o sa incerc sa fiu cat mai succint in explicatii, insa va trebui sa detaliez cat mai mult pt a se putea intelege, asa ca imi cer scuze pt lungimea mesajului
astra f hatch, 5 usi - inchidere centralizata din fabrica, alarma aftermarket
Azi de dimineata vrand sa plec la servici cu masina, am constatat ca bateria este moarta - motorul nu se mai invartea aproape deloc .
Am coborat din masina si am vrut sa o inchid, sa plec pe jos.
Surpiza - usile nu se mai inchideau - din telecomanda alarmei
Am incercat cu cheia - in usa de la sofer - se inchideau decat 3 usi, in afara celei din stanga spate (spate sofer) - ulterior la cca 2-3 sec se deschideau automat
Am incercat din nou din telecomanda - la fel ca mai sus
Am incercat sa inchid usa din spate, apasand pe siguranta de blocare a usii - nimic, era blocata, parca era inghetata/incremenita, nu vroia in ruptu' capului sa se inchida .
Am incercat sa le inchid cu cheia, din usa pasager - nimic, sigurantele incremenite / inghetate / blocate
Am deconectat bateria, vrand sa le inchid mecanic - nimic, erau la fel de blocate sigurantele usilor
Intr-un final le-am fortat un pic si le-am inchis
Dupa-amiaza m-am apucat de lucru - in ordinea banuielilor
1. Am deconectat total alarma, cu toate ca o am de ani buni si nu mi-a facut probleme
Nici o imbunatatire, usile se inchideau, se deschideau si ramaneau blocate dupa bunul plac, aleator
2. Am desfacut pragul de la sofer pt a verifica conexiunile alarmei - toate firele si legaturile erau la locul lor, frumos izolate, neoxidate ...
Am verificat si cele doua mufe de la prag sofer - totul in ordine, mufele erau ok, papucii erau ok , nu erau largi slabiti ...
3. Am desfacut capiitonaj portiera sofer - nimic deosebit
Am desfacut si mufa rotunda de la usa - toti pinii si papucii erau ok, neoxidati ...
4. Am desfacut si capitonaj usa pasager - nimic deosebit
Am desfacut si mufa rotunda - totul ok
5. Am desfacut si pragul din dreapta de la pasager
Totul ok, curat, uscat ...
Insa nu am dat de acel modul sau releu al inchiderii centralizate
Am gasit decat calculatorul, adica ECU , o mufa ceva mai jos si un releu care nu are nici o legatura cu inchiderea pt ca l-am deconectat si inchiderea functiona la fel de aleator ...
Cred ca este releul pompei de benzina, daca nu ma insel
Am pus si niste poze, pt a se intelege mai usor ...
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Eu nu am dat de modulul inchiderii centralizate sau de vreu alt releu
Am montat totul la loc, am tras curent la baterie de la alta masina, am mers ceva timp cu ea (aprox 1h30 min) dupa care am incercat din nou
Acum se inchid decat 3 usi + portbagaj si usita rezervor - dar nu se inchide usa din stanga spate (spate sofer)
Insa o pot inchide cu mana, prin apasarea sigurantei
Ciudatenia pe care insa am observat-o
Daca inchid si deschid consecutiv usile, de cca 7 ori, ulterior nu se mai inchide decat usa de la sofer.
Trebuie sa astept vreo 20-30 sec pt a putea inchide din nou toate usile (adica 3 usi + portbagaj si rezervor)
Repet acest ciclu de inchidere / deschidere - se repeta povestea
Am incercat sa dau jos si capitonajul de la usa din spate - mi-a fost imposibil sa pot desface manerul de la macaraua geamului - nu am gasit nici o clema
Am reusit insa sa dezizolez un pic firele, jos unde intra in portiera - pt a le masura
Sunt 3 fire - unul rosu cu negru, unul galben cu ... , si unul albastru cu ... (nu am retinut culorile)
Masurate intre ele nu dau nici o valoare nici la inchiderea usilor nici la deschiderea lor
Masurate fiecare cu masa de pe caroserie
Cel negru cu rosu imi arata o valoare de cca 5V la inchidere si la deschidere
Cel albastru (cred) - imi arata o valoare de cca 5-6V la inchidere si ) la deschidere
Celalalt fir nu arata nimic
Daca a mai intampinat cineva aceasta ciudatenie (desi nu cred) - il rog sa imi scrie
Oricum, orice idee este binevenita, eu nu mai am nici o idee
Totodata va rog sa imi spuneti si mie cat mai detaliat cum se poate da jos manerul de la macaraua geamului usii din spate - eu am cautat pe forum dar nu am gasit nimic, iar in cartea tehnica este explicat foarte sumar - nu vad nici o clema la acel maner
Sa fie oare actuatorul din usa defect - asa din senin ?
Multumesc anticipat si scuze inca o data pt lungimea postarii
Toate cele bune