adrian13
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2015
- Mesaj Privat
Salut , nou posesor al unui g din 2001 . De aproximativ o luna am o problema cu acest cod (p1230) . Am tot citit pe forum si nu am gasit rezolvarea.
Masina merge , insa face figuri cateodata(nu vrea sa porneasca) mai ales cand motorul este cald . Mentionez ca la rece porneste la sfert.... la cald porneste foarte rar si cand nu porneste scot releele si le schimb intre ele , o las 10 min sa se raceasca si o ia ... dar nu mereu.
Am fost la un mecanic mi-a zis ca am incurcat-o ca e ECU.. a desfacut el ECU a vazut ca nu are nimic si la pus la loc .. m-a chemat inapoi am luat masina si in ziua aia a mers , sustinand ca aveam un pin desfacut si l-a lipit el ...
Acum nu stiu ce sa ii mai fac...ma puteti ajuta ?
Masina merge , insa face figuri cateodata(nu vrea sa porneasca) mai ales cand motorul este cald . Mentionez ca la rece porneste la sfert.... la cald porneste foarte rar si cand nu porneste scot releele si le schimb intre ele , o las 10 min sa se raceasca si o ia ... dar nu mereu.
Am fost la un mecanic mi-a zis ca am incurcat-o ca e ECU.. a desfacut el ECU a vazut ca nu are nimic si la pus la loc .. m-a chemat inapoi am luat masina si in ziua aia a mers , sustinand ca aveam un pin desfacut si l-a lipit el ...
Acum nu stiu ce sa ii mai fac...ma puteti ajuta ?
- Geo30
- **
- 117 mesaje
- din 02 Mar 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Suceava
Geo30
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2012
- Mesaj Privat
adrian13
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2015
- Mesaj Privat
- Geo30
- **
- 117 mesaje
- din 02 Mar 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Suceava
Geo30
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2012
- Mesaj Privat
adrian13
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2015
- Mesaj Privat
- Geo30
- **
- 117 mesaje
- din 02 Mar 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Suceava
Geo30
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2012
- Mesaj Privat
adrian13
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2015
- Mesaj Privat
- Geo30
- **
- 117 mesaje
- din 02 Mar 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Suceava
Geo30
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2012
- Mesaj Privat
aceeasi problema am avut si eu , asa ca-ti spun din patite, poti sa schimbi si 10 relee problema este din ecu . Ca sa rezolvi mai romaneste pune releul pe direct , singurul inconvenient este ca in caz de accident pompa ramane cuplata permanent adica nu-ti taie benzina , si sa nu lasi contactul pus cand motorul este oprit . Eu circul de trei ani asa .
adrian13
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2015
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
ECU si EGR-ul este boala lui Z16XE - eu unul sunt patit cu el.
P1230 - ECU mufa "K" pin 16 sau Mufa "M" pini 47, 48, 64 - la unul din pini aceste ai lipituri reci desfacut si vazut cel mai probabil la pin 16 prin el actioneaza ecu releul cu masa.
Verifica si daca ai masa pe carcasa la ECU trage un fir cu masa de la baterie (-) pe carcasa la ECU.
Sau o sudura lita din ECU... de pe care ECU isi ia masa de pe carcasa.
Pe direct eu unul inteleg buton cu intrerupator intre 30 si 87 se renuta la releu.
Doar pentru proba faci punte cu o sarma intre 30 si 87 - nu permanet circuitul acesta alimeteaza si altele... de asta spun de intrerupator.
Sau alt ECU + Masa pe carcasa + "Patura Fibra Ceramica" sub el.
Sper sa iti fie de folos.
PS: Cand pornesti la cald electromotorul invarte se aude... daca nu invarte poate fi carbuni din el se schimba carbuni.
Dar fiind eroare nu cred sa fie el.
P1230 - ECU mufa "K" pin 16 sau Mufa "M" pini 47, 48, 64 - la unul din pini aceste ai lipituri reci desfacut si vazut cel mai probabil la pin 16 prin el actioneaza ecu releul cu masa.
Verifica si daca ai masa pe carcasa la ECU trage un fir cu masa de la baterie (-) pe carcasa la ECU.
Sau o sudura lita din ECU... de pe care ECU isi ia masa de pe carcasa.
Pe direct eu unul inteleg buton cu intrerupator intre 30 si 87 se renuta la releu.
Doar pentru proba faci punte cu o sarma intre 30 si 87 - nu permanet circuitul acesta alimeteaza si altele... de asta spun de intrerupator.
Ca solutie provizorie pana crapa indepartezi ECU de motor + Pui masa pe carcasa la ECU si vezi daca mai face asa.
Daca nu mai face poti pune sub ECU "Patura Fibra Ceramica" [13mm - o poti pune in doua si ai 26mm si presat sub ECU va fi 14mm) sau ei de 25mm] - gasesti pe la semine vezi pe net sau in zona ta.
Cu "Patura Fibra Ceramica" nu cred ca se mai dilata/contracta sudurile/litele de la pini care sunt din aluminiu.
Lipiturile reci cred ca apar de la temperatura motorului care este atinsa la un moment dat in timp in mers, si in timp lita de aluminiu prin dilatare/contractare + vibratia motorului = va afecta usor sudurile de pe placa sau de pe pin.
http://www.youtube.com/watch?v=lghlDdopPR8
Dilatare termica aluminiu (metale) imagineaza-ti o sudura 14 ani de dilatari/contractari unde crezi ca va ajunge + vibratiea ei.
Schimbarea pozitiei ECU si EDU (calculator injectie)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=88390 - cat de curand o sa pun niste poze cu "Patura Fibra Ceramica" sub ECU
Daca nu mai face poti pune sub ECU "Patura Fibra Ceramica" [13mm - o poti pune in doua si ai 26mm si presat sub ECU va fi 14mm) sau ei de 25mm] - gasesti pe la semine vezi pe net sau in zona ta.
Cu "Patura Fibra Ceramica" nu cred ca se mai dilata/contracta sudurile/litele de la pini care sunt din aluminiu.
Lipiturile reci cred ca apar de la temperatura motorului care este atinsa la un moment dat in timp in mers, si in timp lita de aluminiu prin dilatare/contractare + vibratia motorului = va afecta usor sudurile de pe placa sau de pe pin.
http://www.youtube.com/watch?v=lghlDdopPR8
Dilatare termica aluminiu (metale) imagineaza-ti o sudura 14 ani de dilatari/contractari unde crezi ca va ajunge + vibratiea ei.
Schimbarea pozitiei ECU si EDU (calculator injectie)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=88390 - cat de curand o sa pun niste poze cu "Patura Fibra Ceramica" sub ECU
Sau alt ECU + Masa pe carcasa + "Patura Fibra Ceramica" sub el.
Sper sa iti fie de folos.
PS: Cand pornesti la cald electromotorul invarte se aude... daca nu invarte poate fi carbuni din el se schimba carbuni.
Dar fiind eroare nu cred sa fie el.
adrian13
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2015
- Mesaj Privat
adrian13
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2015
- Mesaj Privat
Mai am o intrebare .. Din cate am citit aceasta eroare are legatura cu pompa de benzina ... Este posibil cumva pe circuitul conductelor de benzina sa fie vre un furtun sparta si sa traga aer? Sau ceva de genul? Mentionez ca acum o luna aproximativ mi s-a spart un furtun de benzina pe la motor si m a ajutat sa l fac un mecanic din spatele blocului care a taiat din furtun si a pun o conducta unisens si a prinso cu coliere ... Am observat ca atunci cand motorul este cald mereu am scurgeri de benzina pe acolo..
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Mai precis eroarea are legatura cu releul pompei de benzina nu cu pompa propriu-zis.
ECU comanda pompa prin intermediul unui releu. Plus are pe pinul 86 si ECU comanda minusul pe pinul 85 inchizand contactul normal deschis 30-87 pompa de benzina pornind.
Daca ECU nu da acel minus contactul normal deschis 30-87 ramane deschis si pompa de benzina nu porneste.
Ca sa verifici asta se leaga cu un fir pinul 85 la masa masinii ( la caroserie sau la alt punct de masa ) . PROVIZORIU ....pentru ca ti-a fost explicat ca in caz de accident pompa ramane cuplata permanent adica nu-ti taie benzina , si sa nu lasi contactul pus cand motorul este oprit.
In concluzie daca faci modificarea cu pinul 85 la masa si totul merge normal este clar ca ECU trebuie reparat.
ECU comanda pompa prin intermediul unui releu. Plus are pe pinul 86 si ECU comanda minusul pe pinul 85 inchizand contactul normal deschis 30-87 pompa de benzina pornind.
Daca ECU nu da acel minus contactul normal deschis 30-87 ramane deschis si pompa de benzina nu porneste.
Ca sa verifici asta se leaga cu un fir pinul 85 la masa masinii ( la caroserie sau la alt punct de masa ) . PROVIZORIU ....pentru ca ti-a fost explicat ca in caz de accident pompa ramane cuplata permanent adica nu-ti taie benzina , si sa nu lasi contactul pus cand motorul este oprit.
In concluzie daca faci modificarea cu pinul 85 la masa si totul merge normal este clar ca ECU trebuie reparat.
adrian13
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2015
- Mesaj Privat
narcis10
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2016
- Mesaj Privat
Geo30 a scris:aceeasi problema am avut si eu , asa ca-ti spun din patite, poti sa schimbi si 10 relee problema este din ecu . Ca sa rezolvi mai romaneste pune releul pe direct , singurul inconvenient este ca in caz de accident pompa ramane cuplata permanent adica nu-ti taie benzina , si sa nu lasi contactul pus cand motorul este oprit . Eu circul de trei ani asa .
zi.mi te rog cum l.ai pus pe direct? Sunt sigur ca ar fi de folos multora!