Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • motok

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua! Sunt nou pe aici, deci sa nu ma certati daca nu d.au sau uit anumite detalii, am un opel astra g an 2003, recent am facut distributie, schimb ulei,pompa de apa, si tot ce inseamna filtre, motorul merge ft bine, porneste, nu da semne de oboseala etc. Problema e ca a inceput sa imi scoata ft mult fum alb si la relanti si la acceleratie mai ales, toate s.au intamplat dupa ce am luat masina din service, inainte nu scotea pic de fum. Multumesc!
Skip ads

  • Gabriel Oancea

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Salut,
Aceeasi problema cu fumul alb o am si eu... la Astra G, 2004, 1.6, benzina, motor Z16XEP.

Prin luna mai a inceput sa scoata mult fum din cand in cand si sa pape ulei. Mult ulei, 2-3L /1000km! Uneori nu scotea fum deloc! Am fost la doi mecanici si verdictul a fost acelasi: datorita uzurii, fantele segmentilor se aseaza in linie, deci segmentare!

Am schimbat segmenti, simeringuri, garnitura chiulasa, planat capac chiulasa, reglat tacheti, etc.
La momentul respectiv am descoperit ca mai fusese umblat in motor si reparat cu... ce-a gasit nea mecanicu' prin curte. Pistonul 1 era alt tip, de motor Z16XE, se pare iar in blocul motor pe cilindrul pistonului respectiv erau mici cavitati ca si cum ar fi fost mancat candva de rugina. Cel mai probabil motorul a fost calat si lasat mult timp cu lichid de racire in cilindrii...
Dupa ce am refacut motorul, am mers 5000km, nici pic de fum, consum de combustibil mai mic, trage bine insa mai consuma putin ulei (1L la cei 5000km parcursi), justificat prin acele mici cavitati din cilindru. I-am spus mecanicului ca mai mananca ulei si mi-a recomandat sa pun un aditiv, ceea ce am si facut.
Uleiul folosit de fiecare data: GM 10w40

Problema abia acum incepe: in urma cu 2 zile mi s-a oprit motorul la semafor si nu a mai vrut sa porneasca. Am lasat-o 10 minute si am incercat din nou. De data asta a pornit fara probleme (de mai multe ori chiar) insa scoate mult fum alb (nu albastru sau negru) cu miros ca de ulei...
Motorul merge rotund, niciun martor nu ramane aprins la bord, nu se aud zgomote in el, in vasul de expansiune nu apar pete de ulei si nici pe joja nu am vazut spuma, motive pentru care ambii mecanici contactati (unul dintre ei fiind si cel care a facut motorul) sunt de parere ca nu ar fi de vina garnitura de chiulasa.
Cu toate astea, langa EGR am gasit lichid de racire iar cand motorul se incalzeste putin, apare fumul acela si pe langa motor...
Compresia este relativ egala pe cele 4 pistoane si nu am gasit ulei in locasul bujiilor...

Unul dintre mecanici este de parere ca partea mecanica a EGR-ului ar fi blocata sau corpul acestuia fisurat iar celalalt ca mai degraba ar fi o problema in motor...

A intampinat vreunul dintre voi probleme similare sau aveti idee de la ce ar putea fi?
  • Sebastian Frunzete

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Exact aceeasi problema am si eu dar la fel ca tine habar nu am de la ce este....
  • Gabriel Oancea

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Salut,
eu am ajuns la concluzia ca mai bine ii schimb motorul avand in vedere porozitatile din blocul motor in cilindrul 1. Nu l-am mai desfacut dar mai mult ca sigur acolo este problema. Maine merg sa vad un motor functional pe o masina la dezmembrari... Daca-mi place cum merge, inlocuiesc motorul iar dupa o perioada de timp, daca nu sunt probleme cu noul motor, scot la vanzare piesele ce mai sunt bune din cel refacut (chiulasa, baia de ulei, pistoane, etc), ca sa mai recuperez din pierdere...
  • BPetrescu593

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Mie.mi vine sa.i dau foc masinii. Probabil ca asta voi face in curand. Scoate mult fum alb,mananca uleiul din motor. Am schimbat supapa de la epurator,am schimbat simeringuri de supape,rectificat chiulasa,schimbat supape etc,am schimbat bobina ,am compresie buna pe toti cilindrii,nu am decat o eroare p1115 care se refera la senzorul de temp al apei. Ce sa mai fac? Sa.i dau foc sau sa o arunc in dambovita?!?Dati.mi idei unde as mai putea umbla. Sa fie granitura de chiulasa stricata si sa bage ulei in capul pistoanelor ?E noua,e de tabla dar...cine stie..
  • RDaniel910

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Am un Opel astra G 2008 benzina 16 valve plus GPL exact aceleasi probleme am si eu,dupa schimbul de ulei si schimbat distributia scoate fum alb,mananca ulei si la relanti creste apa pana la 115 si atunci intra ventilatoarele,raceste un pic si iar intra ventilatoarele...in schimb la drum intins se comporta bine,toarce bine motorul si nici apa nu creste,doar la relanti creste apa...poate cumva sa fie termostatul?Stie cineva despre ce este vorba?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR