bunsoft
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
Cateva notiuni introductive:
- acest tutorial prezinta montarea unui modul de inchidere centralizata aftermarket pe un autoturism marca Opel, model Vectra B, an ’96. Modulul se monteaza pe stalpul din dreapta unde se afla si modulul OEM.
- conectarea modulului aftermarket se face la urmatoarele conexiuni avand functiunile:
- Inchidere usi
- Deschidere usi
- Semnalizare vizuala (aprinde semnalizatoarele la inchidere/deschiderea usilor)
- Ridicarea geamurilor (optional)
- Alimentarea modulului cu + si –
Aveti nevoie de:
- Modul aftermarket, cumparat de oriunde
- Niste banda izolatoare sau tub termo (e un tub care se contracta la incalzire, electricienii
auto cunosc despre ce va scriu)
- Cam 2m de fir cu diametrul de 1, pentru cei cu pretentii sa fie de culoare rosie, o sa vedeti
de ce!
- Cleste blancator sau o brisca buna
- Patent
- Pistol de lipit si cositor, aparat de masura
- Surubelnite late, stelare si torx de dimensiuni diferite
Localizare si demontare,modul original de inchidere centralizata:
Noi folosim doar mufa 1, acolo avem toate firele de care avem nevoie pentru a actiona usile si alimenta modulul aftermarket.
De aici folosim 3 fire :
Rosu gros – permanent +,adica are +12 si cand cheia e scoasa din contact Maro-alb si maro-rosu– fire subtiri, unul inchide si celalt deschide usile.
Opelul are negative trigger adica pe cele doua fire trebuie sa primeasca minus sa actioneze inchiderea / deschiderea.
Ca sa afli cere fir ce face procedezi in felul urmator:
Masori intre surubul de pe sasiu si firul rosu gros cu aparatul de masura, trebuie sa ai 12 V.
Masori intre firul maro-alb si surubul de la sasiu, trebuie sa ai 0V, la fel intre maro-rosu si sasiu trebuie sa ai 0 V.
Daca e asa, inchizi usile, iei un fir si faci contact scurt intre surubul de pe sasiu si firul maro-alb apoi iara surub si firul maro-rosu.
O sa observi ca se vor inchide si deschide usile. Asa afli care fir inchide respectiv deschide usile.
Asa arata diagrama inchiderii centralizate. Am luat-o de pe net cu 80 RON. Folosim conexiunile din coltul dreapta sus, negative trigger. Dupa ce am aflat care fir ce face si cele zise mai sus, se poate incepe operatiunea. Firul rosu de la modulul aftermarket se leaga si izoleaza cu firul rosu-gros de la mufa 1 (testat in prealabil ca e +12V). Firul minus de la modulul aftermarket se prinde de surubul de pe sasiu, cum se vede si in poza de pe pagina 3 sau 4 (in poza e maro, dar e negru de fapt).
Firul alb si alb-negru de la modulul aftermarket se leaga la cele maro-alb si maro-rosu de pe modulul OEM. Mare atentie sa le legati bine dupa probele efectuate se izoleaza.
Se pregateste un fir lung rosu si se leaga la firul maro (pe diagrama de mai sus e Direction Light). Sa verificati sa aibe o dioda montata. A mea avea pe ambele fire. O sa aflati mai tarziu de ce e nevoie de dioda aceea.Deocamdata avem alimentat modulul afrermarket, are inchiderea si deschiderea usilor legat. Mai lipseste sa legam firul care actioneaza semnalizatoarele la apasarea butoanelor de deschidere/inchidere.
Modulul meu aprinde de doua ori semnalizatoarele la deschidere, aprinde odata la inchierea usilor.Asa arata modulul meu + telecomenzile.Telecomenzi simple doar cu butoanele necesare:
Multumiri lui Stefan Tolos pentru ajutorul acordat in crearea acestui tutorial.
- acest tutorial prezinta montarea unui modul de inchidere centralizata aftermarket pe un autoturism marca Opel, model Vectra B, an ’96. Modulul se monteaza pe stalpul din dreapta unde se afla si modulul OEM.
- conectarea modulului aftermarket se face la urmatoarele conexiuni avand functiunile:
- Inchidere usi
- Deschidere usi
- Semnalizare vizuala (aprinde semnalizatoarele la inchidere/deschiderea usilor)
- Ridicarea geamurilor (optional)
- Alimentarea modulului cu + si –
Aveti nevoie de:
- Modul aftermarket, cumparat de oriunde
- Niste banda izolatoare sau tub termo (e un tub care se contracta la incalzire, electricienii
auto cunosc despre ce va scriu)
- Cam 2m de fir cu diametrul de 1, pentru cei cu pretentii sa fie de culoare rosie, o sa vedeti
de ce!
- Cleste blancator sau o brisca buna
- Patent
- Pistol de lipit si cositor, aparat de masura
- Surubelnite late, stelare si torx de dimensiuni diferite
Localizare si demontare,modul original de inchidere centralizata:
Noi folosim doar mufa 1, acolo avem toate firele de care avem nevoie pentru a actiona usile si alimenta modulul aftermarket.
De aici folosim 3 fire :
Rosu gros – permanent +,adica are +12 si cand cheia e scoasa din contact Maro-alb si maro-rosu– fire subtiri, unul inchide si celalt deschide usile.
Opelul are negative trigger adica pe cele doua fire trebuie sa primeasca minus sa actioneze inchiderea / deschiderea.
Ca sa afli cere fir ce face procedezi in felul urmator:
Masori intre surubul de pe sasiu si firul rosu gros cu aparatul de masura, trebuie sa ai 12 V.
Masori intre firul maro-alb si surubul de la sasiu, trebuie sa ai 0V, la fel intre maro-rosu si sasiu trebuie sa ai 0 V.
Daca e asa, inchizi usile, iei un fir si faci contact scurt intre surubul de pe sasiu si firul maro-alb apoi iara surub si firul maro-rosu.
O sa observi ca se vor inchide si deschide usile. Asa afli care fir inchide respectiv deschide usile.
Asa arata diagrama inchiderii centralizate. Am luat-o de pe net cu 80 RON. Folosim conexiunile din coltul dreapta sus, negative trigger. Dupa ce am aflat care fir ce face si cele zise mai sus, se poate incepe operatiunea. Firul rosu de la modulul aftermarket se leaga si izoleaza cu firul rosu-gros de la mufa 1 (testat in prealabil ca e +12V). Firul minus de la modulul aftermarket se prinde de surubul de pe sasiu, cum se vede si in poza de pe pagina 3 sau 4 (in poza e maro, dar e negru de fapt).
Firul alb si alb-negru de la modulul aftermarket se leaga la cele maro-alb si maro-rosu de pe modulul OEM. Mare atentie sa le legati bine dupa probele efectuate se izoleaza.
Se pregateste un fir lung rosu si se leaga la firul maro (pe diagrama de mai sus e Direction Light). Sa verificati sa aibe o dioda montata. A mea avea pe ambele fire. O sa aflati mai tarziu de ce e nevoie de dioda aceea.Deocamdata avem alimentat modulul afrermarket, are inchiderea si deschiderea usilor legat. Mai lipseste sa legam firul care actioneaza semnalizatoarele la apasarea butoanelor de deschidere/inchidere.
Modulul meu aprinde de doua ori semnalizatoarele la deschidere, aprinde odata la inchierea usilor.Asa arata modulul meu + telecomenzile.Telecomenzi simple doar cu butoanele necesare:
Multumiri lui Stefan Tolos pentru ajutorul acordat in crearea acestui tutorial.
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- viorelxxx
- **
- 309 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Galati
viorelxxx
- Mesaje scrise: 309
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
felicitari pentru tutorial ,foarte explicit , acum vin si eu cu o intrebare ,daca detinem inchidere originala pe masina (vectra b 2) de unde ar trebui sa tragem fir catre butonul de avarii pentru a beneficia de aprinderea semnalizarilor la inchiderea sau deschiderea masinii ( asta daca se poate )?
ms!
ms!
bunsoft
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
Buna Viorel
Daca inteleg bine ai telecomanda originala.
Aici vad doua posibilitati:
- prima ar fi sa sondezi firele. Verifici ca aparatul de masura tensiune intre masa masinii si toate firele de acolo actionand pe rand la fiecare fir inchiderea si deschiderea de la telecomanda. Trebuie sa cauti un fir care are +12V doar la apasarea butoanelor de pe telecomanda. Daca nu gasesti asa ceva repeti masuratorile dar masori tensiune intre firul rosu gros de pe mufa 1 si restul firelor apasand butoanele telecomenzii. Daca gasesti atunci va fi un minus, dar nu e problema, cu un releu si o dioda devine plus usor .
- a doua optiune ar fi sa folosesti cele doua minusuri care dau semnal pt inchidere/deschidere usi. Aici vei avea nevoie de doua relee si doua diode ca sa comanzi +12 si il duci pe butonul de avarie, pe firl albastru. Dezavantajul la aceasta metoda ar fi ca nu vei avea deosebire vizuala intre deschidere si inchidere. Semnalizatoarele vor palpai odata la inchidere si tot odata la deschidere. Asa am rezolvat la un fiat punto din 95. Nici aia nu palpaia semnalizatoarele cu inchiderea originala.
Din pacate pe diagrama d conexiuni Vectra B nu iti dai seama care e firul care duce la semnalizatoare de la modul, de aceea am dus si eu fir separat la butonul de avarie.
Pe astra mea din 2001 mergeau semnalizatoarele cand inchideam/deschideam usile cu telecomanda originala in cheie.
Daca ai nevoie de mai multe detalii te ajut cu drag.
Cu respect
B.
Ultima modificare făcută de bunsoft la Vin 03 Feb, 2012 7:55 pm
Daca inteleg bine ai telecomanda originala.
Aici vad doua posibilitati:
- prima ar fi sa sondezi firele. Verifici ca aparatul de masura tensiune intre masa masinii si toate firele de acolo actionand pe rand la fiecare fir inchiderea si deschiderea de la telecomanda. Trebuie sa cauti un fir care are +12V doar la apasarea butoanelor de pe telecomanda. Daca nu gasesti asa ceva repeti masuratorile dar masori tensiune intre firul rosu gros de pe mufa 1 si restul firelor apasand butoanele telecomenzii. Daca gasesti atunci va fi un minus, dar nu e problema, cu un releu si o dioda devine plus usor .
- a doua optiune ar fi sa folosesti cele doua minusuri care dau semnal pt inchidere/deschidere usi. Aici vei avea nevoie de doua relee si doua diode ca sa comanzi +12 si il duci pe butonul de avarie, pe firl albastru. Dezavantajul la aceasta metoda ar fi ca nu vei avea deosebire vizuala intre deschidere si inchidere. Semnalizatoarele vor palpai odata la inchidere si tot odata la deschidere. Asa am rezolvat la un fiat punto din 95. Nici aia nu palpaia semnalizatoarele cu inchiderea originala.
Din pacate pe diagrama d conexiuni Vectra B nu iti dai seama care e firul care duce la semnalizatoare de la modul, de aceea am dus si eu fir separat la butonul de avarie.
Pe astra mea din 2001 mergeau semnalizatoarele cand inchideam/deschideam usile cu telecomanda originala in cheie.
Daca ai nevoie de mai multe detalii te ajut cu drag.
Cu respect
B.
Ultima modificare făcută de bunsoft la Vin 03 Feb, 2012 7:55 pm
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
viorelxxx a scris:felicitari pentru tutorial ,foarte explicit , acum vin si eu cu o intrebare ,daca detinem inchidere originala pe masina (vectra b 2) de unde ar trebui sa tragem fir catre butonul de avarii pentru a beneficia de aprinderea semnalizarilor la inchiderea sau deschiderea masinii ( asta daca se poate )?
ms!
ms!
La montajul inchiderii la mine s-a folosit un singur releu(de la care nu s-a tras niciun fir la butonul de avarii), montat undeva pe langa modul.Merge ok,palpaie semnalizarea de doua ori la inchidere si de doua ori la deschidere.Masina este o Astra G
- viorelxxx
- **
- 309 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Galati
viorelxxx
- Mesaje scrise: 309
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
off topic-- spre marea mea rusine recunosc ca sunt bata la capitolul electrica sau electronica , am facut o gramada de modificari la masina de aceasta natura ( montat mid cu maneta bc ,montat tempomat ,reparat calculator ABS,montat lumini ambientale la picioare , leduri butoane ,leduri consola ,leduri bloc lumini , leduri in gurile de aerisire , montat geamuri electrice spate ,montat montaj electronic pentru pornirea mai usoara cand nu intra bujiile ,inchidere geamuri la inchiderea masinii , schimbat toate becurile interioare cu becuri cu leduri(albe si albastre ),reparat actuator la rezervor etc.....si or mai fi .....DAR DE FIECARE DATA informatiile pe care le-am avut inainte de a incepe o modificare au fost de genul: poza cu piesa care ar trebui montata sau cumparata , firul de culoare x care se lipeste la firul de culoare y
on topic--pentru a pune in practica sfaturile voastre daca este posibil as vrea o poza cu releul respectiv ca sa stiu si eu ce sa cumpar si cum este montat si unde , adica ce fir de ce culoare unde la ce fir de ce culoare , cu partea practica ma ocup eu
ms mult
on topic--pentru a pune in practica sfaturile voastre daca este posibil as vrea o poza cu releul respectiv ca sa stiu si eu ce sa cumpar si cum este montat si unde , adica ce fir de ce culoare unde la ce fir de ce culoare , cu partea practica ma ocup eu
ms mult
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Mi-ar fi placut sa te pot ajuta,tot ce stiu este ca e un releu de semnalizare ( patratos), a lipit doua fire si le-a conectat la modulul de inchidere aftermarket,inchiderea a fost montata la un electrician,mi s-a spus ca alta metoda mai simpla nu exista pentru semnalizari, pentru ca astra G nu-i da un plus pe nu stiu ce fir sau ceva de genul.Ce am vrut sa evidentiez e faptul ca printr-o metoda relativ simpla se poate,ma refer sa nu mai tragi fire prin bord la butonul de avarii si alte lucruri de genul.Ce as mai vrea sa spun este ca releul acesta montat se aude cum lucreaza cand inchid-deschid.Un electrician bun probabil stie cum se poate monta acest releu.Cu atat am putut sa te ajut....Multa bafta !
