- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
Va salut!
Recent am inceput sa studiez piata masinilor din clasa asta si Insignia mi se pare un concurent de luat in seama, insa fiindca raspunsurile sunt impartite (am citit cateva pagini referitor la posibile probleme, insa la intrebarile mele, tot nu sunt lamurit).
1. M-am uitat in principal la Insignii intre 2010 si 2012, cu 100.000 - 170.000km. As vrea sa stiu cum stau cu fiabilitatea la numarul astia de km si la ce sa ma astept sa cada in viitorul apropiat? In general vreau sa stiu cum sta Insignia la capitolul performante, fiabilitate si siguranta.
2. Locuiesc in Arad, si 80-90% din drumuri le fac in oras, odata la 1-3 saptamani, fac un drum de 150km. Am vazut ca Insignia au motoare de 110/130/160, respectiv 190CP cele mai noi. Care sunt diferentele intre ele si care sunt dotate cu filtru de particule? Cat de pacatos este filtrul de particule? Cum se impaca cu mersul in oras (fac in jur de 40-70km intr-o singura zi doar prin oras). Care este consumul oras/afara?
3. La dotari, daca tot dau banii pe una, m-ar interesa sa aiba obligatoriu faruri cu xenon, proiectoare ceata, stopuri LED, navigatie, incalzire in scaune, climatronic, sistem de sunet calitativ (cu posibilitate conectare Card sau USB sau iPod... neaparat ma intereseaza sa pot sa ascult muzica fara sa depind de CD-uri, prin una din variantele astea), scaune electrice si cam atat... Rog posesorii de Insignia sa spuna daca au avut vreo problema cu dotarile de mai sus (problema de fabrica) sau daca mai sunt dotari care merita adaugate pe lista.
4. Care din cele 4 motorizari CDTi se merita ales? Cum sunt performantele celui de 160CP (cele mai multe masini de vanzare le-am vazut cu motorizarea asta). Intretinerea cum este? Distributia? Peformantele? Se merita luata cutie automata sau manuala?
Astept cat mai multe pareri.
Va multumesc anticipat!
Recent am inceput sa studiez piata masinilor din clasa asta si Insignia mi se pare un concurent de luat in seama, insa fiindca raspunsurile sunt impartite (am citit cateva pagini referitor la posibile probleme, insa la intrebarile mele, tot nu sunt lamurit).
1. M-am uitat in principal la Insignii intre 2010 si 2012, cu 100.000 - 170.000km. As vrea sa stiu cum stau cu fiabilitatea la numarul astia de km si la ce sa ma astept sa cada in viitorul apropiat? In general vreau sa stiu cum sta Insignia la capitolul performante, fiabilitate si siguranta.
2. Locuiesc in Arad, si 80-90% din drumuri le fac in oras, odata la 1-3 saptamani, fac un drum de 150km. Am vazut ca Insignia au motoare de 110/130/160, respectiv 190CP cele mai noi. Care sunt diferentele intre ele si care sunt dotate cu filtru de particule? Cat de pacatos este filtrul de particule? Cum se impaca cu mersul in oras (fac in jur de 40-70km intr-o singura zi doar prin oras). Care este consumul oras/afara?
3. La dotari, daca tot dau banii pe una, m-ar interesa sa aiba obligatoriu faruri cu xenon, proiectoare ceata, stopuri LED, navigatie, incalzire in scaune, climatronic, sistem de sunet calitativ (cu posibilitate conectare Card sau USB sau iPod... neaparat ma intereseaza sa pot sa ascult muzica fara sa depind de CD-uri, prin una din variantele astea), scaune electrice si cam atat... Rog posesorii de Insignia sa spuna daca au avut vreo problema cu dotarile de mai sus (problema de fabrica) sau daca mai sunt dotari care merita adaugate pe lista.
