Florin80
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2012
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- deleted-108570
- **
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Salut,
o sa va scriu experienta mea cu Opel Erebus.
Am cupmparat masina de la ei in 2006, un Astra H 1.6 benzina si am facut toate reviziile si interventiile mecanice doar la ei pina luna trecuta.
La scurt timp dupa ce a iesit masina din garantie mi s-a aprins martorul masina+cheie la bord. Cei de la service au spus ca e o problema cu un senzor la galeria de admisie si ca pot sa merg si asa. Ca sa imi rezolve problema ar fi trebuit sa imi schimbe galeria cu totul.
Anul acesta mi s-a aprins la bord martorul check engine. Verdictul de la service: termostat defect si flansa galerie admisie defecta.
Imi doream de mult timp sa scap de martorul aprins asa ca am acceptam sa imi inlocuiasca ambele piese. Am platit avans, am asteptam aproape o luna sa vina flansa si am dus masina cind am fost programat.
Mi-au tinut masina doua zile in service, mi-au dat-o ca fiind funtionala si fara nici o problema dar dupa plecarea de la service, la ora 17:30 am remarcat ca motorul statea mult mai turat (se vedea pe turometru si pe instant consumption pe computerul de bord). Nu am gasit nici piesele inlocuite, de obicei le lasau in masina.
A doua zi in parcarea de la bloc am remarcat ca aveam balta sub masina... parea antigel sau ulei de motor. Am sunat la ei sa le spun de problema, era intr-o joi, m-au programat pentru luni dimineata pentru re-verificare.
Mi-au reparat problema la motor, fara sa primesc un deviz al lucrarii, fara sa ma coste nimic si m-au anuntat ca am radiatorul fisurat si ca pierde lichid. Fiind tirziu am plecat si l-am anuntat pe cel de la receptie ca o sa doresc sa discut problema cu domnul director al Erebus.
Am sunat ziua urmatoare la call centerul erebus pentru o intilnire cu domnul director, am fost sunat de catre cineva care s-a recomandat ca fiind director si care mi-a spus ca e ocupat si ca daca vreau sa discutam personal problema o sa ma sune el cind e disponibil. Nu cred ca mira pe cineva faptul ca nu am fost sunat nici dupa citeva zile. Luni la ora 14:30 m-am dus la service neanuntat, domnul cu care vorbisem la telefon, nu stiu sigur daca e director pentru ca nu am primit o carte de vizita, a avut rabdare sa-mi asculte problema si era clar ca nu stia in totalitate despre ea.
A fost bagata masina in service, s-au uitat la ea domnul director, receptionistul care a preluat-o si mecanicul care a facut interventia si din discutiile dintre ei a reiesit ca mecanicul nu a fost verificat de catre nimeni ca a facut corect intervetia. In aceste conditii ma intreb cum valideaza ei orele de manopera pe care le trec in factura pe care o platesc.
Deci intreaga responsabilitate pentru o interventie la o masina intr-un service autorizat Opel cade pe umerii mecanicului.
Daca stiam acest lucru probabil as fi ales un service de cartier sa-mi faca interventiile.
Daca stiam ca nu verifica nimeni mecanicul atunci cind face interventia imi luam liber o zi doua de la serviciu si stateam acolo linga el ca sa stiu pe ce dau banii.
Domnul director nu a acceptat ca radiatorul defect ar fi din cauza interventiei lor la termostat si nici nu si-a asumat faptul ca au facut o interventie la sistemul de racire al masinii fara sa faca o verificare finala a circuitului.
Am fost intrebat ce pretentii am, mi-am dat seama ca nu ar accepta sa-mi inlocuiasca radiatorul cu unul original GM asa ca am acceptat sa imi puna unul after market. Am plecat de la service urmind sa fiu sunat de catre domnul director dupa ce se va discuta problema cu Directorul General al firmei.
I-am spus domnului director ca in cazul in care nu mi se rezolva problema voi face reclamatie la Opel Romania si la OPC dar mi s-a raspuns exact cum v-ati astepta: "si ce o sa-mi faca?"
Mi s-a oferit un discount de 30% pentru inlocuirea radiatorului defect cu unul Nissens. Evident ca nu am acceptat - acel radiator costa sub 400 RON iar ultima mea facura platita la ei fusese de peste 2500RON.
Am trimis un email de informare la Opel Romania care a raspuns in mod standard ca nu intervine intre service si client.
Am facut reclamatie la OPC si la RAR si astept sa vad cum se solutioneaza.
o sa va scriu experienta mea cu Opel Erebus.
Am cupmparat masina de la ei in 2006, un Astra H 1.6 benzina si am facut toate reviziile si interventiile mecanice doar la ei pina luna trecuta.
La scurt timp dupa ce a iesit masina din garantie mi s-a aprins martorul masina+cheie la bord. Cei de la service au spus ca e o problema cu un senzor la galeria de admisie si ca pot sa merg si asa. Ca sa imi rezolve problema ar fi trebuit sa imi schimbe galeria cu totul.
Anul acesta mi s-a aprins la bord martorul check engine. Verdictul de la service: termostat defect si flansa galerie admisie defecta.
Imi doream de mult timp sa scap de martorul aprins asa ca am acceptam sa imi inlocuiasca ambele piese. Am platit avans, am asteptam aproape o luna sa vina flansa si am dus masina cind am fost programat.
Mi-au tinut masina doua zile in service, mi-au dat-o ca fiind funtionala si fara nici o problema dar dupa plecarea de la service, la ora 17:30 am remarcat ca motorul statea mult mai turat (se vedea pe turometru si pe instant consumption pe computerul de bord). Nu am gasit nici piesele inlocuite, de obicei le lasau in masina.
A doua zi in parcarea de la bloc am remarcat ca aveam balta sub masina... parea antigel sau ulei de motor. Am sunat la ei sa le spun de problema, era intr-o joi, m-au programat pentru luni dimineata pentru re-verificare.
Mi-au reparat problema la motor, fara sa primesc un deviz al lucrarii, fara sa ma coste nimic si m-au anuntat ca am radiatorul fisurat si ca pierde lichid. Fiind tirziu am plecat si l-am anuntat pe cel de la receptie ca o sa doresc sa discut problema cu domnul director al Erebus.
Am sunat ziua urmatoare la call centerul erebus pentru o intilnire cu domnul director, am fost sunat de catre cineva care s-a recomandat ca fiind director si care mi-a spus ca e ocupat si ca daca vreau sa discutam personal problema o sa ma sune el cind e disponibil. Nu cred ca mira pe cineva faptul ca nu am fost sunat nici dupa citeva zile. Luni la ora 14:30 m-am dus la service neanuntat, domnul cu care vorbisem la telefon, nu stiu sigur daca e director pentru ca nu am primit o carte de vizita, a avut rabdare sa-mi asculte problema si era clar ca nu stia in totalitate despre ea.
A fost bagata masina in service, s-au uitat la ea domnul director, receptionistul care a preluat-o si mecanicul care a facut interventia si din discutiile dintre ei a reiesit ca mecanicul nu a fost verificat de catre nimeni ca a facut corect intervetia. In aceste conditii ma intreb cum valideaza ei orele de manopera pe care le trec in factura pe care o platesc.
Deci intreaga responsabilitate pentru o interventie la o masina intr-un service autorizat Opel cade pe umerii mecanicului.
Daca stiam acest lucru probabil as fi ales un service de cartier sa-mi faca interventiile.
Daca stiam ca nu verifica nimeni mecanicul atunci cind face interventia imi luam liber o zi doua de la serviciu si stateam acolo linga el ca sa stiu pe ce dau banii.
Domnul director nu a acceptat ca radiatorul defect ar fi din cauza interventiei lor la termostat si nici nu si-a asumat faptul ca au facut o interventie la sistemul de racire al masinii fara sa faca o verificare finala a circuitului.
Am fost intrebat ce pretentii am, mi-am dat seama ca nu ar accepta sa-mi inlocuiasca radiatorul cu unul original GM asa ca am acceptat sa imi puna unul after market. Am plecat de la service urmind sa fiu sunat de catre domnul director dupa ce se va discuta problema cu Directorul General al firmei.
I-am spus domnului director ca in cazul in care nu mi se rezolva problema voi face reclamatie la Opel Romania si la OPC dar mi s-a raspuns exact cum v-ati astepta: "si ce o sa-mi faca?"
Mi s-a oferit un discount de 30% pentru inlocuirea radiatorului defect cu unul Nissens. Evident ca nu am acceptat - acel radiator costa sub 400 RON iar ultima mea facura platita la ei fusese de peste 2500RON.
Am trimis un email de informare la Opel Romania care a raspuns in mod standard ca nu intervine intre service si client.
Am facut reclamatie la OPC si la RAR si astept sa vad cum se solutioneaza.
citu- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2015
- Mesaj Privat
Pai se intampla in felul urmator mecanicii buni se duc in serviceuri de cartier acolo din pacate se fac lucrarile bune pentru ca sunt mai devotati si mai interesati.
Am avut si eu corsa in garantie cu reviziile facute la Erebus, nu am nimic cu ei , dar la prima revizie era sa sar la bataie, la a2a s-au schimbat conditiile, insa din ce am observat au un stil urat de a colabora cu clientul.
Nu voi mai apela la nicio reprezentanta opel din Romania ca nu sunt diferente mari in comportament sau e tipic romanesc.
Am avut si eu corsa in garantie cu reviziile facute la Erebus, nu am nimic cu ei , dar la prima revizie era sa sar la bataie, la a2a s-au schimbat conditiile, insa din ce am observat au un stil urat de a colabora cu clientul.
Nu voi mai apela la nicio reprezentanta opel din Romania ca nu sunt diferente mari in comportament sau e tipic romanesc.
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- deleted-108570
- **
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Mecanic bun sau nu munca lui trebuie verificata de catre cineva.
Am primit raspuns de la RAR ca au sanctionat contraventional service Erebus pentru neefectuarea verificarilor tehnice finale.
Din pacate nu au spus ce lege si ce suma. Din punctul meu de vedere ar fi putut sa-i amendeze si pentru ca operatiile facute nu au fost in conformitate cu specificatiile producatorului dar probabil nu au avut rabdarea necesara. Astept sa vad ce raspunde si OPC-ul.
Am primit raspuns de la RAR ca au sanctionat contraventional service Erebus pentru neefectuarea verificarilor tehnice finale.
Din pacate nu au spus ce lege si ce suma. Din punctul meu de vedere ar fi putut sa-i amendeze si pentru ca operatiile facute nu au fost in conformitate cu specificatiile producatorului dar probabil nu au avut rabdarea necesara. Astept sa vad ce raspunde si OPC-ul.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
RAR-ul are relatii de colaborare cu service-urile ,pentru audit si autorizare se dau multi bani si taxe si spaga asa ca sa nu va mirati ca le-au dat cea mai mica si mai mica amenda eventual pentru ca au descoperit ca a expirat verificarea metrologica de la cheia dinamometrica,de aia nici n-au comunicat exact ce au constatat si masurile luate pentru ca muritorii de rand nu trebuie sa stie.
In alta ordine de idei este foarte importanta completarea foii de constatare si inceperea lucrarii adica nota de comanda,putina atentie la factura proforma daca este lucrare de amploare....semnarea facturii dupa proba si nu plecati cu promisiuni ca se remediaza altadata...sau se lasa in timp,in general se lasa clientul pagubas nu fierul.
In alta ordine de idei este foarte importanta completarea foii de constatare si inceperea lucrarii adica nota de comanda,putina atentie la factura proforma daca este lucrare de amploare....semnarea facturii dupa proba si nu plecati cu promisiuni ca se remediaza altadata...sau se lasa in timp,in general se lasa clientul pagubas nu fierul.
- Red_dog
- ****
- 1,113 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,113
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
Eu unul am cam renuntat la service-uri de renume. Si masina mi-o repar la un baiat in curte. Care se pricepe foarte bine, dar nu ar lucra niciodata la reprezentante, pentru ca si acolo sunt luati pe spagi si pe pile. Mi-am schimbat distributia in service si am mers 65 mii de kilometrii cu ea nepusa la punct. Am avut un dinte pe minus sarit, asa mi-a spus mecanicul meu, care mi-a pus la punct motorul si trage acum mai bine decat in momentul in care am luat-o. Ideea e ca se gasesc mecanici buni dar iti trebuie ceva curaj, ca acolo nu prea ai garantie ca in service-uri. Dar se observa faptul ca nici in service nu ai nicio garantie, ba mai rau iti darama masina. Reprezentantele opel sunt praf toate. Numai imoresii pe mecanici si meserie mai putin.
- deleted-108570
- **
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
As vrea sa-i transmit domnului Chef zgirie brinza de la service autorizat care a privit cu scirba la motorul masinii mele si a afirmat ca "nu vezi ca e copt" iar apoi m-a luat peste polonic ca "si acum ce vrei un radiator nou original Opel, nu?" ca masina mea era doar bolnava, avea putina temperatura de la prea multa indiferenta in serviceul lor, si ca ar fi putut sa o trateze atunci cind i-au schimbat termostatul pe banii mei. Cred ca a facut toxiinfectie de la lichidul alterat.
