Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • shoggy

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Da,e cam obscura poza. A fost pe graba si nici nu prea am avut cu ce face poza.,Insa ma gandesc ca e singura chestie care seamana cu o sonda in capul careia intra o mufa,asezata sub distributie (in partea stanga cum te uiti din fata motorului,jos). Ce componenta sa fie aia?
Skip ads

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@shoggy. Poate pe aceste poze puteti indica pe unde pierdeti
  • florinro

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
radutzzu18 a scris:
florinro a scris:Bunã, am schimbat și eu azi radiatorul, cu unul nou (ava), 3 probleme am însã, pe la robinetul de golire picura, sus unde intra un furtunas subțire curge destul de bine (acolo o sa pun un colier cu strangere) și mocheta la șofer e umedã. Masina astra g 1.7 CDTI. Nu-mi explic de ce am mocheta umeda. Ce s-ar fi putut întâmpla....

La robinetul de golire ar trebui sa ai o garnitura pe care probabil ai pierdut-o. Iar cu mocheta cu siguranta iti intra apa pe la oringurile de la caloriferul de racire. Si eu am patit la fel, pana sa schimb antigelul nu intra,dar dupa ce l-am schimbat a început sa intre si sa ude mocheta.


Garnitura lipsea, radiator nou, bineînțeles ca n-am verificat înainte.... S-a rezolvat
  • radutzzu18

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Si cu mocheta? Ai schimbat oringurile?
  • shoggy

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Cred ca ce e incercuit e de vina. Altceva asemanator ,acolo si la nivelul ala nu cred ca mai este.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Deci senzorul acela este - Oil pressure switch (Senzor presiune ulei Cod piesa: 1252570) el nu are treaba cu antigelul doar cu pompa de ulei.
http://workshop-manuals.com...move_and_install/
http://www.partsbase.org/op...ch/#p-ope-1252570

- Deci daca ai antigel prin zona aceea verifici tot furtunul de sus care pleaca din stutul termostat pana in clapeta acceleratie.
- Verifici marginea la garnitura de chiuloasa.
- 95% Pompa de apa cel mai probabil daca primele doua nu sunt. - daca te uiti la a doua poza postata de tine vezi unde este pompa deci cred ca de acolo iti vine antigel.
http://www.youtube.com/watch?v=rTB46UNoxeM - o sa o vezi in video unde este pompa de apa.

Daca este sa schimbi distributia comanzi in service ca sa ai garantie:
- Curea distributie - ContiTech sau Gates
- Set Role INA
- Pompa apa HEPU - vezi ca sunt doua modele pentru Z16XE comanda in service OK.
- Simering ax cu came - 2 buc
- Simering arbore cotit - 1 buc
Optional: - Antigel Hepu G12 diluat 1:1 (Antigel concentrat 3l, Diluat cu 3L de apa distilata = 6L Diluat)
Simeringurile in timp vor ceda si ele asa ca schimba-le daca umbli la distributie.

Poate este ulei si tu spui ca este antigel - vezi ce este ca sa nu desfaci degaba la distributie cam costa.
  • S3rG3nt

  • Mesaje scrise: 508
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2008

  • Mesaj Privat
revin cu update la problema mea,dupa ce am schimbat doua busoane la vasul de expansiune...am facut un drum Galati-Tecuci-Tg Secuiesc-Brasov-Campulung si retur...si totul a fost ireal de bine...nu furtune exagerat de presurizate,nu antigel pierdut...Cred ca problema mea a fost rezolvata...
  • shoggy

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Acum e mai limpede. Sunt destul de sigur ca pompa de apa este. Am cumparat masina cu distributia schimbata (sau cel putin asa indica autocolantul lipit sub capota) si nu cred ca a fost inlocuita si pompa de apa. Prima ipoteza generata si de mine,ducea tot la pompa ,insa cand am vazut picurand de pe senzorul presiune ulei si ne stiind ce este, m-am panicat putin. Mai am cam 10 mii km de facut pana la schimbatul distributiei,asa ca atunci am sa schimb si pompa de apa. Multumesc T.Ion pentru lamurirea completa de mai sus!
  • Tavi99

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Salut, De cateva luni observam ca porneste cooler-ul foarte des in timpul mersului iar in ultima luna se intampla foarte des si am observat ca nici caldura nu mai mergea. revizia am facut-o la opel in nov 15 si antigelul a fost ok dar zilele trecute am verificat antigelul si vasul de expansiune era gol, chiar uscat. Am bagat 1l antigel roz + 300g apa distilata si am mers vreo 500m de la benzinarie pana acasa si cand am verificat iar antigelul vasul de expansiune era gol. Am adaugat apa distilata sa vad daca se pierde peste noapte iar dimineata a fost ok. Am adaugat in completare antigel si am dat o tura de vreo 200m si am observat ca am pierdut vreo 2 cm din nivel...Am verificat furtunul care duce la radiator iar acesta este uscat... Va rog sa ma ajutati cu ceva puncte de vedere ca sa stiu la ce costuri ma astept inainte sa o duc la service.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Uleiul din baia de ulei nu a crescut? - daca a crescut desfaci la distributie in service.