4. Care din cele 4 motorizari CDTi se merita ales? Cum sunt performantele celui de 160CP (cele mai multe masini de vanzare le-am vazut cu motorizarea asta). Intretinerea cum este? Distributia? Peformantele? Se merita luata cutie automata sau manuala?
Astept cat mai multe pareri.
Va multumesc anticipat!
- David_Andrei
- **
- 380 mesaje
- din 19 Apr 2012
- Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
- Bucuresti
David_Andrei
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
Mai este o masina ok, evita anii 2008-2010 din 2011 este ok. Trebuie sa pui deoparte pentru orice masina ai cumpara 3-4000 euro pentru dotari ulterioare, cauciucuri jante si inlocuiri de curele pompe de apa role saualte mici / mari piese. Nu te astepta sa gasesti masina perfecta din 2011 si 150 mii km ! Asa o gasesti doar la diler !
Din puctul meu de vedere Insignia este o masina cam mare pentru oras, locurile de parcare sunt cam mici in |Bucuresti.....ce sa faci cu 160 cp in oras din semafor in semafor - resurse consumate inutil. (jante pe 18 - 800 ron un cauciuc !) Cati membrii are familia ta? Poate te incadrezi la un golf - ii pui un portbagaj deasupra de 2x pe an in concediu si te incadrezi in nevoile tale ! Masina mea Insignia ST este ideala pentru concediu, de 2 x pe an dar 80% din timp merge in sectorul 1 si 2..ce pis da masii ! Consuma cu automata 8,2 mixt deci in oras 10-11 %
Citeste si te vei intelepti !
PS - Insignia este perfecta pe autostrada ! Este grea , este mare este ca un vapor pe mare ...
Din puctul meu de vedere Insignia este o masina cam mare pentru oras, locurile de parcare sunt cam mici in |Bucuresti.....ce sa faci cu 160 cp in oras din semafor in semafor - resurse consumate inutil. (jante pe 18 - 800 ron un cauciuc !) Cati membrii are familia ta? Poate te incadrezi la un golf - ii pui un portbagaj deasupra de 2x pe an in concediu si te incadrezi in nevoile tale ! Masina mea Insignia ST este ideala pentru concediu, de 2 x pe an dar 80% din timp merge in sectorul 1 si 2..ce pis da masii ! Consuma cu automata 8,2 mixt deci in oras 10-11 %
Citeste si te vei intelepti !
PS - Insignia este perfecta pe autostrada ! Este grea , este mare este ca un vapor pe mare ...
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
Pai treaba sta in felul urmator...
Mai am doua masini, un Opel Corsa C 1.4 Sport (de oras, masina familiei), doar ca acusi implineste 220.000km, iar desi am avut doar mici probleme recente, pe care le-am rezolvat de curand, as vrea sa trec la ceva mai... rafinat si mai am un Peugeot 206 RC (la care am doar eu acces), de iesit doar seara in weekend-uri. ))
M-am cam saturat de hatchback-uri care iti rup oasele si iti omoara ficatii la cea mai mica denivelare in carosabil. Cu RC-ul (care are suspensie sport din fabrica), nu odata am fost nevoit sa ocolesc pe unde e mai buna strada (si din cauza ca ma doare inima si din grija pentru masina... Avem in Arad si in general prin partea de vest niste drumuri PRAF!) In general, termenul hatchback e asociat cu masina de oras, iar o masina de oras nu o poti asocia cu termenul de comfort sub nicio forma (aici intra toate buburuzele gen Fiesta, Focus, Corsa, Golf, etc)...
Da, voi face foarte multe drumuri in oras, ce-i drept, dar am drumuri ocazionale odata la 2-3 saptamani, poate chiar mai des, cand am timp sa o curat de mizeriile depuse in oras, cat am stat bara la bara. Concedii fac, in jur de 2-3 ori pe an minim si asta e un motiv in plus pentru care m-am saturat de inghesuiala dintr-un hatchback.
