Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salutare Revin si eu cu o mica problema. Dupa pornire timp de 5 minute la relanti se aude un zgomot asemantor unei frecari metalice in zona curea transmisie - role intinzatoare,etc, dupa care se aude parca, mai incet. In timpul mersului daca stai si asculti zgomotul, il poti auzi ff incet. Este ca o frecare. Parca creste in intensitate cand accelerez. Aveti o idee a mai patit cineva asa ceva? Pe mine ma bate gandul spre unele componente dar nu sunt sigur. Pierderi de antigel pe la pompa nu sunt, poate de pe la rola de la intinzatorul de curea?Ca informatie masina are 126000 km si cureaua am schimbat-o pe la 80000 km.
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Ai schimbat si rolele sau doar cureaua?
E posibil ca scartaitul sa fie de la una din role.
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2006

  • Mesaj Privat
cangri a scris:Ai schimbat si rolele sau doar cureaua?
E posibil ca scartaitul sa fie de la una din role.

doar cureau. dar care role sa la schimb? cate sunt?
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pei ai rola de la intinzator,la pompa de apa mai este una.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Poate sa fie: pompa de apa pe duca, rulmenti alternator, rola intinzatoare, daca are AC- ceva pe la fulia acestuia.
Se poate diagnostica prin detensionarea intinzatorului de pe curea si sa invartiti cu mana fiecare componenta
eventua, in acest timp, l aplicand presiune cu mana perpendicular pe directia axului de rotatie a acesteia.
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 288
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Dai jos cureaua de accesorii, dai drumul la motor si il asculti 10 secunde, daca nu mai exista zgomotul respectiv te apuci si invarti fiecare componenta cu mana cum spunea colegul mai sus. Daca zgomotul persista si cu cureaua data jos atunci ii altul baiul.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Scoate cureaua si vezi ce gasesti, numai o eliberezi prin strangere pe rola si o dai pe suport motor. Daca e de la rola intinzator merge curatat rulment si vaselina, oricum nu va tine prea mult 'smecheria' dar trebuie incercat ca e scumpa. Daca e de la compresor AC am unul bun mecanic dar bobina praf (arsa bine de tot), pui bobina ta si scapi mai ieftin. Daca e de la pompa apa numai prin schimbare si urgent ca te lasa in drum nemernica, cumperi de preferat Hepu sau Graph, Dolz cam cu probleme de au tinut numai 30,000km.
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Scoate cureaua si vezi ce gasesti, numai o eliberezi prin strangere pe rola si o dai pe suport motor. Daca e de la rola intinzator merge curatat rulment si vaselina, oricum nu va tine prea mult 'smecheria' dar trebuie incercat ca e scumpa. Daca e de la compresor AC am unul bun mecanic dar bobina praf (arsa bine de tot), pui bobina ta si scapi mai ieftin. Daca e de la pompa apa numai prin schimbare si urgent ca te lasa in drum nemernica, cumperi de preferat Hepu sau Graph, Dolz cam cu probleme de au tinut numai 30,000km.



Multumesc mult pt ajutor. Am rezolvat problema. Erau doua chestii:
1- rulment pompa apa. nu se prelingea pe la el dar era varza rau, l-am vazut pe cel vechi si mergea ca naiba dupa 125000km; - pompa inlocuita
2- rola de la intinzator - inlocuita

sa sperm ca totul e ok.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ai gasit rola intizator (separat de intinzator) de noua ? Unde si ce pret ?
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2006

  • Mesaj Privat
PL500 a scris:Ai gasit rola intizator (separat de intinzator) de noua ? Unde si ce pret ?


Da am gasit rola intinzator, separat, nu le-am cumparat eu si cel care s-a ocupat de masina de mi le-a schimbat.
tot ceea ce vreau sa-ti spun despre ea este ca era o rola de la mercedez benz care este leit cu a noastra. cat a cautat pt mine gasea cu tot cu intinzator si era un car de bani. mai multe detalii(date, cod) nu pot sa-ti dau ca nu stiu nu am vazut. daca nu gasesti si esti interesat pot sa fac o intrebare.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca este posibil (fara mare deranj) ar merita sa aflati codul, nu numai pt. mine cat si pentru
alti posesori de Agila care nu au chef sa dea 250-300 lei pe vreo chinezareala.
Eu am scos rola veche, am desfacut aparatorile rulmentului, l-am spalat cu motorina, am introdus
alta vaselina, puse capacele si remontat. Sunt convins ca solutia asta nu reprezinta decat o
prelungire mica a vietii rolei (rulmentului).
Si apropos: cat a costat noua rola ?
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salut !
Înainte de Crãciun cu o sãptãmânã ,am schimbat simeringul de la vibrochen (cel din spatele fuliei care antreneazã cureaua accesoriilor) pentru cã aveam scurgeri de ulei numai atunci când motorul funcționa.
Dacã problema aceasta am rezolvat-o,în schimb a apãrut alta pe care nu am avut-o înainte de aceastã intervenție și care are legãturã tot de zona în care am lucrat și anume:
-cureaua accesoriilor am așezat-o bine dar se aude pronunțat și a apãrut un zgomot suspect pe care înainte nu-l aveam în aceastã zonã ca și când una dintre fuliile antrenate ar fi excentricã,n-ar fi bine strânsã sau n-ar fi bine aliniatã cu celelalte provocând și o oscilație/vibrație mai mare a motorului(joja oscileazã vizibil) ca un fel de soc care se resimte și la volan când o pornesc pe loc și care sunã ca un dâc,dâc,dâc,dâc,dâc.......
-în mers ,când accelerez pe la 1500-2000 turații ,se aude ca un fel de zornãit/zumzãit tot dinspre zona curelei accesoriilor sau fulii/role pe care le antreneazã.
Menționez cã la schimbarea simeringului vibrochen ,am demontat și am umblat numai la fulia vibrochenului și nu am demontat și nu am umblat la nicio altã piesã sau dispozitiv(am slãbit numai întinzãtorul ca sã pot scoate cureaua de pe fulie).
Pe 02.01.2016 ,am fãcut un drum dus-întors la Constanta (630 km) fãrã probleme dar nu am scãpat de zgomotele descrise .
Mai multe sugestii corecte fatã de simptomatologia descrisã mi-ar fi de folos.
  • Turturica George

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salutare! O situatie asemanatoare cu a lui Claudiu am si eu,acelasi zgomot de frecare metalica la relanti,crestere in intensitate cand accelerez.Am caldura in habitaclu iar nivelul antigelului l-am completat acum 4 luni cu 400 ml.Am filmat sunetul si imi cer scuze ca cer audiometric o solutie.Trebuie inlocuita pompa de apa? Multumesc! Filmuletul aici: http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Deoarece pot fi implicate oricare din componentele: pompa apa, alternator
rola intinzator, cel mai bine ar fi sa dezarmati intinzatorul si sa rotiti cu mana
componentele sus-citate.
  • Turturica George

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos! Am sa incerc cum ati spus.Masina are 210.000 km si nu are AC.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@danzog

Cand ai dat jos cureaua ai tinut cont sa ii pastrezi sensul de rotatie?
Cand ai strans "bucsa" aceea pe care vine fulia si antreneaza pompa de ulei ai folosit cheie dinamometrica?
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
@CSN:
Cureaua am scos-o de pe fulia vibrochenului si am lãsat-o pe pozitie, agãtatã pe celelalte fulii fãrã sã o dau jos cât am lucrat, asa cã nu i-am schimbat sensul.
La capitolul de strângere a ,,bucsei,, cu cheie dinamometricã sunt în ,,ofsaid,, pt cã nu am asa ceva,am strâns cu ce-am avut la îndemânã(tubularã E18 sau 20-nu mai retin- +mâner cu clichet+ prelungitor din teavã).,,Bucsa,,, la capãt, am vãzut cã avea caneluri de ghidaj.
Este posibil sã nu se fi centrat cum trebuie la strângere, fulia pe axul vibrochenului ? Oare?
,,Bucsa,, , are o pozitie anume(dupã caneluri) în care se introduce sã se aseze/cupleze corect în interior? Oare?
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
"Bucsa" aceea, nu stiu exact care este denumirea ei, are un rol foarte important, iti strange pinionul distributiei de pe vibrochen, prin surubul acela mare de intra in vibrochen.
Normal si firesc, conform recomandarilor din TIS surubul de la vibrochen, cel care l-ai strans prin metoda mentionata mai sus, ar fi trebuit schimbat, totodata folosita pasta de blocare si strans la un cuplu 150 Nm + ceva grade, gasesti informatia la topicul despre distributie.

Fulia daca te uiti atent pe ea iti zice singura care ii este pozitia.

Daca o sa iti crape pinionul distributiei de pe vibrochen sa nu iti fie cu mirare ...
Ideea este ca nu ai strans surubul respectiv ca la carte, iar pinionul incepe isi faca joc si sa fuleze pe arbore pana o sa cedeze.
PS : Intra pe topicul de la distributie ca este caz concret cu suruburi nestranse la cuplu indicat si pinion rupt in 3.

  • cdsoul

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
la cealanta agila cu motor de 1l am avut problema colegilor ,am schimbat pompa tot se auzea am schimbat rulment la rola intinzatoare tot se auzea invarteam ca nebunu la alternator ....nimic pana mi-a trecut prin cap sa trag de el usor sus jos si sa descoper ca urgia de sunet venea de la rulmeti inculpatului(se simte un joc mic) da cand zic zgomot ma refer ca stia lumea ca vin inainte sa ma vada Smile) dar nu mi-a parut rau ca am schimbat si restu ca lucru nou nou ramane

iar treaba cu surubu si cei 150 nm la viblochen putin probabil sa se desfaca motivu cand motoru invarte forta strange surubu nu il desface
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@danzog. E posibil sa fi decalat si distributia,daca sa rotit pinionul sau vibrochenul cand sa strans surubul? Corect ar fi fost sa fie calat motorul la efectuarea operatiei.PS. ,, Bucsa''aceea angreneaza pompa de ulei.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR