ady20
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Va rog sa ma ajutati cu un sfat in legatura cu o problema cu care ma confrunt la H-ul meu. Am schimbat arcurile pe fata deoarece erau rupte la baza, iar de atunci in momentul in care virez stanga se aude un "CARRRT" asa cum spunea un coleg mai sus, un scartait, ceva care freaca. Zgomotul se aude doar la viraj stanga, cel mai tare se aude in momentul in care trec peste o denivelare cu roata virata stanga dar se aude cu o intensitate mai redusa chiar si atunci cand franez in linie dreapta datorita balansului caroseriei. La viraj dreapta nu se aude nimic. Studiind arcul din stanga, am observat ca este foarte apropiat de oala, partea dinspre bord. Practic am bagat o sfoara de aprox 1 mm grosime intinsa si ramane blocata intre arc si oala. In partea dreapta distanta dintre arc si oala este mult mai mare, de aproximativ 1 - 2 cm de jur imprejur. Mecanicul care a schimbat arcurile a spus ca este rulmentul de la flansa din stanga. Este posibil insa ca sursa zgomotului sa fie arcul care freaca de caroserie(oala) atunci cand virez stanga? Daca ar fi rulmentul, nu ar trebui sa faca zgomot indiferent de directia in care virez?
Va rog sa ma ajutati cu un sfat in legatura cu o problema cu care ma confrunt la H-ul meu. Am schimbat arcurile pe fata deoarece erau rupte la baza, iar de atunci in momentul in care virez stanga se aude un "CARRRT" asa cum spunea un coleg mai sus, un scartait, ceva care freaca. Zgomotul se aude doar la viraj stanga, cel mai tare se aude in momentul in care trec peste o denivelare cu roata virata stanga dar se aude cu o intensitate mai redusa chiar si atunci cand franez in linie dreapta datorita balansului caroseriei. La viraj dreapta nu se aude nimic. Studiind arcul din stanga, am observat ca este foarte apropiat de oala, partea dinspre bord. Practic am bagat o sfoara de aprox 1 mm grosime intinsa si ramane blocata intre arc si oala. In partea dreapta distanta dintre arc si oala este mult mai mare, de aproximativ 1 - 2 cm de jur imprejur. Mecanicul care a schimbat arcurile a spus ca este rulmentul de la flansa din stanga. Este posibil insa ca sursa zgomotului sa fie arcul care freaca de caroserie(oala) atunci cand virez stanga? Daca ar fi rulmentul, nu ar trebui sa faca zgomot indiferent de directia in care virez?
- fullrespect
- **
- 441 mesaje
- din 14 Nov 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
fullrespect
- Mesaje scrise: 441
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2011
- Mesaj Privat
Am avut fix aceeaºi problemã dupã schimbarea amortizoarelor, fãrã a schimba ºi rulmenþii + flanºele care vizual arãtau bine. Zgomotul provine de la arc, acesta freacã caroseria datoritã faptului cã are o poziþie uºor nefireascã din cauza uzurii rulmenþilor ºi flanºelor. La mine fãcea urât ori de câte ori coboram o bordurã, nu neapãrat cu viraj maxim.
Rezolvare sigurã: schimbã flanºele ºi rulmenþii. Ciudat e cã la mine cu amortizoarele vechi nu aveam aceastã problemã.
Rezolvare sigurã: schimbã flanºele ºi rulmenþii. Ciudat e cã la mine cu amortizoarele vechi nu aveam aceastã problemã.
ady20
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2011
- Mesaj Privat
Multumesc mult pentru raspuns fullrespect. Inteleg ca pozitia ansamblului arc - amortizor nu se poate regla din bascula sau flansa, ci se schimba(in rau ) doar atunci cand se uzeaza rulmentul si flansa. In cazul meu crezi ca trebuie sa schimb rulmentul si flansa pe ambele parti sau doar pe stanga unde am problema? Dupa ce le schimb, avand in vedere ca am inlocuit si arcurile, ar trebui sa refac geometria la directie?
- fullrespect
- **
- 441 mesaje
- din 14 Nov 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Prahova
fullrespect
- Mesaje scrise: 441
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2011
- Mesaj Privat
Nu am încercat în niciun fel sã mai reglez poziþia arcului, nici nu ºtiu concret dacã se poate. Era clar cã flanºele ºi rulmenþii au uzurã (plus cã la mine începuse sã batã uºor flanºa dreaptã), nu m-am mai complicat ºi am schimbat flanºele ºi rulmenþii pe ambele pãrþi, ca sã fie treaba completã. Acum maºina se comportã ca nouã, arcul are poziþia normalã ºi suspensia este silenþioasã.
Nu ºtiu ce sã zic legat de geometrie, eu nu am refãcut-o dupã aceastã operaþiune ºi maºina nu trage deloc stânga/dreapta, unghiurile par ok.
Nu ºtiu ce sã zic legat de geometrie, eu nu am refãcut-o dupã aceastã operaþiune ºi maºina nu trage deloc stânga/dreapta, unghiurile par ok.
ady20
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2011
- Mesaj Privat
Un alt simptom pe care am uitat sa-l mentionez este directia imprecisa. Masina nu trage intr-o parte anume dar, uneori, in functie de drum se duce in stanga sau dreapta chiar daca tin volanul drept si se simte un joc anormal. Geometria a fost facuta anul trecut iar alte probleme nu sunt la trenul de rulare pentru ca masina a fost verificata. Aceste simptome ar putea fi tot de la rulmenti si flanse?
- vlad-OPC
- ****
- 1,073 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,073
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
ady20
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2011
- Mesaj Privat
Salutare,
Am cam rezolvat problemele cu care ma confruntam initial dar se pare ca au aparut altele. La recomandarea mecanicului am schimbat flansa si amortizorul doar pe partea stanga. Arcul atingea de caroserie, mai exact de un surplus de mastic ce a fost indepartat de mecanic si astfel s-a mai creat un spatiu de aproximativ 2-3 mm. In urma schimbarii flansei si a rulmentului, pozitia arcului nu prea s-a corectat, cel putin nu se observa mare lucru, dar prin indepartarea acelui mastic, arcul nu mai freaca de oala. Am observat ca dupa schimbarea pieselor fenomenul de directie instabila, desi era inca prezent, era mai diminuat, iar directia era putin mai ferma, volanul se invartea mai greu. Dupa aceasta am schimbat si cauciucurile pe fata cu unele noi, iar de atunci directia a devenit precisa, doar ca tragea foarte usor stanga daca luam mana de pe volan, asa ca am fost sa fac geometria.
Prima data au zbarcit-o, in sensul ca dupa ce am luat masina statea volanul destul de mult inclinat in dreapta ca sa tina directia si mai venise un baiat cu aceeasi problema tot dupa ce facuse geometria la ei. Au dat un reset la calculator, au bagat-o din nou si a doua oara a iesit ceva mai bine, dar tot mai sta volanul cativa mm inclinat dreapta si masina trage usor stanga. Dupa cateva zile am fost iar, au schimbat rotile fata intre ele, au refacut geomatria care era aproape perfecta dupa aparatura lor, dar cam acelasi rezultat: masina trage usor stanga si volanul trebuie tinut 2-3 mm inspre dreapta pt a tine directia. Inainte de a face geometria volanul era centrat perfect si parca tragea si mai putin stanga. Deocamdata cred ca o las asa ca m-am cam saturat de service-uri, sper sa nu imi strice cauciucurile pe fata. Cei de la service spun ca o sa-si revina dupa ceva km,pana se mai aseaza arcurile pe care le-am schimbat, dar nu sunt foarte convins. O solutie ar fi sa ma duc in alta parte pentru verificare geometrie, deocamdata mai stau putin sa vad cum se mai comporta.
Am cam rezolvat problemele cu care ma confruntam initial dar se pare ca au aparut altele. La recomandarea mecanicului am schimbat flansa si amortizorul doar pe partea stanga. Arcul atingea de caroserie, mai exact de un surplus de mastic ce a fost indepartat de mecanic si astfel s-a mai creat un spatiu de aproximativ 2-3 mm. In urma schimbarii flansei si a rulmentului, pozitia arcului nu prea s-a corectat, cel putin nu se observa mare lucru, dar prin indepartarea acelui mastic, arcul nu mai freaca de oala. Am observat ca dupa schimbarea pieselor fenomenul de directie instabila, desi era inca prezent, era mai diminuat, iar directia era putin mai ferma, volanul se invartea mai greu. Dupa aceasta am schimbat si cauciucurile pe fata cu unele noi, iar de atunci directia a devenit precisa, doar ca tragea foarte usor stanga daca luam mana de pe volan, asa ca am fost sa fac geometria.
Prima data au zbarcit-o, in sensul ca dupa ce am luat masina statea volanul destul de mult inclinat in dreapta ca sa tina directia si mai venise un baiat cu aceeasi problema tot dupa ce facuse geometria la ei. Au dat un reset la calculator, au bagat-o din nou si a doua oara a iesit ceva mai bine, dar tot mai sta volanul cativa mm inclinat dreapta si masina trage usor stanga. Dupa cateva zile am fost iar, au schimbat rotile fata intre ele, au refacut geomatria care era aproape perfecta dupa aparatura lor, dar cam acelasi rezultat: masina trage usor stanga si volanul trebuie tinut 2-3 mm inspre dreapta pt a tine directia. Inainte de a face geometria volanul era centrat perfect si parca tragea si mai putin stanga. Deocamdata cred ca o las asa ca m-am cam saturat de service-uri, sper sa nu imi strice cauciucurile pe fata. Cei de la service spun ca o sa-si revina dupa ceva km,pana se mai aseaza arcurile pe care le-am schimbat, dar nu sunt foarte convins. O solutie ar fi sa ma duc in alta parte pentru verificare geometrie, deocamdata mai stau putin sa vad cum se mai comporta.
- corsaccc11
- *
- 1 mesaje
- din 25 Feb 2016
- Corsa 2002 Z12xe
- Bucuresti
corsaccc11
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2016
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Daca trage stanga ori dreapta este exclus sa nu se uzeze cauciucurile neuniform,asta o sa vezi in timp si pe banii tai,instabilitatea pe drum drept ,ori probleme cu bucsaraia fata si permite prin modificarea geometriei impresia ca joaca stanga dreapta si trebuie corectat mereu din volan ori unghiurile prea inchise,sau putin din amandoua,singurul pericol este in cazul unei franari violente la viteze mari,vei trai niste senzatii nemaipomenite.
Daca instabilitatea este deranjanta rezolv-o ,ti-am spus cam cum stau lucrurile.
Daca instabilitatea este deranjanta rezolv-o ,ti-am spus cam cum stau lucrurile.
- skipero
- **
- 467 mesaje
- din 13 Feb 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Ilfov
skipero
- Mesaje scrise: 467
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2011
- Mesaj Privat
BSoryn871
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2005 18zxe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2018
- Mesaj Privat