Mai am doua masini, un Opel Corsa C 1.4 Sport (de oras, masina familiei), doar ca acusi implineste 220.000km, iar desi am avut doar mici probleme recente, pe care le-am rezolvat de curand, as vrea sa trec la ceva mai... rafinat si mai am un Peugeot 206 RC (la care am doar eu acces), de iesit doar seara in weekend-uri. ))
M-am cam saturat de hatchback-uri care iti rup oasele si iti omoara ficatii la cea mai mica denivelare in carosabil. Cu RC-ul (care are suspensie sport din fabrica), nu odata am fost nevoit sa ocolesc pe unde e mai buna strada (si din cauza ca ma doare inima si din grija pentru masina... Avem in Arad si in general prin partea de vest niste drumuri PRAF!) In general, termenul hatchback e asociat cu masina de oras, iar o masina de oras nu o poti asocia cu termenul de comfort sub nicio forma (aici intra toate buburuzele gen Fiesta, Focus, Corsa, Golf, etc)...
Da, voi face foarte multe drumuri in oras, ce-i drept, dar am drumuri ocazionale odata la 2-3 saptamani, poate chiar mai des, cand am timp sa o curat de mizeriile depuse in oras, cat am stat bara la bara. Concedii fac, in jur de 2-3 ori pe an minim si asta e un motiv in plus pentru care m-am saturat de inghesuiala dintr-un hatchback.
cn0609
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2013
- Mesaj Privat
De ce Insignia din 2010 nu e ok?
Am Insignia 2010, 160 CP, echipare Sport, cu 182.000 km, cumparata la 132.000 km si incerc sa iti raspund la intrebari.
Stiu ca exista topic dedicat, dar in 6 ani s-au adunat destul de multe informatii. Apropo eu am citit forumul si mi-a fost de ajutor in alegerea masinii, inclusiv a motorizarii.
1. Am schimbat 3 bujii (parca 130 lei una), distributia (la 149.000 km cred ca era intre 1300 si 1400 lei) si conducta de la servodirectie (s-a crapat, vreo 600 lei).
Preturile le gasesti pe site-urile de piese si sunt cam aceleasi cu ce am platit (mai putin manopera), din pacate nu le mai tin minte exact pe toate .
Indicat e sa ai o rezerva de minim 1000 de euro pentru "surprize" ce pot aparea dupa achizitie. Daca totul e ok, ai 1000 de euro bani de buzunar.
2. Nu ma pricep la tehnica, dar eu am ales 160 CP pentru performante. Stiu ca are filtru de particule si nu am avut probleme cu el. Eu merg cu masina la 2000 rpm. Pentru consum verifica spritmonitor.de. La mine consumul e intre 6,5 si 7 l /100 km. Daca mergi mult in oras, mai degraba as alege un 1.6 benzina de 180 CP.
3. Din ce stiu stopuri LED nici acum nu se pot pune. Eu am DVD800 si e relativ ok. Ar fi fost frumos Infinity, e sistemul de sunet premium. Pe facelift e inlocuit cu Bose. Ai 2 porturi USB in cotiera din care poti sa asculti muzica. Pe modelul din 2010 nu poti sa faci media streaming.
4. Daca ar fi sa aleg acum as alege 1.6 benzina 180 CP pentru un regim similar celui de oras. Daca ar fi sa fac o nebunie as alege cel de 2.0 benzina . 2.0 CDTI 160 CP e ok (9.5 s 0 - 100 kmh), trage bine si nu am probleme in depasiri cu el. L-as compara cu Mondeo 4 de 140 CP. Intretinerea o fac la service dupa carnetul de service. Distributia la fiecare 150.000 km sau 10 ani dupa carte sau la fiecare 75.000 km dupa recomandarea serviceului. Daca vrei diesel atunci il alegi in functie de ce vrei: consum sau performante.
5. Majoritatea Insignia vin cu jante pe 18. Eu am vara 245/45/R18 (Pirelli) iar iarna 235/45/R18 (Hankook). Uita-te pe siteurile de anvelope sa vezi ce preturi au. Cu banii ce ii dai pe o anvelopa, schimbi tot setul la Corsa. Sunt si alte solutii, gen jante de tabla de 16, dar parerea mea e ca arata ca dracu masina cu jante de 16, mai ales dupa ce o vezi atata timp pe 18.
6. O revizie uzuala, la un an sau la 15.000 km, e undeva la 900 lei.
Acum ramane sa te hotarasti cati bani vrei sa dai pe masina, sa iti faci un buget de cheltuieli (intretinere + combustibil) si sa te decizi.
Bafta!
Am Insignia 2010, 160 CP, echipare Sport, cu 182.000 km, cumparata la 132.000 km si incerc sa iti raspund la intrebari.
Stiu ca exista topic dedicat, dar in 6 ani s-au adunat destul de multe informatii. Apropo eu am citit forumul si mi-a fost de ajutor in alegerea masinii, inclusiv a motorizarii.
1. Am schimbat 3 bujii (parca 130 lei una), distributia (la 149.000 km cred ca era intre 1300 si 1400 lei) si conducta de la servodirectie (s-a crapat, vreo 600 lei).
Preturile le gasesti pe site-urile de piese si sunt cam aceleasi cu ce am platit (mai putin manopera), din pacate nu le mai tin minte exact pe toate .
Indicat e sa ai o rezerva de minim 1000 de euro pentru "surprize" ce pot aparea dupa achizitie. Daca totul e ok, ai 1000 de euro bani de buzunar.
2. Nu ma pricep la tehnica, dar eu am ales 160 CP pentru performante. Stiu ca are filtru de particule si nu am avut probleme cu el. Eu merg cu masina la 2000 rpm. Pentru consum verifica spritmonitor.de. La mine consumul e intre 6,5 si 7 l /100 km. Daca mergi mult in oras, mai degraba as alege un 1.6 benzina de 180 CP.
3. Din ce stiu stopuri LED nici acum nu se pot pune. Eu am DVD800 si e relativ ok. Ar fi fost frumos Infinity, e sistemul de sunet premium. Pe facelift e inlocuit cu Bose. Ai 2 porturi USB in cotiera din care poti sa asculti muzica. Pe modelul din 2010 nu poti sa faci media streaming.
4. Daca ar fi sa aleg acum as alege 1.6 benzina 180 CP pentru un regim similar celui de oras. Daca ar fi sa fac o nebunie as alege cel de 2.0 benzina . 2.0 CDTI 160 CP e ok (9.5 s 0 - 100 kmh), trage bine si nu am probleme in depasiri cu el. L-as compara cu Mondeo 4 de 140 CP. Intretinerea o fac la service dupa carnetul de service. Distributia la fiecare 150.000 km sau 10 ani dupa carte sau la fiecare 75.000 km dupa recomandarea serviceului. Daca vrei diesel atunci il alegi in functie de ce vrei: consum sau performante.
5. Majoritatea Insignia vin cu jante pe 18. Eu am vara 245/45/R18 (Pirelli) iar iarna 235/45/R18 (Hankook). Uita-te pe siteurile de anvelope sa vezi ce preturi au. Cu banii ce ii dai pe o anvelopa, schimbi tot setul la Corsa. Sunt si alte solutii, gen jante de tabla de 16, dar parerea mea e ca arata ca dracu masina cu jante de 16, mai ales dupa ce o vezi atata timp pe 18.
6. O revizie uzuala, la un an sau la 15.000 km, e undeva la 900 lei.
Acum ramane sa te hotarasti cati bani vrei sa dai pe masina, sa iti faci un buget de cheltuieli (intretinere + combustibil) si sa te decizi.
Bafta!
- florin ghiorghiu
- *
- 23 mesaje
- din 21 Mar 2015
- Insignia 2010 DTH
- Galati
florin ghiorghiu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2015
- Mesaj Privat
Daca vrem performane trebuie sa fim pregatiti cu ceva banuti ,eu unul am modelul 2010/160 cp este ceva fantastic cita putere poate dezvolta in depasire nam cuvinte ,este impecabila la drum lung .Referitor la schimbul de piese am schimbat mai mereu cite ceva :turbo ,furtun intercoler, rulmenti spate ,volanta +ambreaj,kit distributie etc. Dar mie draga cu toate ca costa mult intretinerea acestui model frumos ,acuma fiecare isi da cu parerea .Salutari colegi si drumuri fara incidente .
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
Cristi in ce golf ai mers tu de iti muta ficatii ? Astea mai recente sunt chiar ok....
Tu cauti o masina de fite, varsta isi spune cuvântul... poate o Cascada , cauti ceva cu care sa întinzi gatul gagicilor !
Vezi ca domnisoarele nu mai fumeaza Opel demult, pe la tara poate mai tine dar la oras , BMW ul este PAROLA minima sa stii !
Tu cauti o masina de fite, varsta isi spune cuvântul... poate o Cascada , cauti ceva cu care sa întinzi gatul gagicilor !
Vezi ca domnisoarele nu mai fumeaza Opel demult, pe la tara poate mai tine dar la oras , BMW ul este PAROLA minima sa stii !
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
Cum ziceam, de intins gatul, am un 206 RC, iar ca performante chiar nu pot sa cer nimic mai mult, as fi absurd (6s 0-100km/h), insa chestia e ca vreau si o masina de oras, comfortabila, eleganta si practica.
La BMW-uri nu ma pot apropia in intervalul asta de pret... Un seria 3 bate lejer spre 11.000 unu cu un an bun, cu km acceptabili si dotari minime.
La BMW-uri nu ma pot apropia in intervalul asta de pret... Un seria 3 bate lejer spre 11.000 unu cu un an bun, cu km acceptabili si dotari minime.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
Insignia pe motorina este pentru navetisti.daca faci naveta zilnic macar 100 km dus intors si ai drum intins sau autostrada Insignia este perfecta.dar daca stai in Bucuresti in Titan si ai serviciul in Militari mai bine metrou. asa cum zicea cineva nici cu parcarea nu te ajuta..este o masina care se simte bine la viteza mare.
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Daca nu ai bani pentru carburant, atunci treci la "versiunea" mijloc de transport in comun si gata...s-a rezolvat.
Insignia cu motor diesel nu este "recomandata" pentru drumuri preponderant urbane, decat daca ii elimini filtrul de particule, insa atunci intrii in "ilegalitate", iar noi nu "promovam" asa ceva aici, pe forum...
Daca tot esti "indragostit" de acest model, mai sunt si alte variante mai "ieftine" decat benzina...GPL...
Insignia cu motor diesel nu este "recomandata" pentru drumuri preponderant urbane, decat daca ii elimini filtrul de particule, insa atunci intrii in "ilegalitate", iar noi nu "promovam" asa ceva aici, pe forum...
Daca tot esti "indragostit" de acest model, mai sunt si alte variante mai "ieftine" decat benzina...GPL...
- florin ghiorghiu
- *
- 23 mesaje
- din 21 Mar 2015
- Insignia 2010 DTH
- Galati
florin ghiorghiu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2015
- Mesaj Privat
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
Referitor la diesel in general (aici nu ma refer la Opel... deja m-am cam lamurit si mi-am facut o idee), cat de tare se infunda la mersul in oras?
Eu in general merg destul de turat, cu reprize dese de forja, deci nu ma prea pot gandi ca s-ar depune atata funingine din aia in DPF, incat sa-l infunde de tot...
Eu in general merg destul de turat, cu reprize dese de forja, deci nu ma prea pot gandi ca s-ar depune atata funingine din aia in DPF, incat sa-l infunde de tot...