- alichi_c
- OP
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
salutare
Am o problema legata de start stop (nu functioneaza) am mers la drum lung am ajuns acasa si nu se opreste la semafor motorul
am fost la service au incarcat bateria si a mers cam 2 zile apoi nu mai merge start stopul
bateria este fabricata in 07/2014 are cam un an si jumatate
ce ma sfatuiti sa fac?
Am o problema legata de start stop (nu functioneaza) am mers la drum lung am ajuns acasa si nu se opreste la semafor motorul
am fost la service au incarcat bateria si a mers cam 2 zile apoi nu mai merge start stopul
bateria este fabricata in 07/2014 are cam un an si jumatate
ce ma sfatuiti sa fac?
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- alichi_c
- OP
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
salut si La multi ani in noul an
am descarcat de pe net conditiile de functionare a sistemului start stop inca din iulie 2015 am aceasta problema
am respectat intocmai cerintele de functionare a sistemului si nu are effect
am fost la garantie si a stat o zi pentru 2 probleme respectiv modificare afisaj central fara comanda prealabila si start stop nefunctional
am fost introdus in baza de date si communicate erorile la fabrica dupa care am fost rechemat la service si am lasat masina 2 zile unde imi spune la predare ca li sa comunicat ca masina nu are nimic dar cred ca au incarcat bateria si surpriza a mers circa 2 zile apoi la fel adica nu merge
in ultima zi de functionare am stat in parcare cu radioul aprins circa 30 min timp in care sa oprit displayul de circa 3 ori, la ultima oprire a aparut un mesaj de eroare pe displayul central apoi nu a mai mers
am descarcat de pe net conditiile de functionare a sistemului start stop inca din iulie 2015 am aceasta problema
am respectat intocmai cerintele de functionare a sistemului si nu are effect
am fost la garantie si a stat o zi pentru 2 probleme respectiv modificare afisaj central fara comanda prealabila si start stop nefunctional
am fost introdus in baza de date si communicate erorile la fabrica dupa care am fost rechemat la service si am lasat masina 2 zile unde imi spune la predare ca li sa comunicat ca masina nu are nimic dar cred ca au incarcat bateria si surpriza a mers circa 2 zile apoi la fel adica nu merge
in ultima zi de functionare am stat in parcare cu radioul aprins circa 30 min timp in care sa oprit displayul de circa 3 ori, la ultima oprire a aparut un mesaj de eroare pe displayul central apoi nu a mai mers
- alichi_c
- OP
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Nu am informatia asta (cati amperi la pornire trebuie sa aiba efectiv bateria), dar avand in vedere ca bateria are 2/3 din capacitatea nominala... s-ar putea sa nu se mai activeze start/stop.
Daca verificarea ai facut-o pe frigul care e acum afara, e normal ca si capacitatea bateriei sa scada.
Totusi, se poate sa ai o problema la baterie, intrucat ne spui ca dupa o incarcare merge cam 2 zile si apoi nu...
Din ce se vede mai jos, legat de baterie, sistemul nu opreste motorul daca nivelul de incarcare al bateriei e sub 75%... si il reporneste daca e scade sub 73% (vezi informatiile bold-uite).
Nu ai garantie la baterie, avnad in vedere ca are sub 2 ani vechime?
"To ensure neither the needs of the driver or vehicle are compromised the engine will not shut down in the following circumstances:
• Ambient and coolant temperature correlation does not match specified values.
• Ambient temperature is less than -10°C (14°F)
• Battery temperature is less than 0°C (32°F) or greater than 55°C (131°F)
• Driver seat belt is not fastened and the drivers door is not fully closed
• Clutch or accelerator pedal is pressed
• HVAC system demand is high
• HVAC defrost has been selected
• Battery charge is low"
"Autostart Criteria:
The ECM will send an Autostart state message to the BCM. If all of the following conditions are true the ECM and BCM will restart the vehicle.
Driver Enabled Conditions that will enable Autostart:
• Transmission in neutral, clutch partially or fully depressed
• If transmission is in gear, clutch must be fully depressed in order for Autostart
System Enabled Conditions that will enable Autostart as long as transmission is not in gear
• Brake booster vacuum is less than 40 kPa (7 PSI)
• Vehicle speed is greater than 10 km/h (4 MPH)
• HVAC inside air temperature changes than 3°C (5°F) (with HVAC Automatic)
• A/C compressor request from HVAC (A/C or Defrost modes)
• Battery voltage less than 11 V,
• Battery state of charge is less than 73% (changes with state of health)
• Diesel particulate filter regeneration is requested
• Economy mode turned OFF
• Driver door status changes to open and driver seat belt status changes to unbuckled.
• Hood switch status changes to open
• Autostop time exceeded 5 min"
"Autostop Criteria:
The ECM will send an Autostop state message to the body control module (BCM) and shut down the engine when all of the following criteria is met. The BCM will transmit the Autostop state message to the instrument cluster which will display the Autostop indicator in the tachometer display.
• Economy mode turned ON
• Vehicle speed during drive cycle was greater than 3 km/h (2 MPH)
• Ambient and engine coolant temperature correlation meets specified values.
• Hood switch status is closed
• Driver door status is closed
• Driver seat belt status is buckled
• Brake booster vacuum is greater than 45 kPa (7 PSI)
• Clutch switch is fully released
• Transmission neutral position switch indicates neutral
• Vehicle speed is less than 5 km/h (3 MPH)
• Engine speed is below 1 500 RPM
• Engine coolant temperature is less than 120°C (248°F)
• No A/C compressor request from HVAC (A/C or Defrost modes)
• Battery voltage greater than 12 V
• Battery state of charge greater than 75% (changes with state of health)
• Diesel particulate filter regeneration is not active"
Daca verificarea ai facut-o pe frigul care e acum afara, e normal ca si capacitatea bateriei sa scada.
Totusi, se poate sa ai o problema la baterie, intrucat ne spui ca dupa o incarcare merge cam 2 zile si apoi nu...
Din ce se vede mai jos, legat de baterie, sistemul nu opreste motorul daca nivelul de incarcare al bateriei e sub 75%... si il reporneste daca e scade sub 73% (vezi informatiile bold-uite).
Nu ai garantie la baterie, avnad in vedere ca are sub 2 ani vechime?
"To ensure neither the needs of the driver or vehicle are compromised the engine will not shut down in the following circumstances:
• Ambient and coolant temperature correlation does not match specified values.
• Ambient temperature is less than -10°C (14°F)
• Battery temperature is less than 0°C (32°F) or greater than 55°C (131°F)
• Driver seat belt is not fastened and the drivers door is not fully closed
• Clutch or accelerator pedal is pressed
• HVAC system demand is high
• HVAC defrost has been selected
• Battery charge is low"
"Autostart Criteria:
The ECM will send an Autostart state message to the BCM. If all of the following conditions are true the ECM and BCM will restart the vehicle.
Driver Enabled Conditions that will enable Autostart:
• Transmission in neutral, clutch partially or fully depressed
• If transmission is in gear, clutch must be fully depressed in order for Autostart
System Enabled Conditions that will enable Autostart as long as transmission is not in gear
• Brake booster vacuum is less than 40 kPa (7 PSI)
• Vehicle speed is greater than 10 km/h (4 MPH)
• HVAC inside air temperature changes than 3°C (5°F) (with HVAC Automatic)
• A/C compressor request from HVAC (A/C or Defrost modes)
• Battery voltage less than 11 V,
• Battery state of charge is less than 73% (changes with state of health)
• Diesel particulate filter regeneration is requested
• Economy mode turned OFF
• Driver door status changes to open and driver seat belt status changes to unbuckled.
• Hood switch status changes to open
• Autostop time exceeded 5 min"
"Autostop Criteria:
The ECM will send an Autostop state message to the body control module (BCM) and shut down the engine when all of the following criteria is met. The BCM will transmit the Autostop state message to the instrument cluster which will display the Autostop indicator in the tachometer display.
• Economy mode turned ON
• Vehicle speed during drive cycle was greater than 3 km/h (2 MPH)
• Ambient and engine coolant temperature correlation meets specified values.
• Hood switch status is closed
• Driver door status is closed
• Driver seat belt status is buckled
• Brake booster vacuum is greater than 45 kPa (7 PSI)
• Clutch switch is fully released
• Transmission neutral position switch indicates neutral
• Vehicle speed is less than 5 km/h (3 MPH)
• Engine speed is below 1 500 RPM
• Engine coolant temperature is less than 120°C (248°F)
• No A/C compressor request from HVAC (A/C or Defrost modes)
• Battery voltage greater than 12 V
• Battery state of charge greater than 75% (changes with state of health)
• Diesel particulate filter regeneration is not active"
- alichi_c
- OP
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
Salut multumesc de raspuns
Problemele expuse cu start stopul sunt din vara
Cand era cald afara deci temperatura mai mare
Masurarea bateriei sa facut in 18 noiembrie am citit si eu inainte sa cer sfatul colegilor de forum
Si am respectat intocmai conditiile un singur lucru am facut a doua zi dupa ce am venit de la service am stat circa 30 min cu radio pornit timp in care sa inchis de 3 ori radioul
Dupa care am pornit masina si am circulat circa 1 ora
Si de atunci nu mai face start stop
Masina este in garantie intrebarea este daca bareria este devina o schimba sau nu
Problemele expuse cu start stopul sunt din vara
Cand era cald afara deci temperatura mai mare
Masurarea bateriei sa facut in 18 noiembrie am citit si eu inainte sa cer sfatul colegilor de forum
Si am respectat intocmai conditiile un singur lucru am facut a doua zi dupa ce am venit de la service am stat circa 30 min cu radio pornit timp in care sa inchis de 3 ori radioul
Dupa care am pornit masina si am circulat circa 1 ora
Si de atunci nu mai face start stop
Masina este in garantie intrebarea este daca bareria este devina o schimba sau nu
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- alichi_c
- OP
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
Nu inteleg de ce nu incarca alternatorul / de ce se descarca asa rapid bateria
Am mai avut o insignia inainte si faza cu descarcarea bateriei a fost dupa 4 ore de stat cu radio pornit si. Sa incarcat la drum fara a fi necesar redresorul dar acum cred ca ar trebui scris in instructiunile de folosire cu litere mari dupa oprire motor nu porniti consumatori uzuali decat 5min maxim ca daca nu plecati pe jos
Am mai avut o insignia inainte si faza cu descarcarea bateriei a fost dupa 4 ore de stat cu radio pornit si. Sa incarcat la drum fara a fi necesar redresorul dar acum cred ca ar trebui scris in instructiunile de folosire cu litere mari dupa oprire motor nu porniti consumatori uzuali decat 5min maxim ca daca nu plecati pe jos
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Banuiesc ca alternatorul incarca normal (s-a mai discutat pe forum despre modul de functionare/incarcare al alternatorului), cred ca dimineata motorul porneste normal... 600A sunt de ajuns pentru a porni. De exemplu, la mine radioul se opreste dupa 30min de fuctionare daca motorul e oprit. Daca masina e in garantie, du-te peste ei sa iti rezolve problema.
- alichi_c
- OP
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
- alichi_c
- OP
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Pai scrie pe baterie ca capacitate are in Ah si ce curent de descarcare are in A... iar nivelul de incarcare al bateriei trebuie sa fie peste 75% pentru ca start/stop sa poata fi functional din punctul asta de vedere... vezi mai sus conditiile.
Alternatorul are mai multe moduri si tensiuni de incarcare a bateriei si tine cont de mai multi factori precum starea de incarcare si temperatura estimata a bateriei, consumatori, chiar si de viteza masinii... in principiu trebuie sa scoata intre 12.6-15.0V. E un intreg algoritm...
Alternatorul are mai multe moduri si tensiuni de incarcare a bateriei si tine cont de mai multi factori precum starea de incarcare si temperatura estimata a bateriei, consumatori, chiar si de viteza masinii... in principiu trebuie sa scoata intre 12.6-15.0V. E un intreg algoritm...
- alichi_c
- OP
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
- alichi_c
- OP
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
- alichi_c
- OP
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
buna ziua
am schimbat bateria dar problema start stop a ramas pana cand am facut urmatorul lucru( la borna minus a bateriei exista un sensor care are o mufa pe care daca o scoti si o introduci dupa circa 10 sec se reseteaza o comanda si apoi prneste start stopul)
asta este ce am descoperit personal si la mine functioneaza.
operatia enuntata mai sus se face cu motorul oprit si cheile scoase din contact.
sper sa va foloseasca informatia o zi buna
am schimbat bateria dar problema start stop a ramas pana cand am facut urmatorul lucru( la borna minus a bateriei exista un sensor care are o mufa pe care daca o scoti si o introduci dupa circa 10 sec se reseteaza o comanda si apoi prneste start stopul)
asta este ce am descoperit personal si la mine functioneaza.
operatia enuntata mai sus se face cu motorul oprit si cheile scoase din contact.
sper sa va foloseasca informatia o zi buna
- Constantin MATEI
- *
- 9 mesaje
- din 24 Sep 2016
- Insignia 2013 A20NFT
- Cluj
Constantin MATEI
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2016
- Mesaj Privat
- alichi_c
- OP
- 181 mesaje
- din 29 Dec 2005
- Ampera 2013 1.4
- Bucuresti
alichi_c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Ampera 2013 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2005
- Mesaj Privat
ma bucur ca am putut fi de ajutor
am mai descoperit ceva este vorba de umezeala la un anume timp respectiv 6 luni ar trebui scoase bornele bateriei si curatate pentru o mai buna incarcare a acesteia pentru opel cu start stop .
datorita pornirilor dese si descarcarilor rapide in conditii de umezeala contactele bateriei cu bornele nu mai sunt ferme
si din acest motiv incarcarea este insuficienta
am mai descoperit ceva este vorba de umezeala la un anume timp respectiv 6 luni ar trebui scoase bornele bateriei si curatate pentru o mai buna incarcare a acesteia pentru opel cu start stop .
datorita pornirilor dese si descarcarilor rapide in conditii de umezeala contactele bateriei cu bornele nu mai sunt ferme
si din acest motiv incarcarea este insuficienta