- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
TM88BDL
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
radupa
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Constanta
- Masina: Signum 2003 2.0 T
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2008
- Mesaj Privat
Oameni buni, va rog , RENUNTATI la xenon aftermarket.
Lucrurile sunt cu mult mai serioase decat credeti!
Daca farul a fost facut pentru bec halogen atunci tu ca sofer, indiferent de cata lumina iti da un xenon aftermarket montat de tine sau un "amic", ai sa vezi mai bine cu becul halogen.
Pentru asta sunt mai multe motive:
1. Farurile pentru bec halogen in care pui xenon arunca prea multa lumina imediat in fata masinii pentru ca nu au sistemul oglinda-lupa. Ca reactie directa pupilele soferului se inchid. In fata masini o sa vezi bine in continuare si o sa fi incantat de farurile tale DAR vederea la distanta iti este afectata si nu vei mai distinge cum ar trebui ce se intampla la distanta mai mare in fata masinii, lucru extrem de important cand mergi chiar cu o viteza redusa.
2. Becurile xenon aftermarket nu au temperatura de culoare optima, indifernet de ce scriu ei pe cutie.
Ochiul uman distinge cel mai bine la lumina cu temperatura de culoare de 4300K( nu confundati temperatura de culoare cu intensitatea luminii) . Daca tu vrei sa folosesti becuri cu orice altceva in afar de 4300K ca se vede mai "cool" cu atat mai rau.
3. Daca totusi zici ca folosesti becuri bune Osram sau Philips. Balasturile chinezesti nu le vor aprinde cum trebuie. Daca zici ca pui si balasturi originale, e si mai rau, vei avea efectul de la punctul 1 amplificat.
4. Un bec cu xenon prin principiul lui de functionare emite din bulbul cu saruri un anumit tip de radiatii. La becurile originale xenon Osram sau Philips( doar de astia doi producatori stiu eu dar cred ca mai sunt si General Electric si Bosch insa nu sunt sigur) tubul de sticla ce inconjoara bulbul cu saruri opreste in mare parte aceste radiatii, insa la chinezarii ma indoiesc serios de tot ca e le fel. Cu un xenon aftermarket vei avea in maxim 2 ani oglinda de la far matuita rau in cel mai bun caz.
5. Daca totusi ai pus xenon pe far pentru bec halogen si zici ca tu vezi bine te sfatuiesc sa te gandesti foarte serios la faptul cat tu doar te autosugestonezi ca se vede bine, ca ai tu xenon si cu xenonul se vede mai bine decat cu halogen. Se vede mai bine cu xenon decat cu halogen darNICIODATA cu xenonul tau aftermarket in far pentru bec halogen . Iti spun , nu vezi mai bine, scoate xenonul pus cat mai ai oglinda intreaga( daca o mai ai) si pune cel mai bun bec halogen pe care poti sa il gasesti. Xtreme Vision sau Night Breacker.
Concluzia este:
Daca iti pui xenon in far pentru halogen nu ai sa vezi mai bine,ai sa vezi mai prost!
Iti bati joc de sistemul tau de lumini si el, alaturi de sistemul de franare, te ajuta sa ajungi cu bine acasa. Iti permiti sa-ti bati joc de ele? Iti permiti sa-ti bati joc de ele cand miza poate fi viata ta si a celor dragi tie?
Eu cred ca nu isi permite nimeni.
Lucrurile sunt cu mult mai serioase decat credeti!
Daca farul a fost facut pentru bec halogen atunci tu ca sofer, indiferent de cata lumina iti da un xenon aftermarket montat de tine sau un "amic", ai sa vezi mai bine cu becul halogen.
Pentru asta sunt mai multe motive:
1. Farurile pentru bec halogen in care pui xenon arunca prea multa lumina imediat in fata masinii pentru ca nu au sistemul oglinda-lupa. Ca reactie directa pupilele soferului se inchid. In fata masini o sa vezi bine in continuare si o sa fi incantat de farurile tale DAR vederea la distanta iti este afectata si nu vei mai distinge cum ar trebui ce se intampla la distanta mai mare in fata masinii, lucru extrem de important cand mergi chiar cu o viteza redusa.
2. Becurile xenon aftermarket nu au temperatura de culoare optima, indifernet de ce scriu ei pe cutie.
Ochiul uman distinge cel mai bine la lumina cu temperatura de culoare de 4300K( nu confundati temperatura de culoare cu intensitatea luminii) . Daca tu vrei sa folosesti becuri cu orice altceva in afar de 4300K ca se vede mai "cool" cu atat mai rau.
3. Daca totusi zici ca folosesti becuri bune Osram sau Philips. Balasturile chinezesti nu le vor aprinde cum trebuie. Daca zici ca pui si balasturi originale, e si mai rau, vei avea efectul de la punctul 1 amplificat.
4. Un bec cu xenon prin principiul lui de functionare emite din bulbul cu saruri un anumit tip de radiatii. La becurile originale xenon Osram sau Philips( doar de astia doi producatori stiu eu dar cred ca mai sunt si General Electric si Bosch insa nu sunt sigur) tubul de sticla ce inconjoara bulbul cu saruri opreste in mare parte aceste radiatii, insa la chinezarii ma indoiesc serios de tot ca e le fel. Cu un xenon aftermarket vei avea in maxim 2 ani oglinda de la far matuita rau in cel mai bun caz.
5. Daca totusi ai pus xenon pe far pentru bec halogen si zici ca tu vezi bine te sfatuiesc sa te gandesti foarte serios la faptul cat tu doar te autosugestonezi ca se vede bine, ca ai tu xenon si cu xenonul se vede mai bine decat cu halogen. Se vede mai bine cu xenon decat cu halogen darNICIODATA cu xenonul tau aftermarket in far pentru bec halogen . Iti spun , nu vezi mai bine, scoate xenonul pus cat mai ai oglinda intreaga( daca o mai ai) si pune cel mai bun bec halogen pe care poti sa il gasesti. Xtreme Vision sau Night Breacker.
Concluzia este:
Daca iti pui xenon in far pentru halogen nu ai sa vezi mai bine,ai sa vezi mai prost!
Iti bati joc de sistemul tau de lumini si el, alaturi de sistemul de franare, te ajuta sa ajungi cu bine acasa. Iti permiti sa-ti bati joc de ele? Iti permiti sa-ti bati joc de ele cand miza poate fi viata ta si a celor dragi tie?
Eu cred ca nu isi permite nimeni.
alex3322- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2013
- Mesaj Privat
Felicitãri pentru analiza amãnunțitã și bine documentata. Personal sunt f deranjat de cei care-și pun xenon în faruri normale si mã orbesc noaptea , fie ca vin din fata sau din spate. Ce am discutat totusi pana acum se referea strict la retrofit-ul farurilor xenon, mai exact shimbarea cu totul a farurilor halogen cu unele proiectate pt a funcționa cu xenon. Orice alta adaptare de bec xenon în far normal, intr-o tara civilizata iți aduce amenda și reținerea talonului, la noi mai rar
radupa
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Constanta
- Masina: Signum 2003 2.0 T
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2008
- Mesaj Privat
Din ce am inteles eu din postul initial omul vroia sa-si puna becuri xenon in far pentru halogen. "imi xenon after market (am gasit la un service philips cu licenta) " Philips nu face faruri si nici nu are service ( ce service sa faci la becuri ) si de aici am banuit ca e vorba de vreo chinezarie care a scris Philips pe cutie( la fel cum au scris si Siemens, pe astea le-am vazut cu ochii mei).
Daca totusi am grasit imi cer scuze de offtopic si doar sper ca postul sa fie util cuiva.
Daca totusi am grasit imi cer scuze de offtopic si doar sper ca postul sa fie util cuiva.
TM88BDL
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Dann93
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Insignia 2009 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2015
- Mesaj Privat
- FRANKIE82
- **
- 298 mesaje
- din 18 Aug 2015
- Insignia 2011 A20DTH
- Cluj
FRANKIE82
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2015
- Mesaj Privat
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
Si eu am fost pionier in schimbarea farurilor DAR la Dacia Duster, de la faza 2 la faza 1, bineinteles ca am dat banii pe faruri degeaba francezii fac modificari nu se incurca de la o serie la alta tocmai pentru a nu deveni piesele lor multiplicabile. ( am taiat un picior la far de fixare nu a fost indeajuns sa intre trebuia sa tai si din suportul de tabla de sub capota--am zis pas..si am ramas cu paguba / jumãtate ca am vandut farurile apoi)
Nu stiu daca aplica aceeasi politica si opel dar sa ajungi sa arate ca la facelift sunt necesare etape intregi, bani multi , le-a insirat Frankie mai sus si rezultatul poate fi prost , sa bata in copaci , sa se miste de la gropi, etc
Nu stiu daca aplica aceeasi politica si opel dar sa ajungi sa arate ca la facelift sunt necesare etape intregi, bani multi , le-a insirat Frankie mai sus si rezultatul poate fi prost , sa bata in copaci , sa se miste de la gropi, etc
Dann93
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Insignia 2009 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2015
- Mesaj Privat
- FRANKIE82
- **
- 298 mesaje
- din 18 Aug 2015
- Insignia 2011 A20DTH
- Cluj
FRANKIE82
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2015
- Mesaj Privat
- FRANKIE82
- **
- 298 mesaje
- din 18 Aug 2015
- Insignia 2011 A20DTH
- Cluj
FRANKIE82
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2015
- Mesaj Privat
Dann93
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Insignia 2009 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2015
- Mesaj Privat
Am mai pus intrebarea asta in alt topic, am un opel insignia 2009 editia cosmo 191 000 km in prezent,cumparata la 132 000 acum 1 an , problema e urmatoarea,am avut accident cu masina ,partea dreapta usi,aripa fata si far ... problema mea e urmatoarea,eu pe masina am faruri normale fara lupa,am gasit faruri cu xenon adaptiv la bani frumosi,problema ar fi ,merge sa pun faruri cu xenon adaptiv daca masina a avut faruri normale,ar putea cineva sa mi le faca sa functioneze ?
- FRANKIE82
- **
- 298 mesaje
- din 18 Aug 2015
- Insignia 2011 A20DTH
- Cluj
FRANKIE82
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2015
- Mesaj Privat
Dann93
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Insignia 2009 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2015
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Dann93 a scris:Am mai pus intrebarea asta in alt topic, am un opel insignia 2009 editia cosmo 191 000 km in prezent,cumparata la 132 000 acum 1 an , problema e urmatoarea,am avut accident cu masina ,partea dreapta usi,aripa fata si far ... problema mea e urmatoarea,eu pe masina am faruri normale fara lupa,am gasit faruri cu xenon adaptiv la bani frumosi,problema ar fi ,merge sa pun faruri cu xenon adaptiv daca masina a avut faruri normale,ar putea cineva sa mi le faca sa functioneze ?
Sunt colegi care au montat faruri cu xenon, initial au avut faruri cu halogen, insa nu "beneficieaza"de sistemul AFL, au doar faruri cu xenon...
Dann93
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Insignia 2009 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2015
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat