ruhl
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2016
- Mesaj Privat
Salutari!
INTRO:
Sunt posesor Insignia ST (2011, 2.0 diesel/130 cai EcoFlex) - si e primul meu Opel ca proprietar, trecand de la un Renault Laguna 2 care m-a servit onorabil 7 ani si de care am fost foarte multumit, mai ales ca era dotata complet. Masina am luat-o SH, rulata in Germania cu istoric la zi in reteaua Opel.
Am tot rasfoit forum-ul inainte sa ma inscriu, in speranta ca nu voi fi si eu unul dintre utilizatorii care pune aceeasi intrebare ce exista in 1000 de instante deja.
PROBLEMA:
Totusi, subiectul cu DISTRIBUTIA nu e clar din toata "cercetarea" mea aici.
DESCRIERE:
- masina are facuta distributia la 140 000 km, in Dec 2014
- actualmente are 218 000 km.
Sa fac distributia iar?
- Practic au trecut aproape 80 000 km
- vad ca in Romania e recomandat la 60 000 km, cel putin asa spun unii utiliatori
- in Germania am vazut ca recomanda la 150 000 km, diferenta mi se pare enorma. Nu e Romania situata la malul Marii Moarte, si or fi drumurile rele si fara autostrazi, da' nu suntem nici in mijlocul Siberiei sa faurim poteci.
- eu ma gandesc sa o fac mai mult ca si confort psihologic, da' nici nu vreau a arunc banii inutil, daca e in grafic. Masina a fost rulata putin peste 200 000 in Germania, regim autostrada.
Am vazut multi useri experimentati, dar si multe divergente de opinii, multe dintre ele bine argumentate.
So, To be or not to be?
INTRO:
Sunt posesor Insignia ST (2011, 2.0 diesel/130 cai EcoFlex) - si e primul meu Opel ca proprietar, trecand de la un Renault Laguna 2 care m-a servit onorabil 7 ani si de care am fost foarte multumit, mai ales ca era dotata complet. Masina am luat-o SH, rulata in Germania cu istoric la zi in reteaua Opel.
Am tot rasfoit forum-ul inainte sa ma inscriu, in speranta ca nu voi fi si eu unul dintre utilizatorii care pune aceeasi intrebare ce exista in 1000 de instante deja.
PROBLEMA:
Totusi, subiectul cu DISTRIBUTIA nu e clar din toata "cercetarea" mea aici.
DESCRIERE:
- masina are facuta distributia la 140 000 km, in Dec 2014
- actualmente are 218 000 km.
Sa fac distributia iar?
- Practic au trecut aproape 80 000 km
- vad ca in Romania e recomandat la 60 000 km, cel putin asa spun unii utiliatori
- in Germania am vazut ca recomanda la 150 000 km, diferenta mi se pare enorma. Nu e Romania situata la malul Marii Moarte, si or fi drumurile rele si fara autostrazi, da' nu suntem nici in mijlocul Siberiei sa faurim poteci.
- eu ma gandesc sa o fac mai mult ca si confort psihologic, da' nici nu vreau a arunc banii inutil, daca e in grafic. Masina a fost rulata putin peste 200 000 in Germania, regim autostrada.
Am vazut multi useri experimentati, dar si multe divergente de opinii, multe dintre ele bine argumentate.
So, To be or not to be?
- FRANKIE82
- **
- 298 mesaje
- din 18 Aug 2015
- Insignia 2011 A20DTH
- Cluj
FRANKIE82
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2015
- Mesaj Privat
daca ne luam dupa nemti serviceul la 30000, distributie la 150000.....da in realitate in tarisoara noastra mai mult de 15000 la ulei si filtre si 80000 la distributie e un risc....conditiile de rulare sunt foarte diferite, clima, praf, mizerie, accelerari semafoare niema autostrazi....
Eu zic sa schimbi si sa stai linistit.
Eu zic sa schimbi si sa stai linistit.
ruhl
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2016
- Mesaj Privat
- FRANKIE82
- **
- 298 mesaje
- din 18 Aug 2015
- Insignia 2011 A20DTH
- Cluj
FRANKIE82
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2015
- Mesaj Privat
- CretzuV
- **
- 138 mesaje
- din 30 Nov 2010
- Insignia 2009 A20DTH160HP
- Prahova
CretzuV
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2009 A20DTH160HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2010
- Mesaj Privat
Un mecanic priceput Îți poate spune cam în ce stare se afla distribuția , mãcar așa "estimativ" cât sa Îți faci o pãrere mai realista.
Dacã toți acei km sunt fãcuți în afarã , e posibil sa mai duca lejer cureaua încã pe atât , dar tot afarã. Aici la noi aia 60-70.000 rãmași se vor transforma în 15-20.000
Dacã toți acei km sunt fãcuți în afarã , e posibil sa mai duca lejer cureaua încã pe atât , dar tot afarã. Aici la noi aia 60-70.000 rãmași se vor transforma în 15-20.000
ruhl
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2016
- Mesaj Privat
La reprezentanta Opel mi au spus ca ar fi bine sa fac, însã nu pe un fond tehnic ci pur si simplu pe logica...
...daca s-a fãcut la 140 000, atunci adãugãm 60 000 și reiese ca trebuie fãcut.
Nu știu în ce mãsurã un mecanic priceput își da seama, probabil "simte" mașina cum toarce? , ca nu vad ce repere își poate lua sa știe dacã ar trebui fãcutã sau nu... Zic și eu, laic fiind...
...daca s-a fãcut la 140 000, atunci adãugãm 60 000 și reiese ca trebuie fãcut.
Nu știu în ce mãsurã un mecanic priceput își da seama, probabil "simte" mașina cum toarce? , ca nu vad ce repere își poate lua sa știe dacã ar trebui fãcutã sau nu... Zic și eu, laic fiind...
- FRANKIE82
- **
- 298 mesaje
- din 18 Aug 2015
- Insignia 2011 A20DTH
- Cluj
FRANKIE82
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2015
- Mesaj Privat
ruhl
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2016
- Mesaj Privat
- FRANKIE82
- **
- 298 mesaje
- din 18 Aug 2015
- Insignia 2011 A20DTH
- Cluj
FRANKIE82
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2015
- Mesaj Privat
ruhl
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2016
- Mesaj Privat
Adevãrul e ca am comparat tactil, vizual etc. - o Insignia rulata în Germania regim autostrada și o Insignia rulata aici, regim România... , aprox aceleași specificații, și culoarea era la fel...
Ambele erau spãlate, curate. Nu știu ce fac nemții aia, poate era doar o excepție...insa uzura butoanelor, uzura generala a interiorului, chiar și mirosul erau diferite... Zici ca suntem ceva tara în care furtunile de nisip sunt norma zilei, și praful roade tot...
Îmi e puțin ciuda probabil...
Ambele erau spãlate, curate. Nu știu ce fac nemții aia, poate era doar o excepție...insa uzura butoanelor, uzura generala a interiorului, chiar și mirosul erau diferite... Zici ca suntem ceva tara în care furtunile de nisip sunt norma zilei, și praful roade tot...
Îmi e puțin ciuda probabil...
- 99sit
- **
- 472 mesaje
- din 21 Oct 2013
- Insignia 2018 B20DTH
- Arges
99sit
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2013
- Mesaj Privat
Pe acelasi principiu am luat si eu masina cu carte de service si totul a fost OK , Schimbata la 150.000km , am considerat eu ca la 220.000 sa o schimb ( 55.000 facuti de mine ). Cand am schimbat-o totul era super OK , chiar mi-a parut rau ca m-am grabit , dar tot umblam la volanta si am zis sa le fac pe toate. Ptr linsitea ta merita ,ca si uzura , nu are nici o treaba. Aia cu schimbul la 80.000 in Romania e pentru cei care aveau VW sau Logan si schimbau curelele in perioada asta de service. Nu are nici o treaba cu traficul sau conditiile de drum , singura diferenta poate fi varsta curelei ( la nemti 150k , km se fac in 3 ani , la Romania 80.000 in 5-6 ani in medie ) dar nici asa nu se justifica. Bafta!
- deleted-79478
- **
- 76 mesaje
- din 31 Oct 2012
deleted-79478
- Mesaje scrise: 76
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
@ruhl: Uzura in Romania este mult mai accelerata fata de "tarile cu apa calda". In mod sigur ai mai citit/auzit despre asta.
In al doilea rand, asa cum s-a mai spus aici, timpul in care parcurgi in RO acelasi numar de km este mai mic decat in "tarile cu apa calda". In consecinta, pentru o masina care ruleaza in RO, trebuie neaparat sa iei in considerare intervale de service mai mici.
In al treilea rand, totusi ai cumparat o masina la mana a doua. Cartea ei de service poate fi "pregatita special pentru vanzare".
Daca interventiile de pana acum s-au facut in reprezentante, pe site-ul MyOpel si in reprezentanta ai putea avea acces la istoricul de service al masinii.
In lipsa unui istoric de service, iti recomand sa elimini orice risc si sa schimbi distributia acum. Asa se procedeaza in general cu masinile SH la care istoricul de service nu este cert 100%. Nu neglija o verificare a celorlalte fluide.
In al doilea rand, asa cum s-a mai spus aici, timpul in care parcurgi in RO acelasi numar de km este mai mic decat in "tarile cu apa calda". In consecinta, pentru o masina care ruleaza in RO, trebuie neaparat sa iei in considerare intervale de service mai mici.
In al treilea rand, totusi ai cumparat o masina la mana a doua. Cartea ei de service poate fi "pregatita special pentru vanzare".
Daca interventiile de pana acum s-au facut in reprezentante, pe site-ul MyOpel si in reprezentanta ai putea avea acces la istoricul de service al masinii.
In lipsa unui istoric de service, iti recomand sa elimini orice risc si sa schimbi distributia acum. Asa se procedeaza in general cu masinile SH la care istoricul de service nu este cert 100%. Nu neglija o verificare a celorlalte fluide.
ruhl
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2016
- Mesaj Privat
- johnDemian
- *
- 8 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Vectra 1997
- Bihor
johnDemian
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
ruhl
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2016
- Mesaj Privat
Le-am facut la un mecanic cu care am mai lucrat in trecut, la un simplu service de cartier - insa eu mare incredere in el. A fost mai mult un confort psihic, masina merge la fel (de bine:)) - sunt convins ca tehnic nu era necesara distributia.
Daca esti foarte minutios si vrei sa vii sigur de fiecare aspect (in caz ca nu ai un mecanic de incredere) - fa-o atunci la reprezentanta.
Daca esti foarte minutios si vrei sa vii sigur de fiecare aspect (in caz ca nu ai un mecanic de incredere) - fa-o atunci la reprezentanta.