Mar 15 Feb, 2011 8:35 pm
Servus colega,
un bec aflat imediat langa baterie cu rolul de a da "impulsuri" (sic!) computerului de bord nu prea are ce cauta acolo. (parerea mea!)
Nu sunt specialist, insa poti verifica usor daca alternatorul incarca cu un voltmetru simplu, cu care masori tensiunea de la bornele bateriei in 3 ipostaze:
1.motor oprit- tensiune dezirabila: 12,5V (+/- 0,5V )
2.motor pornit, fara consumatori suplimentari- tensiune dezirabila: 13,5V (+/-)
3.motor pornit, cu consumatori suplimentari (ex. faza lunga)- scadere de tensiune de maxim 0,1-0,2V.
Daca intre 2 si 3 tensiunea variaza mai mult, e semn ca alternatorul nu incarca in mod constant. Daca nu, vezi ce faci cu becul ala .... 😊
Sper sa-ti fie de folos postul meu; daca gresesc cu ceva, rog specialistii sa ma contrazica.