gemini- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
Povestea continua...
Pun contactul si cand nu vrea sa invarta demarorul, masina cu cheia ramane aprinsa pe contact (parca nu ar avea releul starter din UEC instalat). Motorul porneste numai daca scot releul starter si pun pe direct pinii de executie 30 si 87.
Cand se stinge masina cu cheita cu contactul pus , motorul porneste fara probleme.
Cred ca nu e de la immo (daca ar fi n-ar porni deloc).
Ramane tensiunea aia de 3.4 VOLTI la pinul 85 de la releul starter, unde ar trebui sa fie masa, pare ca nu primeste masa de la ECU.
S-ar putea rezolva cu un releu suplimentar? Am vazut mai sus ca cineva a folosit unul cu polaritate inversa pentru minus la 85.
M-ar interesa detaliile.
Nu stiu daca "pigulirea" CIM-ului ar aduce ceva noutati...
Altfel, voi fi nevoit sa pun un buton de pornire cu releu,
Pun contactul si cand nu vrea sa invarta demarorul, masina cu cheia ramane aprinsa pe contact (parca nu ar avea releul starter din UEC instalat). Motorul porneste numai daca scot releul starter si pun pe direct pinii de executie 30 si 87.
Cand se stinge masina cu cheita cu contactul pus , motorul porneste fara probleme.
Cred ca nu e de la immo (daca ar fi n-ar porni deloc).
Ramane tensiunea aia de 3.4 VOLTI la pinul 85 de la releul starter, unde ar trebui sa fie masa, pare ca nu primeste masa de la ECU.
S-ar putea rezolva cu un releu suplimentar? Am vazut mai sus ca cineva a folosit unul cu polaritate inversa pentru minus la 85.
M-ar interesa detaliile.
Nu stiu daca "pigulirea" CIM-ului ar aduce ceva noutati...
Altfel, voi fi nevoit sa pun un buton de pornire cu releu,
gemini- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2015
- Mesaj Privat
pare ca e un "deja vu"
Dupa ce am mers o distanta mai mare pe o caldura de 33 grade, acum afara de cheita cu masina care nu se mai stinge cu contactul pus, apare pe ecran si binecunoscutul F F, cu ocazia asta cateodata indicatorul de combustibil se duce la zero, range-ul nu mai exista, e F.
In stadiul asta masina nu mai porneste nici daca pun demarorul pe direct, fara F F pornea chiar cu masina cu cheita aprinsa.
Singura solutie este sa deconectez bateria vreo 10 minute. Atunci pot porni normal, dispar F F si masina cu cheita.
Pare a fi ECU defect, zic eu, daca ar fi numai fire intrerupte, nu cred ca si-ar reveni dupa deconectarea bateriei.
Bineinteles ca nu sunt sigur iar electricienii auto sunt depasiti de situatie.
Inca o chestie, la siguranta F21 - releul ECU - am 3,9 volti cu contactul pus, e normal sau nu am releul alimentat destul ?!?
Dupa ce am mers o distanta mai mare pe o caldura de 33 grade, acum afara de cheita cu masina care nu se mai stinge cu contactul pus, apare pe ecran si binecunoscutul F F, cu ocazia asta cateodata indicatorul de combustibil se duce la zero, range-ul nu mai exista, e F.
In stadiul asta masina nu mai porneste nici daca pun demarorul pe direct, fara F F pornea chiar cu masina cu cheita aprinsa.
Singura solutie este sa deconectez bateria vreo 10 minute. Atunci pot porni normal, dispar F F si masina cu cheita.
Pare a fi ECU defect, zic eu, daca ar fi numai fire intrerupte, nu cred ca si-ar reveni dupa deconectarea bateriei.
Bineinteles ca nu sunt sigur iar electricienii auto sunt depasiti de situatie.
Inca o chestie, la siguranta F21 - releul ECU - am 3,9 volti cu contactul pus, e normal sau nu am releul alimentat destul ?!?
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
"F21 - releul ECU - am 3,9 volti cu contactul pus"
Deci la siguranta ai sau la releu.
Verifica ompic ce curent ai la sigurantele FE1, FE2, FE3, FE4, FE5, FE6, FE7, FE8, FE9, FE10, FE11, FE18 masoara atunci cand face figuri.
Daca si aici ai 3.9v undeva intre baterie, borne si mufe sigurante este problema. (verifica cu multimetru cu masa direct de la baterie)
Si daca pui punte intre 30 si 87 releul ECU K2 - cati volti ai la siguranta F21 (verifica cu multimetru cu masa direct de la baterie)
Cu releul ECU K2 pus - cati volti ai la siguranta F21 (verifica cu multimetru cu masa direct de la baterie)
3.9v la ce pin ai la releu baniesc ca 85 dar cu masa de la baterie cat are.
Si intre 85 si borna pozitiva cati volti ai.
Vezi la mufa XR4 pe firul BKRD cati volti ai.
XR4
Deci la siguranta ai sau la releu.
Verifica ompic ce curent ai la sigurantele FE1, FE2, FE3, FE4, FE5, FE6, FE7, FE8, FE9, FE10, FE11, FE18 masoara atunci cand face figuri.
Daca si aici ai 3.9v undeva intre baterie, borne si mufe sigurante este problema. (verifica cu multimetru cu masa direct de la baterie)
Si daca pui punte intre 30 si 87 releul ECU K2 - cati volti ai la siguranta F21 (verifica cu multimetru cu masa direct de la baterie)
Cu releul ECU K2 pus - cati volti ai la siguranta F21 (verifica cu multimetru cu masa direct de la baterie)
3.9v la ce pin ai la releu baniesc ca 85 dar cu masa de la baterie cat are.
Si intre 85 si borna pozitiva cati volti ai.
Vezi la mufa XR4 pe firul BKRD cati volti ai.
XR4
marcelino
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salut! Sunt posesorul une astra h 1.6 benzina z16xep si ma lovesc de aceasi problema, pun contactul se aprind martorii si nu se intampla nimic nu invarte cobor din masina incerc iar peste 1 min si porneste asa imi face mereu. Ma poate ajuta si pe mine cineva , am vazut ca este o chestie cu releu cu polaritate inversa.
- Ionut-Claudiu
- *
- 29 mesaje
- din 25 Dec 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Dambovita
Ionut-Claudiu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2015
- Mesaj Privat
Salutare grup. Am si eu o problema. Ieri mi s-a aprins masina cu cheie dar masina mergea perfect, dar azi dimineata ( dupa 10 ore) nu mai vrea sa porneasca si scoate doar mult fum. Mentionez ca ieri i-am schimbat bateria si dupa aceea s-a aprins martorul masinuta cu cheie. Daca cineva poate sa ma ajute cu un sfat. Masina este astra h 1.7 cdti din 2005
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Ionut-Claudiu
- *
- 29 mesaje
- din 25 Dec 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Dambovita
Ionut-Claudiu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2015
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Ionut-Claudiu
- *
- 29 mesaje
- din 25 Dec 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Dambovita
Ionut-Claudiu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2015
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Ionut-Claudiu
- *
- 29 mesaje
- din 25 Dec 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Dambovita
Ionut-Claudiu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2015
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Ok.
Daca tot ai schimbat bujiile, verifica daca ajunge curent la ele.
Cu un volmetru e f. usor de testat. Un fir il pui pe borna - a bateriei, iar celalalt il pui in fisa unei bujii dupa care pui contactul si verifici daca ai 12 V in fisa. Repeti operatia la fiecare fisa dupa care ne spui ce-ai constatat.
Daca tot ai schimbat bujiile, verifica daca ajunge curent la ele.
Cu un volmetru e f. usor de testat. Un fir il pui pe borna - a bateriei, iar celalalt il pui in fisa unei bujii dupa care pui contactul si verifici daca ai 12 V in fisa. Repeti operatia la fiecare fisa dupa care ne spui ce-ai constatat.
- Ionut-Claudiu
- *
- 29 mesaje
- din 25 Dec 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Dambovita
Ionut-Claudiu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2015
- Mesaj Privat
- ilieionutdaniel
- *
- 1 mesaje
- din 29 Mar 2013
- Astra 2004
- Bacau
ilieionutdaniel
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2013
- Mesaj Privat
covesanu a scris:Se pare ca problema vine de altundeva.Am verificat sigurantele la Ecu sa vad de ce nu ma pot conecta la ecu sa fac diagnoza.Nu comunica cu ecu
U2105 - CAN-bus - nu este comunicare cu modulul de motor(ECM)
(00) - Prezent
Am descoperit ca la sig F21 nu am curent.Ar trebui sa am +permanent.trece si prin releul nr 13.Am alimentat sig F21 si am reusit sa fac diagnoza pe motor
Numãrul codurilor: 4
P1481 - Circuit acþionare ventilator 1 - întrerupt
(04) - Prezent
P1604 - Înlocuiþi modulul de comandã(ECU)
(32) - Prezent
P1625 - Releul principal se decupleazã prea repede
(5 - Prezent
P1125 - Circuit de confirmare poziþioner clapetã - domeniu/performanþã
(01) - Nu e prezent
Daca alimentez sig F21 pot porni masina .
U2105 - CAN-bus - nu este comunicare cu modulul de motor(ECM)
(00) - Prezent
Am descoperit ca la sig F21 nu am curent.Ar trebui sa am +permanent.trece si prin releul nr 13.Am alimentat sig F21 si am reusit sa fac diagnoza pe motor
Numãrul codurilor: 4
P1481 - Circuit acþionare ventilator 1 - întrerupt
(04) - Prezent
P1604 - Înlocuiþi modulul de comandã(ECU)
(32) - Prezent
P1625 - Releul principal se decupleazã prea repede
(5 - Prezent
P1125 - Circuit de confirmare poziþioner clapetã - domeniu/performanþã
(01) - Nu e prezent
Daca alimentez sig F21 pot porni masina .
Am aceiasi problema. Daca ma poti ajuta cu cineva din Sibiu sa rezolv problema. Am masina lasata pe o straduta de o saptamana. Merci.
troncota
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
cum ai probat ca electromotorul e bun?
da mai multe detalii te rog.
dupa mine, daca face clic la electromotor acolo de obicei sint carbunii sau bucsile acestuia uzate.
verifica si firele alea groase care vin pe baterie si la electromotor sa fie bine strinse.
deci:firele +carbunii+bucsi, daca electromotorul face doar clic.
cum ai probat ca electromotorul e bun?
da mai multe detalii te rog.
dupa mine, daca face clic la electromotor acolo de obicei sint carbunii sau bucsile acestuia uzate.
verifica si firele alea groase care vin pe baterie si la electromotor sa fie bine strinse.
deci:firele +carbunii+bucsi, daca electromotorul face doar clic.
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
- AConstantin35
- *
- 7 mesaje
- din 18 Feb 2018
- Astra 2007
- Valcea
AConstantin35
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2018
- Mesaj Privat
Vin si eu cu problema mea si sper ca ma puteti ajuta, am un astra h 1.7 cdti din 2007, azi cand am vrut sa-l pornesc am rotit cheia si nu s-a clintit nimic, adica electromotorul nu a miscat, nu s-a auzit niciun clinchet, nimic. Am incercat sa o pornesc impinsa si nu a vrut sub nicio forma. Se pare ca nu se mai aud in bord nici acele sunete de acordare atunci cand apropii cheia de masina. Testul cu pedala pentru erori nu l-am putut face pentru ca pedala de frana e tare si nu se apasa, o sa incerc maine cu un aerisitor desfacut
Imi puteti da ceva sfaturi ce sa mai verific?
Multumesc!
Imi puteti da ceva sfaturi ce sa mai verific?
Multumesc!
quick
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2018
- Mesaj Privat
Lasa aerisitoarele in pace pt ca testul pedale se face cu motorul oprit deci implicit pedala frana e tare.
Apesi rezonabil pe ea cat si pe cea acceleratie.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
Apesi rezonabil pe ea cat si pe cea acceleratie.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
- AConstantin35
- *
- 7 mesaje
- din 18 Feb 2018
- Astra 2007
- Valcea
AConstantin35
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2018
- Mesaj Privat
Am incercat, poate am gresit ceva desi am mai facut asta si mi-a iesit testul. Vreau sa zic ca acum pedala de frana este foarte tare pentru ca am folosit-o atunci cand am incercat sa o pornesc impinsa si s-a intarit bocna. Voi mai incerca maine dupa programul de lucru si voi reveni si cu amanunte.
Multam
Multam