Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • flo88creative

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor! O intrebare care ma racaie:D... De cateva zile am achizitionat un autocom cdp+ si sunt curios daca,cumva printr-o minune,as putea regla ceva pe acolo(timpi,debit aer,benzina etc) sa pot stoarce cativa caluti din motorul masinii,1.8 z18xe. Am si un OPcom,daca autocom-u credeti ca nu e bun. Multumesc Twisted Evil
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
la cele pe benzina fara turbo nu prea poti face mare lucru. iti mai poti adauga din soft maxim 5-8 CP deci nu merita stresul si banii...
  • flo88creative

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2015

  • Mesaj Privat
mikyboy,ideea e daca as putea sa o fac eu,nu sa merg la cineva...adica daca se poate cu un autocom/opcom...strict din reglarea unor parametri,nu neaparat maparea ECU...
  • ionutdanica

  • Mesaje scrise: 295
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Nu poti....
  • flo88creative

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Bun...atunci daca eu maresc compresia si intarzii timpul scanteii,maresc si cantitatea de combustibil, arderea e mai puternica,...masina o sa mearga fix la fel si o sa am doar un consum ridicat? nu prea are sens... Zic asta din cauza ca am citit ieri enspe mii de topicuri unde "cica" la un benzinar poti face asta si castigi maxim 10% putere in plus...stage 1...
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Daca intarzii momentul scanteii (adica un avans mai mic) o sa ai putere mai mica , eu asa stiu . Cum vrei sa maresti compresia ?
  • flo88creative

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2015

  • Mesaj Privat
pai m-am gandit la chestia urmatoare...daca intarzii momentul aprinderii...automat pistonul urca si imi creste compresia in cilindrii...la asta adaugi o cantitate mai mare de combustibil si ar trebui sa ai...putere in plus nu?
  • ionutdanica

  • Mesaje scrise: 295
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Te complici aiurea , chestiile astea le faceam acum 10 ani la scutere....nu are rost sa investesti bani in acel motor.
  • flo88creative

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Ionut, eu nu vreau sa bag bani...eu mi-am luat testerele alea si eram curios daca poti face ceva smecherii de genu cu el...si daca chiar pot supraalimenta motorul fara a schimba piese in el...e fix-pix 10%...da macar e! Probabil exista riscul sa stric ceva da nu e aia buba...ideea in sine ma intereseaza daca e plauzibila...
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Interfetele tale doar citesc parametri , nu scriu si flash . Nu e corect cum aplici tu teoria de putere marita . Daca dai scanteia mai tarziu , deja pistonul incepe sa coboare cand se aprinde amestecul -> pierdere de putere . Iar dupa asta o sa iti creasca temperatura gazelor de evacuare -> probleme la supape etc .
Amestecul nu arde instantaneu , de aceea avem avans la aprindere , a.i. sa folosim cat mai mult presiunea creata prin ardere .
Iar cu timpii de injectie ,nu poti sa adaugi pur si simplu o constanta si oricat de mult .
  • flo88creative

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Am sa mai piscalesc zilele astea Marius sa vad daca reusesc sa citesc datele din calculatorul masinii, ca am observat ceva optiuni la interfata unde era ceva read/write...Ce spui tu are inteles,cand imi imaginez cum functioneaza pistonul/compresia/aprinderea/evacuarea....inseamna ca de altundeva se poate adauga acel 10%....nu imi convine editarea hartii din flash,speram ca se poate ceva mai simplu...filtrul de aer l-am schimbat cu unul sport,sincer se simte mai bine motorul...dar nu inteleg atunci de unde scot baietii aia ce iti iau 300 euro acei 10% putere in plus(in 30 minute cu un tester) si eu nu pot singur...(-_-)
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Nu e imposibil sa reusesti , dar vei pierde multe nopti citind pe forumuri ( de afara , nu te astepta sa iti spuna cineva pe aici ) .
Putere obtii numai si numai daca (re)scrii flashul . Nu ai optiuni ca la ABS : present/ not present etc .
Ca sa ai putere mai multa o sa ii dai un AFR un pic , dar numai un pic, mai bogat .
http://www.endtuning.com/afr.html
Citeste si despre cifra octanica , ce inseamna ea . Gasesti pe e-automobile.ro .
Cat despre aprindere , se incearca marirea avansului , in nici un caz micsorare .
Uite cum arata o harta :


L edit
Am uitat sa specific , ai mai multe harti de modificat pt fiecare .
  • flo88creative

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc mult Marius, am sa ma documentez mai mult si poate,poate fac ceva:X...Cat despre benzina, sincer 99 isi face simtita diferenta,cel putin pe motorizarea mea...pentru 50 de bani in plus nu ma deranjeaza...SE SIMTE! o sa bag nasul si pe mapari, de ciuda ca la noi nimeni nu prea da un sfat ceva, o idee, o lectie, etc..Adevarul e ca nu are rost sa iti dai talentul pomana, dar macar sa incerci sa faci pe altul sa vrea sa invete, e o chestie;). Mersi inca odata!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Vezi deja ai inceput sa inveti tainele mecanicii ..... cea mai buna sursa de informatie este cea cautata de tine.
  • ionutdanica

  • Mesaje scrise: 295
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Atentie cu mapatul nu e o joaca pentru copii...mai bine apelezi la cineva care face acest lucru de ceva timp....
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ai putea incerca sa mai dai putin jos din chiulasa. Asa se micșoreazã camera de ardere. Singura problema: cat sa dai, pt a obtine efectul dorit. Teoretic este viabil. Am vazut o si testatã pe "discovery" la emisiunea "pasionați de motoare" sau ceva de genul.
Tipul a dat 1.5mm si a castigat undeva la 30%crestere de putere. Dar ce se intampla pe termen lung, nu poti ști.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Daca iei din chiulasa , sa zicem 1mm , faptul ca axele cu came se aproprie de vibrochen cu 1mm , nu afecteaza fazarea distributiei ? Eu cred ca da .
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Colegii stati linistiti cei de la Opel au ajuns din proiectare la limita detonatiei,nu faceti dintr-un motor si asa problematic unul si mai problematic,motorul asta poate fi modificat usor la avansul deschiderii pe admisie putine cunostinte si un biax ,poate fi remapat ceva mai scump restul taiat tobe,aruncat filtru ....cam asta e de bani putini.Oricum nu mai scapati de benzina super-plus toata viata.
Varianta subtierii chiulasei lasati-o ca si-au mai distrus si altii motoarele inaintea voastra.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Mi se pare foarte putin sa afecteze cu ceva. Ca sa conteze, ar trebui ca axa cu care sa nu mai cadã la punct. Asta înseamnã se se apropie/decaleze cu mai mult de un dinte.
Poate e cineva cu experienta practica sa ne lumineze.
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Din posturile anterioare ale colegului @mecaNIK se pare ca are destula experienta practica.
Eu cred ca este corect ceea ce a scris.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR