- cristian moisescu
- OP
- 4 mesaje
- din 14 Dec 2015
- Agila 2004 X12XE
- Germania
cristian moisescu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Germania
- Masina: Agila 2004 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2015
- Mesaj Privat
Buna ziua si "La Multi Ani! tuturor Agilistilor.Sint posesor a doua Agile 1.2 (an 2002-140 000 KM si an2004-85 000Km).La prima masina am schimbat singur cu succes setul de distributie si tocmai ce am cumparat si a doua Agila, cu distributia sarita de la punct (arc rupt in doua bucati la intinzatorul patina al lantului de distributie).Deoarece motorul nu a mai pornit la demaror ,am crezut ca supapele au avut de suferit.Am cumparat un compresmetru de la Ebay cu 20 Euro,nou ,si ,surpriza :3cilindri au 9 Bari fiecare, doar unul cu 8,5.Am inteles ca valoarea compresiei trebuie sa fie min 12 bari drept pentru care am masurat prin comparatie si la motorul "sanatos" cu care circul de 8 ani ;are tot 9 Bari pe toti cilindrii!Am masurat la rece ,cu motor cald,cu ulei adaugat in cilindru ,valoarea compresiei nu creste,acceleratia fiind la Max ,filtru de aer demontat.Nedumerirea mea ar fi, de ce la ambele motoare am valori aproape identice ale compresiei,nr de Km fiind total diferit. E drept alimentez cu benzina E10(10 procente Etanol ,si poate au supapele de suferit).Pe autostrada prima masina ajunge la 145 KM/H dar e ceva mai greoaie la demaraj,porneste ceas si esapamentul e curat cu tot ,consumul de ulei marit !0,5L/mie Km ,consum 5,8l benzina(e drept usor crescut fata de timpuri mai bune 5,5l) Sa ma apuc de slefuit supape,inlocuit simeringuri ventile,sau se pot curati si chimic ? Multumesc anticipat daca ma ajuta cineva cu un raspuns.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- cristian moisescu
- OP
- 4 mesaje
- din 14 Dec 2015
- Agila 2004 X12XE
- Germania
cristian moisescu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Germania
- Masina: Agila 2004 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2015
- Mesaj Privat
Cred ca presiune benzina e in ordine,masina merge bine,dar, nu stiu daca la 9 bari compresie pe cilindru e chiar in ordine cu supapele.Reamintesc ca ambele motoare nu au mai mult de 9 bari compresie pe cilindru ,lacal si cu ceva ulei adaugat in cilindru nu creste deloc. Poza nu e o gluma ,tocmai am luat 3 metri cubi de lemn de foc (facut 3 drumuri,desigur)de la Baumarkt,a fost in oferta aici in Germania.Masina are program fix pe sezon,de adus acasa o tona de carbuni si una de lemne in fiecare iarna. Aici costa mult transportul la comanda .Agila galbena doresc sa o restaurez pt a circula cu ea in Romania, in concediu,tocmai schimb distributia si daca tot era desfacuta ma gindeam daca are vreun rost sa slefuiesc ventilele.E drept,masina mai are un defect ,sare din viteza intaia cind plec de pe loc dar,pina la cutie,incep si eu cu ce e mai usor...
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Cred ca nu am inteles eu, dupa schimbul de distributie (la cea cu distributia sarita)
masina mai porneste ? (la ea am intrebat daca are presiune in rampa, practic ma
interesa daca pleaca pompa de benzina - in situatia in care nu porneste).
Compresometrul este posibil sa nu indice corect, dar 5 l ulei / 10000Km nu e
deloc ok, curios ca esapamentul este curat.
Nu stiu ce presupune sa deti o remorcuta in Germania, dar cred ca este mult
mai indicata in situatia in care carati greutati.
Eu mi-am tasat un arc cand am carat niste gresie.
masina mai porneste ? (la ea am intrebat daca are presiune in rampa, practic ma
interesa daca pleaca pompa de benzina - in situatia in care nu porneste).
Compresometrul este posibil sa nu indice corect, dar 5 l ulei / 10000Km nu e
deloc ok, curios ca esapamentul este curat.
Nu stiu ce presupune sa deti o remorcuta in Germania, dar cred ca este mult
mai indicata in situatia in care carati greutati.
Eu mi-am tasat un arc cand am carat niste gresie.
- cristian moisescu
- OP
- 4 mesaje
- din 14 Dec 2015
- Agila 2004 X12XE
- Germania
cristian moisescu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Germania
- Masina: Agila 2004 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2015
- Mesaj Privat
Deci, masina cu distributia sarita,cred ca porneste cu siguranta,pt ca dupa ce am schimbat doar intinzatorul de lant(cel vechi avea arcul rupt)si aliniat cu trusa KM ,am pe 3 cilindri 9 Bari compresie si pe ultimul 8,5 bari,motor invirtit cu demaror la rece. Prima mea Agila, cea cu 140 mii km are exact 9 bari compresie la toti cilindrii, am masurat-o doar ca sa compar valorile masurate pe motorul sarit. de la punct. Nu am montat complet capac distributie,pompa apa etc pt.ca am in plan sa schimb tot setul cumparat ;pinioane,lant,sine ,garnitura,simering,etc,pe care l-am cumparat ( de la British Automotive,65 Euro). Chestia cu saritul de la punct a fost din vina mea:am pornit-o in viteza 2-a ,fara sa calc ambreiajul !Tocmai adusesem masina cu o remorca, si testam motorul care la relanti mergea prost,tremura usor,zgomot de Diesel,dar turat era Ok. M-am bucurat f.tare ca nu s-au intilnit ventilele cu pistoanele din moment ce am compresie aproape egala pe cei 4 cilindri. Ideea ca manometrul ar fi defect ,desi e nou nout ,poate fi de neglijat pt ca l-am testat cu un compresor mic de umflat cauciucuri,la 12 Volti,arata aceeasi indicatie. O sa incerc sa imprumut si un alt compresmetru de la o cunostinta. Consum mare de ulei am la prima masina ,pt ca acu vreo 4-5 ani mi-a cazut electrodul de masa de la o bujie in cilindru,la 100 la ora,pe autostrada (bujia nu afost bine strinsa,rasufla putin pe linga filet) A facut un zgomot infernal,de cateva ori, timp de citeva secunde bune ;trepidatii,pierdere de putere,uruit,dar am reusit sa ajung cu bine sa termin cei 1500 Km pe care -i aveam de parcurs ca si cum nu s-a intimplat nimic,un mister fiind ce s-a intimplat cu agrafa de masa a bujiei. Banuiesc ca am cilindru zgiriat pe interior,de aici consumul.Oful meu este ca nu stiu daca sa inchid motorul sarit de la punct (cel cu 85 000KM) fara sa ma bag , daca tot e desfacut ,sa curat,slefuiesc supape.(nu am facut asta niciodata dar pot sa-mi dau doctoratul la cit material am vizionat pe Youtube! Cu distributia primei masini mi-a reusit, m-am inspirat si de pe forum, am facut-o singur in doua zile. Deci , intrebarea ar fi ,9 bari compresie e limita de jos sau se poate lasa motorul si asa ? Cred ca dupa 12 ani de functionare imbatrineste si materialul de simering supape si va trebui sa o iau cu munca de la capat daca nu ma ocup de ventile acum ....
- player94ady
- *
- 3 mesaje
- din 13 Oct 2015
- Astra 2001 Z14XE
- Ialomita
player94ady
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2015
- Mesaj Privat
- player94ady
- *
- 3 mesaje
- din 13 Oct 2015
- Astra 2001 Z14XE
- Ialomita
player94ady
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2015
- Mesaj Privat
am gasit ceva sper sa te ajute si pe tine la motorul meu comtresia trebuie sa fie intre 10.0 si 11.5
https://www.clubopel.com/lin...c.php%3Ft%3D10865
https://www.clubopel.com/lin...c.php%3Ft%3D10865
gtr 1000
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2015
- Mesaj Privat
Atentie mare : nu confundati raportul de compresie cu compresia motorului ! Sunt doua lucruri diferite . Raportul de compresie se refera la raportul dintre volumul cilindrului si camera de ardere . Adica de cate ori intra volumul camerei de ardere in volumul cilindrului ! Cea ce va intereseaza pe voi este compresia , adica presiunea maxima dezvoltata de cursa pistonului , masurata in Pascali , Bar. , Atm. , etc . Acuma referitor la subiect , presiunea de 9 bar. este inca acceptabila din punct de vedere tehnic , adica motorul cu aprindere prin scanteie (benzina) mai functioneaza corect . Cam asta este limita inferioara a motoarelor pe benzina pentru a functiona normal . Sub aceasta limita apar dezechilibrele ( functionari anormale ale motorului : trepidatii la relanti , ardere incompleta a amestecului carburant , etc ) .