- viorelxxx
- **
- 309 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Galati
viorelxxx
- Mesaje scrise: 309
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
dj_popica
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2004 z10xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2010
- Mesaj Privat
si pentru cei care nu au avut inchidere deloc si isi monteaza inchidere aftermarket de unde se trage firul de plus? eu am mai auzit ca sa complicat unul sa duca fire la semnalizarile amandoua sa mearga la inchidere,deschiderea masini si alt electrician care a luat plusul direct de la baterie fara nici o siguranta nimic,astept parerea voastra.
- ichimcornel
- ***
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
dj_popica
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2004 z10xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2010
- Mesaj Privat
- ichimcornel
- ***
- 632 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca e masina care o ai scrisa la profil,e imposibil sa nu ai inchidere centralizata din cheie. Cand invarti cheia in usa nu se inchid toate usiile deodata? Poti sa pui pe masina ta si o inchidere centralizata din telecomanda aftermarket. Poti sa iti ei o alarma/inchidere centralizata si pui o poza cu schema electrica si cu siguranta cineva te ajuta cu sfaturi, eu am pus numa pe 2 vectra b,dar daca gasesc ceva info pe forum te ajut cu toata placerea. Altfel poti sa mergi la un eletricean, si la masina ta nu trebuie luat + de la baterie. Te conectezi la modul de inchidere centralizata pe care deja il ai instalat pe masina din fabrica, probabil e in partea pasagerului,langa prag e un plastic intr-o forma curba,sub acela uitate.
ovectra1
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2014
- Mesaj Privat
salutare, am si eu o intrebare. am un modul asemanator si am urmat pasii exact ca in tutorial dar nu-mi fuctioneaza.in interiorul modulului se aude zgomot asemanator unui releu,doar atat si ledul care indica daca este blocat sau deblocat fuctioneaza.pe modulul oem functioneaza inchiderea si deschiderea dar pe aftermarket pauza
- alynpanda94
- *
- 33 mesaje
- din 08 Jan 2015
- Vectra 1994 C16NZ
- Arad
alynpanda94
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2015
- Mesaj Privat
Salutare, astãzi am intampinat probleme la montarea inchiderii centralizate, adicã : dacã închid masina de la butucul sub usa sofer de închid toate, daca in timp ce masina ii deschisa, si vreau sa o închid cu telecomanda de închid toate usile in afara de cea a șoferului.. Pe urmã nu o pot deschide din telecomanda decat daca las tija aia roșie de la usa in jos ..Si pe urma merge sã o deschid, si cand am scos mufa de la usa sofer am reusit sa le închid si deschid fara nici o problemã, celelalte usi.. Nu usa șoferului, intrebare, sa fie de vina actuatorul ?
romeo3
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2013
- Mesaj Privat
- alynpanda94
- *
- 33 mesaje
- din 08 Jan 2015
- Vectra 1994 C16NZ
- Arad
alynpanda94
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1994 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2015
- Mesaj Privat
- ciprian-sb
- *
- 8 mesaje
- din 17 Sep 2014
- Astra 1994 Y16XE
- Sibiu
ciprian-sb
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1994 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2014
- Mesaj Privat
felicitari pentru tutorial ,foarte explicit , acum vin si eu cu o intrebare ,daca detinem inchidere originala pe masina (vectra b 2) se poate trage fir de la inchiderea centralizata a masini direct la butonu de avari? pt.a functiona semnalizarile la deschiderea-inchiderea usilor. fara sa instalez alarma? Mentionez masina este opel vectra b an 1997.Va rog ajutati-ma.
Va multumesc.
Va multumesc.
scrumbie
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2009
- Mesaj Privat