Mie imi placeau piesele originale Opel dar acum imi dau seama ca nu mai ai nici o garantie. Pina la urma e decizia mea ce vreau, serviceul imi ofera optiuni iar eu aleg. Dupa mine pretul dublu la un produs ar putea indica faptul ca e fabricat cu mai multa atentie si chiar daca nu e asa mie mi se pare normal sa sustin "brandul" in care imi pun increderea. Nu inteleg cum ajung "bradurile" sa se asocieze cu oricine in sistem de franciza.
Ce nu a inteles domnul Chef este ca atunci cind am cumparat masina de la ei am avut o intelegere verbala: ei au grija de masina mea si eu le platesc facturile pe care mi le emit. Daca nu vor sau nu stiu sa puna diagnostice trebuiau sa nu ma mai incurce si sa imi spuna sa apelez la alt service. Oricine stie ca un service are nevoie de un inginer cu experienta care sa semneze fisele de lucru. Daca nu ai unul mai bine inchizi portile si nu incurci clientii.
M-au pacalit cu senzorul aprins de la bord ca ba e de la galeria de admisie (toata) ba de la valva, ba de la flansa de la galeria de admisie... pina la urma am platit pentru ce mi-au recomandat ei si nu au avut bunul simt sa-mi dea masina cu motorul in parametri normali dupa ce au trecut ore de manopera in factura pentru "test motor". Ei chiar nu si-au dat seama ca eu am stiut ca la interventia initiala nu au schimbat nimic ci doar au "cirpit" piesele?
Mare atentie la serviceurile astea autorizate, nu au probleme sa iti slabeasca suruburi pe la motor ca pentru apoi, mai tirziu, sa ti se aprinda martori la bord sau sa iti puna apa unde stiu ei mai bine pentru ca in citeva zile sa ti se strice bobina de inductie.
Mie imi place ca si slogan "to share is to love". Pentru ca mi-am reparat masina singur, in alta parte, dupa ce am studiat problema, si stiu ca radiatorul s-a fisurat din cauza lor, o sa va spun ce am aflat:
Nu mi-a luat mult timp sa citesc documentatii despre sistemul de racire al masinii, despre antigel, despre problemele antigelului Dex Cool postate de oameni din America si Anglia, antigel care are aceeasi compozitie chimica cu cel din Europa si chiar despre procedurile speciale de manevrare si depozitare ale antigelul in fabricele "made in EU" - in cazul in care nu sint respectate acesta isi schimba culoarea si creste aciditatea.
Acum stiu si despre problema principala pe care o induce antigelul original Dex Cool: daca ramine aer in instalatie (nu se face aerisirea - procedura care dureaza peste 15 minute), aerul accelereaza cresterea aciditatii, radiatorul se fisureaza in locuri precise si nu la intimplare.
Ideal ar fi sa nu se umble deloc la capacul de la vasul de expansiune daca nu e nevoie pentru ca oxigenul accelereaza degradarea antigelului in acid.
Trebuie urmarit doar nivelul in vas sa nu scada si atit.
In final, trebuie schimbat la cel mult 4 ani, si nu verificat anual cum ne invata manualul fara sa indice exact cum, cu un antigel care sa prezinte pe bidon toate elementele de identificare, iar daca nu le are sa ne interesam de ele.... pentru ca nu e normal sa ni se treaca pe factura antigel "rosu" iar in fisa de siguranta a produsului sa fie specificata culoarea "portocalie". O culoare neconforma poate indica un produs expirat. Cine stie ce puneti in instalatie, ceva ce se decanteaza foarte repede si va blocheaza termostatul si arcul de la capacul vasului de expansiune.
Mie imi placeau piesele originale Opel dar acum imi dau seama ca nu mai ai nici o garantie. Pina la urma e decizia mea ce vreau, serviceul imi ofera optiuni iar eu aleg. Dupa mine pretul dublu la un produs ar putea indica faptul ca e fabricat cu mai multa atentie si chiar daca nu e asa mie mi se pare normal sa sustin "brandul" in care imi pun increderea. Nu inteleg cum ajung "bradurile" sa se asocieze cu oricine in sistem de franciza.
Ce nu a inteles domnul Chef este ca atunci cind am cumparat masina de la ei am avut o intelegere verbala: ei au grija de masina mea si eu le platesc facturile pe care mi le emit. Daca nu vor sau nu stiu sa puna diagnostice trebuiau sa nu ma mai incurce si sa imi spuna sa apelez la alt service. Oricine stie ca un service are nevoie de un inginer cu experienta care sa semneze fisele de lucru. Daca nu ai unul mai bine inchizi portile si nu incurci clientii.
M-au pacalit cu senzorul aprins de la bord ca ba e de la galeria de admisie (toata) ba de la valva, ba de la flansa de la galeria de admisie... pina la urma am platit pentru ce mi-au recomandat ei si nu au avut bunul simt sa-mi dea masina cu motorul in parametri normali dupa ce au trecut ore de manopera in factura pentru "test motor". Ei chiar nu si-au dat seama ca eu am stiut ca la interventia initiala nu au schimbat nimic ci doar au "cirpit" piesele?
Mare atentie la serviceurile astea autorizate, nu au probleme sa iti slabeasca suruburi pe la motor ca pentru apoi, mai tirziu, sa ti se aprinda martori la bord sau sa iti puna apa unde stiu ei mai bine pentru ca in citeva zile sa ti se strice bobina de inductie.
Mie imi place ca si slogan "to share is to love". Pentru ca mi-am reparat masina singur, in alta parte, dupa ce am studiat problema, si stiu ca radiatorul s-a fisurat din cauza lor, o sa va spun ce am aflat:
Nu mi-a luat mult timp sa citesc documentatii despre sistemul de racire al masinii, despre antigel, despre problemele antigelului Dex Cool postate de oameni din America si Anglia, antigel care are aceeasi compozitie chimica cu cel din Europa si chiar despre procedurile speciale de manevrare si depozitare ale antigelul in fabricele "made in EU" - in cazul in care nu sint respectate acesta isi schimba culoarea si creste aciditatea.
Acum stiu si despre problema principala pe care o induce antigelul original Dex Cool: daca ramine aer in instalatie (nu se face aerisirea - procedura care dureaza peste 15 minute), aerul accelereaza cresterea aciditatii, radiatorul se fisureaza in locuri precise si nu la intimplare.
Ideal ar fi sa nu se umble deloc la capacul de la vasul de expansiune daca nu e nevoie pentru ca oxigenul accelereaza degradarea antigelului in acid.
Trebuie urmarit doar nivelul in vas sa nu scada si atit.
In final, trebuie schimbat la cel mult 4 ani, si nu verificat anual cum ne invata manualul fara sa indice exact cum, cu un antigel care sa prezinte pe bidon toate elementele de identificare, iar daca nu le are sa ne interesam de ele.... pentru ca nu e normal sa ni se treaca pe factura antigel "rosu" iar in fisa de siguranta a produsului sa fie specificata culoarea "portocalie". O culoare neconforma poate indica un produs expirat. Cine stie ce puneti in instalatie, ceva ce se decanteaza foarte repede si va blocheaza termostatul si arcul de la capacul vasului de expansiune.
- deleted-108570
- **
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Si pentru ca am primit Procesul Verbal scris de RAR la service auto Erebus (exista o lege prin care cetateanul poate sa ceara acel proces verbal de la orice insitutie care face acest lucru in "folosul" cetateanului) o sa scriu pe scurt ce scrie in el:
- desi scrie ca s-au constatat abateri de la legea 82/2000 i-a dat amenda AVERTISMENT cu alta lege.. si asta dupa ce tot am fost asigurat ca a fost amendat contraventional
- scrie negru pe alb ca autorizatia de functionare a serviceului, cu numarul xxx, e Rev. 9/13.03.2014 valabila pina la 02.2016
- nu scrie nimic despre faptul ca era cineva cu atributie de conducere in service la data reparatiei
- scrie ca mi-au fost emise facturi semnate de catre mine, una fiind datata cu 23.02.2016 (factura pe care eu nu am primit-o desi in lege se scrie ca e obligatoriu ca facturile sa fie inminate clientului, vizita mea in service cu masina a fost doar pe data de 22.02)
Asa ca... avem ce ni se ofera
- desi scrie ca s-au constatat abateri de la legea 82/2000 i-a dat amenda AVERTISMENT cu alta lege.. si asta dupa ce tot am fost asigurat ca a fost amendat contraventional
- scrie negru pe alb ca autorizatia de functionare a serviceului, cu numarul xxx, e Rev. 9/13.03.2014 valabila pina la 02.2016
- nu scrie nimic despre faptul ca era cineva cu atributie de conducere in service la data reparatiei
- scrie ca mi-au fost emise facturi semnate de catre mine, una fiind datata cu 23.02.2016 (factura pe care eu nu am primit-o desi in lege se scrie ca e obligatoriu ca facturile sa fie inminate clientului, vizita mea in service cu masina a fost doar pe data de 22.02)
Asa ca... avem ce ni se ofera