Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Salut. Pe mine ma dispera aburitul geamurilor. Parca sunt in Delta, nu face fata decat ventilatia la 3 daca ploua afara. Incredibil! Am banuit recircularea aseara si apasand butonul, nu se aprinde. Acum mi-am adus aminte ca la un alt Opel nu functiona recircularea pe poziția parbriz. O sa testez cand ajung la masina daca pe alta pozitie se aprinde ledul. Va rog frumos sa ma indrumati.
Din punctul meu de vedere, daca era pe pozitia parbriz si se aplica legea" se dezactiveaza automat recircularea pe aceasta poziție", rezulta ca a ramas blocata pe inchis....de aici aburirea generoasa, bãnuiesc.
Skip ads

  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Nu mai pot reedita. Am verificat butonul de recirculare si se aprinde in afara de pozitia parbriz, asa cum banuiam. Rezulta ca ma confrunt cu o problema la clapeta recirculare. Voi verifica saptamana aceasta si probabil o voi face sa stea deschisa.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Georgius si la mine se stinge becul cand este directionat aerul pe parbriz. Am verificat si la o alta masina si se intampla la fel cred ca asa este normal. Legat de aburit parbrizul incearca mai intai sa schimbi filtrul de polen.
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Eu nu as crede nici in ruptul capului ca filtrul de polen poate aburi geamurile. Cu butonul ma lamurisem dimineata cand a confirmat testul. In plus e clar ca activând dezactivand recircularea, nesimtindu-se nicio diferenta de putere, clapeta nu funcționeazã, corect?
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Am demontat in aceasta seara torpedoul cu o cheie torx din cele 4 șuruburi si am vãzut, asa cum banuiam, clapeta cazuta dintr-o parte, motorul tragand majoritatea volumului de aer din interior. Am cautat chei pentru a desface turbina dar nu am gasit. Nu mi s-a potrivit nici 5 nici 6 tubulara/fixa. M-am dat batut dupa vreo 10min de incercat/cautat cheie. Poate aflu de pe acest forum ce cheie s-a potrivit la colegi. Vãzând ca nu gãsesc, am ales sa improvizez ceva pentru a sta clapeta deschisa pentru aerul de afara. Am luat o tablita si i-am dat o gaura la un capat iar la celalalt am indoit-o ca pe un carlig. Am agata clapeta de jos si am tras-o atat spre mine cat si in sus pentru a sta cat mai fix inchisa. Apoi cu cateva coliere am prins-o de grilaj. Ma deranjeaza acum, ca pana sa umblu parca nu am auzit, motorasul ce invarte cam 6-7 sec de cate ori pun contactul.
  • DB09RGD

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Salutare

Am avut aceeasi problema ca si voi. Am fost la servis si mare lucru nu am rezolvat. Am dat peste un electrician care mi-a zis ca a schimbat la cateva opeluri ansamblul de recirculare aer. Mi-a recomanda sa cumpar tot ansamblul (250LEI original GM), nu doar clapera (de la dezmembrari 20LEI). Se pare ca cei de la DELPHI au remedia problema prin adaugarea a 2 limitatoare (nu electronice) pe corpul carcasei si pe tija motorasului dupa cum se vede in poze. Singura problema este ca trebuie inlocuita vechea tija a motorasului cu cea noua; in poze se poate observa cum se procedeaza pentru inlocuire. Pentru a scoate vechea tija trebuie sa confectionati 2 tablite (din material foarte dur. eu am folosit o panza de bomfaier) de 2mm latime ascutite in cap si sa le introduceti in gaurile pinionului pentru a apasa pe clipsurile tijei albe.

Atentie mare la clemele capacului.


  • Rusu23

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut ! Am si eu o problema cu aceasta clapeta. Iarna aceasta m-am trezit ca mi se aburesc geamurile in prostie , mai ales cand acctionez butonul de dezaburire.

Am dat torpedoul jos si am vazut ca aceea clapeta e un pic lasata si trage aerul din interior.

Probabil voi alege metoda folosita de Georgius , dar imi puteti spune de ce nu se aude, nu se intampla nimic cand apas pe butonul de recirculare? El se aprinde , dar nu pare a invarti in gol , nu se intampla nimic.

Este posibil sa fie clapeta intreaga si motorasul acela dus?
  • DB09RGD

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Salut

Nu stiu daca motorasul are siguranta dar poti verifica daca mufa de alimentare este bagata in el.
  • Rusu23

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2013

  • Mesaj Privat
DB09RGD - Are o mufa cu doua fire care se incapataneze sa iasa ( nici nu am insistat mult ) .
Normal cand apas pe buton nu tre sa invarta in gol? Nu se aude absolut nimic cand apas pe el .

Stie un coleg daca are o siguranta, ceva?
  • DB09RGD

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Nu forta mufa. Are un clips. Normal trebuia sa se auda un sunet de motoras.
  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Doamne ajuta cu clubul opel!

M-am luminat acuma.
Toata iarna am facut sauna. Pe treapta a 4-a la ventilator, ma descurcam cat de cat in trafic, parbrizul ramanea putin aburit la margini, iar geamurile laterale au ramas aburite partial in fata si total in spate.

Cu AC pornit se dezaburesc complet, dar mi-e de consum.

Si tot stand pe dezaburire, am crezut initial ca motorasul a murit, insa dupa ce am citit mai sus, am fugit la masina si intr-adevar, se stinge becul la butonul reciclare, cand aerul e pe parbriz. Cu toate ca se aprinde in celelate pozitii, nu aud sa functioneze ceva...

Am schimbat in toamna filtrul de polen si acum banuiam ca s-a intamplat ceva cu recircularea aerului si asa am ajuns aici, caci ultimul drum l-am facut pe noapte si a fost un cosmar, zona dezaburita de parbriz tot nu era uscata si reflexia farurilor din fata m-au obosit ingrozitor.

Din discutiile de mai sus inteleg ca daca merg intr-un service oarecare (nu opel) nu am nici o sansa sa rezolv ceva.

Se ofera cineva sa ma ajute sa reconditionez/ sa cumpar si sa schimb tija asta buclucasa? Mi-e dor de geamurile uscate!

Multumesc,
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Eu am reparat-o si a cedat, i-am dat pace intr-un mod mai pasnic: 2 gauri in clapeta, treci o sfoara subtire prin acele gauri (plasticul e subtire, cu o sula de croitorie una doua se face gaura) si legi clapeta de grilajul din plastic, decuplezi recircularea si ai rezolvat problema aburirii. Asta este metoda saracului, metoda bogatului fiind: cumperi noul kit imbunatatit si apelezi la un service sa ti-l schimbe, daca ai peste 1.60 si degete groase ai sa vezi ca merita acel 100 de lei cheltuitit pe manopera.
PS: se poate face si cu o singura gaura, dai gaura, treci sfoara, faci un nod pe partea opusa clapetei si legi sfoara de grilaj, iar la final decuplezi motorasul. Treaba partial rezolvata, scapi toata toamna, iarna, primavara+ploile de vara de aburire dar renunti la recirculare vara sau daca nu ai alte prioritati cumperi kit-ul nou si manopera.
  • pitbullu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2005 1.9DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salut! Exista cineva in bucuresti dispus sa-mi rezolve si mie problema cu clapeta/motorasul de recirculare la un Signum? Contra cost evident! Smile
  • pitbullu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2005 1.9DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Nimeni?
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
S-ar parea ca nu, nu prea ai ce rezolva. Cea mai buna metoda e schimbatul clapetei cu versiunea imbunatatita.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salutare,

Mi-am reparat si eu clapeta rupta folosind jumate de tub de superglue Smile Ca sa limitez cuplul servomotorului am inseriat o rezistenta de 3W cu valoarea de 150 ohmi pe circuitul de alimentare, in interiorul servomotorului (am taiat cablajul si am lipit rezistenta de o parte si de alta)
Pentru cei interesati am atasat poze, sper sa fie utile:


  • none
  • *
  • 1 mesaje
  • din 03 Aug 2016
  • Zafira 2008 Z19DT
  • Bucuresti
  • none

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Salutare colegi,
Aceasta problema este prezenta si la Zafira B?
Multumesc.
  • georgescualin

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut. Astazi am desfacut si eu clapeta de recirculare pentru ca era rupta. Am reusit sa o lipesc dar inainte sa o montez inapoi, am testat motorul sa vad in ce pozitie trebuie sa asamblez totul inapoi. Si aici am intampinat o problema..la actionarea butonului, am vazut ca axul face 2 intoarceri si 3 sferturi. Si in mod normal, acel ax ar trebui sa aibe o cursa de vreo 90 de grade. Are cineva idee de la ce este? Am citit mai sus ca acel motoras se recalibreaza. Exista posibilitatea ca la mine sa nu fie motorasul calibrat ? Intreb pentru ca nu imi dau seama ce se poate calibra la el. Am desfacut cutia motorului si nu exista microintrerupator de detectare a capatului de cursa. Este doar un motoras de curent continuu si 3 roti dintate.
  • supersonic20_05

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Aceeiasi prolema o am si eu. Dupa ce am lipit clapeta am facut o proba cu motorasul demontat si cand pun contactul motorasul face cam 3 ture fara sa conteze in ce pozitie era inainte, cand iau contactul ramane pe loc adica nu revine la pozitia initiala. Iar cand dau comanda din buton la fel face cam 3 rotatii dar cand anulez comanda face 3 rotatii inapoi. Totusi motorasul are o putere mare cam greu il tii cu mana. Daca l-as monta inapoi ar rupe clapeta la prima comanda.
  • nikusor30

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2015

  • Mesaj Privat
daca e rupta clapeta aia si ramane deschisa este posibil ca acest lucru sa fie cauza caldurii insuficiente in habitaclu ?
ma gandesc ca aeroterma baga aer rece de afara combinat cu caldura si asta ar fi cauza zic eu ?
stie cineva ?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR