Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Va salut!
Detin un opel vectra an 1991 C16NZ, a fost prima mea masina luata in 2004 si folosita pana in 2008 cand in urma unui accident usor am renuntat la ea. A stat in fata blocului mai bine de 3 ani, de multe ori am vrut s o vand dar totusi m am razgandit.
Dupa ce am revenit la un hobby mai vechi si anume pescuitul mi a trebuit o masina cu care sa pot merge pe drumuri mai rele si cu costuri minime de intretinere.
Asa ca mi am indreptat atentia spre batrana de acum Vectra care zacea de atata timp.
Initial am crezut ca, sa o repun pe picioare nu ma vor costa prea mult piesele fiind destul de ieftine dar cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ am ajuns in stadiul de a investi mai bine de 1500 de euro si inca mai am pentru a o aduce la infatisare decenta.
La inceput am facut doar minimul necesar,, cu greu am reusit s o repornesc. Pentru asta am schimbat toata electronica de aprindere, bujii, fise, pompa benzina, distributie completa, segmentat motor, schimbat toate garniturile, cauciucuri, parbriz nou , schimbat tot ce tine de sistemul de franare inclusiv conducte, amortizoare noi, schimbat rezervor ca era spart, directie inclusiv caseta. Am muncit o saptamana legata sa pot sa i fac minimul de a ma deplasa cu ea.
Toate le am facut singur mai ales ca mecanica este si meseria mea si in acelasi timp si un hobby, nimic nu mi face mai mare placere sa surubaresc si intotdeauna mi au placut masinile vechi.
Dupa toate acestea masina a renascut si la anii ei merg si acum cu ea cu 180 la ora, dar binenteles mai mult demonstrativ ca mi e mila de munca mea si nu vreau s o fortez.
Dupa multe drumuri si sute de km pe drumuri de camp si aventura am prins din nou drag de ea fiind o masina atat de simpla si fiabila.
Acum a devenit ca un drog, mereu sa i mai cumpar ceva, sa mai inlocuiesc un plastic crapat sau zgariat si incet incet am ajuns la concluzia ca masina asta o pot tine pt tot restul vietii.
Deja am inceput sa mi fac un stoc de piese si am cumparat aproape tot ce se poate pt caroserie, motor si multe alte elemente.
E un proiect de viitor si ma gandesc ca peste 20 de ani cand voi iesi cu ea pe strada cu siguranta va atrage priviri mai ales pt cei care au condus aceasta masina
Partea de mecanica fiind aproape gata, acum ma ocup de interior am luat de la una adusa din Germania dar in stare f buna tot interiorul, de la mocheta scaune, fete de usi pana la plastice.
Momentan imi fac treaba cu ea la pescuit i am atasat si carlig de remorcare pt barca si rulota, ma deplasez mai greoi cu cei 75 de cai dar satisfactia mea este ca nu m a lasat in drum, si lumea se uita curios la mine cum de am curajul sa merg la drum lung cu o masina asa veche si cu rulota dupa mine.
Acum o pregatesc pentru noul sezon de pescuit si cum am avut ceva prebleme din cauza benzinei si a rezervorului murdar acesta a fost demontat si curatat, urmeaza corpul de injectie care l am spalat sablat, vopsit si urmeaza sa l remontez.
Skip ads

  • mario_vectra

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Prezentarea de genul ar fi trebuit facuta aici : https://www.clubopel.com/viewforum.php?f=1 "Ai un Opel? Sa-l vedem!"
Totusi daca o vrei masina de epoca (s-au dus deja 21 de ani de la ultima masina produsa, deci se poate incadra), daca o bagi pe camp cand te duci la peste strici tot farmecul.
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Inca o mai folosesc pt mers la pescuit pentru ca nu m am apucat de reconditionarea caroseriei , mai sunt in cautare de unele piese.
Am de gand sa iau o Vitara pentru tractare , iar atunci ma pot ocupa serios de caroseria ei.
Ma asteapta multa munca mai ales ca modelul asta nu a stat foarte bine la tabla, odata terminata si caroseria masina o voi pastra intr un garaj, de acolo restul fiind doar detalii de aranjat la ea pentru a ramane cat mai aproape de original.
  • mario_vectra

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Mie mi s-a parut ca a stat bine, eu n-am avut probleme decat foarte mici (adica 1cm x 3-4cm) rugina la aripile spate si o adevarata problema la oale la prinderea amortizoarelor, unde dupa rezolvare nu au mai aparut iar. Totusi daca tabla e ingrijita bine (grund, antifon) atunci nu are probleme.

Am mai vazut si eu A-uri ruginite rau, dar probabil alea n-au vazut protectie vreodata.
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Asta este defect de fabricatie , am vazut si eu multe dar pana la urma cat sa tina si tabla, ele sunt facute pentru o durata medie de viata la 15 ani sau pe acolo.
Spre norocul meu masina nu sta chiar rau la tabla oalele sunt ok, ceva rugina la praguri, pedaliere unde chiar au aparut gauri si protbagajul.
Intentionez sa o chelesc toata de la A la Z, sa mai ramana doar puntea si rotile pentru a lucra la caroserie cat mai usor. Acum nu sunt pre in tema ce trebuie facut, probabil iinlaturarea ruginei, reparatii, curatare completa a carioseriei probabil grund pe sub ea si antifon cat mai bun iar la final vopsirea.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Tot respectul!
Si eu am una din 92 pe care o trocaresc din 2009. A vazut o buna parte din Europa.
Pe ea am invatat sa conduc, mecanica, etc. De la capitolul pasta am ajuns sa ii repar cam toate cu mana mea, numai in motor nu m-am bagat, nu a fost nevoie decat mentenanta gen distributie, ulei.

Daca ar fi dupa mine as tine-o 100 de ani, asa de mult imi place, dar din pacate cere tot timpul sa o bibilesti, sau sa bagi bani seriosi in ea sa le schimbi anticipat.
e.g. anul trecut cand ma intrebam ce mai poate crapa, pac, cotul de la radiator.
S-au uzat sabotii, ok, ii schimbam, cu ocazia asta si arcurile de la saboti, si garniturile din cilindri.
Nici furtunurile de frana nu arata ok, nici conductele usor ruginite.
Acum 2 luni m-a lasat pompa de benzina.
Anual investesc in ea 400-700lei pe tot felul de carpeli.

Cauciucurile imediat implinesc 8 ani vechime (le-am luat de noi), parbrizul s-a spart, garnitura de la baia de ulei picura usor, nu imi mai permit sa o tot repar.
Amberajul nu mai prinde ca unul bun, dar asa merge de multa vreme,
Mai bine trec la alta noua si inchei balciul, prea multi bani cere ca sa o aduc intr-o stare decenta.
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Mda, multumesc de incurajare! dar sa stii ca e o vorba : cum o intretii asa o ai si din ce o lasi mai multe se aduna.
Asa a fost si cazutl meu lasata saraca 3 ani si nici macar o prelata pe ea.
Intradevar am bagat multi bani, iar munca nu mai zic, dar este satisfactia aia ca am salvat o , mai ales ca pana in 2008 m a servit cu credinta!
De multe ori spun: masinile vechi sunt mai bune! Mult mai simple si cu mai putin electronica.
Chiar ma gandesc sa mai cumpar una intreaga, dar buna , pt piese
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Exact asa gandesc si eu. Ma plimbam ieri cu masina, auzeam doar acelasi sunetul infundat al motorului si conduceam aceeasi masina cu care sunt obisnuit de atata vreme.
Pozitia la volan, modul in care raspunde, etc. Nu e vorba de performante ci de obisnuita.

Ce ma determina sa o schimb e lipsa dispozitivelor de siguranta: airbag, abs, esp.
Adica si de ii repar de la A la Z franele (preventiov, ele n-au nimic, le-am testat la o presiune mult mai mare decat ce pot genera cu piciorul) si de ii cumpar al doilea set de cauciucuri noi, tot nu va fi la fel de buna ca o masina care o cumpar cu maxim 2000E.
Cu aceeasi bani cre ii bag in masina asta as putea intretine o masina mai noua cu 15 ani, fara rugina.
O voi bibili pe aia, desi mi-ar placea sa am bani de ambele.
Pana in Decembrie mai am ITP si asigurare, mai departe...mai vedem. Smile
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Va inteleg ! Si e normal sa vreti ceva mai nou, In cazul meu eu o fac din pura placere, este genul de ,,surubareala" de duminica cum mai sunt in filmele americane.
Sincer la celelalte masini ale mele n am ce sa le fac mai mult decat sa le spal si sa le pun lichid la parbriz.
Si de ar fi ceva unde nu stiu, nu ma bag!.O spun din proprie experienta , Repar ceva si stric altceva, care binenteles ca face mult mai mult decat m as fi dus la service!
  • VEMANIS

  • Mesaje scrise: 834
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Interesanta poveste, la fel ca si la mine dpdv al surubarelii. Si mie imi plac cazanele mai vechi si mai simplu de intretinut la care lucrez cu placere in week-end. Este adevarat ca dupa o varsta incep sa pice piesele, care au o uzura totusi... Eu nu am de gand sa o tin prea mult timp, fiind a 2-a masina, insa vreau sa duca povara pe care a avut-o Calibra pana acum. O sa fie masina de tavaleala si stiu ca poate sa o faca cu brio.
Mai pune niste poze cu ea sa vedem starea exterioara macar. Daca ai nevoie de manual de intretinere si reparatii pt ea sa ma anunti! Succes!
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc VEMANIS ! Lucrez in domeniu ...dar mecanica navala. Am lucrat si in sevice dar mai mult ca hobby. Pe parte mecanica cum spuneam sta f bine i am facut aproape tot ce se putea face la un motor acum au ramas doar piticii mei, sa i pun axa cu came noua si tacheti hidraulici noi , binenteles de cea mai buna calitate , daca tot vreau s o tin.
Masina este la tinichigiu acum ii schimb tragger -ul si pragul din stanga.
  • VEMANIS

  • Mesaje scrise: 834
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nici o veste noua cu cazanul?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR