui in starea actuala...
nu ai posibilitatea sa-i ceri vanzatorului banii si sa-i dai masina?
parerea mea e ca schimbarea motorului nu se merita si nici omologarea lui in starea actuala...
nu ai posibilitatea sa-i ceri vanzatorului banii si sa-i dai masina?
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat