tc_mihai
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra Sports Tourer 2016 1.4 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2016
- Mesaj Privat
Salut,
Sunt nou pe aici insa intampin o problema destul de grava cu Opel-ul meu Agila 1.2 2004. Acum 2 luni am mers la cel mai mare service din Ploiesti pt a schimba bujiile. Aveam Bosch , mi-au recomandat NKG. Imediat dupa ce am plecat de la ei , am observat ca turatiile fluctueaza la relanti si masina trepida usor , insa mi-au spus ca nu e problema daca nu se aprinde nici un martor. La 3 sapt dupa am auzit zmomote puternice in motor, s-a aprins martorul "check engine", am desfacut bujiile , iar una din ele era plina de ulei si ii lipseau electrozii, care cu siguranta au ajuns in motor. Am fost din nou la service unde am lasat-o peste noapte. Au zis ca au rezolvat si au inlocuit si bujia. De atunci se tot aude o bataie la motor, turantiile fluctueaza in continuare la relanti( se subtureaza), si mananca ulei in draci !
Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi , pt ca la service imi e teama sa mai merg !
Sunt nou pe aici insa intampin o problema destul de grava cu Opel-ul meu Agila 1.2 2004. Acum 2 luni am mers la cel mai mare service din Ploiesti pt a schimba bujiile. Aveam Bosch , mi-au recomandat NKG. Imediat dupa ce am plecat de la ei , am observat ca turatiile fluctueaza la relanti si masina trepida usor , insa mi-au spus ca nu e problema daca nu se aprinde nici un martor. La 3 sapt dupa am auzit zmomote puternice in motor, s-a aprins martorul "check engine", am desfacut bujiile , iar una din ele era plina de ulei si ii lipseau electrozii, care cu siguranta au ajuns in motor. Am fost din nou la service unde am lasat-o peste noapte. Au zis ca au rezolvat si au inlocuit si bujia. De atunci se tot aude o bataie la motor, turantiile fluctueaza in continuare la relanti( se subtureaza), si mananca ulei in draci !
Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi , pt ca la service imi e teama sa mai merg !
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Nu mai porni motorul.....risti sa strici si blocul motor dacã nu cumva e deja rizat....
Pe gaura bujiei cu o camera endoscopica se poate vedea dacã e stricat numai pistonul sau e rizat si cilindrul respectiv. Îti atasez o poza ce a putut face o bucãticã mica din ciuperca supapei la fostul meu motor
Camera de ardere ( spatiul dintre piston la PMS si chiulasa) este foarte mic si orice obiect care ajunge acolo poate face ravagii....precum vezi.
Dacã ai bafta sa fi scãpat cilindrul întreg restul se rezolva.
Partea buna e ca uite ce mi-a ieșit dintr-un piston......
Pe gaura bujiei cu o camera endoscopica se poate vedea dacã e stricat numai pistonul sau e rizat si cilindrul respectiv. Îti atasez o poza ce a putut face o bucãticã mica din ciuperca supapei la fostul meu motor
Camera de ardere ( spatiul dintre piston la PMS si chiulasa) este foarte mic si orice obiect care ajunge acolo poate face ravagii....precum vezi.
Dacã ai bafta sa fi scãpat cilindrul întreg restul se rezolva.
Partea buna e ca uite ce mi-a ieșit dintr-un piston......
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
Imi pare rau sa-ti spun dar acum cateva zile a patit un coleg exact aceeasi problema la o Agila, bucata din bujie i-a facut canal pe cilindru si consuma ulei foarte mult, toba finala avea un strat gros de funingine. La service i-au recomandat camasuirea cilindrilor (cica ar fi fost 2 cilindri cu probleme), pretul ptr camasuiala = 900 lei + restul pieselor si manopera. L-am sfatuit sa schimbe motorul ceea ce a si facut.
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Turturica George
- *
- 15 mesaje
- din 09 Feb 2012
- Agila 2001 Z10XE
- Prahova
Turturica George
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2012
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
- astrag1.2_16v
- **
- 54 mesaje
- din 17 Aug 2014
- Astra 2001 Z12xe
- Bucuresti
astrag1.2_16v
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2014
- Mesaj Privat
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am vazut cum se procedeaza in asemenea cazuri la bujiile incandescente.
Bagi WD40 la fiecare bujie si lasi o saptamana, timp in care mergi cu masina si mai adaugi WD daca este cazul, apoi incerci din nou cu motorul rece. Daca intr-un final se rupe o bujie, eu am desfacut bucata filetata ramasa in chiulasa cu un extractor conic cu filet invers
Bagi WD40 la fiecare bujie si lasi o saptamana, timp in care mergi cu masina si mai adaugi WD daca este cazul, apoi incerci din nou cu motorul rece. Daca intr-un final se rupe o bujie, eu am desfacut bucata filetata ramasa in chiulasa cu un extractor conic cu filet invers
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
astrag1.2_16v a scris:Știe cineva cum pot desface niste bujii gm de pe un z12xe? Vad cã sunt înțepenite și nu știu ce varianta as avea
Scoti rampa injectoare cu tot cu ele si pe acolo bagi cu teavusca spray degripant, merge si wd 40 cam odios la plastic si cauciuc dar nu ai asa ceva acolo. Lasi cu dopuri improvizate la gauri injectoare macar o ora si repeti. Abia acum poti pune si pe la bujii degripant dupa care incepi cu o cheie adevarata, tubulara de 16 lunga sa desfaci usor, infiletezi desfiletezi bati in ele prin cheie.
Dupa ce le scoti cureti filet in chiulasa si scaun, sa ramana perfect curate si fara grasimi, folosesti spray de frane.
In functie de bujii verifici sau faci intrefier, vezi ca ai aici discutie cu date.
Le strangi cum scrie pe ambalaj nu dupa alte sfaturi imbecile.