Da si tu mai multe detali.
- Scurgeri sub masina (balta)
- fum alb pe toba
- temperatura din bord (cu vasul la nivel)
- Alte scurgeri
.........................................

Nu strica sa verifici si distributia, termostatul, pompa de apa - sa nu fie ceva combinat intre ele.
Citeste pe forum Z10XE/Z10XEP/Z12XE/Z12XEP/Z14XEP - aceste motoare au probleme comune sa scris.
https://www.clubopel.com/rez...4XEP&sa=Cauta

Nu mai merge asa cu ea ca strici motorul.
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Buna dimineata. Astazi, alta belea. Z13DT.

Cand pornesc, bolboroseste apa din radiatorul din habitaclu. Antigelul din vasul de expansiune scade de la o zi la alta. Completez cate 2-300 de ml. Nu se vede nicãieri cã ar pierde atât de mult antigel, doar sub cutia de viteze mai picurã câte un pic o datã la 10 minute. Scoate, uneori, fum alb... Nivelul de ulei este ok, uleiul are consistențã groasã.

Pe unde pot sã pierd antigel? Sad Sad Sad
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Cred ca pe la unul din furtunele de la EGR si care din cate stiu duc la caloriferul din habitaclu. Verificarea se poate face pe elevator, este foarte dificil de obsevat
  • Laurentiu Mihai

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Buna dimineata. Am un Opel astra H 1.9 de 150 cp. Z19dth. pierd antigel. inlocuit ceva furtune, schimbat busonul, tot pierde. Cand dau drumul la AC imi da afara antigelul (fierbe motorul). o sa schimb radiatorul de AC sapt asta. dar, de ce se pierde tot nu stiu. Cu seful de service am discutat si mi-a zis ca trebuie niste coduri pentru a ne arata temperatura motorului, care poate fi prea mare sau o presiune crescuta in instalatie. imi doresc sa merg linistit cu aceasta bijuterie de masina. Multumesc.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Deja de 2 ori la interval de 8 luni /5000 km am completat cam 1 "deget" pina la nivelul median al vasului de antigel. Motorul este 2.0 Turbo benzina a20nht, am 80000km, nu vad scurgeri, doar "muci" pe garniturile busonului, nu exagerat ca si cantitate. Dupa 2000 km recent rulati pe autostrada si turat si calm nu a scãzut vizibil insa am pe vas ca un fel de pete uscate/sarate plus muci albi. Nu am asteptat sa primesc engine coolant low, cum a primit un prieten cu motor identic la 2 degete lipsa. Sa încerc in prima faza sa schimb busonul?
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
mishu88 a scris:Buna dimineata. Astazi, alta belea. Z13DT.

Cand pornesc, bolboroseste apa din radiatorul din habitaclu. Antigelul din vasul de expansiune scade de la o zi la alta. Completez cate 2-300 de ml. Nu se vede nicãieri cã ar pierde atât de mult antigel, doar sub cutia de viteze mai picurã câte un pic o datã la 10 minute. Scoate, uneori, fum alb... Nivelul de ulei este ok, uleiul are consistențã groasã.

Pe unde pot sã pierd antigel? Sad Sad Sad


Am gãsit problema. Era din schimbãtorul de cãldurã din spate lângã EGR. Era spart înãuntru.
  • Ionut-Claudiu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Salut. Am o astra h 1.7cdti cod z17dth. Va rog sa ma ajutati intr-o problema. De ceva vreme imi face presiune mare in vasul de expansiune, dar nu baga ulei, nici apa in ulei, dar bufneste mereu pe la vas si arunca si antigel odata cu aerul, o data la 10 min de mers. Apa nu fierbe dar pierd un vas de antigel la 500 km. Care ar putea fi cauza ca m-a disperat madina asta. Multumesc
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Verificã schimbãtorul de cãldurã al EGR-ului din spatele motorului, nu ies aburi când motorul e fierbinte? E una din cauze.
  • Ionut-Claudiu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Spune-mi te rog unde mai exact in spatele motorului?
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Cautã pe google images ”z17dth egr” sã vezi unde este exact amplasat.
  • Ionut-Claudiu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Am observat acum ca in racitorul de ulei intra 3 furtune, doua dinspre termostat iar unul dinspre distributie, asta cum te uiti la motor. Cel dinspre distributie este rece tot timpul. Si inca o chestie, dimineata daca desfac furtunele de la calorifwrul din cabina sunt goale, nu e gram de apa. E normal?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR